- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: jacek_leszczynski w 19 Września 2019, 22:02:26
-
Mam lekki daltonizm i trochę inaczej widzę kolory, w symulatorze światło pomarańczowe myli mi się z czerwonym.
Czy można by ten pomarańcz troszkę rozjaśnić, albo co może być pewnie lepsze dać możliwość jako opcji dla daltonistów?
To taka propozycja oczywiście. Dzięki!
-
Możesz wymusić zmianę koloru freespota. Wymaga to edycji ~100 plików. Są dwie opcje.
1. W każdym z plików models\sem\glowice\*.t3d z "p" w nazwie odszukujesz tą pomarańczową komorę i zmieniasz kolor diffuse na odpowiedniejszy (format RGB dziesiętny).
2. W każdym z plików scenery\ss*.inc z "p" w nazwie dodajesz komendę nadpisania koloru światełka. Przykład z tarczy dwukomorowej z nadpisaniem koloru pierwszej z nich. (Format RGB szesnastokowy). -1 oznacza brak zmiany.
node 800 0 (p1) model 0 0 0 0 sem/karzelki/ktmnb.t3d tabl/(p6) lights 0 0 lightcolors 2060f0 -1 endmodel
Powinny pomóc operacje masowe na plikach w folderze. Pliki są tekstowe. Kolory powinny być znormalizowane, to zwykłe znajdź i zamień w notatniku++ powinno to ogarnąć.
-
Sugeruję również pobawić się ustawieniami monitora. Może pomóc.
-
W szaderze można napisać funkcję postprocesową, przesuwającą pewne zakresy barw, ale nie wiem jak to się sprawdzi przy różnym oświetleniu i mgle.
-
Kolory w maszynie (w domyślnym exe) w dużej mierze zależą od monitora.
Grałem na dwóch laptopach. Na prywatnym MSI Ghost jest w miarę OK w dzień i w nocy. Przy mgle bywa ciężko. Na pracowym MacBooku Pro z retiną żółte i czerwone światło jest nie do odróżnienia. Do tego jeszcze pewnie dochodzi wine i cała ta otoczka, która też może mieć wpływ. Natywnego exe na OS X nie udało mi się zbudować, więc nie mam porównania.
-
Problem z rozpoznawaniem barw dotyczy sytuacji gdy semafor jest daleko czy blisko? Jeśli sprawa dotyczy widoczności z daleka, to trzeba wymienić wcześniej już wspomniane freespoty. Jeśli chodzi o widoczność z bliska, to można pobawić się z plikiem "textures/sem/#pkplight_lenses.dds", bo z niego są mapowane już same lampy (soczewki) w semaforach, które widać z bliższej odległości.
-
I z daleka i z bliska, dzięki za odpowiedzi, pobawię się tymi ustawieniami, może też zmiana barw monitora da jakieś rezultaty.
Jak coś uda mi się zrobić, to podzielę się co mi wyszło.
-
Właśnie sobie przejechałem Całkowo Tartak przy sporej mgle i zauważyłem, że w przeciwieństwie do innych gier, Maszyna nie wyłącza trybu kolorów wieczornych w Windowsie. I to bardzo wpływa na różnicę między barwą żółtą i czerwoną. Z reguły gram wieczorem, ale w latem tu gdzie mieszkam jest widno jeszcze o 22:00, dopiero teraz zauważyłem.
-
Taki troche zarys historyczny. Pierwsza maszyne jaka sciagnalem, kolory czerwony i pomaranczowy byl taki jaki po prawej stronie. Pozniej po wydaniu semkow "kudlacza", byly jak po lewej stronie. Teraz nie wiem jak jest. Tak, to prawda, ze ten pomaranczowy, to zolty i nierealny, jednak ja wole takie, gdyz monitor nie oddaje w pelni otoczenia, tak jak w realu a chce w miare dobrze widziec. Podobnie nierealnie sobie zrobilem wskazniki np. ograniczen. Sa wieksze niz byc powinny, ale za to widoczniejsze (cyferki sa wieksze i czytelniejsze), a nie, ze mi smignie cos i wiem, ze cos mi smiglo ale dokladnie nie wiem co.
-
No niestety ale w życiu często jeszcze trudniej rozróżnić pomarańczowe od czerwonego (szczególne w starszych semaforach) i jak człowiek jedzie to się czai. Wtedy nie pomaga nic innego jak jechać tak jak rozmnażają się jeże, czyli ostrożnie :D
-
Też przez jakiś czas miałem problem jak kolega, a nie jestem daltonistą. W moim przypadku pomogła zmiana ustawień monitora, bo odpaliłem dla testów na laptopie i uderzyło mnie, jak różne od siebie mogą być światła tych samych semaforów D: