- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Kamil14 w 18 Grudnia 2020, 11:40:26

Tytuł: Rozdzielczość ekranów w lokomotywach
Wiadomość wysłana przez: Kamil14 w 18 Grudnia 2020, 11:40:26
Jest jakaś linijka w eu07.ini lub bezpośrednio w starterze, która odpowiada za rozdzielczość/jakość ekranów w lokomotywach? Wiem, że jest tylko zmniejszenie odświeżania. Obecnie jadąc Traxxem nie bardzo widzę wskazania prędkościomierza, jest on jakby taki rozmazany. A w Impulsie nieczytelny rozkład na ekranie po lewej .
Tytuł: Odp: Rozdzielczość ekranów w lokomotywach
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 18 Grudnia 2020, 11:45:21
Zdaje się, że to nie tyle jest kwestia samej rozdzielczości, co oddalenia kamery od ekranów. Jeśli przybliżysz kamerę, to będziesz widział wyraźniej.
Tytuł: Odp: Rozdzielczość ekranów w lokomotywach
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Grudnia 2020, 15:02:23
Ekrany są malowane w takiej rozdzielczości, w jakiej autor napisał im skrypt. Nie jest to nijak regulowane. Staramy się trzymać rozdzielczość producenta o ile jest znana. To ekraniki przemysłowe, więc zazwyczaj nie jest ona wysoka.
Wynik skryptu pewnie może być skalowany w menadżerze tekstur jak przekroczy maxcabtexturesize, ale tego nie jestem pewien.
Rozmycie możesz zmienić wyłączając mipmaping ekranów. Wtedy jeśli rozdzielczość źródłowa jest większa od docelowej w projekcji kamery gry, będzie wyrywać fragmenty obrazu do próbkowania, zamiast rozmywać, co da brzydki efekt jak ze skalowania w starym paincie. Ale może tego oczekujesz, to zobacz różnicę.