- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Poradniki => Wątek zaczęty przez: Stele w 11 Kwietnia 2022, 01:24:23

Tytuł: [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Kwietnia 2022, 01:24:23
Trójkąty w fazie przezroczystych (alfa blend; opacity 0) muszą być rysowane od najdalszych kamery do najbliższych.
(https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=34442.0;attach=146773;image)

Najdalsze od kamery muszą być u dołu pliku t3d, najbliższe kamery u góry. Tyczy się to zarówno trójkątów w ramach jednego submodelu (szyby wiaty, hali dworca, itp) jak i różnych submodeli (podświetlenia i szybki mierników w kabinie).
(https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=34442.0;attach=146775;image)

Dzieci niższego stopnia są rysowane po rodzicu. Więc jeśli plan3 znajduje się technicznie pod planem2 w t3d, ale jego rodzic jest nad planem2 to i tak zostanie namalowany w złej kolejności.
(https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=34442.0;attach=146777;image)
Tytuł: Odp: [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Kwietnia 2022, 22:37:17
Można by było przypiąć, chociaż w dziale poradniki, wszystko nadaje się do przypięcia :) Przypięcie motywuje tym, iż bywają problemy z tym a o tym się zapomina (przynajmniej ja) a tu elegancko na tacy podane.
Tytuł: Odp: [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Kwietnia 2022, 22:45:26
Takie podsumowanie poprawek w prawie wszystkich kabinach impulsa, które zjadły pół niedzieli. :) Sortowanie tak nie boli nowego renderera, ale wyłazi na legacy. Zawsze więc warto swoje dzieło przejrzeć na obu. Do testerów też się to odnosi. Jak gdzieś ginie podświetlenie/szybki, to na 90% ma pomieszane fazy renderowania albo kolejność obiektów w modelu.