- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: |andy| w 23 Sierpnia 2005, 18:22:17
-
Mam małą wątpliwość i nie mam książki o lokomotywach aby to sprawdzić. W czym rzecz. Otóż w EU07 (mówię o prawdziwych lokomotywach a nie o symulatorze) po ustawieniu nawrotnika w pozycję "Jazda w tył" możemy jechać tylko na pierwszym układzie (tu pytanie dodatkowe: czy na drugi układ nastawnik nie wejdzie, bo jest jakaś blokada, która uniemożliwi dalsze kręcenie kołem, czy poprostu nie zostaną załączone wyżesze pozycje, pomimo tego, że nastawnikiem będę kręcił?). A jak to wygląda w ET22? Tylko na pierwszym układzie, czy może na pierwszym i na drugim możemy jechać do tyłu (kto wie, może z racji 3 układów konstruktorzy zrobili i taką możliwość?)?
Z góry dziękuję znawcom za rozwianie moich wątpliwości.
-
Bardzo ciekawe pytanie :) Niby jestem znawcą ET22, ale nie mam pojęcia:) Przy najbliższej okazji spróbuje to sprawdzić i potwierdzić, ale wydaje mi się, że też można tylko na 1 układzie i koło nastawnika blokuje się w tym wypadku na 21 pozycji.
-
Bardzo ciekawe pytanie :) Niby jestem znawcą ET22, ale nie mam pojęcia:) Przy najbliższej okazji spróbuje to sprawdzić i potwierdzić, ale wydaje mi się, że też można tylko na 1 układzie i koło nastawnika blokuje się w tym wypadku na 21 pozycji.
To sprawdź jeszcze czy się blokuje, czy poprostu wyższe (>21) pozycje nie są załączane pomimo kręcenia kołem.
-
Jest blokada. Nie możesz wejść na wyższe pozycje. A w 22 tylko do pierwszego układu.
-
nie koniecznie z ta blokada
czesto ejst tak ze mozna krecic nastawnikiem ale styczniki nie przelacza ukladu wyzszego niz szeregowy
-
czesto ejst tak ze mozna krecic nastawnikiem ale styczniki nie przelacza ukladu wyzszego niz szeregowy
Można to jakoś ominąć? Tak, aby móc przy nawrotniku ustawionym w pozycji "jazda w tył" jechać na wszystkich układach?
-
Raczej nie. BTW: na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje, a w symku tylko 3. W "kiblu" jest 5 pozycji nawrotnika, a w symku też tylko 3. Czy da się rozwiązać ten problem?
-
Raczej nie. BTW: na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje, a w symku tylko 3. W "kiblu" jest 5 pozycji nawrotnika, a w symku też tylko 3. Czy da się rozwiązać ten problem?
Nie nastawnika a nawrotnika jak już.
Z nastawnikiem jest w symulatorze dobrze.
-
na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje
Nigdy się z tym nie spotkałem. Olo, proszę wypowiedz się...
-
na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje
Nigdy się z tym nie spotkałem. Olo, proszę wypowiedz się...
Znalazłem opis kabiny ET40 i tam ma 5 pozycji nastawnika. Szczegóły tu: http://www.cmbydgoszcz.kolej.szczecin.pl/ET40/kabina_opis.htm (punkt 54). W opisach siódemek są 3 pozycje (przód-0-tył)
-
Witam
Znalazłem opis kabiny ET40 i tam ma 5 pozycji nastawnika. Szczegóły tu: http://www.cmbydgoszcz.kolej.szczecin.pl/ET40/kabina_opis.htm (punkt 54). W opisach siódemek są 3 pozycje (przód-0-tył)
Jak chcesz sobie poczytac dokladniej w "specjalistycznych" ksiazkach przejdz sie do bibloteki kolejowej w Lokomotywowni bialostockiej. Tam maja sporo ksiazek i napewno byla o ET22. Przynajmniej jak jeszcze sie uczylem to byla.
-
w seri ex07 08 i 09 sa 3 pozycje nawrotnika: w tyl, 0, naprzod
w seri et22 sa 4 pozycje nawrotnika: w tyl, 0, naprzod bez bokow, naprzod
w en57 i en71 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu, naprzod 2 stopien rozruchu
w ed72 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu (jazda tylko szeregowa z mozliwosica bocznikowania), 2 stopien rozruchu (wszystkie zakresy jezdne PSRBIBIIBIII)
-
w en57 i en71 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu, naprzod 2 stopien rozruchu
w ed72 jest 5 pozycji: w tyl, wylaczona, 0, naprzod 1 stopien rozruchu (jazda tylko szeregowa z mozliwosica bocznikowania), 2 stopien rozruchu (wszystkie zakresy jezdne PSRBIBIIBIII)
To czym sie wlasciwie rozni '0' od 'wylaczona'?
-
hamowanie kontrolne robisz na 0 bo odcinasz napiecie na kranie hamulcowym a na wylaczonej nie masz mozliwosci sterowania z danej kabiny :)
-
A jeśli w jednostkach jest potrzeba opuszczenia pantografów w trakcie jazdy, to jaka jest procedura z nawrotnikiem?
-
nie rozumiem pytania robisz na sile problemy... przeciez nie jezdzisz na wylaczonej jednostce. masz jednostke i w kabinie w ktorej prowadzisz to wlaczasz ja nawrotnikiem a druga kabina jest wylacozna poprostu od tyle a opuszczanie pantografow dziala zawsze przyciskiem wszystkie pantografy opuszczone
-
Zawsze jak jechałem w służbowym i gdy trzeba było opuszczać patyki, koleś coś zmieniał pozycje nawrotnikiem. Ale jak, co, gdzie, kiedy, to nie wiem. Dlatego pytam.
-
w seri et22 sa 4 pozycje nawrotnika: w tyl, 0, naprzod bez bokow, naprzod
Pisząc: "bez bokow", masz na myśli bez boczników czy bez bezpieczników?
Z tego co wiem ta pozycja omija wszystkie bezpieczniki nadmiarowe. Używa się jej w sytuacjach gdy nie możemy ruszyć z ciężkim składem bo nadmiarowe wywala.
-
bez bocznikow - jazda bez przekaznikow nadmiarowych skonczyla by sie wywaleniem szybkiego i tak ;) albo ogolnym zapaleniem silnikow trakcyjnych
-
Raczej nie. BTW: na prawdziwych lokomotywach nastawnik ma 4 pozycje, a w symku tylko 3. W "kiblu" jest 5 pozycji nawrotnika, a w symku też tylko 3. Czy da się rozwiązać ten problem?
Nie nastawnika a nawrotnika jak już.
Z nastawnikiem jest w symulatorze dobrze.
Sorry, literówka.