- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: przemekk132 w 23 Lipca 2020, 23:46:50
-
Siemka pobawiłem się troszkę z edycją składów na scenerii Drawinowo, odświeżyłem tabor na nowszy. Dopiero stawiam pierwsze kroki jeśli chodzi o edycje Maszyny, wszelkie błędy postaram się korygować na bieżąco.
Folder należy wypakować do głównego folderu z maszyną używając oczywiście 7zip-a
Aktualna wersja do pobrania poniżej:
-
Nie ma podfolderu darwinowo w scenery. Jak już to drawinowo.
-
Faktycznie literówka, jutro już poprawie
-
1. Brak logiki sprzęgów. Pojazdy muszą być odpowiednio połączone, adekwatnie do swoich możliwości i funkcji w składzie.
2. Występują ładunki nieadekwatne do pojazdu.
3. Zadeklarowane brutto przekracza dopuszczalną ładowność wagonów.
Tyle formalnie. W logikę zestawień nie wnikam.
-
Literówka już znikła ;) Wersja poprawiona w pierwszym poście, biorę się za edycję składów. Pozdrawiam :)
-
Składy poprawione zgodnie z zaleceniami Stele. Jakby coś jeszcze nie grało to dawać znać. Myślę że niedługo wrzucę kolejną odświeżoną w składy scenerię.
Miło jest dołożyć swoją cegiełke do Maszyny.
Dajcie jeszcze znać czy chcecie więcej takich łatek.
Pozdrawiam :)
-
W dekoracjach jeszcze jakieś drobne błędy z ładunkami widziałem, ale formalnie wygląda dużo lepiej.
-
Niektóre wagony osobowe się powtarzają i brakuje nastaw hamulca np. 115.BR:
node -1 0 a52889- dynamic PKP\14XA_V1 B10NOUZ_2071157-5 141a_etap_i_fps 0 passenger 115 0 enddynamic
node -1 0 a63191- dynamic PKP\14XA_V1 B10NOUZ_2071157-5 141a_etap_i_fps 0 passenger 115 0 enddynamic
node -1 0 a47667- dynamic PKP\168A_V1 B7NOPUVZ_8478061-5 168Ar 0 passenger 115 0 enddynamic
node -1 0 a27729- dynamic PKP\168A_V1 B7NOPUVZ_8478061-5 168Ar 0 passenger 115 0 enddynamic
W sumie po co zmieniać te składy na drawinowie? Tym bardziej, że na start jest EP05, która jest w scenariuszu drawinowo_noc, EP09 na zwykłym drawinowie pasuje idealnie.
-
Nastawy nie bardzo jest sens ustawiać, bo ai sobie je i tak zrewiduje przy uruchomieniu.
-
...a wagony pokroju 141A czy 168A mają i tak tylko jedno nastawienie.
-
W ostatnim czasie zająłem się składami na scenariuszu l053 wieczór i nieco zmodyfikowałem tabor na starsze lata PKP. Nie da się dokładnie określić na jakie, ponieważ np. EN57 mają nieco nowsze malowania niż te z lat 90tych. Jedynym mankamentem są wygłaszane komunikaty na stacjach, których na chwile obecną nie potrafię edytować. Jednakże czuć klimat tamtych lat ;) Zapraszam do pobierania i komentowania oraz ewentualne uwagi.
https://eu07.pl/userfiles/25651/l053%20Wiecz%C3%B3r%20retro.7z
Folder trzeba wypakować za pomocą 7zip-a do głównego folderu z maszyną
Plik nie nadpisuje starej wersji scenariusza l053 wieczór, więc obie wersje będą dostępne
-
Ode mnie: Zbyteczny folder l053 retro w paczce. Kolejna rzecz - jakieś dziwne kocopoły (cyfry po kropce) przy dwuskładzie EN57, Kibelku z numerem 608, składzie z SM42-982 na czele i towarowym z ET42.
-
Irek, właśnie z tym jest problem. U mnie tez takie coś występuje.
-
Kolejna rzecz - jakieś dziwne kocopoły (cyfry po kropce)
Jeżeli nie ma duplikatu tekstury w scenariuszu, to trzeba poprawić ręcznie nazwę.
-
Sam nie wiem skąd te cyfry się tam biorą.
Moja metoda na wpisy składów jest następująca:
Tworze skład w Rainsted i zapisuje go w magazynie następnie otwieram notatnik przypisany do startera, kopiuje z niego wpisy zapisanych w magazynie składów i wklejam do pliku scn. danej scenerii. Skoro takie dziwne cyfry występują, to znaczy że edytor je stworzył
-
Moim zdaniem lepiej używać startera, ponieważ jest dedykowanym starterem pod obecną wersję MaSzyny. Rainsted wymaga poprawek autora.
-
Ode mnie: Zbyteczny folder l053 retro w paczce. Kolejna rzecz - jakieś dziwne kocopoły (cyfry po kropce) przy dwuskładzie EN57, Kibelku z numerem 608, składzie z SM42-982 na czele i towarowym z ET42.
Ale o które cyfry chodzi? Te?
node -1 0 EN57-608.50848 dynamic PKP\EN57...
Przecież to tylko identyfikator, który zapobiega temu, żebyś nie lądowali w złym składzie, w razie powtórzenia i w niczym on nie przeszkadza. Tak samo jak folder l053 retro. Otwierasz go i wypakowujesz zawartość tak sam jak każdą inną paczkę.
-
Proszę jeszcze o opinię jak wam się podobają tego typu edycje. Mam jeszcze inne przerobione scenerię np. na oliwkowe wagony. Tylko pytanie czy jest sens je udostępniać. Pozdrawiam ;)
-
Odnośnie zmodyfikowanego pliku:
Można dodać końcówki na koniec składu (sprzęg na 0 ostatni wagon),w składach przeznaczonych do ruchu . Wracając do nowego startera: ustawia automatycznie sprzęgi, co za tym idzie automatycznie generuje Ci poprawne wpisy.
-
Witam.
Pojechałem wczoraj pośpiesznym rpe32124 Sandomierz-Dębica. Wrażenia generalnie pozytywne, jedynie co to skład jest zbyt długi, bo w Dębicy nie mieści się w peronie. Sprawa druga, zrobił się korek przed Rudawą. Okazało się że nastąpiło zamknięcie toru na odcinku Pawlon-Rudawa ( zdarzenie losowe). Po kliku minutach stania pod S1 w Żernikach odkryłem że problem ma drezyna, która zamiast wyjechać na zamknięty szlak w celu naprawy, stoi i ruszyć nie może. Wychodzi na to że AI nie potrafiło jej odhamować ( udaje się to dopiero po "wyjściu" z kabiny -F4 ). Testowane na exe by Milek.
Generalnie pomysł na takie "retro" według mnie jak najbardziej trafiony. Ba, można by jeszcze się nieco cofnąć w czasie i zrobić składy z wagonami oliwkowymi.
Pozdrawiam.
Edit: Drezynka ma obsadę nobody w pliku scn. może tu tkwi problem?
-
Ciężko, żeby bez obsady pociąg jechał. :D
Co do malowań EZT lepsze będą niebieskie z żółtą strzałą i czerwone z pomarańczową. Mogą się powtarzać numery EZT. Szczególnie na składach nie przewidzianych do prowadzenia.
-
Tak, zdecydowanie brakowało obsady w drezynie Wmb10. Po dodaniu bot-a pojazd wyjeżdża na zamknięty szlak. Proponuje poprawić wpis w pliku scn z pierwszego postu.
Pozdrawiam.
-
Problem występuje tylko w .scn z załącznika czy również w oryginalnej maszynie?
-
Tak tylko w retro, bo w oryginale jest tam em120 i wpis jest poprawny. Generalnie to gdy ostatnio jechałem znowu RPE32124, to nie dość że ponownie szlak był zamknięty, to dodatkowo od Turowa, aż po Dębicę wjazdy były na Sz, mało tego w Turowie wyprzedził mnie ot tak towarowy z węglem, co spowodowało spore opóźnienie, niemożliwe do nadrobienia.
-
Uroki retro. Priorytetowy z koksem do huty. Wielki piec nie może zgasnąć. :)
-
Tak też pomyślałem, jeżeli taki był zamysł autora modyfikacji, to dodało realizmu minionej epoki. Kiedyś tak było, węgiel, koks miał zieloną falę, a pośpiechy czy osobowe stały pod tyczkami:-)
-
taki był zamysł autora modyfikacji, to dodało realizmu minionej epoki.
Eventy są te same co na wersji Wieczór.
-
Przesyłam wersje poprawioną:
https://eu07.pl/userfiles/25651/l053%20Wiecz%C3%B3r%20retro.rar
Drezyna powinna jeździć i pośpiech do Dębicy mieści się w peronach
-
Tak jak obiecywałem, przesyłam scenariusz z oliwkowymi wagonami. Zrobiony na podstawie scenariusza l053_poludnie. Jest to kompromis pomiędzy jak najlepszym odzwierciedleniem minionej epoki a tym co jest dostępne na obecną chwile w maszynie.
LINK DO POBRANIA:
https://eu07.pl/userfiles/25651/Tabor%20Gierek%20na%20l053.rar
Należy wypakować do folderu z maszyną.
Czekam na ewentualne uwagi i propozycje zmian.
-
wagon towarowego TME144525 przy Dębicy wchodzi w skład EXE14157 na scenerii linia53-Południe-Retro
-
@Dew105 Możesz sprawdzić, czy taka sytuacja jest też na linia53-Południe?
-
@Dew105 Możesz sprawdzić, czy taka sytuacja jest też na linia53-Południe?
Na scenerii Linia53-Południe nie występuje ten sam błąd
Oraz zauważyłem że na Linia53-Południe-retro AI mają problemy z manewrami Kibli na Dębicy, Nie umieją używać hamulców i jadą aż do końca scenerii
-
Witam.
Potwierdzam problem z EN57 wyposażonym w kran Knorra. AI nie umie nim hamować. Zresztą sam sprawdziłem, że działa dopiero hamowanie nagłe na 5-tej pozycji. Reszta pozycji oprócz luzowania jest "martwa"
-
Gówno prawda. Trzeba się zapoznać z obsługą. Dajesz na pozycję 2 i wciskasz dźwignię hamowania EP. Ale istotnie bot przestał w to umieć, a kiedyś ogarniał jak pamiętam. :/
-
Zawsze staram się szukać rozwiązania problemu sam. Tu zmieniłem po prostu kibla na innego niebiesko-żółtego bez Knorra (1864) i jeździ, hamuje. Oczywiście jest to nieudolna proteza. Co do sterowania wybacz ale EN57 z Knorrem to wręcz egzotyka w maszynie, pomijając fakt że bardzo rzadko wybieram EŻT do prowadzenia na sceneriach.
-
Poprawiliśmy nieco fizykę kranu. AI umie teraz zahamować. Wyluzować niestety nie wiedzieć czemu nie. :/