- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Bart w 18 Sierpnia 2006, 15:24:12

Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 18 Sierpnia 2006, 15:24:12
Ponieważ ostatnio modelowanie taboru jest na topie chciałbym poznać Waszą opinię na temat pożądanej jego jakości. Być może modelarze robią za bardzo szczegółowe modele, albo wręcz odwrotnie. Dlatego pozostawiam Wam do wyboru dwie skrajne opcje odnośnie modeli. Wiadomo, że większość z Was chciałaby "wyśrodkowane" modele - tylko taki środek ciężko określić. Dlatego proszę o opowiedzenie się za "bliższą sercu" opcją.
Oczywiste jest że kwadratowymi boxami nikt jeździć by nie chciał, ale myśle że większość z nas chciałaby wjechać w dużą stację z 80km/h w perony i płynnie wyhamować :).
Symulator uciągnie nawet najbardziej szczegółowy model, nawet będzie się dało bez starty płynności podpiąć kilka wagonów, jednak problem wyjdzie przy mijaniu drugiego takiego składu, albo wjechaniu na stację. Jednak przy takich modelach o ładnych sceneriach (z pagórkami, drzewkami, różnymi domkami, płotkami, słupami wysokiego napięcia itp) możemy zapomnieć. Zostaniemy przy tym co jest teraz (scenerie).
I takie jeszcze jedno pytanie nt. scenerii. Czy nie drażnią Was trawiaste pustynie, z typowo Mechanikową linią lasu, kilkoma domkami i jakąś górą na horyzoncie?

Ps. Prosze nie odbierać tego postu jako atak na modelarzy wkładających kolejne sruby i sprężyny w wózki nowo modelowanego taboru :). Próbuje znaleźć "cienką zieloną (z żółtym czołem) linię". :)

Zapraszam wszystkich do ankiety
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: uetam w 18 Sierpnia 2006, 15:36:20
Ja tam wole ładne modele ktore maja malo poly. I tyle na ten temat. Kombinacje z elementami ktorych normalnie nie widac albo nie rzucaja sie w oczy mijaja sie z celem.
pozdrawiam
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 18 Sierpnia 2006, 15:54:21
Nie mam zdania. A twoje modele do ktorej grupy mozna zaliczyc?
Tytuł: Re: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Sierpnia 2006, 16:08:55
Ja wolę szczegółowe z dodatkową wersją uproszczoną.

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "Bart"
Ps. Prosze nie odbierać tego postu jako atak na modelarzy wkładających kolejne sruby i sprężyny w wózki nowo modelowanego taboru :).
Zdaje się, że to chodzi o dwóch konkretnych osobników, których wózki mają grubo powyżej 10k trójkątów. :P
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 18 Sierpnia 2006, 16:45:17
Ja jestem zdania, że szczegółowo powinny być wykonane lokomotywy (ale też bez przesady) i kabiny. Choć nawet tworząc szczegółowe modele można oszczędzać FPS poprzez usuwanie niewidocznych płaszczyzn itd. Wagony wolałbym już mniej szczegółowe, bo zazwyczaj jest ich sporo więcej niż loków i występują stadami. To powoduje przy bardzo szczegółowym taborze (patrz wagony Q ;) ) zjazd FPSu w dół. Przykładowo kabina EU05, która jest już w znacznej mierze ukończona posiada obecnie 13278 faces, czyli niemal tyle ile niektórzy osiągają na jednym wózku ;). Choć zdaje sobie sprawę, że kabiny EP/EU05 nie są jakieś bardzo szczegółowe (śróbki itd, trzeba coś z tym zrobić :) ). A jaki wskaźnik osiągnęli twórcy innych kabin (można by zrobić ciekawe porównania)? Reasumując loki szczegółowo, wagony mniej. Chyba, że mówimy też o taborze do SPT, które mam nadzieję się ukaże i będzie w stanie uciągnąć bardziej szczegółowy tabor. To tyle...
Pozdrawiam!
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: mookie w 18 Sierpnia 2006, 17:32:37
najlepsze są modele "umiarkowane"
dobrej jakości, a za razem zjadające mało FPS :)
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Sierpnia 2006, 18:00:37
Widzę, że mało ludzi przepada tutaj za jakością, ale moim zdaniem takie coś:
(http://img100.imageshack.us/img100/7013/schowek01fr4.th.jpg) (http://img100.imageshack.us/img100/7013/schowek01fr4.jpg)
jest warte swojej ceny (tylko 12672 trójkąty) :P
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 18 Sierpnia 2006, 19:25:53
Witam. Dla mnie istotne są bardziej wrażenia z jazdy niz oglądanie przez F4 taboru. To jest symulator. Odnosze wrażenie że ten cały projekt idzie w kierunku "gry" przy zachowaniu wysokiego realizmu...

Ja osobiscie wolałbym skromne ale ładne modele taboru a natomiast lepiej zrobione trasy... bo w trakcie jazdy raczej nie używam F4 do oglądania jak jade, używam to tylko do podłączania skłądu. Z punktu widzenia symulatora, założenia były takie by uzyskac jak największy realizm w programie. Zeby zobaczyc skład na łuku wystarczy sie wychylic przez okno, tak jak w rzeczywistosci. A jak ktos chce miec tabor z duperelami to niech sobie zainstaluje Trainz2006...

Wiec na koniec... Wiecej FPS na rzecz dłuższych i wzbogaconych tras.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: defiler w 18 Sierpnia 2006, 19:32:46
Osobiscie zaglosowalem na wieksze FPS za cene mniej szczegolowych modeli taboru ( wagony ). Mysle, ze uproszczone modele z dobrze wykonanymi teksturami ( dobra jakosc zdjec + powiekszone elementy tj. napisy na pudle itp. )bedzie o niebo lepsza, niz jakis kosmiczny tabor, ktory bedzie mozna jedynie poogladac, bo jazda z 3-5 FPS mija sie z celem.

Jesli chodzi o lokomotywy, to dobrze by bylo, gdyby byly bardziej szczegolowe, ale z zachowaniem zdrowego rozsadku.

Pozdrawiam
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: motonita2002 w 18 Sierpnia 2006, 20:14:44
Zdecydowanie, większa ilość FPS i modele z mała ilością poly. A jeżeli modele, to np te dedykowane do sterowania przez AI niech będą mniej szczegółowe w końcu mijamy się z nimi na stacjach i na trasie;) A nie jeżdzące dzieła sztuki;) A co do terenu?? Wiadomo, to symulator, ale teren do którego przywykłem w scenerii Quarka jest wystarczający;] Chociaż jak pomyśle o Całkowie:) To byłoby całkiem całkiem;) Pozdrawiam.
P.S. Albo stworzyć genialne=realistyczne modele i w SPT stworzyć konfigurator szczegółowości detali i problem będzie z głowy:) Ci z wydajnymi kompami bedę się cieszyć pełną jakością, a ci ze słabszymi też zagrają ale w nieco gorszej grafice:)
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bartek w 18 Sierpnia 2006, 20:41:27
Na razie nie ma co świrować z super dokładnymi modelami. Niestety silnik symka pozwala na taką a nie inną wydajność i żeby nadal dało się w miarę rozsądnie prowadzić pociąg to trzeba wypośrodkować między trzema ograniczeniami:
- szczegółowością taboru,
- szczegółowością scenerii
- płynnością jazdy (FPS)

Na obecnym etapie płynność jazdy jest najpoważniejszym ograniczeniem. Dlatego bezcelowe jest robienie bardzo dokładnych modeli. Chociaż są piękne, to niepraktyczne - chyba, że ktoś chce nimi jeździć po linii jednotorowej mając po lewej i prawej stronie pustynię.

Tak więc opowiadam się za większą płynnością kosztem szczegółów. Oczywiście mniej szczegółów to nie to samo co brak staranności - modele powinny być wykonane starannie, zgodnie z rzeczywistością, ale z pewnymi uproszczeniami konstrukcyjnymi, które nie rzucają się aż tak w oczy. Ponadto w przypadku loków sugeruję by kabina była bardziej szczegółowo odwzorowana niż szczegóły na zewnątrz. W końcu to kabinę częściej się ogląda - przynajmniej w przypadku loków, które nadają się do prowadzenia.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 18 Sierpnia 2006, 21:32:30
Zaankietowałem się i żeby nie było anonimowo dopowiem iż dołączam się do opinii większości kolegów np. Bartka, zwłasza, że mój sprzęt i chyba w większości kolegów do najszybszych nie należą.

Przy okazji mam pytanie:
Jest sobie sceneria jakaś i jest powiedzmy 5 loków z kabinami np. EU07. W danym momencie prowadzę tylko jedną, czyli kabina widoczna jest tylko dla tej co ją prowadzę. Czy dla pozostałych ładowane też są elementy kabiny, mimo iż to tylko AI lub dekoracja?
Pewno można poszukać to w logu, ale jak ktoś wie proszę o krótką odpowiedź.
Moje podejrzenie, że nie są ładowane, chociaż nie wiem. Wiem, że jak wyjdę z loka F4, to FPS wzrasta, chociaż kabina od tego loka wcześniej była załadowana.

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 18 Sierpnia 2006, 22:00:36
Krótko i na temat:

Modele szczegółowe.

A teraz uzasadnienie:
a) skoro symek ma być realistyczny -> realistycznie powinno być odwzorowany tabor
b) nie patrzeć na fps (gdyż za np. 6 miechów i tak kompy w domu będą mocniejsze)
c) skoro symek ma się dalej rozwijać pod nazwą SPT i tam dopiero nabierze "skrzydeł" więc jak najbardziej...

PS.
Zresztą... Sam wiesz, jaki zrobiłeś modelik eu07, ep09 (widać na screenach)... Co tu dużo gadać.. Po prostu dla mnie jesteś No.1 w tworzeniu modeli (widać, że masz zapał i chęć do ich robienia, choć wiem, że wymaga to KUPĘ czasu i samozaparcia).

A co z wnętrzem loka (przedział silnikowy)? Będzie widac silniczki, czy "znów zieloność"???


PS. Tekstury także powinny być na wysokim poziomie, a nie "wyciągnięte i obronione w Paincie".

Także taka jest moja opinia.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 18 Sierpnia 2006, 22:19:13
Zaraz zaraz, my tu mówimy o old symku czy o enigmatycznym SPT?
Zrozumiałem, że o old.
Jeżeli, źle zrozumiałem, to do SPT jak najbardziej szczególowo, tyle na ile pozwalać będzie SPT.
Wniosek: szczegółowość dostosowana to możliwości programu (czy MaSzyna czy SPT) + uśrednione możliwości sprzętów w domu.


Co do kompów to nie wiem jaka jest statystyka, raczej na tę chwilę większość szybkich (powyżej 1GHz) nie ma, a nie wiem co będzie za 6 miesięcy.
Co do nowych kompów nie wiem jak sprawa bedzie się miała z kompatybilnością względem MaSzyny (starej).

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Sierpnia 2006, 23:13:10
Cytat: "Mariusz1970"
Zaankietowałem się i żeby nie było anonimowo dopowiem iż dołączam się do opinii większości kolegów np. Bartka, zwłasza, że mój sprzęt i chyba w większości kolegów do najszybszych nie należą.

Przy okazji mam pytanie:
Jest sobie sceneria jakaś i jest powiedzmy 5 loków z kabinami np. EU07. W danym momencie prowadzę tylko jedną, czyli kabina widoczna jest tylko dla tej co ją prowadzę. Czy dla pozostałych ładowane też są elementy kabiny, mimo iż to tylko AI lub dekoracja?
Pewno można poszukać to w logu, ale jak ktoś wie proszę o krótką odpowiedź.
Moje podejrzenie, że nie są ładowane, chociaż nie wiem. Wiem, że jak wyjdę z loka F4, to FPS wzrasta, chociaż kabina od tego loka wcześniej była załadowana.

Pozdrawiam
Mariusz


Po testowaniu nowej misyjki i przejrzeniu loga uznałem że wczytuje się kabina tylko tego loka którego prowadzimy. Chyba że mam za słabe szkłą.

Co do ankiety to ja jeszcze pomyślę. Z miesiac temu zapodałem kilkanaście screenów z wagonami Q, które uchodzą za zbyt ciężkie w szczegółach. Skreeny pochodziły ze scenerii Quarka która sama w sobie też nie jest rewelacyjna jeśli chodzio fps. Jednak pomimo upakowania około 200 sztuk wagonów dało się tam płyninie jeździć. Screeny chyba jeszcze są w odpowiednim wątku.
I tu jeszcze jedna bardzo ważna: ( Tak myślę, jeśli nie to proszę sprostować) Bardzo często jest tak że pomimo 20/30fps symek się przycina i wynika to jak najbardziej ze źle skonfigurowanego komutera.
Jak dla mnie niezbędny jest FPS rzędu 16 klatek. Dobrze żeby było po wyżej 24 klatek. Tak wynika z fizjologi oka. Jeden warunek: to musi być płynne. A to zależy od kompa.
Bart, Ponieważ zrobiłeś modele które zapewne testowałeś i wiesz o ile jest ta lepsza jakość i jakim kosztem. To napisz jakie miałeś wyn9iki z testowania. Wszyscy wiedzą ile zajmuje tekstura starej siódemki, a nowej?
jest dwa czy trzy razy większa (KB)? i co to zmieniło. Takich pytań mam więcej ale chyba nie o to chodzi.
Ja tam chce być piękny zdrowy i bogaty, a na głosowanie przyjdzie czas.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 18 Sierpnia 2006, 23:55:19
Cytuj
Co do ankiety to ja jeszcze pomyślę. Z miesiac temu zapodałem kilkanaście screenów z wagonami Q, które uchodzą za zbyt ciężkie w szczegółach. Skreeny pochodziły ze scenerii Quarka która sama w sobie też nie jest rewelacyjna jeśli chodzio fps. Jednak pomimo upakowania około 200 sztuk wagonów dało się tam płyninie jeździć. Screeny chyba jeszcze są w odpowiednim wątku.


Bo to w ogóle trudne pytanie po przemyśleniach. Jeżeli program nie jest wydajny, to możliwość poprawienia tego daje sprzęt, a tu jak wiadomo są duże rozbieżności. Można oczywiście załadować do deep blue i nie przejmować się tym wszystkim. Tak jak napisał Bart, ciężko jest o złoty środek. Jak jednak wolę mniej szczegółów przy wagonach czy pudle loka, wolę szczegółowiej kabinę i bardziej złożone scenerie.

Cytuj
Ja tam chce być piękny zdrowy i bogaty


no baa......

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 19 Sierpnia 2006, 01:18:13
Pytanie jest ogólnie do MaSzyny - bez rozróżniania na oldskul czy SPT. BTW: nie spodziewajcie się od SPT jakiś cudów w dziedzinie FPS. Mówi się że tyle pięknych gier ładnie chodzi a taka MaSzyna się tnie. Powtórze jeszcze raz (bo to właściwy na to wątek). W najnowszych grach - przykładowo wyscigi NFS MW, mamy 4 super piękne wozy mające po kilkadziesiat tysięcy poly, troche bardziej kwadratowych samochodów ruchu ulicznego i boxowate budynki ze swiecącymi teksturami. Jakby to zsumować wyjdzie że trójkątów na "planszy" jest mniej niż na takim Quarku gdzie spotkały się na jednej stacji 3 lub 4 czterdziesto wagonowe składy. I tu się okazuje że silnik MaSzyny wcale nie jest taki kiepski tylko my za dużo wymagamy.
Cytat: "Kozi"
Nie mam zdania. A twoje modele do ktorej grupy mozna zaliczyc?

Trudno powiedzieć. Przy starych modelach to moje są 2x "cięższe", przy EP01 moje są 2x lżejsze, a całe EU07 to jeden wózek youBego.
Cytat: "youBy"
Ja wolę szczegółowe z dodatkową wersją uproszczoną.

Na to bym nie liczył. Nikomu się nie chce robić wersji ubogiej. Ciężko się szpeci swój model i równie ciężko jest wybrać co by tam wyciąć...
Cytat: "Profeta"
A jaki wskaźnik osiągnęli twórcy innych kabin

Kabina EU07 (tej która niedługo wyjdzie - mam już czas na kończenie) ma też coś koło 11, 12 tys poly.
Cytat: "Mariusz1970"
Czy dla pozostałych ładowane też są elementy kabiny, mimo iż to tylko AI lub dekoracja?

Nie są ładowane. Co więcej: znika Twoja kabina jak wciśniesz F4 :). Nie wierzysz? Wcisnij F4 i ustaw kamere tam gdzie powinna być kabina (na nowym exe). Możesz zrobić to samo na starszym od Wingera. Porównaj wynik :)
Cytat: "Mutopompka"
nie patrzeć na fps (gdyż za np. 6 miechów i tak kompy w domu będą mocniejsze)

Co 6 miechów zmieniasz kompa? :). Mi wychodzi srednia 1 komp na 6 lat :).
Cytat: "Mutopompka"
Zresztą... Sam wiesz, jaki zrobiłeś modelik eu07, ep09 (widać na screenach)... Co tu dużo gadać.. Po prostu dla mnie jesteś No.1 w tworzeniu modeli (widać, że masz zapał i chęć do ich robienia, choć wiem, że wymaga to KUPĘ czasu i samozaparcia).

Własnie te modele przy np takim wózku youBego są tymi "gorszymi" modelami. Mają całe tyle poly ile sam wózek.
A własnie: co do jakości zdjęć i modeli. Odpalcie dowolną scenerię z EN57 i przyjrzyjcie się wózkom członu RS. Pamiętam że mi się bardzo podobały. Są proste, ale foto realistyczne. Czy ktoś zwrócił na nie uwagę? Oczywiście wystarczyło by ich teksturę złożyć z 2 fotek żeby maźnice nie wydawały się mieć "zeza rozbieżnego"... czy w nich dużo więcej trzeba by  dorobić?A po dwa. Z jakiej odległości trzeba na nie patrzeć żeby dojrzeć niedoskonałości?
Cytat: "Krzysiek626"
Jednak pomimo upakowania około 200 sztuk wagonów dało się tam płyninie jeździć. Screeny chyba jeszcze są w odpowiednim wątku.

A to powiedz jaki masz komp. U mnie standardowo w Quarku jest 22 FPS (w Kacku) bez 200 wagonów ze stajni Q(na AMD 3000+)

Im mniej szczegółowy tabor, tym go więcej i/lub bardziej szczegółowa sceneria. A to tak na popatrzenie: (http://pronet.lublin.pl/~mjacekm/Lbn/Image1.jpg)
Przy super szczegółowym taborze o czymś takim możemy zapomnieć (i tak na tą chwile jest tam jednocyfrowe FPS - na AMD3000+)

Tyle teraz ode mnie. Czekam dalej na wasze głosy i komentarze.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 19 Sierpnia 2006, 02:08:26
Dzięki za odpowiedzi.

Cytuj
Nie są ładowane. Co więcej: znika Twoja kabina jak wciśniesz F4 :). Nie wierzysz? Wcisnij F4 i ustaw kamere tam gdzie powinna być kabina (na nowym exe). Możesz zrobić to samo na starszym od Wingera. Porównaj wynik :)


Wierze, wierze i próbowałem wcześniej, tylko nie wiem co się z nimi dzieje, gdyż:
1)Zauważyłem takie coś, że gdy kabina ładuje się po raz pierwszy w symku (np. po wciśnięciu end- przejście do drugiej kabiny lub podczas ładowania się scenerii), to ładuje się dłużej niż jak będę tę czynność powtarzał - nie wiem co jest tego przyczyną. Moim domysłem jest to, że elementy kabiny raz załadowane są już gdzieś w pamięci.
2)Dynamiczne przydzielanie tekstur jest o tym głośno- z Twojego postu wynika, iż dla kabiny jest to zastoło zrobione, pomimo iż możemy się znaleźć w obszarze<maxdistance elementów kabiny. To dlaczego nie można zastosować tego mechanizmu w elementach scenerii, o ile dobrze myślę.
3)Nie wiem czy można porównywać loka i kabinę tego co prowadzimy i wyjście poprzez F4 z lokami AI czy dekoracji, bo zniknięcie to jedno, a nie ładowanie w ogóle to drugie.

Zważywszy na powyższe jak porównać elementy scenerii do kabiny, czyli czy jest zastosowana ta sama metoda traktowania wielokątów i tekstur?
Bo z jednej strony wydaje mi się tak samo a z drugiej nie, zresztą sam już pogubiłem się w zeznaniach. Zapętliłem się troche.

Nie wiem czy mój post jest zrozumiały, ale nie wiem jak mam to inaczej określić.

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 19 Sierpnia 2006, 03:57:19
Cytat: "Bart"
Nie są ładowane. Co więcej: znika Twoja kabina jak wciśniesz F4 :) (...) Możesz zrobić to samo na starszym od Wingera. Porównaj wynik

No tak, na nowym exe kabina znika na starszym nie. Lecz można zrobić tak ze po wciśniecu f4 kabina nie zniknie. Jak? Wcisnąc "ESC" i F4 i znów "ESC". I jestesmy w kabine, i mozemy latac po sceneri. I Fps moze troszke się podniesie, bo po tej czynnosci znikją textury TGA, np: szyby...

A co do ankiety, to zagłosowałem na "wiecej FPS" gdyż uważam całkowicie tak samo

Cytat: "jak kolega Driver24"
bo w trakcie jazdy raczej nie używam F4 do oglądania jak jade, używam to tylko do podłączania skłądu. Z punktu widzenia symulatora, założenia były takie by uzyskac jak największy realizm w programie. Zeby zobaczyc skład na łuku wystarczy sie wychylic przez okno, tak jak w rzeczywistosci. A jak ktos chce miec tabor z duperelami to niech sobie zainstaluje Trainz2006...
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 19 Sierpnia 2006, 07:56:25
Szczegółowo powinna byc wykonana kabina w ktorej spedzamy wiekszosc czasu. A co do otoczenia to ładnie wykonane tekstury w zupełności wystarczą.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 19 Sierpnia 2006, 08:46:03
Cytat: "Krzysiek626"
no....no....
fiu fiu..... ładniutkie.....

A propos  FPS:

(http://img205.imageshack.us/img205/1861/quarkuw2.th.jpg) (http://img205.imageshack.us/my.php?image=quarkuw2.jpg)
Najtrudniejsza stacja, (pod względem FPS)  około 100 wagoników,

(http://img205.imageshack.us/img205/2940/kopalniadejawydd1.th.jpg) (http://img205.imageshack.us/my.php?image=kopalniadejawydd1.jpg)
Kopalnia Dejawy, dwa składy nowych wagonów ( około 70) + starsze (20 szt)

(http://img206.imageshack.us/img206/7521/natrasieol7.th.jpg) (http://img206.imageshack.us/my.php?image=natrasieol7.jpg)

Mijanka na trasie całkiem sporo wagoników :))

WIN.XP GF2MX400 WINFAST 64Mb/128Bit.  Sterownik 52.03
A2500XP Barton FSB333mhz
płyta główna Asrock K7Upgrade600 z integrowana muzyka.
Seegate 2x160Gb sata.
Najnowsze (?) chyba EXE 1_0_2_2  674kb

Po mimo niewielkiej ilości klatek symek nie ma zacięć, obraz jest płynny ale głównie to zasługa exeka. Spadek FPS dla nowego taboru to około 40%

ale gorąco.....
zasłużyłem chyba na loda,
pozdro.


FPS przy dużej ilości wagoników i sprzęt na którym to odpaliłem.

Jeszcze raz napiszę że najważniejsza jest płynność, jeżeli nawet będzie 16 klatek ale płynnych to powinno być ok.
Jeżeli mowa o grach, to są tam przeważnie opcje z wyborem jakości grafiki. Jaki komp taka grafika. Nie wydaje mi się że tu się sprawdzi.
Narzekania będą zawsze.

Ps1: Screena z 200 wagonami nie ma:(( musiałem coś pomylić. Ale jak ktoś chce to mogę wykonać.
Ps2: Przy tych fps można jeździć., nic się nie zacina. Trzeba jednak zadbać o wydajność kompa.
Ps3: Bart masz lepszy sprzęt niż ja, Przynajmniej procka.
Ps4: Na win ME mam gorsze efekty.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: youBy w 19 Sierpnia 2006, 10:57:03
@Mariusz1970: ładują się tylko te modele, które są używane. Czyli ładowana jest tylko (przy inicjalizacji) kabina Twojego loka ta, w której będziesz siedział na początku. Przy przechodzeniu do innej kabiny jest ona ładowana do pamięci przy czym stara w niej zostaje, jednakowoż nie jest renderowana. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Converter w 19 Sierpnia 2006, 12:09:39
Moim zdaniem, zdecydowanie lepsze są modele mniej szczegółowe, ale starannie wykonane. Jaki ma sens tworzenie mikroskopijnie szczegółowych modeli, które uniemożliwią stworzenie realistycznej stacji, na której stoi bardzo dużo pociągów? @Bart, nie mam pojęcia, jak SPT radzi sobie z FPS, ale obawiam się, że płynność jazdy itp.etc., przy nawale szczegółów może nie wytrzymać (nie każdy user ma supernowoczesny komputer).
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 19 Sierpnia 2006, 12:16:14
Krzysiek626: ja tam u Ciebie widze 8 FPS. Uwierz mi że to nie jest płynna animacja. Pawdziwa płynność jest >24 FPS. Poniżej 16 FPS już wyraźnie czuć skok.
Piękny tabor naprawde może współistnieć tylko z jednotorowymi szlakami z 3 torowymi mijankami.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 19 Sierpnia 2006, 12:28:25
youBy dzięki za wyjaśnienie. Zrozumiałem. Przepraszam za odejście od tematu.

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Re: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 19 Sierpnia 2006, 12:29:16
Cytat: "Bart"
Ps. Prosze nie odbierać tego postu jako atak na modelarzy wkładających kolejne sruby i sprężyny w wózki nowo modelowanego taboru :).


Bart czy mógłbyś podać konkretnie o kogo chodzi? Myśle że jeśli podasz po nickach, nikt nie poczuje się urażony.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 19 Sierpnia 2006, 13:04:40
Cytat: "Bart"
Krzysiek626: ja tam u Ciebie widze 8 FPS. Uwierz mi że to nie jest płynna animacja. Pawdziwa płynność jest >24 FPS. Poniżej 16 FPS już wyraźnie czuć skok.
Piękny tabor naprawde może współistnieć tylko z jednotorowymi szlakami z 3 torowymi mijankami.


Jeżeli będą takie stacje na których będzie cała masa taboru za który nie będziemy się wstydzić i 24 klatki to ja idę głosować. Na dużą ilość ramek:))
Tytuł: Re: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: youBy w 19 Sierpnia 2006, 14:05:53
Cytat: "ZT-POZNAN"
Bart czy mógłbyś podać konkretnie o kogo chodzi? Myśle że jeśli podasz po nickach, nikt nie poczuje się urażony.
Zdaje się, że to o mnie chodzi i chyba też o Queueda ;)
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: zbych w 19 Sierpnia 2006, 14:42:17
Cytat: "Mutopompka"
Krótko i na temat:

Modele szczegółowe.

A teraz uzasadnienie:
a) skoro symek ma być realistyczny -> realistycznie powinno być odwzorowany tabor
b) nie patrzeć na fps (gdyż za np. 6 miechów i tak kompy w domu będą mocniejsze)
c) skoro symek ma się dalej rozwijać pod nazwą SPT i tam dopiero nabierze "skrzydeł" więc jak najbardziej...

Ja podpisuje sie pod opinia kol. i tak tez głosowalem.
Każde mowe gry czy programy niestety są juz tworzone pod najnowszy sprzet i trudno tu pogodzic czy programy maja byc pod słabszy sprzet bo duzo uzytkownikow niestety taki ma, czy tez tworzyc pod mocniejszy?
Skoro symek ma sie rozwijac nie ma innej mozliwosci!
Pozdrawiam...
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: amator w 19 Sierpnia 2006, 15:18:28
Ja jestem za tym, by:
-Przedstawione modele [na screenach] do SPT były swojego rodzaju granicą - tak szczegółowe modele w zupełności wystarczą, nie ma sensu robić bardziej szczegółowych.
-Bardziej dopracować kabinę i scenerię - w końcu to się najczęściej ogląda.
-Modele były nawet mniej szczegółowe niż przedstawione na screenach z SPT

Po za tym ktoś wspominał, że Quark-T ze składem 200 wagonów działa mu w granicach 20 fps.
To ja mam na Quarku-T najwyżej 5 fps, a ciesze się gdy mam na jakiejkolwiek trasie 9-10 fps.

Oczywiście są to tylko moje wizje-spostrzeżenia. Róbcie sobie SPT/Rozwijajcie MaSzynę jak chcecie. Tylko żeby się później nie okazało, że kilku userów z potężniejszymi komputerami się cieszy, a pozostałe setki/tysiące mają pokaz slajdów...
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 19 Sierpnia 2006, 15:24:58
Dodam swoja opinie na temat FPS, otóż uważam że super dokładne odwzorowanie Modeli daje jedynie satysfakcje autora że zrobił wybitne dzieło, podczas jazdy w scenerii, raczej rozglądamy sie po otaczającym nas terenie, po szlaku, mijające nas co 2min składy i zawalone bocznice na stacjach to naprawde żadkość. Jestem zwolennikiem modeli z ładnymi jakościowo texturami i dobrze odwzorowanymi kształtami, pamiętajcie że jeżdzimy dla przyjemności a nie dla pokazu slajdów. Wiadomo że zielony sześcian "box" z napisem eu07 nie bedzie dobrze wyglądał chociaż FPS wynesie 100, także optyimum bedzie wersja pośrednia.
Przykład: http://img175.imageshack.us/img175/3762/27bk.jpg a model http://img291.imageshack.us/my.php?image=screen022yn6.jpg Ten drugi wygląda super, ale mój z uwagi na prostote wykonania "prawie" jest nieodczuwalny dla FPS. Niechce by wszystkie modele były takie jak mój bo to byłaby kara dla symka :) ale odwzorowywanie każdej rurki, każdej śrubki mija sie na dzień dzisiejszy z celem, a celem jest jak najbardziej płynna jazda po torach, bo to wszyscy uwielbiamy robić. Że od razu nadmienie też że to samo tyczy sie scenerii a konkretnie terenu, jeśli umiejetnie rozplanujemy obszar i nie nawalimy super skomplikowanych modeli w obszarze 100m to możemy również liczyć na dobry FPS, można modele gorsze zamiennie stosowac z lepszymi. Na dużej stacji wstawiać modele gorszej jakości ale z ładnymi texturami, a na szlaku 1 torowym wpuscić np. Super dopracowany lok z wagonami Queud'a. To tyle z mojej strony. POZDRAWIAM
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 19 Sierpnia 2006, 21:44:59
Ja ze swojej strony dodam jeszcze, że nieraz element w postaci fototekstury wygląda lepiej od wymodelowanego. Niestety renderowanie w symku nie jest w najwższej jakości co można łatwo dostrzec porównując screeny wykonane w symku z tymi pochodzącymi z rendera w 3ds maxie. Byćmoże nie jest tak, że element będzie dużo gorszej jakości, ale będzie się prezentował porównywalnie do tego zawierającego elementy płaskich fototekstur. A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;) ??? Moje uwagi dotyczą raczej wagonów, gdyż jestem zwolennikiem szczegółowego wykonania lokomotyw, ale ze szczególnym naciskiem na kabiny. W końcu symek to nie targi TRAKO i tu się raczej prowadzi maszyny, a nie podziwia :). Ale chwała autorom, którzy mają tyle energii do realizacji bardzo szczegółowych modeli.
Pozdrawiam zwolenników FPS, szczegółów i tych, którzy zachowali neutralność :) !!!
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: pudel w 19 Sierpnia 2006, 22:00:16
zagłosowalem na opcje nr 2 :D
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Converter w 20 Sierpnia 2006, 11:33:19

Popieram Cię , że tekstury powinny być wysokiej jakości, ale co do szczegółowości to mam wątpliwości. Przecież nie ma najmniejszego sensu tworzyć modele i scenerie  ponad możliwości SPT ! Umiarkowanie jest najważniejsze. Zgadzam się, że modele i scenerie powinny być bardziej dokładne - wszakże to MaSzyna 2, graficznie ma się prezentować dużo lepiej od starszej. Popieram fakt, iż trzeba iść z duchem czasu. Lecz nie można też przesadzać z nadgorliwością szczegółowego modelowania. Realistycznie...czy uważasz,że jak modele będą takie... cukierowate, zbyt szczegółowe oraz jazda pociągiem nie będzie płynna (szarpanie - FPS) to ma być realistycznie ? Chyba nie jesteś za jak najbardziej szczegółowymi modelmi. Nie zgadzam się, żeby nie patrzeć na FPS - kto kupuje/modernizuje kompy co pół roku ?!
Trzeba uważać i na wydajność i na jakość modeli.
Pozdrawiam,
Converter
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Sierpnia 2006, 12:05:37
Cytat: "amator"
Róbcie sobie SPT/Rozwijajcie MaSzynę jak chcecie. Tylko żeby się później nie okazało, że kilku userów z potężniejszymi komputerami się cieszy, a pozostałe setki/tysiące mają pokaz slajdów...


Z takim podejsciem, do dnia dzisiejszego gralibysmy w różnego rodzaju Wolfenstein'y 3D. Uwazam, ze nie mozna sie tak ograniczac. Jaki teraz jest standardowy komputer ? Na pewno nie taki, na ktorym MaSzyna wyciaga max 10 FPS ! Wyobrazasz sobie, jak wygladalyby teraz najnowsze gry, w ktore na takim komputerze moglbys spokojnie pograc ?
Az ciarki przechodza :P Wszystko idzie do przodu, jezeli juz poruszamy temat komputerow PC. SPT to chyba ma byc nowa, lepsza pod kazdym wzgledem (?) MaSzyna a ograniczajac sie do komputerow sprzed 5 czy wiecej lat ( spora wiekszosc userow MaSzyny, jak mniemam ) to chyba za wiele nie mozna oczekiwac.
Bedzie co bedzie, na pewno tworcy SPT postaraja sie aby było dobrze.

pozdrawiam
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 20 Sierpnia 2006, 16:24:39
Bart jesli wolno spytac: Jaki to blad? I nie widzialem co by betatesterzy mieli twoje siodemki.

I tak szczerze mowiac to nie wiem na co oddac glos. Jak na moj komputer  to moglyby byc bardzo szczegolowe modele.

Pozdrawiam Maciek KoZi
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: uetam w 20 Sierpnia 2006, 16:53:44
Cytat: "Kozi"
Bart jesli wolno spytac: Jaki to blad? I nie widzialem co by betatesterzy mieli twoje siodemki.

Ale ekpia devsow kiedys miala... Skoro Bart powiedzial ze wypuscin niedlugo, to wypusci :] Zawierzmy mu.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 20 Sierpnia 2006, 19:17:14
Nie no wierze ze wypusci :) Tylko chcialem wiedziec co to za blad. Taka zwykla ciekawosc.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: uetam w 20 Sierpnia 2006, 19:25:50
Cytat: "Kozi"
Nie no wierze ze wypusci :) Tylko chcialem wiedziec co to za blad.

ZTCP cos z kanalem alpha w szybach.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 20 Sierpnia 2006, 22:25:58
Znaczy sie to ze przez szyby nie bylo widac tga czy cos w te klocki. Podobne cos jest w sm03 o ile sie nie myle.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 21 Sierpnia 2006, 12:36:15
Co do błędu w siódemkach to chodzi o amperomierze - są takie rumuńskie:) i wycieraczki.
Co do najnowszych sprzętów i ich mocy. Symek opiera się cały czas na mocy procesora i jest lekko wspomagany kartą graficzną. We wszystkich nowych grach jest na odwrót. Kiedy się spodziewacie przekroczyć barierę 6 GHz procesora? Jakoś ostatnio wzrost GHz przystopował.

BohunIC dobrze powiedział: szczegółowe modele dają jedynie satysfakcje autorowi :).
Dalej czekam na resztę Waszych opinii i komentarzy (ciekawe ile jest aktywnych użytkowników na tym forum).
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: defiler w 21 Sierpnia 2006, 14:38:46
Twoje modele ztcw na screenach, sa imo idealne. Nie sa jakies super ultra szczegółowe, maja dorzucone bajerki, ale bez przesadyzmu. Posiadaja takze przepiekne tekstury.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: uetam w 21 Sierpnia 2006, 14:53:16
Cytat: "defiler"
Twoje modele ztcw na screenach, sa imo idealne. Nie sa jakies super ultra szczegółowe, maja dorzucone bajerki, ale bez przesadyzmu. Posiadaja takze przepiekne tekstury.

Tych siodemek to bedzie juz z 70. Jeszcze z 30 i bedziemy mieli wszystkie ktore nie stoja w krzakach :0)
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: defiler w 21 Sierpnia 2006, 15:34:36
A wiesz ile mogloby byc bykow ? :P Ja mam w ch** fot na tekstury :> Grzecznie czekaja u mnie na hdd na lepsze czasy ;)
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 21 Sierpnia 2006, 15:43:01
Cytat: "Mateu"

Tych siodemek to bedzie juz z 70. Jeszcze z 30 i bedziemy mieli wszystkie ktore nie stoja w krzakach :0)


wow, az tyle ich juz?
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 21 Sierpnia 2006, 16:00:57
Moich to jest 35 (and still counting), a przecież nie tylko ja robię ;).
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: defiler w 21 Sierpnia 2006, 16:16:21
Ja mam samych bykow 25, czyli jednak nie tak "w ch**" jak mi sie wydawalo :) aaale, jak to kolega wyzej napisal "still counting" ]:->

EDIT: chodzi o foty ofkors:P
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 21 Sierpnia 2006, 16:25:43
Tyle, że Ty mówisz o zdjęciach, a ja mówię o gotowych teksturach pod nowy model siódemki (stil testing :P ).
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: amator w 23 Sierpnia 2006, 11:03:01
Cytuj
Jaki teraz jest standardowy komputer ? Na pewno nie taki, na ktorym MaSzyna wyciaga max 10 FPS !


A czy ja gdzieś napisałem, że wyciąga MAX 10 fps? :>
Tyle mam na stacjach ze zwykłym taborem, nie mówiąc już np. o wagonach Q.

Zresztą już nie ważne. Chodziło mi o to, że jak widzę jak ktoś pisze, że "Na Quarku-T na głównej stacji z 200 wagonami Q mam płynne fps" albo że ktoś "zmienia komputer co 6 miesięcy" to nie pozostaje mi nic innego jak wyrazić taki właśnie pogląd, jaki wyraziłem.

No, a tak w ogóle to zależało mi żeby scenerie były ładne, bardziej szczegółowe. Przynajmniej żeby nie było samych pustyń, pare drzewek i "ściany lasu".


Cytuj
Bedzie co bedzie, na pewno tworcy SPT postaraja sie aby było dobrze.


A w to nie wątpię :)
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Sierpnia 2006, 12:10:10
Cytat: "amator"
Cytuj
Jaki teraz jest standardowy komputer ? Na pewno nie taki, na ktorym MaSzyna wyciaga max 10 FPS !


A czy ja gdzieś napisałem, że wyciąga MAX 10 fps? :>
Tyle mam na stacjach ze zwykłym taborem, nie mówiąc już np. o wagonach Q.

Zresztą już nie ważne. Chodziło mi o to, że jak widzę jak ktoś pisze, że "Na Quarku-T na głównej stacji z 200 wagonami Q mam płynne fps" albo że ktoś "zmienia komputer co 6 miesięcy" to nie pozostaje mi nic innego jak wyrazić taki właśnie pogląd, jaki wyraziłem.

No, a tak w ogóle to zależało mi żeby scenerie były ładne, bardziej szczegółowe. Przynajmniej żeby nie było samych pustyń, pare drzewek i "ściany lasu".


Cytuj
Bedzie co bedzie, na pewno tworcy SPT postaraja sie aby było dobrze.


A w to nie wątpię :)


FPS i płynnośc animacji - dla mnie to nie to samo.
Co  mi po 25 czy nawet 50 FPS kiedy będą zacięcia.
Tak może się zdarzyć na bardzo mocnym sprzęcie, dużo FPS i zacięcia czyli chwilowy spadek fps do 0.  
16 klatek nie jest komfortowe, ale jeżeli są równomiernie rozłożone to ja nie widzę powodu do narzekań.
Przykład prosty jak kino, dawne kino - bo teraz są 24 klatki, ale tylko dlatego by lepiej postrzegać kolor.
Amatorskie kamery filmowe super8 - 16 klatek/s
Nie preferuje małej ilości FPS. Modele muszą być takie żeby wydajność nie spadłła i nie zepsuła wszystkiego. Głosowałem jak większość w tej ankiecie.

I jeszcze jedno. Mam 2 systemy operacyjne, Symka mam na partycji 8gb
pod win xp. i tylko to. Nic więcej. Używam też najnowszego exe 674 kb.
Wszystkie inne programy używam pod innym systemem operacyjnym.
Sprzęt mam stary, 2,5 roku opisywałem już.

@Bart zrobi modele (już zrobił ) takie jak trzeba. Nie mam żadnych wątpliwości. Exe też będzie lepsze więc nie ma się co martwić o jakość i ilość FPS.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 26 Sierpnia 2006, 10:48:42
Nie zagłosowałem na żadną opcje, bo obie sa zbyt skrajne. Pewnie ze nie ma sensu modelować co do każdej śróbki (nawet samochody w NFS MW nie sa tak wymodelowane), ale po co znówi zbyt upraszczać. Teraz większego realizmu obiektu nie uzuskuje się tylko przez zwiekszenie ilosci wielokątów ale takze stosując zaawansowane techniki texturowania. Niestety SPT pewnie nie słyszał o czyms takim jak bump mapping, dynamiczne ościetlenie nie mówiac już o shaderach.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: ROBO89 w 26 Sierpnia 2006, 10:59:32
Zgadzam się z powyższą opinią. Trzeba znaleźć złoty środek.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 26 Sierpnia 2006, 14:46:29
Cytat: "piotrek-"
Nie zagłosowałem na żadną opcje, bo obie sa zbyt skrajne.

Jest wyjaśnione czemu są skrajne. Chodzi o to która odpowiedz jest Tobie bliższa. Przecież nikt nie zacznie robić teraz boxowych modeli!!. Znam też takich, którzy pisali mi że choćby mieli mieć 2 FPS wolą super model.

Cytat: "piotrek-"
Niestety SPT pewnie nie słyszał o czyms takim jak bump mapping, dynamiczne ościetlenie nie mówiac już o shaderach.

Tu Cie zawiodę. Wszystko to w SPT jest ;]. No może poza dynamicznym oświetleniem. Jednak nikt na razie nie bawił się żeby to wykorzystać. Baaa.. są nawet refleksy i bez problemu można zrobić chromowaną EU07, ale czy ktoś widział kiedyś taką?
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 26 Sierpnia 2006, 14:51:57
Oświetlenie per-pixel również.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: qamil w 27 Października 2006, 20:46:19
Mój komentarz:
Co nam po super modelach,jeżeli na fajnych trasach będzie się zacinało,a jazda na takich przeciętnych to (dla mnie) żadna przyjemnośc??
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 28 Października 2006, 16:36:27
Cytat: "qamil"
Mój komentarz:
Co nam po super modelach,jeżeli na fajnych trasach będzie się zacinało,a jazda na takich przeciętnych to (dla mnie) żadna przyjemnośc??


He, ale dla 25% naszej społeczności jazda modelem nie majacym 30tys poly to też żadna przyjemność :D. Wszak widok z kabiny robi się coraz mniej popularny - najlepiej prowadzi się pociąg siedząc na pięknych wózkach :). Prawda youBy?
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 28 Października 2006, 17:35:00
hmmm...

to w takim razie mam pomysła...

Skoro budujecie SPT to zróbice 2 odłamy:

1 primo.

"SPT GRA" dla tych co lubią sie bawic i podziwiac piekno taboru w mega pokazie slajdowym

2 primu ultimo.

"SPT SYMULATOR" dla tych co chcą zostac virtualnymi maszynistami i wczuwac sie w realizm jazdy.

:)))
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 28 Października 2006, 18:19:30
3 pośrednia pomiędzy 1 a 2
4 pośrednia pomiędzy 1 a 3
5 pośrednia pomiędzy 2 a 3
6............
7.......
 to wtedy będzie gites majonez  od wyboru do koloru :)

Pozdrawiam
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Października 2006, 10:36:45
Cytat: "Bart"
Cytat: "qamil"
Mój komentarz:
Co nam po super modelach,jeżeli na fajnych trasach będzie się zacinało,a jazda na takich przeciętnych to (dla mnie) żadna przyjemnośc??


He, ale dla 25% naszej społeczności jazda modelem nie majacym 30tys poly to też żadna przyjemność :D. Wszak widok z kabiny robi się coraz mniej popularny - najlepiej prowadzi się pociąg siedząc na pięknych wózkach :). Prawda youBy?
Będziesz mi to wypominał do końca symka i o jeden dzień dłużej? :P
Ja akurat wolę wypaśny modelik który jest przykładowo TEM2U, niż takiego boxika, co ma udawać loka ;)

A teraz tak bardziej serio. Wózki mają wstawione maxdistance na elementy, więc też dużej różnicy nie ma. Pamiętam z testów: 120 siódemek vs 120 TEM2U. Wyszło tak we freefly: 13 na EU07, 11 na TEM2U, więc różnica bardzo duża nie jest :P. W kabinie wyszło coś 86 do 54, ale dokładnie nie pamiętam już tego.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 29 Października 2006, 12:28:07
Cytat: "Bart"
Tu Cie zawiodę. Wszystko to w SPT jest ;]. No może poza dynamicznym oświetleniem. Jednak nikt na razie nie bawił się żeby to wykorzystać. Baaa.. są nawet refleksy i bez problemu można zrobić chromowaną EU07, ale czy ktoś widział kiedyś taką?


są nawet refleksy, ha ha :D Przecież to wygląda ohydnie (prymitywny efekt z  czasów gdy nie istniał jeszcze shadery w wersji 1.1 ) i jeśli się tym chwalisz to nie ma shaderów na pewno wiec jak wszystko jest jak nic nie ma :D Bez shaderów nie można mówić o nowoczesnym silniku (a tak się tym zachwycacie, gdyby tak nie było to bym się przecież nie czepiał bo w końcu czego można oczekiwać od darmowego engine).
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 29 Października 2006, 13:07:55
piotrek- tak się zastanawiam czemu miał służyć Twój post? Chciałeś się popisać, że znasz jakieś tam pojęcia? Najpierw to poucz się trochę i wydoroślej. Masz dwa wyjścia:
1)Zatrudnić rzeszę płatnych komputerowców i płacić im solidne pensje i po kilku latach będziesz miał symylator jak ta lala
2)Skończ studia, nabierz doświadczenia i po 20 latach przystąp do tworzenia symulatora, a po następnych 20 będziesz miał gotowy symulator również jak ta lala. Oczywiście to wariant optymistyczny.


Rozumiem, można krytykować, ale nie wyśmiewać.
Ciekawe co Ty takiego do tej pory zrobiłeś i jakie są Twoje możliwości?
To było głupie pytanie, przepraszam, wszak wiadomo, iż jesteś najmądrzejszy i wszechwiedzący- -przepraszam.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: defiler w 30 Października 2006, 15:16:44
Nie nalezy takich badziewnych wypowiedzi brac do serca ;)
piotrek- taki znawca jestes, to rusz szanowne cztery litery i zacznij cos robic. Pieprzyc farmazony to kazdy potrafi.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 30 Października 2006, 16:23:10
Ehh... i niech teraz każdy każdego popycha i pogania do pomagania przy SPT a popychacze tylko gadają... (nie mam tu nikogo konkretnego na myśli tylko zbiór osób...)
Ale to chyba nic na to nie poradzimy. Teraz wszyscy patrzmy jeden na drugiego... no a SPT się robi... :]
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 05 Listopada 2006, 10:37:40
Cytat: "Mariusz1970"
piotrek- tak się zastanawiam czemu miał służyć Twój post? Chciałeś się popisać, że znasz jakieś tam pojęcia? Najpierw to poucz się trochę i wydoroślej. Masz dwa wyjścia:
1)Zatrudnić rzeszę płatnych komputerowców i płacić im solidne pensje i po kilku latach będziesz miał symylator jak ta lala
2)Skończ studia, nabierz doświadczenia i po 20 latach przystąp do tworzenia symulatora, a po następnych 20 będziesz miał gotowy symulator również jak ta lala. Oczywiście to wariant optymistyczny.


Rozumiem, można krytykować, ale nie wyśmiewać.
Ciekawe co Ty takiego do tej pory zrobiłeś i jakie są Twoje możliwości?
To było głupie pytanie, przepraszam, wszak wiadomo, iż jesteś najmądrzejszy i wszechwiedzący- -przepraszam.


Ależ ja nie wyśmiewam ani symulatora ani ludzi go tworzących, doceniam trud jak wkładają w tworzenie symka. Chodzi mi tylko tych którzy ahaja i ohają jaka to rewelacja, jakie to piękne i jaki to cud techniki. Przykro mi, ale coś takiego mnie denerwuje.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Bart w 05 Listopada 2006, 13:01:43
Tak wogóle to pamiętam że Marcin EU pisał mi że wział się za "Nebule" bo chciał nauczyć się programować/tworzyć shadery. Potem rzucił to gdyż "celu dopiął". Oznacza to że w SPT jest furtka na shadery i inne cuda techniki. Mnie denerwują tacy jak ty. Nie wiedzą, nie znają się, nie zainteresują się a chrzanią takie farmazony jakby wszystko o silniku graficznym wiedzieli. Powtarzam, SPT powstaje na silniku graficznym OSG o którym możecie poczytać sobie na tej stronie:
http://www.openscenegraph.org/osgwiki/pmwiki.php/Screenshots/Screenshots
a tak wygląda jedna z gier tworzonych w OSG:
http://www.openscenegraph.org/osgwiki/pmwiki.php/Screenshots/DIOSoftPirates

i jak Piotruś- teraz w dziubku? :>
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 05 Listopada 2006, 13:30:27
Pierwszy link:


PmWiki can't process your request
'Screenshots/Screenshots,' is not a valid PmWiki page name

We are sorry for any inconvenience.

Return to this site's home page



:F

Szykuje nam się symek na silniku miniHL2 :P

@down: racja... przepraszam za niepotrzebny problem...
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: adamst w 05 Listopada 2006, 14:34:41
Cytat: "Český_Krtek"
Pierwszy link:


PmWiki can't process your request
'Screenshots/Screenshots,' is not a valid PmWiki page name

We are sorry for any inconvenience.

Return to this site's home page




Trzeba usunąć przecinek na końcu linka.
Tytuł: Jakość taboru
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 05 Listopada 2006, 22:41:25
Faktycznie, są shadery :D
Tytuł: też tak uważam :) odpowiedz 2:)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 12 Listopada 2006, 10:51:18
Witam też zagłosowałem na to żeby modele były jak najbardziej uproszczone   choc komputer mam dobry i nie zależy mi na jak najmniejszej ilości drzew aby tylko nie spadł fps urażonych przepraszam:) .

Pozdrawiam.
Grzegorz kk