- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: gg w 03 Października 2020, 21:25:22
-
Wątek założony w celu dyskusji o różnicach np. pomiędzy modernizacjami.
Różnice, o które chciałbym się zapytać na początek, to pomiędzy e6act, e6acta i e6actd.
-
Literka A po nazwie E6ACT oznacza że jest to Dragon drugiej generacji. D oznacza, że pojazd ma dodatkowy silnik spalinowy.
Bardziej interesuje mnie literka B, np. Dragony Lotosu mają oznaczenie E6ACTab.
-
To jest prawdopodobnie wariant b. Każdy przewoźnik zamawia w innej konfiguracji, więc i oznaczenie musi się różnić.
-
A w modelu zewnętrznym jest coś innego?
-
Tak np. dodatkowe kraty wentylacyjne czy inne poprowadzenie urządzeń i instalacji wewnątrz pojazdu.
Obecnie pojazdy te produkuje się z modułów np. rama pneumatyczna jest wsadzona do klatki/boksa którą po zdjęciu dachu można wyjąć w całości.
W miejscu dodatkowego silnika jeśli go nie ma w wyposażeniu są wsadzone balasty celem zachowania prawidłowego rozłożenia masy i zachowania nacisków.
-
To wygląda w Dragonach tak:
a- druga generacja,
b- ETCS Baseline 3,
d- z silnikiem dojazdowym.
Póki co jako D2 mamy odmiany E6ACTa, E6ACTab, E6ACTad, E6ACTadb.
-
Każdy podtyp jeśli jeszcze nie powstał wymaga pełnej homologacji.
Przykład dla 22WEh (Elf 2) dla Kolei Małopolskich. Niby pojazd jak każde inne 22WE ale niestety wariant H jeszcze nie istnieje więc wymaga pełnej homologacji.
-
Czy literka h przy 22WEh oznacza coś specjalnego? Nie wiem, jakieś wyposażenie specjalne, hybryda?
-
Oznacza tylko tyle, że nie dało się go podciągnąć do któregokolwiek z typów 22WE do 22WEg.
-
36WEh-001 jest pojazdem hybrydowym, czyli ma dodatkowy silnik diesla x 2.
-
To wygląda w Dragonach tak:
a- druga generacja,
b- ETCS Baseline 3,
d- z silnikiem dojazdowym.
Póki co jako D2 mamy odmiany E6ACTa, E6ACTab, E6ACTad, E6ACTadb.
Dokładnie tak jak mówisz. Swoją drogą dziwne że odrazu nie rozpoczęli z etcs baseline 3. A przez moment robili obie wersje. No ale taka to polityka z NS. ;)
-
W temacie Dragonów2, mamy jeszcze jedną wersję: E6MST, która w PKP CARGO ma już oznaczenie ET43. Od września 2020 pojazd ET43-001 jest na testach w Żmigrodzie.
"(...) Zgodnie z zawartą umową we wrześniu ubiegłego roku (2019), NEWAG zobowiązał się dostarczyć 31 lokomotyw dla PKP Cargo. Co ważne, 7 z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC ), przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdzie zostaną homologowane (...)".