- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Maciej0812 w 31 Marca 2020, 20:02:17
-
Dzień dobry
Mam pytanie dotyczące diałania symulatora, ponieważ za każdą prawie symulacją Maszyna wyrzuca z gry. Nie dzieje się to od razu po uruchomieniu symulatora tylko po pewnej chwili raz po 20 min. innym razem po 40 min. Bardzo proszę o pomoc bo mam tak już kilkanaście razy z rzędu, a to niestety uniemożliwia prawdziwą gre. Próbowałem znaleść jakieś informację na forum natomiast pojawiały się tematy odnośnie niewystarczającej ilości pamięci tylko, że ja nie umiałem zdiagnozować sam problemu. Bardzo proszę jak by ktoś mógł na to zerknąć. Niżej LOG z ostatniej symulacji i ERRORS.
-
Exe z 8 sierpnia.
-
Wersja Maszyny jest z 8.8 2019 logi i errory są aktualne
-
Exe nie, skąd masz to exe? Bo na pewno nie z paczki 20.01.
Edit: Masz MaSzynę 19.08.
-
No dobra, dzięki słuszne spostrzeżenie. Zaktualizuję Maszyne zobaczę czy coś to pomoże.
W załączniku jest log błędu z ostatniej symulacji (również nieudanej)
-
Pobrałem wersję Maszyny 20.01 i logi przedstawiają się następująco. Ostatnie zapisy przedstawiają, że prawdopodobnie zabrakło mi pamięci dobrze myślę?
Wiesz może co powinienem zrobić w tej sytuacji? Chodzi mi bardziej o to jakie ustawienia powinienem zmodyfikować w maszynie?
-
Ile masz ramu i vramu? Używasz exe x86. Masz system 32 bitowy? Tu pewnie leży problem. Ta karta jest pod stacje robocze a nie gry, ale bez przesady. Masz już renderer simple i wyłączony MSAA. Teraz jedyne co można skręcać, to maxtexturesize. Spróbuj na 1024.
-
Mam ramu 6 GB i kartę NVIDIA Quadro 4000(2gb) Spróbuję jeszcze zmienić maxtexturesize na 1024. Tak dokładnie mam system 32. Używam też exe 86, a wiesz może jakiego powinienem używać?
-
Problemem nie jest to ile masz ramu, tylko ile Twój system może go przydzielić. Tak się składa, że mając system 32 bitowy, nie może go przydzielić za dużo. Jeżeli używasz paczki 20.01 to najlepiej używaj exe właśnie z tej paczki, w wersji odpowiedniej dla Twojego systemu, czyli w tym przypadku x86. Jeżeli zmienisz maxtexturesize na 1024 i problem ustąpi, dla lepszych wrażeń wizualnych możesz podkręcić maxcabtexturesize do 4096 lub 2048. Spowoduje to, że przynajmniej tekstury kabiny będą w wysokiej rozdzielczości.
-
Pomogło. Zmieniłem maxtexturesize na 1024 i nie miałem żadnych problemów. Przejechałem bez problemu całą trasę. maxcabtexturesize nie zmieniałem.
Wielkie dzięki wszystkim pomoc. W szczególności Stele i Joachimowicz.
Pozdrawiam i zdrowia życzę
-
Radziłbym jednak przynajmniej spróbować. Niektóre kabiny są pospawane i wszystkie elementy wiszą na jednej teksturze 4k. Natomiast jest to wyłącznie jedna, ewentualnie dwie tekstury. Większość taboru jaki mamy, jest w rozdzielczości 2k, stąd skręcenie maxtexturesize do 1k może spowodować, że te dwie tekstury kabiny nie będą stanowiły żadnego problemu dla Twojego komputera. Dzięki temu wszystkie napisy w kabinie powinny być na tyle czytelne, na ile pozwoli na to tekstura.
-
maxcabtexturesize podkręciłem do 2048. Również śmiga bez zarzutów. Korzystając z okazji wiesz może jakie ustawienia mogą pomóc przy następującym problemie: Ostatnia linijka log: Critical error, menory allocation failure: bad allocation.
Wiem, że problem jest znany natomiast chciałem się poradzić czy jest jakaś możliwość ustawienia czegoś w ustawieniach?
(Konkretnie chodzi o 1053_poranek, i kilku innych podobnych misji)
-
Jak obecne ustawienia nie wystarczają, to jedynie zamiana taboru w tych scenariuszach na jedną skórkę lokomotywy, ciągnącą jedną skórkę wagonu. Po prostu są one zbyt rozbudowane by system x86 był w stanie zaadresować dość pamięci.
-
Dobra spróbuję tak zrobić, a jeszcze takie pytanie czy mogę usunąć cały skład tak żeby go nie było na scenerii czy spowoduje to błędy w symulacji?
-
W niektórych można, ale w większości mogą spowodować błędy uniemożliwiające dokończenie scenariusza.
-
Dzięki za podpowiedź żeczywiscie pomogło sceneria ruszyła choć niestety nie rzadko wyrzuca ale na innych, lżejszych sceneriach symulator chodzi bez zarzutów. Poeksperymentuję jeszcze ze składami w scenerii 1053. Dzięki jeszcze raz za pomoc
-
Cześć. Po kilku próbach stwierdzam, że na scenerii 1053 zarówno poranek jak i wieczór nie podają mi wyjazdu. Składami manitulowałem tak, żeby "DEKORACJE STATYCZNE"-usunąłem wszystkie. "DEKORACJE"-zmniejszyłem ilość wagonów (tzn:1 loko i 1 wagon) w reszcie składów również zmniejszyłem ilość wagonów. Tylko napotkał mnie problem ponieważ nie wiem co się dzieje ale nie dostaję semafora zezwającego na wyjazd z Dębicy. Czy mogły mieć wpływ na to moje manipulacje ze składami?
-
Tak. Miałeś zredukować różnorodność skórek, a nie kasować wagony. Jeśli jakaś manewrówka ma oskryptowane "urwij 5 wagonów, odstaw i wróć po kolejną grupę" a tej grupy nie będzie, to stanie jak wryta.
-
A mogę na przykład zamiast 5 wagonów zredukować na przykład do jednego wagonu?. Czy mogę że scenerii usunąć "DEKORACJE STATYCZNĄ"? I czy zamiast Pesy Elf dać jakiś lżejszy etz?
-
Najbezpieczniej po prostu zamienić wszystkie siódemki na kopię jednej skórki siódemki, każdy wagon osobowy na kopię jednego wagonu osobowego, każdy towarowy na kopię jednego towarowego. Choć i tu mogłyby być problemy, jakby przeprowadzane na nich były operacje ładunkowe. Co można a czego nie można, zależy od tego, co autor sobie wymyślił. To co próbujesz uruchamiać, to najbardziej skomplikowane scenariusze w maszynie. Przejezdność może zmienić to, czy dana lokomotywa stanie w punkcie czy 50m dalej.
Milek nalega byś spróbował na teksturach 512px pierwej.
-
Cześć
odkopuję trochę ten temat ale nadal mam problem z symulatorem. Byłem bardzo zdziwiony kiedy przeczytałem ostatnią linijkę folderu errors brzmiała ona tak:
Bad scenario: duplicate vehicle name "a16133" defined in file "scenery/$l61+l144_pospieszny.scn" (line 414)
Bardzo proszę o pomoc.
Poniżej załączam cały errors oraz opcjonalnie jak by ktoś chciał to folder LOG