- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Kolej_Tymek w 31 Sierpnia 2021, 20:52:05

Tytuł: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 31 Sierpnia 2021, 20:52:05
Potrzebuję osoby która by zrobiła bryłę pojazdu E193 (lub pomogła w jej zrobieniu). Wszystkie pliki które są potrzebne aby model działał w MaSzynie biorę na siebie. Jeśli ktoś chce aby w modelu była kabina (model osobą zaangażowanym dam zaraz po skończeniu) może podesłać mi jakieś zdjęcia z kabiny i coś może posklejamy. Jeśli nie to zrobimy z kabiną Traxxa. Jednak trochę trudne i nie zrozumiałe jest dla mnie podłączenie kabiny (jak i cały plik .mmd związany z kabiną) a więc i z tym potrzebował bym trochę pomocy. Osoby zainteresowane pomocą proszę o wiadomość na pv lub na Discordzie Kolej Tymek#4442.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Sierpnia 2021, 21:03:11
Bryła pojazdu jest gotowa od tego samego pana, co reszta Siemensów. I tak samo jak reszta Siemensów, model jest nieco skopany. Wymaga poprawek mapowania by miał ręce i nogi oraz lodowania. Także zrobienie go od podstaw nie jest takie głupie. Powodzenia :P
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 31 Sierpnia 2021, 22:30:54
A skąd można pobrać do edycji bryły od tego Pana od Simensów? A z kabiną miał by Pan chwilę na wyjaśnienie jak zrobić kabinę? Widziałem film o robieniu podświetlenia pulpitu 36WEa. Był dobrze wykonany dobrze Pan opowiadał, przede wszystkim zrozumiale.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 31 Sierpnia 2021, 22:39:19
Przede wszystkim trzeba mieć podstawowe pojęcie o modelowaniu jeśli chcesz stworzyć lokomotywę, a z wiadomości idzie wywnioskować że takich umiejętności Ci brak. Na początek polecam Ci poszukać poradników na youtubie o podstawach modelowania, nauczyć się, zrobić jakiś domek czy coś, bo to porywanie się z motyką na jowisza a jelenia do roboty na pewno nie znajdziesz.
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Sierpnia 2021, 22:39:58
https://www.tapatalk.com/groups/smejkitrain/

W kabinie nie ma jakichś filozofii. Wszystkie elementy animowane muszą być osobnymi meshami. Pivot ustawiony dla rotacji w osi Y i dla translacji w osi Z. Cała reszta jest konfigurowana w mmd zgodnie z dokumentacją na wiki.
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 01 Września 2021, 07:28:10
Czyli zacząć od domku. Później dać tekstury na domek. A na sam koniec dać od gry?
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 01 Września 2021, 07:58:57
A i jeszcze mam pewien problem jak tworzę tekstury. A mianowicie, dzieje się tak że kiedy próbuje zrobić teksturę np. EP09 która ma w .txt wszystko w .mat a .mat nie obsługuje GIMP więc nawet jak skończę i chce zmienić na .mat to się nie da bo pisze ,,Wybierz format pliku ręcznie lub wybierz z listy", ale już np.st44 które ma w .txt wszystko w .tga to po zrobieniu tekstury działa i tak tworzę tekstury tylko na st44

Obowiązki 12. @Stele
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Hubertnator23 w 01 Września 2021, 09:25:30
.mat to plik materiału. Można go edytować edytorem tekstowym - on jedynie służy do dodawania reflectionmapy/normalmapy, spec-glossa, wpisu opacity itp.
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 01 Września 2021, 09:42:23
Czyli jak to zrobić żeby działało? Pobrać w .mat czy .tga?
Tytuł: Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 01 Września 2021, 09:51:46
Tekturę robisz w tga, i tak nią ją zapisujesz.
Definicja .mat jest opisana na Wiki maszynowym
https://wiki.eu07.pl/index.php/Materia%C5%82y_-_Pliki_.mat


Do pliku .mat możesz dodać opacity, druga teksturę n.p osobno masz wózek jak w przypadku niektórych 303E, osobno teksturę drugiego boku lokomotywy, jak już wspomjial Hubert. Poczytaj link który ci dałem. Ale ogólnie rób w .tga tekstury.