- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: mientek w 06 Listopada 2020, 13:09:32
-
Cześć
Mam niestety problem z ruszeniem SM42. Mam popełniony, odhamowany skład a nie mogę ruszyć. Po kilku restartach mimo że wszystko robiłem tak samo udało mi się ruszyć ale mam wrażenie że lokomotywa hamuje bo gdy dam nastawnik na 0 lokomotywa mocno zwalnia. (na 0 mam na myśli że nastawnik jest na środkowej pozycji wiem że gdy zjedzie się do samego końca mamy hamowanie samą lokomotywą) Sytuacja w zasadzie wygląda podobnie jak na tym filmie:
-
Hamulec ręczny postojowy (w tej kabinie co na filmiku, akurat nie ma aktywnej korby hamulca ręcznego) klawisz CTRL+Num7.
-
I wszystko jasne, dzięki za pomoc.
-
Odświeżam temat, by nie zakładać nowego. Odblokowałem ręczny hamulec postojowy, kiedy dam nastawnik jazdy na pozycję neutralną, to napełnia się cylinder hamulcowy. Gdy nastawnik jazdy dam na maksimum, to ciśnienie w cylindrze maleje do 0 i stonka gwałtownie przyspiesza. Zmniejszenie pozycji nastawnika automatycznie załącza hamulce. Na pulpicie są dwa manometry od cylindra hamulcowego. Opisane działanie dotyczy prawego manometru, który znajduje się bliżej maszynisty. Lewy manometr pokazuje ciśnienie 0.4, stąd pewnie dlatego podczas jazdy słychać pisk. Nie jestem w stanie też odnaleźć w dokumentacji ani na pulpicie kombinacji/przycisku, który pozwoli mi włączyć bezpiecznik pompy wody, a jest to wskazanie pomocnika maszynisty.
-
Cześć. Jakiś czas temu został do exe dodana nowość w postaci nastawnika z hamulcem (2w1). Trzeba na neutralnej pozycji chwilkę odczekać, aż zejdzie powietrze. Dodatkowo teraz jest zrzucane powietrze z przewodu głównego, więc na początku trzeba przestawić zawór hamulca zespolonego na popełnianie i użyć odluźniacza. W którejś z kabin stonki są pomieszane naklejki pod manometrami (chyba od nowości).
-
Ok, udało się ruszyć, ale jak tylko zmniejszam pozycję nastawnikiem jazdy, to znów mam wdrożone hamowanie (jadę luzem na TD). Czy to jest normalne zachowanie? Jestem pewien, że nie. Paczka 21.04.
-
A słyszysz dźwięki hamowania? Jak tak to hamulec ręczny, są animowane w stonkach albo ctrl num 7. :)
-
Nie, to był początkowy problem, ale ten wątek go rozwiązał. To znaczy po uruchomieniu stonki odkręciłem hamulec ręczny i zdołałem ruszyć. W tej chwili problem jest taki, że gdy podczas jazdy schodzę z nastawnikiem na niższe pozycje, to automatycznie rośnie ciśnienie w cylindrach i lokomotywa się zatrzymuje. Im niższa pozycja nastawnika jazdy, tym wyższe ciśnienie w cylindrach, pomimo że nie dotykałem kranu/hamulców.
-
Zerknij na pomocnika pod F1. Od pewnego czasu naciskanie "-" kręci dalej kierownicą, po przejściu pozycji 0 zaczynasz załączać hamulec pomocniczy.
-
Faktycznie, to było powodem hamowania. Można by rozważyć dodanie notki w dokumentacji na ten temat.
-
Ale tak jest od bodajże PC 19.08? A zrobione to zostało po to, by dało się ten nastawnik łatwo obsługiwać scrollem. :)
-
Kolega podpowiedział, że bez patrzenia na nastawnik, przestawiając ręką czuć opór przed wejściem na pozycje hamowania. Dlatego mam propozycję, żeby w exe tak zrobić, żeby przy kręceniem w dół scrollem albo trzymaniem minusa nastawnik zatrzymał się na zerze. Żeby zacząć hamować konieczne byłoby puszczenie "-" i ponowne wciśnięcie. O ile z minusem łatwo, to z kółkiem myszki chyba by było trudniej.
-
Nie tyle czuć opór co pozycja neutralna czyli 0 ma takie specyficzne kliknięcie i łatwo jest to wyczuć na prawdziwym nastawniku. Ogólnie operowanie myszką czy klawiaturą nigdy nie zastąpi czucia prawdziwego sprzętu więc trzeba się jakoś do takiego sterowania dostosować.
-
Z klawiatury shift+/- nie blokuje na zerze?
-
Blokuje.