- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Snajperek w 03 Kwietnia 2023, 14:45:07

Tytuł: Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
Wiadomość wysłana przez: Snajperek w 03 Kwietnia 2023, 14:45:07
Witam!
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, który hamulec jest najlepiej używać, jadąc np. ex chopperem lub alicją.
Niektórzy sugerują mi EP bądź ED, a jeszcze są PS i PN. To jak to jest? Którym najlepiej hamować?
Tytuł: Odp: Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
Wiadomość wysłana przez: jakisrandomowynoob w 03 Kwietnia 2023, 15:40:39
Najczęściej stosuje się ED, czyli elektrodynamiczne, gdzie pojazd hamuje silnikami i tylko dohamowywuje pneumatyką. EP to hamowanie elektropneumatyczne, tzn. sygnałami elektrycznymi steruje się hamulcami osobno w członach. Taki system (choć inaczej kontrolowany) zastosowany jest w zwykłych EN57. PN to zwykłe hamowanie pneumatyczne, gdzie hamowanie wywołuje się spadkiem ciśnienia w przewodzie głównym. PS to próba szczelności, na tym się nie jeździ.
Tytuł: Odp: Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
Wiadomość wysłana przez: Snajperek w 03 Kwietnia 2023, 15:53:15
A co daje ta próba szczelności?
Tytuł: Odp: Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 03 Kwietnia 2023, 17:44:53
Próba szczelności układu hamulcowego jest jednym z etapów szczegółowej próby hamulca.