- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: AIR w 24 Lipca 2021, 18:51:54
-
Powoli zbliża się czas planowania pierwszych scenariuszy na L61 (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32626.60.html), aby było jak najbardziej realnie mam pytanie...
Czy istnieją jakieś dane ile maksymalnie możne uciągnąć na haku dana lokomotywa na danym szlaku?
Czy to zależy od przewoźnika tzn. każda spółka może mieć inne masy maksymalne?
-
Wykaz znajdziesz na stronie zzm-czechowice.pl w zakładce informacje trakcyjne w dziale wykaz maksymalnych obciążeń.
Linia nr 61 jest na 3. stronie wykazu dla Katowic.
Pozdrawiam :D
-
Pięknie dziękujemy :) Chociaż nie ukrywam, że przydał by się jeszcze taki wykaz dla Kielc, bo na tamtym odcinku linia ma cięższy profil.
-
Jeżeli mogę się podpiąć pod prośbę @JAN21: będę bardzo wdzięczny za takowy wykaz dla linii kolejowych nr 70, 73 i 75. Z góry Dziękuję.
-
Podpinam się; przydałby się wykaz dla LK14 (Łódź Kal. - Ostrów Wlkp.) i LK25 (Łódź Kal. - Łódź Olechów), oraz łącznice: LK539, LK542, LK739 dla potencjalnych scenariuszy.
-
Czy ktoś mądry jest mi w stanie wytłumaczyć dlaczego ET42 mając większą moc od ET41 ma jednak w wielu rubrykach maksymalne obciążenie mniejsze od Jamnika, a nie widzę żeby było gdzieś na odwrót?
Spodziewałem się większego obciążenia dla Czapajewa niż Jamnika, a tu zaskoczenie...
-
Nie analizowałem tego dokładnie, ale najprawdopodobniej chodzi o to, że ET41 może rozwinąć wyższą siłę pociągową przy rozruchu od ET42. Zwłaszcza że ET41 ma wysoki rozruch i jest 3 tony cięższa.
-
Czy istnieją jakieś dane ile maksymalnie możne uciągnąć na haku dana lokomotywa na danym szlaku?
Czy to zależy od przewoźnika tzn. każda spółka może mieć inne masy maksymalne?
Do niedawna były dodatki do rozkładu jazdy. Tworzone przez powołanie konsylium instruktorów, które ustalało co, ile i gdzie uciągnie. Każda spółka miała swoją politykę i czasem różnice były ekstremalnie duże np. dwukrotne. Obecnie jeden z modułów systemu komputerowego rozkładu jazdy liczy co i gdzie można przy danej serii lokomotywy. Warunek jest taki, aby prędkość w krytycznym punkcie nie spadła poniżej 7 km/h. Niektórzy przewoźnicy tego nadużywali, bo skalkulowali sobie że ewentualne niepowodzenia wjazdu np. w gorszych warunkach pogodowych będą na tyle rzadkie, że opłaci im się opóźnić inne pociągi i zapłacić za lokomotywę pomocniczą. PKP-PLK z czasem nauczyła się zwalczać takie postawy wyznaczając np. postój techniczny w trudnym miejscu.
-
A jak wyliczyć masę dla duetu dwóch ukrotnionych EU07?
Czy przyjmujemy jak dla ET41 czy mnożymy tą wartość dla EU07 razy dwa? Bo te wartości w wykazie podanym przez @kamil2002 dość znaczenie różnią się od siebie