- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: szpeicer w 24 Listopada 2021, 17:36:55

Tytuł: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: szpeicer w 24 Listopada 2021, 17:36:55
Witam ! W jakich programach można budować scenerię ? Pytam się. ponieważ chciałbym zacząć swoją przygodę z budową scenerii. Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Listopada 2021, 17:42:14
Podstawowym edytorem scenerii jest Rainsted (trzeba uważać, żeby nie popsuć sobie plików pojazdów wieloczłonowych). Później korekty terenu trzeba zrobić w blenderze lub 3ds max. Obecnie większość obiektów można wstawić przy pomocy edytora 3d w exe.
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: szpeicer w 24 Listopada 2021, 17:46:49
Dzięki, jest może na forum jakiś wątek o budowaniu w rainsted ? Albo w necie jakiś poradnik ?
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Listopada 2021, 18:37:07
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31336.0.html Tu są poradniki od Danniela. Z tego co widziałem na czacie to jeden z deweloperów coś jeszcze doradzi, ale tak za godzinę. :)
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 24 Listopada 2021, 19:38:38
No, jestem w końcu. Tak jak napisał @matek123, na początek poradniki od Danniela powinny Ci wystarczyć. Na swoim kanale również posiadam jakieś tam "bieda poradniki" - również bez lektora oraz bez napisów, ale samo zobaczenie "jaktosięrobisię" powinno wiele pomóc.
W kolejności oglądania:
https://www.youtube.com/watch?v=I7Yv0CUDe8s (https://www.youtube.com/watch?v=I7Yv0CUDe8s)
https://www.youtube.com/watch?v=DvVDUhCXlsA (https://www.youtube.com/watch?v=DvVDUhCXlsA)
https://www.youtube.com/watch?v=sqz9gXyVHKU (https://www.youtube.com/watch?v=sqz9gXyVHKU)
https://www.youtube.com/watch?v=48d5b2-AMKs (https://www.youtube.com/watch?v=48d5b2-AMKs)

Brakuje jeszcze jednej części która dzieje się pomiędzy trzecim a czwartym filmem. Postaram się to dograć w niedalekiej przyszłości jak będę dorabiał brakujący teren dla Częstochowy :)

Tylko uprzedzam - tworzenie scenerii to nie jest projekt do wykonania przez jedną osobę w miarę krótkim czasie. Na żadnym etapie nie można sobie pozwolić na niedoróbki bo to zawsze wyjdzie, prędzej czy później, ale wyjdzie jakaś niezgodność.
W razie jakichś bardziej zaawansowanych pytań, pisz do mnie najlepiej na Czacie. W przypadku scenerii realistycznych, zawszę służę pomocą. W przypadku fikcyjnych - coś tam też pomogę, ale raczej nie wspieram tego typu nowych projektów ;) Przy okazji jeszcze zachęcę Cię do wsparcia siłami roboczymi mojego projektu (CzWK+L61), lub projektu Toprusa (Jeziorka), pozwoliło by to na szybsze wydanie jednej z tych dwóch scenerii, zamiast rozgrzebanie i najczęściej porzucenie (z powodu chcąc nie chcąc przytłoczenia przez ogrom prac do wykonania) kolejnej scenerii w historii Maszyny..  Nie ukrywam, że najbardziej w obu projektach przydał by się ktoś do "poziomowania" dróg i torów, chociaż nie nalegam i nie pośpieszam :)

Na początek zobacz czy to jest w ogóle robota dla Ciebie, zrób sobie jakiś realny czy fikcyjny mały odcinek, przećwicz równe kładzenie torów, przećwicz układanie i przeliczanie niwelet, oraz spróbuj coś wypoziomować. Jak to ogarniesz to spróbuj może powiesić trochę drutu, powstawiać semafory, wskaźniki, itp. Raczej nie porywaj się na początek na paru set kilometrową magistralę z Warszawy do Trójmiasta, bo skończysz z tworzeniem scenerii zanim się dobrze rozkręcisz.. Gdy nauczysz się obsługi edytora w Rainstedzie, to będzie można przejść do kwestii terenu, ale na razie nic więcej nie zdradzam bo będzie za dużo na początek :P Życzę powodzonka w pracach
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: szpeicer w 24 Listopada 2021, 20:06:38
Wow, dzięki wielkie za taką chęć pomocy chłopaki. Powiem tak, jak już to wszystko w miarę ogarnę, to na pewno będę chciał zacząć pracę nad REALNYM projektem, w którym na pewno będzie musiał znajdować się Ełk. Dzisiaj, już nie będę w tym grzebać, bo zmęczony już jestem :p, ale jutro na 100% będę ;) A jeśli chodzi o wsparcie innych projektów, to jak już ogarnę temat, to na pewno chętnie pomogę ;) Jeszcze raz wielkie dzięki.
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: szpeicer w 26 Listopada 2021, 21:54:03
Niestety rainsted mnie przerósł na poziomie linii kierunkowych, jest to po prostu dla mnie zbyt toporne i skomplikowane :/ A tak po za tym, jest w planach jakiś użytkowniko-przyjazny edytor ? ;) Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 26 Listopada 2021, 21:56:04
Do budowania scenerii łatwych programów nie ma, jedynie do dekorowania scenerii nawet dobrze spisuje się edytor pod F11, tylko trzeba później wykonać kilka czynności w arkuszu kalkulacyjnym.
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: szpeicer w 26 Listopada 2021, 21:59:22
Nie wiem, czy takim sposobem dałoby się zbudować dobrą scenerię, chodzi mi o taki sposób kładzenia torów na przykład jak w trainzie. Można sobie tam z tego co wiem wyeksportować podkłady z td2, a tory i otoczenie kładzie się w jednym edytorze. Ale mogę się mylić.
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 26 Listopada 2021, 22:03:35
Obawiam się, że w żadnym innym (prostszym) edytorze nie położy się tak równo torów jak w Rainstedzie. Trzeba się z nim trochę namęczyć, ale tory wychodzą o niebo lepiej niż kładzione na oko w takim 3DS Maxie. No i samo odtworzenie profilu pionowego jest bajecznie proste w Rainstedzie. Szkoda, że jesteś kolejną osobą którą przerósł Rainsted, chociaż nie zniechęcaj się tak ostatecznie. Spróbuj jeszcze raz za jakiś czas, może załapiesz :)
Tytuł: Odp: Początki budowania scenerii.
Wiadomość wysłana przez: szpeicer w 26 Listopada 2021, 22:07:17
Może to, przez taką złą porę na pierwsze starcia z tym programem. Na pewno w przyszłości będę jeszcze próbował, dlatego że naprawdę chciałbym dołożyć swoją solidną cegiełkę do maszyny.