- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: |andy| w 23 Sierpnia 2005, 18:22:17

Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 23 Sierpnia 2005, 18:22:17
Mam małą wątpliwość i nie mam książki o lokomotywach aby to sprawdzić. W czym rzecz. Otóż w EU07 (mówię o prawdziwych lokomotywach a nie o symulatorze) po ustawieniu nawrotnika w pozycję "Jazda w tył" możemy jechać tylko na pierwszym układzie (tu pytanie dodatkowe: czy na drugi układ nastawnik nie wejdzie, bo jest jakaś blokada, która uniemożliwi dalsze kręcenie kołem, czy poprostu nie zostaną załączone wyżesze pozycje, pomimo tego, że nastawnikiem będę kręcił?). A jak to wygląda w ET22? Tylko na pierwszym układzie, czy może na pierwszym i na drugim możemy jechać do tyłu (kto wie, może z racji 3 układów konstruktorzy zrobili i taką możliwość?)?

Z góry dziękuję znawcom za rozwianie moich wątpliwości.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 23 Sierpnia 2005, 18:40:46
Bardzo ciekawe pytanie :) Niby jestem znawcą ET22, ale nie mam pojęcia:) Przy najbliższej okazji spróbuje to sprawdzić i potwierdzić, ale wydaje mi się, że też można tylko na 1 układzie i koło nastawnika blokuje się w tym wypadku na 21 pozycji.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 23 Sierpnia 2005, 18:44:52
Cytat: "ZT-POZNAN"
Bardzo ciekawe pytanie :) Niby jestem znawcą ET22, ale nie mam pojęcia:) Przy najbliższej okazji spróbuje to sprawdzić i potwierdzić, ale wydaje mi się, że też można tylko na 1 układzie i koło nastawnika blokuje się w tym wypadku na 21 pozycji.


To sprawdź jeszcze czy się blokuje, czy poprostu wyższe (>21) pozycje nie są załączane pomimo kręcenia kołem.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 24 Sierpnia 2005, 00:00:27
Jest blokada. Nie możesz wejść na wyższe pozycje. A w 22 tylko do pierwszego układu.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 01 Września 2005, 10:43:25
nie koniecznie z ta blokada

czesto ejst tak ze mozna krecic nastawnikiem ale styczniki nie przelacza ukladu wyzszego niz szeregowy
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 04 Września 2005, 21:15:17
Cytat: "OlO_EU"

czesto ejst tak ze mozna krecic nastawnikiem ale styczniki nie przelacza ukladu wyzszego niz szeregowy


Można to jakoś ominąć? Tak, aby móc przy nawrotniku ustawionym w pozycji "jazda w tył" jechać na wszystkich układach?
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 05 Września 2005, 17:28:17
Raczej nie. BTW: na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje, a w symku tylko 3. W "kiblu" jest 5 pozycji nawrotnika, a w symku też tylko 3. Czy da się rozwiązać ten problem?
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 05 Września 2005, 18:17:13
Cytat: "piotrek"
Raczej nie. BTW: na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje, a w symku tylko 3. W "kiblu" jest 5 pozycji nawrotnika, a w symku też tylko 3. Czy da się rozwiązać ten problem?
Nie nastawnika a nawrotnika jak już.
Z nastawnikiem jest w symulatorze dobrze.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 05 Września 2005, 20:03:37
Cytat: "Piotrek"
na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje

Nigdy się z tym nie spotkałem. Olo, proszę wypowiedz się...
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 05 Września 2005, 20:30:27
Cytat: "Radkos07"
Cytat: "Piotrek"
na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje

Nigdy się z tym nie spotkałem. Olo, proszę wypowiedz się...


Znalazłem opis kabiny ET40 i tam ma 5 pozycji nastawnika. Szczegóły tu: http://www.cmbydgoszcz.kolej.szczecin.pl/ET40/kabina_opis.htm (punkt 54). W opisach siódemek są 3 pozycje (przód-0-tył)
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Tomcio w 05 Września 2005, 20:45:26
Witam
Cytat: "|andy|"
Znalazłem opis kabiny ET40 i tam ma 5 pozycji nastawnika. Szczegóły tu: http://www.cmbydgoszcz.kolej.szczecin.pl/ET40/kabina_opis.htm (punkt 54). W opisach siódemek są 3 pozycje (przód-0-tył)

Jak chcesz sobie poczytac dokladniej w "specjalistycznych" ksiazkach przejdz sie do bibloteki kolejowej w Lokomotywowni bialostockiej. Tam maja sporo ksiazek i napewno byla o ET22. Przynajmniej jak jeszcze sie uczylem to byla.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 05 Września 2005, 20:52:37
w seri ex07 08 i 09 sa 3 pozycje nawrotnika: w tyl, 0, naprzod
w seri et22 sa 4 pozycje nawrotnika: w tyl, 0, naprzod bez bokow, naprzod
w en57 i en71 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu, naprzod 2 stopien rozruchu
w ed72 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu (jazda tylko szeregowa z mozliwosica bocznikowania), 2 stopien rozruchu (wszystkie zakresy jezdne PSRBIBIIBIII)
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Tomi w 05 Września 2005, 22:04:08
Cytat: "OlO_EU"
w en57 i en71 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu, naprzod 2 stopien rozruchu
w ed72 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu (jazda tylko szeregowa z mozliwosica bocznikowania), 2 stopien rozruchu (wszystkie zakresy jezdne PSRBIBIIBIII)

To czym sie wlasciwie rozni '0' od 'wylaczona'?
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 05 Września 2005, 23:29:24
hamowanie kontrolne robisz na 0 bo odcinasz napiecie na kranie hamulcowym a na wylaczonej nie masz mozliwosci sterowania z danej kabiny :)
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 05 Września 2005, 23:43:40
A jeśli w jednostkach jest potrzeba opuszczenia pantografów w trakcie jazdy, to jaka jest procedura z nawrotnikiem?
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 06 Września 2005, 00:56:14
nie rozumiem pytania robisz na sile problemy... przeciez nie jezdzisz na wylaczonej jednostce. masz jednostke i w kabinie w ktorej prowadzisz to wlaczasz ja nawrotnikiem a druga kabina jest wylacozna poprostu od tyle a opuszczanie pantografow dziala zawsze przyciskiem wszystkie pantografy opuszczone
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 06 Września 2005, 01:03:56
Zawsze jak jechałem w służbowym i gdy trzeba było opuszczać patyki, koleś coś zmieniał pozycje nawrotnikiem. Ale jak, co, gdzie, kiedy, to nie wiem. Dlatego pytam.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 06 Września 2005, 11:55:59
Cytat: "OlO_EU"
w seri et22 sa 4 pozycje nawrotnika: w tyl, 0, naprzod bez bokow, naprzod


Pisząc: "bez bokow", masz na myśli bez boczników czy bez bezpieczników?
Z tego co wiem ta pozycja omija wszystkie bezpieczniki nadmiarowe. Używa się jej w sytuacjach gdy nie możemy ruszyć z ciężkim składem bo nadmiarowe wywala.
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 06 Września 2005, 12:31:26
bez bocznikow - jazda bez przekaznikow nadmiarowych skonczyla by sie wywaleniem szybkiego i tak ;) albo ogolnym zapaleniem silnikow trakcyjnych
Tytuł: Jak to jest?
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 06 Września 2005, 14:07:54
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "piotrek"
Raczej nie. BTW: na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje, a w symku tylko 3. W "kiblu" jest 5 pozycji nawrotnika, a w symku też tylko 3. Czy da się rozwiązać ten problem?
Nie nastawnika a nawrotnika jak już.
Z nastawnikiem jest w symulatorze dobrze.


Sorry, literówka.