- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: SilenS w 01 Grudnia 2022, 19:00:43

Tytuł: Oświetlenie szlaku -smuga.
Wiadomość wysłana przez: SilenS w 01 Grudnia 2022, 19:00:43
Witam, przeszukałem forum , trafiłem na watek o światłach ale to nie to. Chodzi o to, czy da się rozjaśnić światła lokomotyw/ETZ. Mam wrażenie że smugi jakie padają z lamp są za słabe. Jest to jakimś wpisem regulowane czy tekstura?
Tytuł: Odp: Oświetlenie szlaku -smuga.
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 01 Grudnia 2022, 19:04:45
\textures\fx\headlights, regulowane za pomocą kanałów RGB. Tj. reguluje się tym obszar świecenia. Moc jest hardkodowana. Tzn. do pewnego stopnia można ją regulować, dodając lub odejmują bieli z kanałów, ale pewnego progu nie przeskoczymy bez grzebania w exe. Obecnie ten maksymalny próg jest wykorzystywany w centralnym punkcie świecenia, więc zwiększyć jasność można jedynie za pomocą zwiększenia obszaru.
Tytuł: Odp: Oświetlenie szlaku -smuga.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 02 Grudnia 2022, 12:46:29
W trybie legacy swieca duzo lepiej bo szerzej. Ale przed samym lokiem na pierwsze 2 lub 3 metry nie oswietlaja nic. Moim zdaniem za wasko i za blisko swieca. Odnosi sie wrazenie ze jedzie sie szlakiem jednotorowym. Na kaliskiej przejechalem po Ociaz bo nie oswietlilo zebry przed po Ociaz po prawej stronie. Cos trzeba z tymi swiatlami zrobic.
Tytuł: Odp: Oświetlenie szlaku -smuga.
Wiadomość wysłana przez: SilenS w 08 Grudnia 2022, 21:46:09
Bawiłem się coś trochę edycją, ale ze mnie grafik jak baletnica. Powróciłem do oryginalnej z paczki smugi.

Fakt! Światła mogły by wpaść pod edycję - odróżnić smugę światłem normalnych (mijania?) i dodać tzw długie. Wiem że póki co można robić to ściemnianiem reflektorów ale myślę że zabieg ten byłby tez krokiem do urealistycznienia symka. W ogóle jak taka edycja świateł jest możliwa.