- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Malk_18 w 08 Października 2019, 19:06:49

Tytuł: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 08 Października 2019, 19:06:49
Chciałbym poprosić o poradę odnośnie edytora i tworzenia scenariuszy, ponieważ sam chciałbym stworzyć prostą scenerię.

1. Czy ktoś mógłby mi pomóc z obsługa edytora?
2. Czy mógłby ktoś wtajemniczyć mnie w tworzenie scenariuszy?
3. Czy sceneria większa od Drawinowa przejdzie egzamin?

Z góry dzięki,
Malk :)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 08 Października 2019, 19:11:59
PS. Prosiłbym również o wyjaśnienie zasad i reguł, kierujących edytorem i jego działaniem oraz serdecznie prosiłbym o wskazanie, jakie umiejętności mam posiąść, abym mógł takową scenerię wykonać.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Maszynista KB6 w 08 Października 2019, 19:29:30
Odnośnie tworzenia scenariuszy, polecam zapoznać się z instrukcją od @Transkei: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29500.msg467229.html#msg467229
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: danniel w 08 Października 2019, 19:34:00
3. Przy deficycie nowych map w paczce rozmiar nie ma znaczenia. Może być nawet jedna większa stacja do manewrowania. Jakiego edytora chcesz używać? Tym wbudowanym w exe nie zrobisz wszystkiego. Niedawno coś pokazywałem... https://www.youtube.com/channel/UCHhKjCzg7Ele-8KWEBHL6Fg
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 09 Października 2019, 00:06:35
Powiem tak: chciałbym wiedzieć, czy sceneria na np. 500 km da radę i prosiłbym o pomoc w zapoznaniu się z tajnikami tegoż edytora, bądź edytorów, jak wspomniałeś, daniel.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Października 2019, 00:27:42
Obecny techniczny limit to 250 km od zera we wszystkich osiach. Nie jest on niczym podbudowany. Ot tak ktoś wymyślił osiemnaście lat temu.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 09 Października 2019, 00:47:23
Czyli mogę przesunąć granicę?
Myślę, że limit jest tak ustalony, żeby scenariusz nie był zbyt długi.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: dymus w 09 Października 2019, 01:25:08
Cytuj
Obecny techniczny limit to 250 km od zera we wszystkich osiach. Nie jest on niczym podbudowany. Ot tak ktoś wymyślił osiemnaście lat temu.
Kiedyś limit wynikał z tego że im dalej od środka ukł. współrzędnych to był problem z dokładnością, przez co np. powyżej 60 km kabina strasznie się trzęsła (nie pamiętam też czy był problem z drganiem torów, w tak znacznej odległości). Po zmienia sposobu liczenia (układ współrzędnych się poruszał razem z lokomotywą ~mniej więcej) już nie było tego problemu. Czy jest limit 250 km i z jakiego powodu, tego nie wiem.
Cytuj
Powiem tak: chciałbym wiedzieć, czy sceneria na np. 500 km da radę i prosiłbym o pomoc w zapoznaniu się z tajnikami tegoż edytora, bądź edytorów, jak wspomniałeś, daniel.
Powiem tak, planowanie czegoś na 500 km na wejściu nie ma sensu. To jest naprawdę duża ilość, no chyba że się chce jeździć po torach, bez otoczenia.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 09 Października 2019, 08:40:23
W poście nr 47 nawiązałem niegdyś do tematu długich tras: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30350.msg493640.html#msg493640
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: M79r w 09 Października 2019, 13:51:58
W Ra próbuje też coś zdziałać, ale niema opcji abym się porywał na 500km trase bo nawet 50 km zrobić, to już trzeba się nieźle narobić. I mieć sporą wiedze ( której nie mam ) Na warsztat ( wg poradnika na YT ) obrałem odcinek Katowice - Mysłowice z odnogą do Sosnowca. Zaznaczam na razie patrze ( i ucze sie ) jak to w ogóle ugryźć i co z tego powstanie o ile uda sie cokolwiek stworzyć.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Października 2019, 16:02:40
Kwadrat o boku 500km oznacza ze budujac po przekatnej mozna zmiescic tam do 700km trasy, co jest chyba wiecej niz wystarczajace. Zwlaszcza w sytuacji gdy stworzenie scenerii o wielkosci kilkudziesieciu km juz jest wyczynem przerastajacym mozliwosci wiekszosci.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 10 Października 2019, 16:15:56
Nawet MSTS, czy Trainz nie mają przesadnie długich dystansowo scenerii, bo to było by... zbyt nużące. Owszem fan kolei będzie trochę niezadowolony, ale komercyjny klient się znudzi.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: M79r w 10 Października 2019, 16:19:59
VBSR ponad 1850 km :)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 10 Października 2019, 16:28:21
Jeden scenariusz, czy wszystkie trasy?
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Października 2019, 16:30:32
http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/VBSR7.html

1350 km wg autorow. Czyli i tak sporo, ale jednak o 500 mniej ;>

edit: tutaj jest pogladowa mapka, https://trainsimulator.no/en/addoncatalogue/vbsr-7/
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 10 Października 2019, 16:34:24
Myślę jednak, że chodzi o długość wszystkich tras:

"VBSR7 to trasa oparta na rzeczywistości, która obejmuje Vestfoldbanen, Bratsbergbanen, Sørlandsbanen,
części Ransfjordbanen, Drammensbanen, Spikkestadbanen, Hortensbanen, Spikkestadbanen, Gardermobanen, Dovrebanen,
Herøya i Filipstad. (Oslo S-Drammen-Larvik-Skien-Kongsberg-Hokksund - Drammen-Oslo S) Hamar-Stavanger i Tinnoset".
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Października 2019, 16:38:38
Końce dzieli 560km w linii prostej, to prawie by weszło. ;)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Października 2019, 16:42:34
No, na mapce wyglada ze ulozona prawie na kwadracie :>
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 10 Października 2019, 16:42:56
Wyobrażam sobie jakie tam widoczki są...:)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Października 2019, 16:46:41
Czyli mogę przesunąć granicę?
Myślę, że limit jest tak ustalony, żeby scenariusz nie był zbyt długi.
Proponuję naukę zacząć od 20 - maksymalnie 50 kilometrów. Swoją drogą scenerię zawsze można podzielić. 500 km scenerii? To oprócz jazdy chyba dodatkowa godzina na wczytanie scenerii. :)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Października 2019, 16:48:19
Wyobrażam sobie jakie tam widoczki są...:)
To MSTS wiec takie dosc srednie; nawet ReShade za wiele tu nie pomoze:

Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 10 Października 2019, 16:57:27
No, ale wiecie...

JESTEM MIKOLEM JA KCE RP1 I POCIONGI CALYCZAS I FOGLE KCE POCIONGI U SIODEMKA I RP1 MAM LÓSTŻANKE I ROBIE POCIONGOM ZJENCIA I JEHALEM OPOCIONGIEM F KABINIE I MÓLTÓM RURZNYCH ŻECZY IFOGLE I CHCE ZBUDOWAC SCENERIE 500KM I RZEBY JAHAC POCIONGIEM 3GODZINY IC PIŹDZIK 300 KMH I JESZCZE FSZYSTKO

*Mikol, siedzący we mnie i czasami próbujący się uwolnić, ale mu nie pozwalam*

Tak naprawdę, to chciałbym zrobić taką scenerię podobną do Drawinowa, tylko o wiele dłuższą. Dla koneserów kolei :D
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Października 2019, 17:03:40
Tak naprawdę, to chciałbym zrobić taką scenerię podobną do Drawinowa, tylko o wiele dłuższą. Dla koneserów kolei :D
W ramach rozgrzewki moze wez Drawinowo i doprowadz otoczenie w tym scenariuszu do jakiegos sensownego wygladu? Juz kiedys ktos probowal, ale zdechlo po kilkunastu kilometrach ;/
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 10 Października 2019, 17:08:06
Właśnie w pierwszym poście, czy tam drugim wspamniałem o pomocy w ogarnięciu tego edytora. Masz jakieś rozeznanie? Jak tak, to serdecznie prosiłbym cię o pomoc :)

I chętnie zajmę się tym oroczeniem w Drawinowie, bo ubogie to jest :D

Będę wdzięczny.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Października 2019, 17:16:44
To tak nie działa. Zapoznajesz się z wszystkim co masz na wiki, forum i jutubach. Próbujesz coś zrobić. Zgłaszasz się, gdy masz problem. By ktoś chciał darmo siedzieć x godzin i ci klikać z dostępem zdalnym po monitorze, musisz coś sobą zaprezentować. Przynajmniej zaangażowanie i wytrwałość.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 10 Października 2019, 17:18:20
Zatem wiem jedno:

Zaczynam się uczyć obsługi edytora już dzisiaj.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: k. wojak w 10 Października 2019, 17:19:19
W ramach rozgrzewki moze wez Drawinowo i doprowadz otoczenie w tym scenariuszu do jakiegos sensownego wygladu? Juz kiedys ktos probowal, ale zdechlo po kilkunastu kilometrach ;/


Tmj dobrze gada. Spróbuj pobawić się tym edytorem: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512661.html#msg512661 i w ramach rozgrzewki pobaw się otoczeniem. Zobaczysz czy masz na tyle cierpliwości by dowieść to do końca. Jeśli po jakimś czasie stracisz cierpliwość/chęci nie ma sensu zagłębiać się w temat.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
Wiadomość wysłana przez: Malk_18 w 10 Października 2019, 17:20:41
Dobra, dzięki. Jutro powiem, co tam mi wyszło.