- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: tor424 w 16 Maja 2021, 18:29:00

Tytuł: Streaming
Wiadomość wysłana przez: tor424 w 16 Maja 2021, 18:29:00
Obecnie MaSzyna wymaga sporo RAMu na różnych ustawieniach. Paradoksalnie stworzenie dużej scenerii może podnieść znacznie wymagania sprzętowe. Teraz tak naprawdę takie 8 GB to minimum, aby mieć komfort gry. Stąd pytanie dlaczego MaSzyna nie ma streamingu, wczytywania mapy tylko ładuje całą scenerię do pamięci od razu?  Z tego co mi wiadomo OpenGL ma taką możliwość, aby na nim zrobić taki streaming
Tytuł: Odp: Streaming
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Maja 2021, 18:52:53
Bo nikt nie zrobił.
Tytuł: Odp: Streaming
Wiadomość wysłana przez: tor424 w 18 Maja 2021, 12:00:32
To raczej oczywiste - Nie ma bo nikt nie zrobił. Pada pytanie - Dlaczego nikt nie zrobił? Oraz czy w ogóle jest w planach wprowadzenie tego
Tytuł: Odp: Streaming
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 18 Maja 2021, 12:36:17
Żeby coś zrobić potrzebne są 3 skladowe: wiedza, czas i chęci. Częste znany i ilość programistów  (3) jest mało sprzyjająca, żeby coś poważnego zrobić.
Tytuł: Odp: Streaming
Wiadomość wysłana przez: tor424 w 18 Maja 2021, 15:11:01
Jak MaSzyna jest nastawiona na nowych developerów? Bo z tego co widzę, samo "oficjalne" repozytorium nie jest zbytnio na bieżąco i trzeba szukać, raz idzie kompilacja tmj, raz milka i takie scalanie kilku repozytoriów zeby cokolwiek wyskrobać jest dość uciążliwe
Tytuł: Odp: Streaming
Wiadomość wysłana przez: tmj w 18 Maja 2021, 17:49:21
To raczej oczywiste - Nie ma bo nikt nie zrobił. Pada pytanie - Dlaczego nikt nie zrobił?
Bo to nie jest latwy problem

- czesc symulacji opiera sie na danych ktore zaszyte sa w modelu 3d, nie bardzo wiec mozna opozniac ich wczytywanie
- wizualizacja musi umiec "rozpoznac" czy wczytane sa juz wszystkie zasoby uzywane przez dany model, inaczej pojawia sie czesciowo wsciekle rozowe elementy lub niekompletne elementy na scenerii. Zeby bylo trudniej zasoby sa kilkupoziomowe, tzn modele (ktore uzywaja plikow) odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej jak rowniez do materialow (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do tekstur (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej
- rozpoznawanie stanu zasobow komplikuje sie dodatkowo w architekturze wielowatkowej, bo w takiej sytuacji nie ma zadnej gwarancji ze kod bedzie wykonany w takiej a nie innej kolejnosci.

Gdy symulator byl pisany dawno, dawno temu, zostal on stworzony w najprostszej formie -- wczytujemy wszystko i jedziemy. Dostosowanie teraz tego do wczytywania w locie wymaga przeorania sporej jego czesci. Owszem, jest to w planach ale raczej takich "fajnie by bylo gdyby sie kiedys dalo zrobic" niz na teraz zaraz juz.