- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Kolej_Tymek w 11 Sierpnia 2022, 09:30:11

Tytuł: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 11 Sierpnia 2022, 09:30:11
Witam
Coś tam ostatnimi czasy robiłem w blenderze i naszła mnie myśl żeby może ulepszyć niektóre kabiny (201Em, SA134). W tym miejscu napotkałem problem z nanoszeniem tekstur na model w blenderze, nigdy nie było mi to potrzebne tak więc nie uczyłem się tego. Teraz gdy szukam poradników na YT są poradniki albo na starych wersjach i nic one nie wnoszą albo są to po prostu instrukcje jak tak ową teksturę stworzyć.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Hirek w 11 Sierpnia 2022, 14:06:09
Jeśli chcesz modyfikować tekstury modelu to najlepiej otwórz sobie w na przykład gimpie teksture tga danego elementu i przeklejaj ręcznie. W blenderze robisz model i siatkę uv, nie teksturę.
Tytuł: Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Celuś w 11 Sierpnia 2022, 14:19:20
Nowa, pełnoprawna kabina do pes jest na ukończeniu.
Tytuł: Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Sierpnia 2022, 14:24:02
Material properties. Wyciepać stare materiały, bo t3d obsługuje tylko jeden na mesh. Dodać materiał, nazwać go z sensem. W zakładce object properties>t3d submodel properties ustawić opcje. Wejść w shader editor, masz tam zakładkę pluginu [eu07] material tools. Nim linkujesz teksturę/materiał z paczki maszyny, to skrypt zbuduje sobie poprawne powiązania do eksportu.