- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Milek7 w 21 Stycznia 2021, 21:34:54

Tytuł: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 21 Stycznia 2021, 21:34:54
Było kiedyś opisane, ale przez jakiś czas nie działało, teraz znowu działa, więc przypominam i przyklejam wątek:

Istnieje możliwość eksperymentalnego uruchomienia shaderowego renderera z użyciem ANGLE (https://github.com/google/angle). Może to poprawić wydajność na niektórych urządzeniach.
Do uruchomienia tego potrzeba:
- posiadać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
Cytuj
- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować zaktualizowane shadery z shaders.zip)

- do uruchomienia najnowszych exe może być potrzebny dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip
- z instalacji Google Chrome (ze zgodnymi z exe bitami) skopiować do folderu symulatora pliki libEGL.dll oraz libGLESv2.dll.
- w ini ustawić odpowiednie istotne parametry:
compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 21 Stycznia 2021, 22:47:52
Dodatkowa informacja: w najnowszym buildzie możliwe jest wybranie w ANGLE backendu Vulkan wpisem do ini:
gfx.angleplatform vulkan
(działa dla glfw3.dll 64-bit)
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Antonio16622 w 24 Lutego 2021, 12:45:02
Czy jest szansa, żebyś wyjaśnił bardziej "po ludzku" jak to zrobić ? Jako kompletny laik w tych sprawach gubię się już na początku, nie wiem co mam pobrać :p. Z góry dzięki :)
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 24 Lutego 2021, 13:17:10
1. Musisz pobrać exe Milka7, z tej strony : https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/37877483/artifacts pobierasz pliki eu07_x64_bin.zip i shaders.zip, następnie exe (exe znajduje się w eu07_x64_bin.zip) przenosisz do głównego katalogu MaSzyny (czyli tam, gdzie zainstalowałeś MaSzynę) następnie otwierasz shaders.zip zaznaczasz wszystkie pliki w tym archiwum i kopiujesz je do folderu shaders do głównego katalogu MaSzyny i akceptujesz zamianę plików.

2. Następny krok to pobranie dodatkowego pliku .dll, tutaj link:  https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll ten plik .dll przenosisz do głównego katalogu MaSzyny.

3. Następnie podobnie robisz to z kolejnym plikiem .dll  https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip tym razem jest archiwum, więc otwórz je i przenieś lub skopiuj ten plik .dll do głównego katalogu MaSzyny.

4. Teraz trudniejszy krok, do tego kroku potrzebujesz przeglądarkę Google Chrome, by wziąć dwa pliki z katalogu instalacyjnego, katalog instalacyjny Chrome to C:/Program Files/Google/Chrome/88.0.4324.182/ i w tym folderze będą te dwa pliki (libEGL.dll oraz libGLESv2.dll), gdy je znajdziesz będziesz musiał je skopiować (zaznacz sobie jeden i potem zaznacz drugi z CTRLem, w ten sposób zaznaczysz dwa pliki) do głównego katalogu MaSzyny.

5. Następnie wejdź do głównego katalogu MaSzyny i znajdź plik konfiguracyjny eu07.ini (jeżeli nie widzisz rozszerzeń plików, wejdź w wyszukiwarkę Windowsa i wpisz "Pokaż rozszerzenia plików" i niżej będzie, z tym sobie poradzisz), i zmień lub dodaj (by sprawdzić, czy dany parametr jest, użyj narzędzia wyszukiwanai w notatniku, czy Notepadzie++, skrót klawiszowy to CTRL+F) następujące parametry:
compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no

6. Ostatnim krokiem jest ustawienie również w pliku konfiguracyjnym eu07.ini ANGLE na Vulkan, aby to zrobić wklej do tego pliku gfx.angleplatform vulkan To tyle.
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: malacz91 w 29 Czerwca 2021, 16:42:00
Witam. Robiłem reinstal Maszyny i straciłem exe od Milek7 :(
Czy jest ono jeszcze gdzieś dostępne do pobrania? Te linki powyżej chyba straciły ważność. :/
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Czerwca 2021, 16:52:24
Dlaczego? Klikasz tam sobie latest na azurze/appvejurze i masz. Po prostu od czterech miesięcy nie było żadnych zmian. Ta gałązka jest lekko do tyłu niestety.
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: malacz91 w 29 Czerwca 2021, 19:35:04
Nie widzę tam nigdzie "latest". Jak za pierwszym razem pobierałem, to bez problemu wszystko poszło. Teraz jak wchodzę w te linki, to inaczej to wygląda. Sorry, zielony w tym jestem :)
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Czerwca 2021, 19:43:12
Aj bo appvejur kasuje po miesiącu. Na azurze ciągle masz https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build/results?buildId=442&view=artifacts&pathAsName=false&type=publishedArtifacts
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: KibelAtomowy w 21 Lipca 2021, 15:44:42
Chciałbym bardzo podziękować za tę instrukcję... ponieważ dzięki niej mogę grać na nocnych sceneriach na laptopie z Intel HD (lol na to hd) 4000.

Są smugi światła z lamp. Jedyne co, to noc wydaje się lekko jaśniejsza od nocy na innym rendererze... dało by się to jakoś jeszcze obejść? :) Nawet jak nie, to i tak wow. Mega dzięki!
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Lipca 2021, 16:11:53
Tak, ta gałązka ma inne obliczenia gammy. Panowie posłuchali się dwóch rabinów i nie zgadzają się wzajemnie co do swoich rozwiązań, stąd rozbieżność. Bez zmian w kodzie i własnoręcznej kompilacji nie zmienisz.
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: EP07-385 w 28 Września 2021, 12:18:51
Chciałbym spróbować tego renderera, ponieważ mam kartę AMD (RX580 8GB), a na exe @tmj mam te słynne przycinki co kilka sekund. Niestety napotykam na błąd Bad init: failed to create glfw window. Poszperałem, na Forum znalazłem informację, że ten błąd wynika z nieświeżych sterowników OpenGL, i że wymagana jest wersja przynajmniej 3.3. Zaktualizowałem sterownik karty graficznej i sprawdziłem wersję OpenGL - system melduje, że posiadam wersję 4.6, jednak mimo to symulator nadal dławi się zaraz po kliknięciu "START". Pomocy!
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: KibelAtomowy w 28 Września 2021, 16:48:00
Prześledź czy na pewno wszystko zainstalowałeś poprawnie, ja miałem to samo  a okazało się, że nie pobrałem shaderów. Error był ten sam.

Edit:
Właśnie zaobserwowałem pewien problem. Nie występuje na regularnym exe do Maszyny.
ET42 - nie podnosi się jeden z pantografów. Kompletnie, null, zero. Odpaliłem na zwykłym exe na moment i się tak nie działo.

Poza tym na exe Milka z września dalej mam jaja z szarym niebem w sceneriach z ustawionym "bezchmurnie" ale nie wiem może to już wina mojego kartofla no :<

Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Bartek3g w 15 Grudnia 2021, 19:52:03
Czy to możliwe że ten renderer zamiast poprawiać to pogarsza wydajność?
Na oryginalnym miałem w mocno obciążonych miejscach, jak większe stacje itp. ok 30 FPS tylko że występowały też te słynne przycięcia (karta AMD Radeon) natomiast po zamianie na Angle vulkan w tych samych miejscach jest poniżej 10 FPS.
W ten czy inny sposób symulacja nie jest zbyt "grywalna".
Może ma ktoś jakiś pomysł?
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: KibelAtomowy w 19 Grudnia 2021, 21:04:02
Możesz też go używać bez Vulkana. Ja tak używam bo na Vulkanie nawet się nie odpala na moim kartoflu. Próbowaleś tak? Generalnie to jest napisane u góry że poprawia wydajność nie niektórych urządzenaich, ale to jak wiadomo - wcale nie musi. ;)
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Bartek3g w 19 Grudnia 2021, 22:52:50
Tak próbowałem i z tego co pamiętam to z kolei właśnie sam Angle bez wulkan u mnie się prawie w ogóle nie odpalał tak jak i u Ciebie, a jak już zaskoczył to było chyba ze 6-7 FPS na torze doświadczalnym heh ;)
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 03 Kwietnia 2022, 16:41:46
- w ini ustawić odpowiednie istotne parametry:
compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no
Te parametry które się znajdują w eu07.ini to wiadomo że trzeba zmienić ale te których nie ma a trzeba wkleić to gdzie wkleić gdzie kolwiek w pliku czy w konkretne miejsce, bo to jest nie powiedziane.
Poza tym folder w chrome ma umie inna nazwę jak podana tutaj.
Przy ustawieniach jak w załączniku oraz wprowadzeniu parametrów do eu07.ini symulator się nie uruchamia.
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Hurtoaxt w 03 Kwietnia 2022, 20:51:42
Mogę ci zaproponować krótkoterminowe rozwiązanie. Usuń poniższy wpis i maszyna będzie działać.
gfx.angleplatform vulkan
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Lipca 2022, 20:09:33
Czy na exe z patcha do Maszyny 22.03 będzie to działać?
Tytuł: Odp: Obsługa renderera ANGLE
Wiadomość wysłana przez: Doktorek w 25 Lipca 2022, 13:14:03
U mnie na 22.03 ani na zwykłym exe, ani na tym co jest dołączony u Milka u mnie nie działa z parametrem gfx.angleplatform vulkan Bez parametru wydajność jest jeszcze gorsza niż na zwykłych shaderach (karta to Radeon 6500 XT).  Czy da się jakoś temu zaradzić żeby exe się odpaliło z tym parametrem na moim sprzęcie? Log w załączniku.

Edit: jednak poszło po przeinstalowaniu sterowników