- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: FORDAN w 05 Stycznia 2021, 21:56:02

Tytuł: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: FORDAN w 05 Stycznia 2021, 21:56:02
Dobry Wieczór!
Mam pytanie: Jak wykorzystać pada do Xbox One w symulatorze MaSzyna? Podpiąłem pada przez bluetooth do komputera i teraz nie wiem jak przypisać przyciski do konkretnych funkcji (nastawnik jazdy, kran hamulca itp.). Próbowałem to ustawić za pomocą jakichś zewnętrznych programów, lecz nie znam się na tym, a na padzie chętnie bym pograł, bo klawiatura mi się już trochę znudziła. Wie ktoś jak przypisać przyciski do konkretnych funkcji?
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2021, 22:13:09
W starterze odznaczasz ustawienia>ogólne>komunikacja>ignoruj sygnały z gamepada.
W folderze głównym masz przykładowy plik eu07_input-gamepad.ini. W nim konfigurujesz zachowanie kontrolera. Pod koniec tego wycinka loga masz opis jak to działa. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.msg520139.html#msg520139 Domyślne presety chyba właśnie pod x-boxowy kontroler były robione.
A tu masz opis biblioteki przechwytującej sygnały z opisem który guzik ma jakie id. https://www.glfw.org/docs/3.3/group__gamepad__buttons.html
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: FORDAN w 05 Stycznia 2021, 22:36:20
Niestety nie potrafię tego ustawić, bo nie mam pojęcia jak to się robi (te różne komendy, zamiany, logi itp.). Jestem kompletnie "zielony" w tych tematach.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2021, 22:38:16
No to opisz oczekiwany schemat sterowania i czekaj na jelenia. Ale rykowisko to już chyba było.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: FORDAN w 05 Stycznia 2021, 22:46:42
To w takim razie dziękuję za pomoc. Nie udało się ustawić. Trudno.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2021, 00:20:35
A uruchomiłeś z domyślnym ustawieniem? Co tam chcesz zmienić? No na co się tak od razu poddawać. Zgadzam się, że składnia konfigu nie jest najbardziej intuicyjna i ciągle nikt jej nie opisał na wiki, ale jak zrobisz jedną funkcję, to załapiesz ideę.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: FORDAN w 06 Stycznia 2021, 14:24:13
Tak, uruchamiałem z domyślnym ustawieniem. Jedynie działają obie gałki. Domyślnie prawa obraca kamerę a lewa odpowiada za poruszanie się. Wciśnięcie prawej gałki powoduje kasowanie czuwaka a lewej luzowanie hamulca. Tyle, że obrót kamerą działa trochę, źle bo popychając gałkę do góry, kamera "jedzie" do dołu, a popychając w dół, "jedzie" do góry. Tak samo z chodzeniem. Popychając lewą gałkę do góry (powinienem poruszać się do przodu) poruszam się do tyłu. Inne przyciski nie mają przypisanych żadnych funkcji.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2021, 18:44:15
axis0 value movehorizontal x mode0 3state hornhighactivate hornlowactivate
axis1 value_invert movehorizontal y mode0 3state mastercontrollerdecrease mastercontrollerincrease mode1 3state trainbrakeincrease trainbrakedecrease mode2 3state secondcontrollerdecrease secondcontrollerincrease mode3 3state independentbrakeincrease independentbrakedecrease
axis2 value viewturn x
axis3 value viewturn y
button0 mode 0
button1 mode 1
button2 mode 2
button3 mode 3
button8 impulse independentbrakebailoff
button9 impulse alerteracknowledge
Klawisze 0-3 (cztery po prawej) zmieniają tryb analoga 1 na obsługę różnych urządzeń. Oś 1 jest odwrócona. analogicznie możesz obrócić pozostałe.



Zamykam na prośbę autora wątku.

Otwieram

Matek123
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 14 Stycznia 2021, 18:36:01
Dzięki za otwarcie. Walczyłem ostatnio gamepadem od PS4 i maszyną i wywalczyłem to:
axis0 value movehorizontal x
axis1 value movehorizontal y mode0 3state mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease mode1 3state trainbrakedecrease trainbrakeincrease mode2 3state secondcontrollerincrease secondcontrollerdecrease mode3 3state independentbrakedecrease independentbrakeincrease
axis2 value viewturn x mode0 3state hornhighactivate hornlowactivate
axis3 value_invert viewturn y
button0 mode 0
button1 mode 1
button2 mode 2
button3 mode 3
button4 impulse independentbrakebailoff
button5 impulse alerteracknowledge
button8 impulse nearestcarcouplingdisconnect
button9 impulse nearestcarcouplingincrease
button10 impulse reverserincrease
button11 impulse mastercontrollerincreasefast
button12 impulse reverserdecrease
button13 impulse mastercontrollerdecreasefast
Pad podłączony przez bluetooth i ustawiony przy pomocy Input mappera, domyślna konfiguracja tegoż programu i emulacja pada xboksa. Miałem taki sam problem - osie pionowe obu "grzybków" odwrócone, jest to odzwierciedlone w mojej konfiguracji. Oprócz tego, w porównaniu z domyślnym sterowaniem przeniosłem luzowanie hamulców na L (button4), kasowanie czuwaka na R (button5), trąbki lewo prawo z krzyżykiem na prawym grzybku, bo to już nie te czasy, jak się skakało w Mario i trochę ekstra: nawrotnik na krzyżaku góra dół (button10 i 12, sic, ktoś powinien za to beknąć!) i niezbyt przydatne zerowanie i maksimum nastawnika lew-prawo. Nie udało mi się niestety ustalić, czym są cyngle, wg windowsowej kalibracji jest to oś, ale axis4 nie dało efektów, a szkoda, bo to idealne na nawrotnik ;P

I teraz pytanie: Czy ma ktoś jakiegoś generycznego, chińskiego pada na usb, żeby sprawdzić te osie? Pad od PS4 w emulacji xboksa to trochę egzotyka, pad do xboksa trochę też.

Szukałem w kodzie listy opcji konfiguracyjnych do pada i nie bardzo znalazłem, z dokumentacji jest tylko post Yubiego z grubsza opisujący co i jak. Rozumiem, że dodawanie konfiguracji pada czy kierownicy (kiedyś podłączę na fazę) do startera to może być za dużo, ale fajnie, jakby chociaż na wiki albo w komentarzach w pliku było co jest do czego i który przycisk jest czym.

Subiektywnie muszę przyznać, że na padzie jeździ się znacznie lepiej niż klawiaturą :) Zmotywowało mnie to też do powrotu do pokeys i wznowienia budowy pulpitu :P
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Stycznia 2021, 18:49:29
Windows nie pokazuje w konfiguracji kontrolera jako co widzi te guziki? Może i GLFW nie łyka nadmiaru guzików. Przestudiowałeś? https://www.glfw.org/docs/3.3/input_guide.html#gamepad
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 14 Stycznia 2021, 19:19:07
Tak, patrzyłem tam. Nazwy różnią się. Inaczej nazywają się opcje w Maszynie, inaczej stałe z makr a jeszcze inaczej "pola" w konfiguracji glfw :)

--

W Windows, w kalibracji padów, przyciski są oznaczone kolejno numerami od 1 do 8 (chyba). Spusty-cyngle pokazane są jako analogowa oś Z, strzałki pokazane są jako kontroler kierunku i windows przesuwa kropkę na okręgu przy naciskaniu.

Podłączał ktoś jakiegoś generycznego pada na PC?
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Stele w 19 Stycznia 2021, 22:22:11
Jak oś Z to, nie tak? axis2 3state reverserincrease reverserdecrease
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 19 Stycznia 2021, 22:29:44
Axis2 jest już w moim konfigu i jest to jeden z grzybków.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: tmj w 19 Stycznia 2021, 22:37:48
Nie udało mi się niestety ustalić, czym są cyngle, wg windowsowej kalibracji jest to oś, ale axis4 nie dało efektów, a szkoda, bo to idealne na nawrotnik ;P
Zdaje sie ze cyngle PS4 sa przez GLFW widziane jako przyciski a nie osie, chociaz jesli dochodzi tu jakies szamynstwo w postaci emulacji, to wszystko moze sie zdarzyc.

Tutaj: https://discourse.glfw.org/t/glfw-controller-database/768 dostepny jest program w javie, ktory pokazuje jak GLFW postrzega podlaczony kontroler pod wzgledem przyciskow i osi, moze sie na cos przyda.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 20 Stycznia 2021, 16:53:47
Widzi jako osie 4 i 5, z tym że pozycja luzu to jest "0". Pobawię się w Input Mapperze.
Tytuł: Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
Wiadomość wysłana przez: FORDAN w 23 Sierpnia 2022, 21:12:02
Czas na odkop po ponad roku.
Generalnie sprawa wygląda tak, że pogrzebałem dziś trochę w pliku eu07_input-gamepad.ini i udało mi się zbindować wszystkie guziki na padzie Xbox One.
Jakimś cudem sam do tego doszedłem i ogarnąłem wszystko tak jak chciałem. No może oprócz syren które chciałem przypisać pod guziki RT i LT, i to się niby udało, dźwięk się odtwarzał, ale puszczenie triggera nie powodowało zatrzymania dźwięku, więc ten odtwarzał się w nieskończoność.
A z racji tego, że czuwak i gwizdek najbardziej mi pasowały pod kliknięciem gałek, to zdecydowałem się na usunięcie dotychczasowego ich przypisania - ruchu oraz obracania kamerą. Uznałem że i tak kamerę obsługuję myszką, a do ruszania się używam strzałek.

W załączniku archiwum .rar z plikiem "eu07_input-gamepad.ini" jakby ktoś chciał sobie pobrać i wypróbować moją konfigurację u siebie.
Nie napisałem tu zbindowania przycisków, bo wszystko jest elegancko opisane przeze mnie właśnie w tym pliku.
Miłego testowania :)