- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: wisniaxv w 27 Marca 2021, 19:01:21
-
Dzisiaj na bocznicę w Siedlcach wyjechał pojazd typu flirt produkcji firmy Stadler. Pojazd ten jest pierwszym z 12 zamówionych pojazdów i 21 z całej floty pojazdów flirt tego przewoźnika. Według nieoficjalnych informacji pojazd w nocy z 1 na 2 kwietnia uda się na testy do Żmigrodu w celu uzyskania dopuszczenia. Jestem ciekaw jakie oznaczenie uzyskają pojazdy z tego zamówienia. Zdjęcie pojazdu załączam do tej wiadomości.
wisniaxv
-
Może takie pytanie. Po co testować coś co już od kilku lat jeździ?
W sensie on się niczym prawie nie różni i nie za bardzo rozumiem sensu tych testów - jedynie wydanie kasy.
Ktoś objaśni może coś bardziej?
-
Może są zmiany konstrukcyjne o których nie ma udostępnionych informacji. Poza tym gdyby było to to samo co ED160 to zapewne posiadałby już oznaczenia.
Nie cytuj poprzedniej wiadomości.
matek123
-
Każdy pojazd musi uzyskać świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Nie ma znaczenia, że to już kolejny pojazd wyprodukowany, każdy musi przejść testy i dostać to świadectwo. Przy okazji sprawdza się czy wszystko działa prawidłowo, pojazd ma odpowiednie drogi hamowania itd. Lokomotywy EU07 po każdej naprawie P4, P5 też przechodzą testy pomimo tego że mają już po 50 lat.
-
Od jakiegoś czasu dla poruszania się po europejskiej sieci kolejowej dla nowych pojazdów obowiązuje zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji, a nie świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Może masz na myśli uzyskanie świadectwa sprawności technicznej? Tylko że to jest część odbiorów i jest to czynnością rutynowa, do której nie potrzeba jeździć po torze doświadczalnym.
-
Pewnie dowiemy się tego po 3 kwietnia bądź parę dni później. Z jednej strony wiem że zmieniły się np. przejścia między wydzielonymi przestrzeniami pasażerskimi, co do wózków to nie mam pewności czy są zmienione. Moim zdaniem to poprawiona konstrukcja względem pierwszej ale z zewnątrz nic się nie zmieniła. Trochę mi się to kojarzy z typami pojazdów EN57 Al, EN57 Ald, EN57 Alc które z zewnątrz też się nie różnią a jednak mają różne oznaczenia.
-
Jeżeli coś zmienione jest w budowie wózka, ramy to musi przejść homologację.
-
Kwestia jeszcze kompatynilności z poprzednimi pojazdami.
-
Będą miały inne oznaczenie czy te same co ich starsi koledzy ???
-
Zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji wydawane są od 2013 roku. Dotyczą one szczególnie nowych pojazdów produkowanych np. przez PESA, NEWAG, STADLER, Siemens, czy Bombardier, ale także i nowo wprowadzonych na polski rynek jak np. DE6400, SN84, Nurek 754, czy ET40 po modernizacji. Każdy wóz ma osobne zezwolenie z innym numerem, choć widziałem ostatnio tzw. zezwolenia grupowe np. na 3 - 4 maszyny naraz tego samego typu.
-
Wychodzi na to że będą miały nowe oznaczenia typu pojazdu i będą kompatybilne z ED160.
-
Jako nowe pojazdy produkowane obecnie będą miały inną wersję ETCS, co już samo w sobie wystarczy, żeby pojeździć w kółko po Żmigrodzie.
-
Z tego co mi wiadomo to będą miały ETCS Guardia produkcji Stadlera
-
Z tego co mi wiadomo to będą miały ETCS Guardia produkcji Stadlera
Dokładnie, a wcześniejsze mają Siemensa. Ale jakby nie było, to najlepszy pojazd z floty PKP IC.
-
Jako nowe pojazdy produkowane obecnie będą miały inną wersję ETCS, co już samo w sobie wystarczy, żeby pojeździć w kółko po Żmigrodzie.
<czepianie się>Wiem, że to skrót myślowy, ale będąc precyzyjnym: oczywiście chodzi o wersję SW/HW urządzeń pokładowych (On-board). :) </czepianie się>
Z tego co mi wiadomo to będą miały ETCS Guardia produkcji Stadlera
Czy poza Flirtem / Stadlerem gdzieś jeszcze montowane są te urządzenia pokładowe?
-
Jeśli ETCS Guardia ma być zgodne z wymaganiami wersji 3.4.0., to takie systemy "Baseline 3" montowane są w E6ACTab/adb i EU160.
-
3.4.0 również vectrony mają teraz. Zachwyt tym ETCS Guardia jest co najmniej dziwny.
-
Generalnie wszystkie nowe pojazdy dopuszczane od 01.01.2019 powinny co do zasady mieć ETCS baseline 3.4.0. Natomiast co do ETCS prod. Stadlera to oni robią na razie te sprzęty dla siebie, to jest w ogóle stosunkowo nowy produkt, bo oni zaczęli od 3.4.0. W Polsce to będą pierwsze pojazdy z ETCS prod. Stadlera.
-
Hmmm, pytałem typowo o urządzenie pokładowe Stadlera - z tego co wiem to Siemens ma swoją pokładówkę (tak jak Alstom ma ATLAS, Bombardier EBI Cab 2000 itd.), więc nie bardzo rozumiem czemu miałby korzystać z Guardia. Jest to gdzieś potwierdzone w dokumentacji/prasie branżowej?
EDIT: Autor tej wiadomości ma zwidy od czytania forum w godzinach nocnych i odnosi się do treści których nie ma. ;))) Mea culpa.
-
Generalnie wszystkie nowe pojazdy dopuszczane od 01.01.2019 powinny co do zasady mieć ETCS baseline 3.4.0. Natomiast co do ETCS prod. Stadlera to oni robią na razie te sprzęty dla siebie, to jest w ogóle stosunkowo nowy produkt, bo oni zaczęli od 3.4.0. W Polsce to będą pierwsze pojazdy z ETCS prod. Stadlera.
Z tego co mi wiadomo to ETCS prod. Stadlera mają już ER160 czyli nowe flirty w flocie KM. O tym jest informacja na stronie KM: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/pojazdy-flirt-pod-nadzorem-etcs-poziomu-2?fbclid=IwAR1AArKFG7j0jzBNqpJ_PwzeDRJFxAD3rDMetSPi_oCdaRvIH0BwwEjrNJg
-
Hmmm, pytałem typowo o urządzenie pokładowe Stadlera - z tego co wiem to Siemens ma swoją pokładówkę (tak jak Alstom ma ATLAS, Bombardier EBI Cab 2000 itd.), więc nie bardzo rozumiem czemu miałby korzystać z Guardia. Jest to gdzieś potwierdzone w dokumentacji/prasie branżowej?
Nie rozumiem, Guardia przecież jest produktem joint-venture Stadlera z Mermeciem. To de facto Stadlerowski ETCS, opracowany na ich potrzeby, żeby nie musieć już borykać się z innymi dostawcami.
@wisniaxv: tak, masz rację, zapomniałem o tych Flirtach dla KMów. One były pierwsze.
-
@Sieciool: odnosiłem się do postu @SQT, gdzie wydawało mi się że napisał o tym, że Vectrony mają OB Guardia - nie dość że mi się przewidziało, to jeszcze nie zacytowałem poprawnie wiadomości. Nauczka - nie pisać postów późno w nocy. :)
-
Odnośnie Vectronów siemensa to wyczytałem że zamontowany tam etcs poziomu 2 był/jest produkcji Alstomu. https://www.alstom.com/press-releases-news/2019/1/alstom-commissions-500th-vectron-locomotive-equipped-etcs-level-2
-
No cóż Siemens zanim uzyskał dopuszczenia coś musiał montować więc wybrali Alstoma. Teraz "handlują" swoim sprzętem ale żeby montować go na własnych lokomotywach, wymaga to znowu certyfikacji itd.
-
Link do artykułu: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ruszaja-testy-pierwszego-pojazdu-flirt-dla-pkp-intercity-w-nowej-serii-101753.html
-
Jeżdżąc w ic ED160 a obecnie w ŁKA L4268 nie wspominając siemensa na ,którym też jeździłem podoba mi się rozwiązanie ciszy. Przetwornice ,które tak hałasują jak na przykład w Newagu są w ED160 wpasowane w falowniki. Oprócz hamulca do ,którego trzeba się przyzwyczaić chyba jest to sprzęt jak na standardy polskie jak na razie najlepszy.
-
Przetwornice ,które tak hałasują jak na przykład w Newagu są w ED160 wpasowane w falowniki
Co masz na myśli odnośnie ED160 w temacie "wpasowania"? Piszesz o NEWAGu, ale nie podajesz konkretów. Otóż wiedz, że np. na ezt 31WE PSM i FT faktycznie szumią i są uciążliwe, gdyż umieszczone są w "maszynowni", ale na 36WEa jest inaczej, bo kontener MEDCOM z PSM i FT jest na... dachu. Zatem przykładu newagowskiego nie sprawdziłeś do końca ;)
-
@jagoda, nie wiem kto jest producentem przekształtników w ED160 ale podejrzewam że raczej nie medcom, więc to też sprawia różnicę.
-
Jako. Pojeździj 36wed drugiej generacji a L4268 , to sam odczujesz różnice po dwunastu godz. Na L4268 też jest wszystko na dachu. Z punktu widzenia maszynisty nie interesuje mnie gdzie co się znajduje ale jak działa. Problemem jest to że nie konsultuje się to z maszynistami tylko z instruktorami którzy, jeździli na en57 i te wady przenoszą na nowy sprzęt. A tak jest bo sami wnioskowaliśmy o wyrzucenie połowy zbędnych rzeczy. Ale 70+ jest nie do przebicia. Dobrym przykładem jest EU07 303E gdzie wszystkie poprawki nanosili maszyniści by ułatwić sobie prace. Dziś tego nie ma a szkoda. I od 89 roku jak zacząłem pracować nic się nie zmieniło.
-
Jak robili reportaż o pierwszych flirtach wyprodukowanych w siedleckim zakładzie, to z tego co kojarzę Pan Piotr Konczewski (elektryk) wypowiadał się że jedną z innowacji która ma być na plus w pojazdach flirt (mowa tu o gen. 2 która była produkowana dla KM i KŚ [EN75 i ER75]) jest przeniesienie jak największej ilości urządzeń na dach.