- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: SuperKolejarz w 06 Sierpnia 2022, 10:46:39
-
Witam czy wie ktoś może czemu lokomotywy jadące luzem ( bez wagonów ) mogą jechać tylko 110 km/h ? I dlaczego tylko 110km/h na nie np. 125km/h ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
Brak należytej masy hamującej (chyba xd). Plus nie wszystkie muszą jechać 110, to od każdej serii lokomktyw indywidualnie zależy.
-
Podepnę się pod temat z moim pytaniem... zauważyłem że pociągi z kontenerami (Innofreight, Ecco) przewożące biomasę jeżdżą wolniej od innych towarowych. Ktoś wie coś na temat ich dodatkowych ograniczeń?
-
Dobrze dziękuję. A i jeszcze jedno wie ktoś jak hamować w niezmodernizowanym en57 hamulcem pneumatycznym ?
-
Podepnę się pod temat z moim pytaniem... zauważyłem że pociągi z kontenerami (Innofreight, Ecco) przewożące biomasę jeżdżą wolniej od innych towarowych. Ktoś wie coś na temat ich dodatkowych ograniczeń?
U siebie nie zauważyłem jakiś ekstra ograniczeń. Zazwyczaj lecą w rozkładzie jazdy 120 km/h, no chyba że ciagnie ich jakiś knedel albo inny lok to wtedy lecą tyle ile ma maksymalna prędkość lokokotywy, w przypadku takiej skody 181/2 to wiadomo 90.
Kilka razy spotkałem się z taka sytuacją, że skład był dość ciężki, to pomimo tego że lok mial konstrukcyjną 90 to wytrasowali go na 60 bo by tej rozkładowej 90 nie wyrobił. Ale to aż tak w konstrukcje rozkładów jazdy nie wgłębiam się, bo nie jest mi to potrzebne.
-
Zadawaj precyzyjne pytania bo taka EP09 czy EU44 może luzem jechać 160 km/h oczywiście jeżeli będzie podwójna obsada. EU07 nie ma wystarczającej masy hamującej aby jechać 125 km/h.
-
Czy taka EP08 luzem może jechać 140km/h ( przy podwójnej obsadzie ) czy 110km/h ? Lub czy taka SU45 lub inna lokomotywa spalinowa z Vmax 120km/h może jechać Vmax czy tylko 110 km/h ?
-
Kilka razy spotkałem się z taka sytuacją, że skład był dość ciężki, to pomimo tego że lok mial konstrukcyjną 90 to wytrasowali go na 60 bo by tej rozkładowej 90 nie wyrobił. Ale to aż tak w konstrukcje rozkładów jazdy nie wgłębiam się, bo nie jest mi to potrzebne.
Ewentualnie może miał za mały % masy hamującej.
Superkolejarz, tu masz tabelkę z masami i masami hamującymi pojazdów: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwil6tL_9rH5AhUHyosKHY7wBVwQFnoECAoQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.plk-sa.pl%2Ffiles%2Fpublic%2Fuser_upload%2Fpdf%2FReg_przydzielania_tras%2FRegulamin_2019_2020%2F09.04.2019%2Fzal_6_6B_Reg2019_20_v5.pdf&usg=AOvVaw2pTqAqKM9ByWoWGspXWhTz
(https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwil6tL_9rH5AhUHyosKHY7wBVwQFnoECAoQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.plk-sa.pl%2Ffiles%2Fpublic%2Fuser_upload%2Fpdf%2FReg_przydzielania_tras%2FRegulamin_2019_2020%2F09.04.2019%2Fzal_6_6B_Reg2019_20_v5.pdf&usg=AOvVaw2pTqAqKM9ByWoWGspXWhTz)
Tu masz jak wylicza się % masy hamującej: https://www.transportszynowy.pl/Kolej/kolhamulcemasy
A wymagane procenty są w instrukcji Ir-1.
O, a w tym pierwszym linku masz też Vmax i Vmax luzem.
-
EP08 to jest ta sama konstrukcja hamulca co EU07 więc 110 km/h.
-
Dobrze dziękuję. A wracając do składów towarowych raz widziałem ET41 z towarowym składem towarowym. Nie pamiętam już z jakimi wagonami ale jechał 100 - 120km/h .
-
Dobrze dziękuję. A i jeszcze jedno wie ktoś jak hamować w niezmodernizowanym en57 hamulcem pneumatycznym ?
O jaki zawór hamulca chodzi? Oerlikon, czy Knorr?
-
Chodzi zawór hamulca typu Oerlikon.
-
To Ctrl+Z wyłącza bezpiecznik hamulca ep, albo nawrotnikiem na 0. Wtedy najlepiej operować dźwignią zaworu hamulca przy pomocy klawiszy 3 i 9.
-
Dobrze dziękuję można wątek zamknąć.