- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: FrozenBokytYT w 27 Maja 2022, 18:44:54

Tytuł: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 27 Maja 2022, 18:44:54
Dzień dobry, mam taki problem: teren nie pokazuje się w symulatorze MaSzyna, ale utworzyłem teren poprawnie, jak w poradinku stworzenia scenerii w MaSzynie.
(https://eu07.pl/userfiles/29448/rgdsftzrhxyzx.png)
(https://eu07.pl/userfiles/29448/sfzyxtjudc.png)
Ten problem dotyczy terenu jako PLANE

Mam drugi problem: zamiast dzielenia obszara na trójkąty pokazuje taki błąd:
(https://eu07.pl/userfiles/29448/dadvsfbgd.png)
Kiedy pojawia się taki błąd, obszar nie został podzielony na trójkąty.
Ten problem dotyczy terenu tworzony ręcznie

Сo zrobić w tej sytuacji i jak to naprawić?

Wersja MaSzyny - 22.03

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Maja 2022, 18:50:21
Max eksportuje tylko siatki w trybie editable mesh. Olej tego delanuaya, daj modyfikator triangulujący wbudowany (rozmiar <500m), skonwertuj do mesha i powinno przejść.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 27 Maja 2022, 19:09:17
Moja wersja MaSzyny: 22.03
Skonwertowałem do mesha i nic.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 27 Maja 2022, 19:11:31
SBT się aby gdzie nie wygenerowało przed eksportem terenu? Eksportujesz wszystko w kupie razem z torami czy teren masz w osobnym pliku?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 27 Maja 2022, 19:19:55
Razem z torami.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 27 Maja 2022, 19:35:06
Sprawdź to SBT czy się gdzieś nie wygenerowało (plik o identycznej nazwie jak nazwa scenerii tylko z rozszerzeniem .sbt). Jeszcze kwestia czy przed odpaleniem przeładowałeś plik scenariusza w Starterze/Rainstedzie? (Najlepiej wyłączyć i włączyć jeszcze raz, a w Rainstedzie dodatkowo można odznaczyć "Zapis pliku tymczasowego", wtedy nie trzeba przeładowywać za każdą modyfikacją). Jak nic nie pomoże to podeślij tutaj plik scenariusza to zobaczymy czy w ogóle się eksportują jakieś trójkąty terenu
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 27 Maja 2022, 19:44:52
Mam na myśli teren jako obiekt PLANE.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 27 Maja 2022, 21:11:00
Koledzy piszą o jednym, a Ty o drugim. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie post Janka, tam masz dokladnie wytłumaczone co po kolei sprawdzić. Jeśli czegoś z tej konkretnej listy nie rozumiesz, to wtedy dopytaj.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 28 Maja 2022, 12:24:24
Jak nic nie pomoże to podeślij tutaj plik scenariusza to zobaczymy czy w ogóle się eksportują jakieś trójkąty terenu
https://eu07.pl/userfiles/29448/plik%20dla%20jan21.zip
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Maja 2022, 13:24:49
Działa, normalnie teren ładuje. Sprawdź w końcu to stare sbt i wyłącz generowanie na czas prac nad mapami, bo wyłysiejesz (o ile masz owłosienie :D ).
Inny problem, to eksport materiału w postaci wewnętrznego id maxa, a nie nazwy bitmapy. Ktoś ostatnio zgłaszał podobny problem, to nie znalazł przyczyny i rozwiązania, tylko przesiadł się na współczesnego 3dsa i nowsze skrypty.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 28 Maja 2022, 15:27:02
Jak sprawdzić w końcu stare SBT i wyłączyć generowanie?

Sprawdź w końcu to stare sbt i wyłącz generowanie na czas prac nad mapami, bo wyłysiejesz
Może, usunąć plik SBT lub usunąć całą zawartość tego SBT w notatniku Windows/notepadzie++?

Zamiast terenu po prostu jednolity kolor
https://eu07.pl/userfiles/29448/2022-05-28_16-49-46_5089248540811.png
Co robić?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 28 Maja 2022, 15:54:23
Inny problem, to eksport materiału w postaci wewnętrznego id maxa, a nie nazwy bitmapy. Ktoś ostatnio zgłaszał podobny problem, to nie znalazł przyczyny i rozwiązania, tylko przesiadł się na współczesnego 3dsa i nowsze skrypty.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 12:32:49
Sprawdź w końcu to stare sbt i wyłącz generowanie na czas prac nad mapami
Można dokładnie?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: Celuś w 29 Maja 2022, 12:36:31
Domyślnie na podstawie terenu zapisanego w formacie *.scm tworzony jest plik binarny *.sbt, który umożliwia szybsze zaczytywanie scenerii (da się odczuć dopiero przy dużym i ciężkim terenie). Może się zdarzyć, że symulator korzysta cały czas ze starego sbt i nie utworzy sobie wtedy nowego a zatem nie pokaże Ci poprawionego/zmienionego terenu. Rozwiązanie podał Jan. Usuń stare sbt, i przy okazji najlepiej wyłącz sobie jego generowanie w *.ini, dopisując "file.binary.terrain no".
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 12:57:52
Czy można w poradniku stworzenia scenerii znaleźć takie, aby można stworzyć ciężki teren? Jeszcze pytanie: gdzie trzeba dopisać file.binary.terrain no? pod "include nazwa_pliku.scm end"?

Usuń stare sbt, i przy okazji najlepiej wyłącz sobie jego generowanie w *.ini, dopisując "file.binary.terrain no".
Gdzie pisać? na końcu czy na początku? I w jakim pliku *.ini?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: Celuś w 29 Maja 2022, 13:35:11
Tak, w *ini. W dowolnym miejscu. Nie rozumiesz pojęcia "ciężki teren". Chodzi po prostu o złożoną siatkę, taką na przykład z danych NMT, bądź po prostu szczegółowo wymodelowany ręcznie teren - po prostu więcej niż kwadrat z 4 vertów.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 13:49:27
Tak, w *ini
Dokładnie, w "eu07.ini"?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Maja 2022, 13:57:49
Tak, w eu07.ini.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 14:23:29
Usuń stare sbt, i przy okazji najlepiej wyłącz sobie jego generowanie w *.ini, dopisując "file.binary.terrain no".
Żadne rozwiązania w tym wątku nie działają. Dodam tam wersję 3ds Max'a i Maszyny, w której wystąpił ten problem
Wersja 3ds Max'a: 2010
Wersja Maszyny: 22.03
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 15:34:27
Domyślnie na podstawie terenu zapisanego w formacie *.scm tworzony jest plik binarny *.sbt, który umożliwia szybsze zaczytywanie scenerii (da się odczuć dopiero przy dużym i ciężkim terenie). Może się zdarzyć, że symulator korzysta cały czas ze starego sbt i nie utworzy sobie wtedy nowego a zatem nie pokaże Ci poprawionego/zmienionego terenu. Rozwiązanie podał Jan. Usuń stare sbt, i przy okazji najlepiej wyłącz sobie jego generowanie w *.ini, dopisując "file.binary.terrain no".
Nie działa
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 16:08:03
Tak, w *ini. W dowolnym miejscu.
Nie działa żadne rozwiązania, nawet "file.binary.terrain no"
Co robić?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 29 Maja 2022, 16:09:55
Czy usunąłeś plik z rozszerzeniem .sbt, w folderze scenery, o nazwie takiej samej jak scenariusz który próbujesz uruchomić?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 16:24:04
Czy usunąłeś plik z rozszerzeniem .sbt, w folderze scenery, o nazwie takiej samej jak scenariusz który próbujesz uruchomić?
Próbowałem, ale nic nie działa! Żadne rozjązania z tej wątki nie działa!
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 29 Maja 2022, 16:25:45
Czy problem dotyczy w dalszym ciągu niewyświetlania się terenu, czy rozmawiamy o tym że wyświetla się on, lecz na różowo? Bo się pogubiłem już
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 16:27:39
Czy usunąłeś plik z rozszerzeniem .sbt, w folderze scenery, o nazwie takiej samej jak scenariusz który próbujesz uruchomić?
Trzymaj ten plik: https://eu07.pl/userfiles/29448/plik%20dla%20jan21.zip
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 29 Maja 2022, 16:37:40
Czy usunąłeś plik z rozszerzeniem .sbt, w folderze scenery, o nazwie takiej samej jak scenariusz który próbujesz uruchomić?
Trzymaj ten plik: https://eu07.pl/userfiles/29448/plik%20dla%20jan21.zip

Po pierwsze masz zdublowany teren w plikach, jeden jest dopisany do pliku eee.scm, a drugi jest w pliku eee1.scm.
Po drugie, teren wyświetla się na różowo ze względu na wpisaną złą nazwę tekstury (3DS Max, zamiast wyeksportować nazwę tekstury, eksportuje jakieś jego wewnętrzne dane). Jedynym na tę chwilę, znanym rozwiązaniem tego problemu jest pobranie najnowszych skryptów stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg555981.html#msg555981
Chociaż, nie ma gwarancji, że te skrypty będą działać z Maxem 2010.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 16:39:41
Czy usunąłeś plik z rozszerzeniem .sbt, w folderze scenery, o nazwie takiej samej jak scenariusz który próbujesz uruchomić?
Trzymaj ten plik: https://eu07.pl/userfiles/29448/plik%20dla%20jan21.zip

Po pierwsze masz zdublowany teren w plikach, jeden jest dopisany do pliku eee.scm, a drugi jest w pliku eee1.scm.
Po drugie, teren wyświetla się na różowo ze względu na wpisaną złą nazwę tekstury (3DS Max, zamiast wyeksportować nazwę tekstury, eksportuje jakieś jego wewnętrzne dane). Jedynym na tę chwilę, znanym rozwiązaniem tego problemu jest pobranie najnowszych skryptów stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg555981.html#msg555981
Chociaż, nie ma gwarancji, że te skrypty będą działać z Maxem 2010.
Więc użyć 3ds max 2015?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 16:42:31
Czy usunąłeś plik z rozszerzeniem .sbt, w folderze scenery, o nazwie takiej samej jak scenariusz który próbujesz uruchomić?
Trzymaj ten plik: https://eu07.pl/userfiles/29448/plik%20dla%20jan21.zip

Po pierwsze masz zdublowany teren w plikach, jeden jest dopisany do pliku eee.scm, a drugi jest w pliku eee1.scm.
Po drugie, teren wyświetla się na różowo ze względu na wpisaną złą nazwę tekstury (3DS Max, zamiast wyeksportować nazwę tekstury, eksportuje jakieś jego wewnętrzne dane). Jedynym na tę chwilę, znanym rozwiązaniem tego problemu jest pobranie najnowszych skryptów stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg555981.html#msg555981
Chociaż, nie ma gwarancji, że te skrypty będą działać z Maxem 2010.
Więc użyć 3ds max 2015?
Lub użyć starszą wersję MaSzyny 15.04?
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 29 Maja 2022, 16:45:39
Nie. Użyj najnowszej wersji 3DS Maxa jaką masz i skryptów stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg555981.html#msg555981
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 29 Maja 2022, 17:10:40
Nie. Użyj najnowszej wersji 3DS Maxa jaką masz i skryptów stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg555981.html#msg555981
Mam 3ds Max 2010. Trzeba użyć 3ds max 2015?
Rozumiem, trzeba użyć 3ds Max 2018
Jan21, do zobaczenia
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 07 Czerwca 2022, 10:15:01
Nie. Użyj najnowszej wersji 3DS Maxa jaką masz
Będę skorzystać edytorem w Rainstedzie, ponieważ przy zainstalowaniu najnowszej wersji 3ds Maxa można zainfekować komputer wirusami. (Pobrałem poza oficjalnej strony Autodesk)
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Czerwca 2022, 16:51:19
Sam Rainsted i edytor w exe raczej nie wystarczy. Do terenu przydałby się jeszcze edytor 3d. Do Blendera jeszcze nie ma ukończonych skryptów do scenerii.
Tytuł: Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
Wiadomość wysłana przez: FrozenBokytYT w 10 Lipca 2022, 16:36:34
Może, w wpisie "node triangle" pisać ścieżkę tekstury?