- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: youBy w 25 Kwietnia 2022, 23:03:39
-
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.
Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.
-
Po wgraniu w/w shader powoduje błąd na scenerii Wrzosy:
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_sunlessnormalmap.frag: 0(535) : error C1103: too few parameters in function call
Czy powoduje błędy na innych sceneriach, nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem.
-
U mnie żadnych błędów nie ma, ale wydajność trochę spadła.
-
Po wgraniu w/w shader powoduje błąd na scenerii Wrzosy:
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_sunlessnormalmap.frag: 0(535) : error C1103: too few parameters in function call
Czy powoduje błędy na innych sceneriach, nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem.
Tak, to prawda - eksperymentalnie wstawiłem tam parametr do funkcji od cieni, co powodowało błędy. W załączeniu poprawiony shader wraz z bardziej płynnym przejściem między kolejnymi stopniami kaskady.
-
U mnie na l053 było beż błędów. Dzisiaj na Wrzosach też bez problemu. Cienie wyglądają bardzo fajnie choć jeszcze nie pobrałem tej ostatniej poprawki.
-
U mnie na l053 w nocy jest tak ciemno, że nawet przy zapalonych reflektorach nie widać nic, nawet jak stoję w peronach i są tam latarnie (bez światła w kabinie nie ma szans, ledwo widać pulpit).. Ustawienia widoczności na największy zasięg i pogoda bezchmurna. Z zewnątrz nie da się rozpoznać nic. Raczej nigdy tak nie było, chyba trochę za ciemno jest. Szkoda, bo w dzień ładne cienie.
-
U mnie psują się normale :(
-
Jako że poprawiony shader powoduje efekt uboczny w postaci ciemniejszej nocy, to czy jest możliwość pobrać oryginalny shader? Jeśli tak to gdzie? Na repo nie znalazłem.
-
Pobierz cały shaders.zip
https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/ooyiwwk5efm46etn/artifacts/shaders.zip
-
Dzięki za pomoc. Wszystko działa jak należy
-
Witam, czy mógłbym dostać nowy link?
-
Proszę: https://dev.azure.com/milek7/29d521e2-2826-40d2-a6e9-0658575d444e/_apis/build/builds/533/artifacts?artifactName=shaders&api-version=7.0&%24format=zip