- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Frajman w 19 Kwietnia 2021, 14:06:25

Tytuł: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: Frajman w 19 Kwietnia 2021, 14:06:25
Ostatnio na RK pisali o postępowaniu na nowe jednostki. Na razie jeden (z opcją na 9 kolejnych)

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/skm-trojmiasto-z-postepowaniem-na-tabor-wstepnym-na-jeden-pociag-101975.html

Co o tym sądzicie?
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: Adrianpolska09 w 19 Kwietnia 2021, 14:52:51
Na przyszłe lata dziewięć to trochę za mało. :)
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: Frajman w 19 Kwietnia 2021, 15:00:29
No niby tak no ale z drugiej strony lepsze to niż nic. Najlepiej jednak by było gdyby jednak wzięli te pieniądze od Urzędu Marszałkowskiego to wtedy mogliby kupić ich o wiele więcej, tylko że wtedy samorząd zwiększyłby udziały, a tego właśnie nie chce PKP które są ich właścicielem, jednocześnie nie wyrażając jakiejkolwiek chęci inwestycji w SKMT. W sumie to zachowanie iście zalatujące "Skąpcem" Moliera. Nie wyda pieniędzy na nic, ale też nikomu nie odda. Generalnie sytuacja wykraczająca poza wszelkie granice absurdu...
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: train w 06 Maja 2021, 17:30:55
fajnie że SKMT będzie mieć nowe Impulsy. ale SKMT powinien mieć jeszcze nadal EN57 w Zestawie.  czy jest Sens zostawiać Kible na trasach SKMT ?
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Maja 2021, 18:34:40
Tak
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 06 Maja 2021, 19:55:12
Oczywiście że jest sens. Wyobraź sobie, że nagle wszystkie EN57 czy zwykłe czy AKM pójdą w odstawkę. I co ci zostanie? 2 samotne impulsy? Jeśli pojazdy są sprawne, zadbane, naprawiane to pojeżdżą na liniach SKMT, bardziej obawiałbym się o losy pojazdów PESY które lubią czasem stanąć na spalinowych szlakach np do Kartuz czy Kościerzyny. A tak to EN57 dla SKMT obstawiam, że będzie jeszcze śmigać na szlaku przez długi czas. Tyle modernizacji poprzechodziły, że jakby mieli je wstawić po kilka do krzaków to by się im nie opłacało i by się zwiększył odstęp czasowy pomiędzy przyjazdem jednej SKMki i kolejnej itd.
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: train w 06 Maja 2021, 21:43:12
wacek, co do Impulsów to dobry EZT. ale i tak NEWAG dostarczy więcej impulsów do SKMT. oczywiście żeby to były Impuls II. ja się zastanawiam że byłoby bardziej nowocześniej i klasycznie. SKMT zostawi te EN57. ale niech będzie więcej Impulsów. najlepiej byłoby jakby były w SKMT Elfy II od PESA. Super by się tymi Elfami II jeździło po Trójmieście

Proszę poprawić swoje wiadomości zgodnie z zasadami pisowni języka polskiego. @Stele
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 06 Maja 2021, 21:50:15
Tutaj pewnie wchodzą w grę różne czynniki. Np brak środków itp. aktualny tabor SKMT jest w porządku, póki co czekamy na impulsy, i tak impulsy pierwszej generacji w malowaniu SKM są bardzo ładne, nie mam do czego się przyczepić jak i komfort jazdy w nich jest bardzo fajny. Ciche i wygodne to największa zaleta. W piątek jadąc EN57AKM pomiędzy Rumią, a Redą rozwinął prędkość powyżej 100km/h jakoś, to bujało budą całą i głośno. Natomiast jadąc Impulsem 1 bardzo cicho i gładko wybierał przechyłki. Maszyniści jak słyszałem nie narzekają na te pojazdy jak i na EN57/71. Kwestia przyzwyczajenia się do pojazdu i opanowania jego mocnych i słabych stron. Niektórzy potrafią wlecieć w perony z dużą prędkością i nie rozlać kawy na pulpicie w EN57. Za to akurat szacun duży.
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: train w 06 Maja 2021, 21:56:30
Wacek, te Klasyczne Kible EN57 w SKM T tak piszczą przy hamowaniu, ale nie zawsze się trafia na Impulsa, ale Te EN57al to coś innego niż Klasyczne Kible.
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 07 Maja 2021, 07:10:22
Moim zdaniem SKM T, a na Mazowszu SKM W-wa i KM do pociągów jeżdżących linię średnicową powinny zamawiać tabor dostosowany do przewozów aglomeracyjnych, a nie regionalnych, czyli 4 pary drzwi na każdy bok w członie. Tak jak EW58, EW60 i metro.
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 07 Maja 2021, 11:06:40
EW58 miała chyba 3 pary drzwi na człon, a 60 miała 4 pary na człon. To było dość świetne rozwiązanie bo umożliwiało szybką wymianę pasażerów na stacjach no i też rozruch i hamowanie było niezłe jak na takie EZT. EW58 specjalnie z myślą o trójmieście zostały wyprodukowane, ale niestety jak wszyscy wiemy jak to się skończyło. Jedni mówią, że zjadała za dużo prądu no, a inni mówią, że brak dostępnych części. No i skończyły na złomie lub w krzakach.
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: Mechanick w 30 Maja 2021, 20:33:44
SKM jeździ na trasach regionalnych jak i ściśle aglomeracyjnych. Nie jest to typowy odpowiednik metra, czy nawet typowej kolei miejskiej. Owszem, jeśli SKM miałaby jeździć tylko na odcinku Gdańsk-Gdynia Cisowa (Rumia) to wtedy kupowanie taboru z jak największą ilością wejść faktycznie byłoby sensowne. Jak jest w rzeczywistości to wie każdy. Mamy połączenia Gdańsk-Wejherowo-Lębork. Wystawiając na takie połączenie tabor typowo aglomeracyjny z dużą ilością wejść i małą ilością miejsc siedzących, potencjalna osoba mieszkająca w Lęborku, która w godzinach szczytu wsiadałaby na przykład we Wrzeszczu, do Redy a może nawet do Wejherowa ma zagwarantowane miejsce stojące, co przy około 1.5 godzinnej podróży jest sporą niedogodnością. Dlatego też ta cała nagonka medialna, która wiecznie czepia się tego, że zamawiane pociągi SKM mają za mało wejść, a także mają za dużą prędkość maksymalną (160km/h) jest niczym innym jak głupotą.
Tytuł: Odp: Nowe EZT-y dla SKMT
Wiadomość wysłana przez: Asynchron w 07 Lutego 2022, 17:22:06
Mała aktualizacja tematu. Już nie 1 z opcją na 9, a 20 nowych EZT. Myślę, że szanse na rozstrzygnięcie przetargu będą większe.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/skm-trojmiasto-chce-kupic-20-zespolow-trakcyjnych-zamiast-10-beda-krotsze-106540.html