- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: Milek7 w 30 Kwietnia 2020, 11:54:48

Tytuł: MaSzyna 20.04+
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 30 Kwietnia 2020, 11:54:48
(https://eu07.pl/data/uploads/maszyna_napisy_zbiorczy/maszyna2004_350px.png)

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 20.04+! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na kwiecień 2020 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.

POBIERZ - https://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004P.exe (https://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004P.exe)


Paczka do pobrania bezpośrednio klientem torrent. (http://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004.zip.torrent)
Tytuł: Odp: MaSzyna 20.04
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Kwietnia 2020, 22:38:17
ZAWARTOŚĆ PACZKI CAŁOŚCIOWEJ:

Poprawki dźwięków, modeli, tekstur i fizyk pojazdów będących w paczce.
Poprawki modeli statycznych i scenerii


Nowości:
Alternatywny starter

Scenariusze:
* Bałtyk ŚDM
* Bałtyk Euro 2012

Modele:
* Model przyczepy wózka motorowego PWM10
* EN71AKŚ
* Model i obsługa półsprzęgów
* Nowa wersja węglarki 445W
* Skoda 181 v2
* Koła monoblokowe do wózków wagonów towarowych
* Maszynownia HQ do EU07 i ET41
* Wraki SN61

* Modele statyczne


Tekstury:
* lokomotyw SM42
* wagonów Res
* wagonów osobowych jeżdżących w roku 2012
* wagonów osobowych w malowaniach przejściowych - oliwkowe z kremowym pasem
* wagonów osobowych PKP IC z oznaczeniami występującymi do 2008 roku
* węglarki
* ET22 z CM Łazy

Pełny wykaz zmian https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=5682&sr=5682&er=5063&max=1000&search=&all=1
(Dostępny po zalogowaniu)


ZMIANY W PLIKU EXE:

* w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostały suwaki pozwalające na zmianę aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

* w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartość jest wykorzystywana również dla geometrii półprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartością kanału alpha wyższa niż zdefiniowana opacity: w pliku .mat

* dodana możliwość regulacji suwakiem odległości mgły

* tooltipy urządzeń kabinowych zawierają informacje o kombinacjach klawiszy którymi można obsługiwać dane urządzenie

* dodana możliwość regulacji suwakiem aktualnej godziny

* obecność wyłącznika ciśnieniowego styczników możne być definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

* przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrót nastawnika w pojazdach w których powrót taki ma miejsce

* dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komórek pamięci, zawierających podstawowe informacje o jego bieżącym stanie:
Kod: [Zaznacz]

__simulation.weather // tekst opisujący bieżąca pogodę, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odległość mgły w metrach
__simulation.date // tekst opisujący bieżącą porę roku, dzień roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujący czy obecnie panuje dzień czy noc, bieżącą godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59

informacje te mogą być wykorzystane dla wyzwalania eventów warunkowych. Oprócz tego, zmiana parametrów liczbowych komórki weather zdarzeniem UpdateValues wpływa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadów i/lub mgły z wykorzystaniem eventów.

* w przypadku obecności kabinowego urządzenia jointctrl: klawisze obsługi hamulca indywidualnego działają podobnie jak klawisze obsługi nastawnika jazdy

* w przypadku zdefiniowania urządzenia pantselected_sw: jako impulsowego (wpisem type: push) oraz braku definicji urządzenia pantselectedoff_sw: przełącznik podnoszenia/opuszczania wybranych pantografów zachowuje się jak przełącznik trójpozycyjny, tzn wychyla się z pozycji neutralnej 0.5 do położenia 0 (opuszczenie) lub do położenia 1 (zalaczałączenie)

* zdefiniowanie w pliku .mat ujemnej wartości dla param_glossiness: załącza generowanie dla danej powierzchni odbić światła w kolorze tekstury, zamiast w kolorze padającego światła

* przełącznik amin_sw: zdefiniowany jako impulsowy przy braku przełącznika amin_off_bt: traktowany jest jako trójpozycyjny.

* informacje przekazywane do pojazdu eventem PutValues są, w przypadku gdy pojazd taki nie ma obsady ale ma właściciela, przekazywane do rzeczonego właściciela.

* dołączony kod obsługi trybu multiplayer z gałązki Milka7
-- wpis w ini network.server tcp 0.0.0.0:port (gdzie port to np. 42424) powoduje uruchomienie symulatora w trybie serwera, komunikującego się na podanym porcie
-- wpis w ini network.client tcp X.Y.Z.W:port (gdzie X.Y.Z.W to adres IP działającego serwera przyjmującego połączenia na podanym porcie) powoduje uruchomienie serwera w trybie klienta, łączącego się z serwerem o podanym adresie

* wprowadzona nowa sekcja w plikach .fiz o identyfikatorze AI: w założeniu pozwalająca na podpowiedzi dla AI jak obsługiwać dany pojazd. Na razie rozpoznawany jest wpis
Kod: [Zaznacz]

Pantstate=X // sugerowana konfiguracja pantografów, gdzie X to 1 jeśli w czasie jazdy podniesiony ma być pantograf nad kabina A, 2 gdy podniesiony ma być pantograf nad kabina B, lub 3 gdy podniesione maja być oba pantografy


* dodana obsługa przełącznika w pliku eu07.ini
Kod: [Zaznacz]

python.threadedupload yes/no // (yes) wysyłanie wygenerowanych obrazów ekranów przy użyciu osobnego wątku


* warunek memcompare możne być definiowany w formie rozbudowanej, pozwalająca na bardziej elastyczne uruchamianie eventów. Nowy format wygląda następująco:
Kod: [Zaznacz]

memcompareex  tryb_porownania  operator tekst  operator wartosc1  operator wartosc2

gdzie:
-- tryb_porównania: słowo-klucz określające czy do spełnienia warunku wymagane jest zaliczenie porównań wszystkich zdefiniowanych elementów komórki pamięci (all) czy tez przynajmniej jednego z nich (any) lub tez żadnego (none) Dotychczasowy sposób działania warunku memcompare jest odpowiednikiem trybu all
-- operator: metoda porownania elementu komórki pamięci ze zdefiniowana wartością. Dostępne metody to == (równy) != (nierówny) < (mniejszy) > (większy) <= (mniejszy lub równy) oraz >= (większy lub równy) Dotychczasowy sposób działania warunku memcompare jest odpowiednikiem operatora ==
-- tekst, wartosc1, wartosc2: wartości z jakimi porównywane będą poszczególne elementy komórki pamięci.
-- użycie klucza * zamiast pary operatora i wartości powoduje pominiecie testu danego elementu.

* przełączniki zezwolenia otwarcia drzwi i centralnego zamykania zostały przekształcone w guzikarski

* dodana możliwość ręcznej kontroli oświetlenia przedziałów:
-- ręczna obsługa oświetlenia aktywowana jest wpisem CompartmentLightsStart=Manual w sekcji Cntrl. pliku .fiz
-- stan oświetlenia przedziałów kontrolowany jest poprzez przełączniki:
Kod: [Zaznacz]

compartmentlightson_sw: // impulsowy załącznik oświetlenia
compartmentlightsoff_sw: // impulsowy wyłącznik oświetlenia
compartmentlights_sw: // przełącznik stanu oświetlenia, zależnie od swojej konfiguracji bistabilny lub impulsowy


* silnik szaderowy uwzględnia przy kalkulacji oświetlenia parametry diffuse, specular itp dla definiowanych w .scn grup trójkątów oraz wpływ parametru diffuse na poziom oświetlenia bazowego

* efekt załączenia urządzeń pojazdu dopiero po puszczeniu impulsowego przycisku wyłącznika szybkiego ma miejsce tylko w pojazdach napędzanych silnikami prądu stałego

* urządzenie kabinowe scndctrl: może być skonfigurowane jako type: push i działa w takiej sytuacji jak impulsowy załącznik

* dodane wpisy .ini pozwalające wyłączyć części kodu graficznego:
Kod: [Zaznacz]

pyscreenrendererpriority: off // wyłącza generowanie ekranów Pythona
python.enabled no // (domyślnie yes) wyłącza w ogóle generowanie tekstur przy użyciu Pythona
gfx.skiprendering yes // (domyślnie no) wyłącza w ogóle wizualizacje symulacji, pozostawiając jedynie ui


* silnik szaderowy uzupełniony został o efekt aberracji chromatycznej. Efekt można wyłączyć wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no

* zniesiony limit jednego submodelu dla kabinowych urządzeń cablight_sw: oraz manualbrake:

* dodany do sekcji AI pliku .fiz parametr LocalBrakeAccFactor pomagający ai w operowaniu hamulcem lokalnym

* przy definiowaniu w pliku .fiz parametrów sprzęgu dostępny jest wpis AutomaticFlag określający które elementy sprzęgu powinny być automatycznie połączone przy stuknięciu w pojazd z autosprzegiem. (w przypadku rożnych wartości wpisu dla obu pojazdów łączona jest cześć wspólna wpisów)

* dla pojazdów wyposażonych w hamulec ręczny będzie on zaciągnięty na starcie symulacji, jeśli pojazd został wstawiony z prędkością początkową 0

* dodana obsługa polsprzegu:
-- zamontowanie polsprzegu wymaga przebywania na zewnątrz, i obecności w odległości mniejszej niż 25 m (ale nie mniejszej niż ~1 m) pojazdu wyposażonego w sprzęg automatyczny
-- domyślnie jako model polsprzegu używany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokości 0.95 m nad główką szyny i wysunięty 8.5 cm poza standardowa długość pojazdu. Wartości te można zmienić wpisem w sekcji models pliku .mmd:
Kod: [Zaznacz]

coupleradapter: model, wysuniecie, wysokość

-- w pliku mmd w sekcji internaldata: można zdefiniować dźwięki:
Kod: [Zaznacz]

coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakładaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu


* wprowadzona implementacja przekaźnika różnicowego. Od tej pory zamkniecie wyłącznika szybkiego może wymagać najpierw odblokowania rzeczonego przekaźnika (przekaźnik blokuje się przy braku niskiego napięcia)

* pojazdy wstawione na scenerie z prędkością > 0 i mniejsza niz 1 km/h maja wstępnie załączoną baterie; pojazdy obsadzone maja dodatkowo zaciągnięty hamulec pomocniczy

* symulator przy uruchomieniu podaje listę dostępnych urządzeń audio

* wprowadzona obsługa nowych urządzeń kabinowych: konfigurowalnych przycisków odblokowania przekaźników nadmiarowych
-- przyciski identyfikowane są w pliku .mmd jako relayreset1_bt: relayreset2_bt: oraz relayreset3_bt:
-- przyciski konfigurowane są w pliku .fiz wpisem w sekcji Switches: w postaci
Kod: [Zaznacz]

RelayResetButtonX=Y

gdzie X to identyfikator przycisku w przedziale 1-3, zaś Y to suma określająca jaka kombinacje przekaźników odblokowuje dany przycisk:
Kod: [Zaznacz]

1, przekaźnik różnicowy obwodu głównego
2, przekaźnik różnicowy obwodu pomocniczego
4, przekaźnik nadmiarowy motorów trakcyjnych
8, przekaźnik nadmiarowy przetwornicy głównej
16, przekaźnik nadmiarowy przetwornicy dodatkowej
32, przekaźnik nadmiarowy wentylatorów
64, przekaźnik nadmiarowy ogrzewania
128, przekaźnik nadmiarowy hamowania ED


* w sekcji AI pliku .fiz umieścić można przełącznik IdlePantUp=Yes/No informujący czy prowadząc dany pojazd należy podnosić drugi pantograf przy dłuższym postoju

* w sekcji Engine pliku .fiz można podać wartość parametru fcfuH

* symulacja pojazdów z napędem spal-ele uwzględnia stan styczników liniowych

* w sekcji Cntrl. pliku .fiz można zdefiniować wpisem GroundRelayStart metodę załączania przekaźników różnicowych (domyślnie automatyczna dla EZT, ręczna dla pozostałych)

* stan lampki przekaźników różnicowych podawany jest urządzeniom zewnętrznym (bajt 5, bit 3)

* popełnienie przewodu głównego przy aktywnym wyłączniku ciśnieniowym możliwe jest tylko na pozycji neutralnej nastawnika jazdy; aktywacja wyłącznika ciśnieniowego w pojazdach z napędem spal-ele powoduje zejście silnika spalinowego na obroty jałowe

* w sekcji Blending pliku .fiz można zdefiniować parametr MED_MinBrakeReqED

* w sekcji Scenario panelu F12 dodany został przełącznik kontrolujący automatyczna aktualizacje tekstur

* dodane komendy obsługi kurka trójdrogowego sprężarki pantografów, pantographcompressorvalveenable oraz pantographcompressorvalvedisable,

* brak sekcji internaldata: w pliku .mmd nie blokuje możliwości obsadzenia pojazdu

* skrypty pythona maja dostęp do dodatkowych informacji o składzie:
Kod: [Zaznacz]

lights_train_front // stan świateł na czole składu
lights_train_rear // stan świateł na tyle składu


* dodana blokada automatycznego ponownego łączenia świeżo rozłączonych sprzęgów automatycznych

* w sekcji Door pliku .fiz można podać rodzaj napięcia wymaganego do obsługi drzwi w danym pojeździe wpisem DoorVoltage=X gdzie X to wartość 110, 24 lub 0 (dla drzwi otwieranych mechanicznie)

* w sekcji Cntrl.pliku .fiz dostępne są dodatkowe wpisy:
Kod: [Zaznacz]

ConverterOverloadRelayStart // sposób odblokowania przekaźnika nadmiarowego przetwornicy, Manual (przyciskiem) lub Converter (poprzez ustawienie przycisku przetwornicy w pozycje wyłączona)
ConverterStart // dodatkowa metoda na uruchomienie przetwornicy, Direction (nastawnik kierunku na pozycji jazdy)
ConverterOverloadWhenMainIsOff // Yes/No, określa czy otwarcie wyłącznika szybkiego powoduje aktywacje przekaźnika nadmiarowego przetwornicy, domyślnie Yes w EZT


* zaimplementowana wstępnie symulacja obwodów niskich napiec w pojazdach, ograniczona na razie do zasilania 24V i 110V
-- obwody domyślnie przekazują napięcia sąsiednim pojazdom spiętych sprzęgiem stałym (flaga +128 sprzęgu)
-- w sekcji BuffCoupl pliku .fiz możliwe jest określenie które z obwodów udostępnione są poprzez sprzęg stały wpisem PowerFlag=X gdzie X to suma flag bitowych
Kod: [Zaznacz]

24V: +256
110V: +512
3x400V: +1024 (na razie niezaimplementowane)

-- wprowadzenie obwodów oznacza ze nie ma już potrzeby instalowania wirtualnej przetwornicy i akumulatorów w każdym członie zespołów trakcyjnych itp. Brak obecności takiego urządzenia w pojeździe sygnalizowany jest wpisem w sekcji Cntrl. w postaci BatteryStart=Disabled (pojazd bez akumulatora) oraz ConverterStart=Disabled (pojazd bez przetwornicy)

* wprowadzone wyszukiwanie najbliższego członu/pojazdu faktycznie wyposażonego w pantografy, zamiast sztywnego założenia obecności pantografów na członie/pojeździe z silnikiem
Tytuł: Odp: MaSzyna 20.04+
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Maja 2020, 22:21:42
W celu poprawy poważnych błędów w paczce 20.04 oraz dołączenia pozostałych zmian na repozytorium w ubiegłym tygodniu, przedstawiam paczkę MaSzyna 20.04+


POBIERZ: https://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004P.exe

Instalator pozwala na aktualizację wydania 20.04 jak i instalację całej aktualnej paczki na czysto.

Bezpośredni link do poprawki: https://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004P.zip
(należy wypakować programem 7-Zip na paczkę 20.04, następnie rozpakować plik bin_x64/x86.zip odpowiednio do posiadanego systemu)