- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: youBy w 25 Kwietnia 2022, 23:03:39

Tytuł: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: youBy w 25 Kwietnia 2022, 23:03:39
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 30 Kwietnia 2022, 12:52:10
Po wgraniu w/w shader powoduje błąd na scenerii Wrzosy:
Cytuj
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_sunlessnormalmap.frag: 0(535) : error C1103: too few parameters in function call
Czy powoduje błędy na innych sceneriach, nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem.
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: barman_2000 w 30 Kwietnia 2022, 13:15:53
U mnie żadnych błędów nie ma, ale wydajność trochę spadła.
Tytuł: Odp:  Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: youBy w 30 Kwietnia 2022, 13:26:33
Po wgraniu w/w shader powoduje błąd na scenerii Wrzosy:
Cytuj
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_sunlessnormalmap.frag: 0(535) : error C1103: too few parameters in function call
Czy powoduje błędy na innych sceneriach, nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem.
Tak, to prawda - eksperymentalnie wstawiłem tam parametr do funkcji od cieni, co powodowało błędy.  W załączeniu poprawiony shader wraz z bardziej płynnym przejściem między kolejnymi stopniami kaskady.
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 30 Kwietnia 2022, 13:32:48
U mnie na l053 było beż błędów. Dzisiaj na Wrzosach też bez problemu. Cienie wyglądają bardzo fajnie choć jeszcze nie pobrałem tej ostatniej poprawki.
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: KibelAtomowy w 01 Maja 2022, 21:40:25
U mnie na l053 w nocy jest tak ciemno, że nawet przy zapalonych reflektorach nie widać nic, nawet jak stoję w peronach i są tam latarnie (bez światła w kabinie nie ma szans, ledwo widać pulpit).. Ustawienia widoczności na największy zasięg i pogoda bezchmurna. Z zewnątrz nie da się rozpoznać nic. Raczej nigdy tak nie było, chyba trochę za ciemno jest. Szkoda, bo w dzień ładne cienie.
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 21 Maja 2022, 21:53:51
U mnie psują się normale :(
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Antoni550 w 07 Sierpnia 2022, 21:10:24
Jako że poprawiony shader powoduje efekt uboczny w postaci ciemniejszej nocy, to czy jest możliwość pobrać oryginalny shader? Jeśli tak to gdzie? Na repo nie znalazłem.
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 07 Sierpnia 2022, 21:13:32
Pobierz cały shaders.zip
https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/ooyiwwk5efm46etn/artifacts/shaders.zip
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Antoni550 w 08 Sierpnia 2022, 10:10:39
Dzięki za pomoc. Wszystko działa jak należy
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Czarny_Judasz w 16 Lutego 2023, 23:13:07
Witam, czy mógłbym dostać nowy link?
Tytuł: Odp: Poprawiony shader cieniowania
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 16 Lutego 2023, 23:26:14
Proszę: https://dev.azure.com/milek7/29d521e2-2826-40d2-a6e9-0658575d444e/_apis/build/builds/533/artifacts?artifactName=shaders&api-version=7.0&%24format=zip