- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: FrozenBokytYT w 29 Września 2022, 16:34:12

Tytuł: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych, rozkładzie jazdy itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Września 2022, 16:34:12
Dzień dobry. Mam takie pytania:
1) Dlaczego trzeba zapalić Tb1 wyłącznie z przodu, a nie po obu stronach?
2) Dlaczego trzeba zwolnić prędkość do 60 km/h przed We2, jeśli w WNP można przejechać przez ten wskaźnik z maksymalną dozwoloną prędkością?
3) Dlaczego trzeba wyłączyć sprężarkę przed pominięciem We2?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrowienia.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Września 2022, 18:19:03
Trzeba zwolnić przed We2 ze względu na ograniczenie negatywnego oddziaływania na ślizgi pantografów, szczególnie nie powinno się podnosić pantografów powyżej 60 km/h. Przed We2 trzeba powyłączać przed opuszczeniem pantografów. Jak będziesz miał włączoną przetwornicę i sprężarkę to przy spadku ciśnienia, jak podniesiesz pantografy, i zamkniesz wyłącznik szybki i uruchomi się od razu sprężarka, to wyrzuci przekaźnik nadmiarowy przetwornicy.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 29 Września 2022, 18:27:02
szczególnie nie powinno się podnosić pantografów powyżej 60 km/h
Na Impulsach jest blokada w tym temacie i nie da się podnieść dopóki prędkość jest za wysoka.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Września 2022, 18:30:51
Ale dlaczego Tb1 jest zapalony wyłącznie z przodu, a nie po obu stronach?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Września 2022, 18:41:25
Dzień dobry. Mam takie pytania:
1) Dlaczego trzeba zapalić Tb1 wyłącznie z przodu, a nie po obu stronach?
Wg instrukcji sygnałowej Ie-1 sygnał Tb-1 to jedno światło białe od strony maszynisty, po obu stronach (z przodu i z tyłu) pojazdu z napędem.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Września 2022, 19:15:18
Ale dlaczego jedno światło białe od strony maszynisty jest zapalony nie po obu stronach, a wyłącznie albo z przodu, albo z tyłu? Bo przechodzenie do innej kabiny przez maszynownię podczas działania silników zagrozi śmiercią?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Września 2022, 19:43:11
Ale gdzie, na filmie, czy w Maszynie?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Września 2022, 19:59:52
W tym filmie:

Z przodu jest Tb1 (jedno światło białe od strony maszynisty), a z tyłu nic.

Na przyszłość od razu daj link do filmiku, jeżeli jest związany z twoim pytaniem.
Matek123
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 29 Września 2022, 20:43:50
Na tym filmiku maszynista popełnił błąd.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Września 2022, 20:44:01
Bo maszynista nie włączył. Tyle. Instrukcja instrukcją, a codzienność swoje. Są miejsca w Polsce, gdzie składy manewrowe codziennie w jeździe manewrowej są osygnalizowane jak pociąg (Pc1+Pc5), i nikt z tym nie robi problemów bo tak jest po prostu prościej.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 29 Września 2022, 22:53:15
W ramach ciekawostki ED250 jest przystosowane do opuszczania i podnoszenia pantografów przy szybkości 250km/h, ale przepis jest przepis instrukcje jak zwykle nie nadążają.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 30 Września 2022, 07:04:18
Bo maszynista nie włączył. Tyle. Instrukcja instrukcją, a codzienność swoje.
Bo przechodzenie przez maszynownię podczas działania silników, przetwornicy, szafy WN oraz NN i przypadkowe dotykanie ich jest zagrożona śmiercią?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Września 2022, 07:49:55
W ET22 można bezpiecznie przejść przez maszynownię. W EU07 i pochodnych też. Nie wiem jak jest w ET42 i maszynach wyprodukowanych w Czechosłowacji, w tych chyba nie można wchodzić do maszynowni, jak lokomotywa jest pod napięciem.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 30 Września 2022, 07:52:24
Ale dlaczego przejście przez maszynownię ET22 i EU07 jest bezpieczne?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Września 2022, 08:05:21
Bo nie ma elementów pod wysokim napięciem bez osłony. Styczniki wysokiego napięcia są umieszczone w osobnych szafach. Przetwornica jest w maszynowni, ale w osłonie.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: TGVkamil w 01 Października 2022, 23:33:48
Przez ET42 również można przechodzić gdy maszyna jest pod napięciem.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 04 Października 2022, 19:50:08
Mam nowe pytanie: czy istnieła SBL w latach 1959-69-tych i jakie mają sygnały? A pomarańczowego migającego jeszcze nie było w tych latach.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 05 Października 2022, 09:48:46
Pierwsza blokada samoczynna powstała na sieci WKD i jest do dziś dwustawna (tylko zielone i czerwone). Nie wiemczy została zabudowana od razu podczas budowy. https://grodziszczanin.blogspot.com/2013/03/elektryczna-kolej-dojazdowa-warszawska.html

W instrukcji E1 z 1951 roku są opisane 2 rodzaje semaforów 2 stawne -trzykomorowe (czew, ziel, czerw), mogą podać sygnał Sd1 "stój (2 światła czerwone) i Sd2 "wolna droga" oraz semafory trzystawne (czerwone, pomarańczowe, czerwone, zielone) podawały Sygnał St1 "stój" -dwa czerwone, st2 - "następny semafor wskazuje sygnał S1 albo St1 "Stój" - pomarańczowe oraz St3 "Wolna droga" zielone.  W załączniku rysunki wskaźników przerysowane z w/w instrukcji. Trójkąt oznaczał semafor odstępowy, a dwie strzałki oznaczały trzystawność.

Semafory sbl w późniejszych czasach mogły ostrzegać o ograniczeniu prędkości na semaforze półsamoczynnym sygnałem składającym się z zielonego i pomarańczowego światła.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 05 Października 2022, 23:35:33
Ja się trochę dołączę do tej konwersacji, bo mnie nurtuje inne pytanie (tym razem na serio): Czy istnieją w Polsce szlaki jednotorowe, na których została zamontowana samoczynna blokada liniowa?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Celuś w 05 Października 2022, 23:42:09
Chociażby łącznice odgałęziające się od CMK - Starzyny, Czarnca, Włoszczowa.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Października 2022, 18:38:39
I do niedawna linia kolejowa nr 7 na odcinku od Otwocka do Pilawy.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 06 Października 2022, 19:23:24
Jednotorowe szlaki z SBL popularne są w Rosji i Ukrainie, jeśli chodzi o tym w Polsce, to nie wiem, czy mają takie szlaki w Polsce. Ale część jednotorowych szlaków z SBL w Rosji i Ukrainie nie są wyposażone sygnalizatorami blokowymi. Jednym z jednotorowych szlaków z SBL bez sygnalizatorów, które pamiętam, jest Niżyn - Czernihów, a potem dalej przez Sławutycza, Nedanczyczi i Jolczę w Białorusi aż do Semychodów w Prypeci.


Dlaczego wskaźniki We1 i We2 w roku 1946 wyglądały inaczej? I jego znaczenia są zmienione miejscami? I dlaczego trzy zielone w jednym pionie jest wycofany?

Użyj opcji modyfikuj, zamiast pisać nowy post.
Matek123

Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego zabrania się używania powtarzaczy w liniach z SBL?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Października 2022, 16:17:54
Sygnalizatorów powtarzających nie stosuje się pomiędzy semaforami SBL, żeby nie wprowadzić w błąd maszynisty. W przypadku braku widoczności semafora SBL stosuje się wskaźniki W11. Jeżeli jest kłopot z brakiem widoczności semafora, to można postawić wcześniej semafor półsamoczynny, sygnalizatory powtarzające i semafor półsamoczynny we właściwym miejscu. W stacji przed semaforem wyjazdowym mogą być sygnalizatory powtarzające niezależnie od rodzaju blokad na przylegających szlakach.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 11 Października 2022, 16:37:26
I dlaczego linii LHS nie są zelektryfikowane?
W chwili obecnej jest rozważana elektryfikacja PKP LHS i jej przedłużenie, ale przy budowie tej linii zakładano, że będzie to linia "dieslowska", do której obsługi zakupiono w ZSRR szerokotorowe maszyny ST44 o nr 2001 - 2068 oraz SM48. Poza tym w tamtych latach (otwarcie LHS w 1979) były inne priorytety w PL dotyczące elektryfikacji linii. Jest jeszcze jeden aspekt: jakie elektrowozy miałyby wg ciebie pracować na LHS, skoro łatwiej było pozyskać diesle o skrajni UIC, które na dodatek miały zamienne wózki na "normalny" tor? To ważne, bo zdarzały się przypadki, że Gagariny z LHS stacjonowały w MD Szczecinek (ST44-2029 i 2041) pracując co oczywiste na normalnym torze...
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Października 2022, 16:49:55
zdarzały się przypadki, że Gagariny z LHS stacjonowały w MD Szczecinek (ST44-2029 i 2041) pracując co oczywiste na normalnym torze
To samo transport do jakiś zakładów na wyższe poziomy utrzymania.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 11 Października 2022, 17:01:26
Wówczas wszystkie ST44 naprawiano (REV i NG) tylko w ZNTK Bydgoszcz.

Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 11 Października 2022, 17:07:09
1) elektryfikacja LHS jest ważna również dla tego, żeby puścić łotewskie jednostki ER2T (screen w załączniku), żeby można przewozić pasażerów na tych liniach szerokotorowych. Elektryfikacja powinna być o 3 kV DC, ale nie o 25 kV AC, bo polskie elektrowozy i EZT nie są przyjazne dla prądu przemiennego.
2) jakie pociągi w maszynie mogą jechać na 1,5 kV DC oraz 25 kV w sieci trakcyjnej?
3) Dlaczego w teszt_25kv prąd w trakcji wynosi 25 kV DC? A powinno być 25 kV AC
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Października 2022, 17:15:33
LHS nie była projektowana dla ruchu pasażerskiego. Kiedyś ruch były pociągi z ciężarówkami prowadzące wagon osobowy dla kierowców samochodów. Są modele lokomotyw wielosystemowych, ale maszyna nie ma fizyki wielosystemowych. Na scenerii teszt_25kv prąd jest stały, bo maszyna nie obsługuje prądu zmiennego.

Cytuj
polskie elektrowozy i EZT nie są przyjazne dla prądu przemiennego
Podstawowy problem to brak polskich elektrowozów, które miałyby wózki szerokotorowe. O EZT się nie martwię, bo LHS skupia się na przewozie towarów.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 11 Października 2022, 17:25:51
1) elektryfikacja LHS jest ważna również dla tego, żeby puścić łotewskie jednostki ER2T (screen w załączniku), żeby można przewozić pasażerów na tych liniach szerokotorowych. Elektryfikacja powinna być o 3 kV DC
Kilka uwag, bo widzę, że nie znasz polskiego rynku przewozów:
1. linia LHS jest jednotorowa i dedykowana dla ruchu towarowego, co oznacza, że dla pociągów pasażerskich nie ma tam miejsca,
2. żeby ruch pasażerski miał sens, to pomiędzy i tak słabo atrakcyjnymi pasażersko miejscowościami musiało by być co najmniej kilka jak nie więcej par pociągów na dobę, ale problemem jest to, co napisałem w pkt. 1,
3. taboru na polskie tory nie wprowadza się tylko dlatego, że mają odpowiednią szerokość toru i napięcie zasilania (obecnie konieczne jest zdobycie "Zezwolenia na wprowadzenie pojazdu do obrotu") - ezt ER2T na pewno nie mają odpowiedniej skrajni, a zezwolenie to temat nieosiągalny...

Poza tym wolałbym polski nowoczesny tabor pasażerski na szeroki tor niż stare posowieckie ER2T...
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 11 Października 2022, 17:35:24
Dobra, przechodzimy do pytania o sygnałach.
W jakim roku stare SBL-ki zostało wycofane i zostało dodane nowe (istniejących do dziś) SBL-ki?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Października 2022, 10:50:34
Co masz na myśli mówiąc "stare" i "nowe"?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 12 Października 2022, 10:55:11
Stare SBL-ki to z dwoma czerwonymi w jednym pionie z 1946 roku, a nowe to dzisiejsze (jedno czerwone, jeszcze z migającymi S3 oraz S4).

Nie znasz odpowiedzi?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Października 2022, 22:18:24
Z tego co tu jest napisane, to https://www.bsk.isdr.pl/sygn_stare.php#b 3 komorowe semafory SBL weszły w instrukcji z 1958. Jednak nie było migającego pomarańczowego na SBL, tylko zielone + pomarańczowe.
Tytuł: del
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 12 Października 2022, 22:22:54
del
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 12 Października 2022, 22:24:24
Wedle E1 z 1930 roku sygnalizatory, mające możliwość nadania sygnału składającego się z trzech ramion (względnie świateł zielonych) w jednym pionie "Jazda w drugim kierunku zbocznym", można było zainstalować jedynie za zezwoleniem Ministerstwa Komunikacji. Nie można zapomnieć, że były to sygnały używane w czasach kiedy na PKP obowiązywała sygnalizacja kierunkowa, która przestała obowiązywać na końcu lat 50. na koszt sygnalizacji prędkościowej. Poniżej podlinkowałem dwa artykuły dokładniej traktujące sprawę sbl.

Dawna sygnalizacja na PKP: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawna_sygnalizacja_kolejowa_w_Polsce (https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawna_sygnalizacja_kolejowa_w_Polsce)
SBL w Polsce https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Samoczynna_blokada_liniowa_w_Polsce (https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Samoczynna_blokada_liniowa_w_Polsce)
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 13 Października 2022, 10:17:00
A czy były wskaźniki kolejowe po pierwszej wojny światowej i przed drugą wojną światową?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 16 Października 2022, 20:12:35
Oczywiście, że były. Ze wszystkich trzech zaborów.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 16 Października 2022, 20:16:08
A ile? I jakie miały znaczenia?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 16 Października 2022, 20:24:03
Tego to pewnie nikt nie wie. Z takich wskaźników, które zniknęły były wskaźniki ostrzegające o miejscu w którym obniżała się sieć trakcyjna i informujące o miejscu gdzie sieć trakcyjna osiąga normalną wysokość. Było to istotne dla bezpieczeństwa drużyn trakcyjnych parowozów.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 16 Października 2022, 21:21:28
A ile? I jakie miały znaczenia?

Trzeba na samym początku zaznaczyć, że niektóre obecnie występujące wskaźniki w E-1 z 1930 roku były zaklasyfikowane jako sygnały, czego przykładem są dzisiejsze wskaźniki zwrotnicowe - dzisiaj seria Wz, ówcześnie sygnały 7 i 8. Wskaźniki były umieszczone w instrukcji jako dodatek I i w porównaniu do dzisiejszej Ie-1 było ich stosunkowo niewiele (naliczyłem 14). Znaczenie wskaźników, których wygląd zachował się do dzisiaj raczej nie uległ dużej zmianie.

Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 19 Października 2022, 15:22:21
Jak oni wyglądają?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 19 Października 2022, 15:37:33
http://covalus.pl/?page_id=1547 Zjedziesz trochę niżej i są do pobrania PDFy ze starą i nową sygnalizacją.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 19 Października 2022, 15:40:06
Dlaczego ta strona nie jest zabezpieczona?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 19 Października 2022, 17:28:21
Nie wiem, jest http zamiast https. Zaakceptuj ryzyko.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 20 Października 2022, 19:59:57
Kiedy maszynista włącza sygnał pociągowy Pc6?

Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Października 2022, 21:01:33
W instrukcji jest jasno napisane. Pociąg zatrzymuje się z niewiadomej przyczyny. Musi być szlak co najmniej 2 torowy, jednoosobowa obsada pojazdu trakcyjnego. Prowadzący pociąg z przeciwka musi się zatrzymać i pomóc w ustaleniu przyczyny.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 20 Października 2022, 21:08:52
1) Co jeśli poda Pc6 na jednotorowym szlaku z niewiadomej przyczyny?
Niewiadomą przyczyną jest łamanie pantografu? "Kłopoty" z siecią trakcyjną?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Października 2022, 21:13:20
Raczej obstawiam spadek ciśnienia w przewodzie głównym powodujący zatrzymanie się składu. Na jednotorowym szlaku nie ma sensu, bo to chodzi o zwrócenie uwagi obsługi pociągu prowadzonego z przeciwka. Taki sygnał SOS.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 20 Października 2022, 21:32:24
Mam pytania odnoszące do Ir-11:
1) jakie mają skróty pociągów ekspresowych międzynarodowych, które nie są EuroExpress oraz EuroNight?
2) co oznacza skrót EXE, który nie ma w Ir-11, ale jest w scenerii Wrzosy w scenariuszu, że należy z Wolicy do Kujacina przewozić próżny skład pasażerski?

W którym scenariuszu na wrzosach? Zadawaj precyzyjne pytania.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: barman_2000 w 20 Października 2022, 21:56:18
Jak połamanie pantografu może być nieznaną przyczyną skoro wiemy co się stało?

Przyczyna nieznana czyli nie wiemy co się stało i idziemy szukać. Na jednotorowym szlaku nie ma sensu stosować ponieważ nikogo ostrzegać się nie musi bo nikt drugim torem jechać nie będzie.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 21 Października 2022, 09:57:27
Mam pytania odnoszące do Ir-11:
1) jakie mają skróty pociągów ekspresowych międzynarodowych, które nie są EuroExpress oraz EuroNight?
2) co oznacza skrót EXE, który nie ma w Ir-11, ale jest w scenerii Wrzosy?
Odpowiedź w załączniku (w Ir-11 z 2015 jest skrót EXE). Zadajesz coraz to bardziej irytujące pytania...
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych, rozkładzie jazdy itp.
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 21 Października 2022, 10:13:11
Ale dlaczego nie ma w tej instrukcji z 12 października 2021 roku?
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych, rozkładzie jazdy itp.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 21 Października 2022, 17:04:43
ATSD (A tak swoją drogą), np. w RJ 1990-1992 pociągi były oznaczane prościej:

1. EE: Ex z lokomotywą elektryczną,
2. ESE: Ex z lokomotywą elektryczną i Vmax co najmniej 140 km/h,
3. PE/PS: POSP. z lokomotywą elektryczną/spalinową,
4. DE/DS: DALEKOBIEŻNE przyspieszone (powyżej 200 km) z lokomotywą elektryczną/spalinową,
5. M/ME/MS/MJ: OSOBOWE z lokomotywą parową/elektryczną/spalinową/ezt,
6. SDE/SDS: składy do/z ZNTK,
7. SDŁE: składy pocztowe... itd.

Z biegiem lat symbole się zmieniały choćby wtedy, gdy pojawiła się kategoria IC i EC.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych itp.
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 22 Października 2022, 11:02:57
Jak oni wyglądają?

Planuję zeskanować całą instrukcję w najbliższym czasie, więc jak znajdę czas to podeślę pdfa.
Tytuł: Odp: Pytania o wskaźnikach, sygnałach kolejowych i pociągowych, rozkładzie jazdy itp.
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Października 2022, 13:31:03
Trochę off-topic, w ramach ciekawostki. Tu http://agad.gov.pl/koleje/Bezpieczenstwo_na_kolei.html jest instrukcja sygnałów używanych na Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej z 1859 roku.