- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: KKMINT w 07 Czerwca 2021, 19:21:38

Tytuł: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: KKMINT w 07 Czerwca 2021, 19:21:38
Witam,

chciałem zapytać jak można stworzyć model od podstaw? Chodzi mi oczywiście o tworzenie modeli pociągów do symulatora MaSzyna... Chciałbym się w to pobawić, zrobić np. kabinę do Husarza, Pendolino czy inne ciekawe pojazdy, których w symulatorze MaSzyna nie ma... Mam już zainstalowany program Blender, ale nie wiem jak zacząć... Proszę o pomoc- KKMINT
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: gg w 07 Czerwca 2021, 19:29:30
Fajnie,że masz ochotę tworzyć, ale lepiej zacząć od czegoś prostego np. budki i zapoznać się z wytycznymi. Pendolino lub kabina wymaga dużych umiejętności, które nabywa się stopniowo robiąc kolejne prostsze modele zaczynając od najprostszego, a kończąc na np. kabinie lub modelu lokomotywy.
Poradnik do blendera: (2.93) : https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html (https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html)
 
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: PARKA w 07 Czerwca 2021, 19:33:42
Nie. Potrzeba na to zgody autora.
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Czerwca 2021, 19:54:55
A my mamy marnować czas na uczenie Ciebie, byś tego nie dał publicznie, tylko rozprowadzał kolegom na fejsbuczkach i szerzył czarny pijar złodziejstwem? Chyba kpisz sobie.
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 07 Czerwca 2021, 19:57:04
Pora się do edukować a nie nabijać posty bez sensu...
Cytuj
Art. 49. 1. Jeżeli w umowie nie określono sposobu korzystania z utworu,
powinien on być zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu oraz przyjętymi
zwyczajami.
2. Następca prawny, choćby nabył całość autorskich praw majątkowych, nie
może, bez zgody twórcy, czynić zmian w utworze, chyba że są one spowodowane
oczywistą koniecznością, a twórca nie miałby słusznej podstawy im się sprzeciwić.
Mam nadzieję, że to do Ciebie przemówi. Aha uprzedzając Twoje pytanie... Ustawa o prawie autorskim.
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 10 Września 2021, 16:23:36
Mam następujące pytanie.  Jak otworzyć  pliki t3d m.in kabinę e186 blenderem i  czy to w ogóle możliwe. Chciałbym ją przerobić pod Husarza lub coś w niej pozmieniać w traxxie
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Września 2021, 17:01:14
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html
Poprawny import wymaga posiadania wszystkich użytych klocków w t3d i przy imporcie z ddsów może namieszać z orientacją tekstury (inny origin pliku).
Husarz, i ogólnie lokomotywy siemensa, nie mają elementów wspólnych z lokomotywami bombardiera. A maszynowa kabina e186 jest takiej jakości, że nie nadaje się na transplantacje kiszki, nawet jakbyś znalazł zgodny element.
Tytuł: Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 10 Września 2021, 17:32:45
A jak bym chciał zrobić model to robię go w blenderze że złożonymi pantografami?
Tytuł: Odp:  Jak stworzyć model od podstaw?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Września 2021, 17:33:27
Tak.