- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Franek_025 w 19 Czerwca 2022, 12:30:14

Tytuł: EN57AL Malowanie opolskie
Wiadomość wysłana przez: Franek_025 w 19 Czerwca 2022, 12:30:14
Dzień dobry.
Ostatnio myślałem żeby przemalować EN57AL w MaSZynie na malowanie kolei opolskich. Natrafiłem na poradniki na archiwalnej stronie maszyny jak to wszystko przerobić. Jeżeli chce ktoś pomóc, proszę wysyłać zdjęcia w tym wątku.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: EN57AL Malowanie opolskie
Wiadomość wysłana przez: x_Zielu w 19 Czerwca 2022, 13:01:02
Z wykonaniem malowania opolskiego oddziału PR (nie ma takiego bytu jak koleje opolskie) możesz mieć problem, bo modernizacji AL jednostek opolskich zdecydowanie bliżej do EN5AKM czy AKŁ, niżeli naszych maszynowych EN57AL. Zdjęć na forum chyba też nie ma, więc musiałbyś albo od kogoś zdobyć, albo samemu wykonać.
(Oba zdjęcia z załącznika z Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych)
Tytuł: Odp: EN57AL Malowanie opolskie
Wiadomość wysłana przez: Celuś w 19 Czerwca 2022, 13:21:46
No też nie bliżej do AKŁ. Opolskie ALki, podobnie jak wcześniejsze (ale tylko właśnie te pierwsze) dostawy EN57AKM, jak i również ED72A dla woj. KP, Świętokrzyskiego i Małopolskiego to Mińsk Mazowiecki, więc one się znacznie różnią od tego co mamy w symulatorze - układ okien, drzwi, dachy, czoło. Najbliżej jest faktycznie do AKM, bo mamy te wspomniane jednostki, ale one się i tak znacząco różnią od reszty wspomnianych modernizacji z MM. Tak więc niestety wykonanie Opolskiej ALki jest na ten moment nie możliwe. No chyba, że na zły model, ale wtedy to nie na forum z tym ;)
Tytuł: Odp: EN57AL Malowanie opolskie
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 19 Czerwca 2022, 14:13:31
ZNTK MM, gdy "wypuszczał" jakieś 10 lat temu pierwsze AL'ki to wykonywał je zgodnie z życzeniem Zamawiającego o ile takie życzenia były. Na Dolny Śląsk do Dolnośląskiego ZPR trafiła wówczas jedna z nich oznaczona EN57AL-1501, która była zmorą dla wrocławskiego PR. Nikt nie chciał tym jeździć, ale sami sobie byli winni, bo dostali od ZNTK MM produkt, w którego budowę byli słabo lub w ogóle nie zaangażowani. Dopiero, gdy wóz trafił do KD to Dział Techniczny zajął się nim na poważnie i maszynka zaczęła jeździć. Wóz do dziś ma stare pantografy 5ZL, WS Woltana, wentylację silników trakcyjnych w członie "s" na krawędzi dachu, a same silniki trakcyjne LK450X6 nie grzeszyły sprawnością (rozsypywały się klatki). Dodatkowo drzwi do pojazdu są pneumatyczne wsuwane, gdzie dla obsługi sztuką było/jest z niego potem wyjść łącząc to z wyłączeniem baterii..

Tak więc wśród AeLek z pierwszych dostaw jest sporo maszyn, które niekoniecznie są takie same...