- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: xZaGx w 01 Września 2019, 22:53:05
-
Witajcie.
Mój problem polega na tym, iż dojeżdżam do pewnego momentu i ... klops...
Zanim zdecydowałem się zasięgnąć waszej porady do misji siadałem 3 razy. Za każdym razem ta sama sytuacja. Obszukałem internet, wasze forum oraz folder gry poszukując jakichkolwiek informacji. Niestety na nic…
Problem dotyczy scenerii l053_calkowo-sluzba-tlk-1. Przez całe pół godziny jadę według rozkładu I na każdej stacji znajduję się na czas. Po przejechaniu stacji Zlepieniec napotykam na swojej drodzę semafor S1
*
Zatrzymuję się przed nim. I mogę tak sobie tam czekać nawet godzinę… Na sąsiednim torze również stoi skład I ma przed sobą czerwone światło…
*
Gdy stwierdziłem że trwa to zbyt długo poleciałem na piechotę przed siebie i zobaczyłem skierowany w moją stronę skład który nie rusza pomimo tego, iż na semaforze przed nim widnieje S2.
*
Czy mógłbym was poprosić o jakąś wskazówkę?
Najmocniej przepraszam za jakość zdjęć. Mimo odpalonego symulatora printscreen robi zdjęcie pulpitu... A męczy mnie bardzo co zrobiłem źle, ponieważ ta sceneria przewiduje jeszcze ponad godzinę prowadzenia składu.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
Pozdrawiam
PS. poprawiłem screenshoty, dojechałem tam po raz czwarty. Niestety w tym momencie kończy się dla mnie scenariusz
-
Puściłem bota to pominął Sr1 w Całkowie nie wiedzieć czemu i wyjechał na czołówkę. Zobaczę jutro co tam słychać. Jakbyś jeszcze próbował to podleć do tej siódemki co nie chce jechać i rozwiń jej z panelu debug (F12) vehicle, engine, ai scantable.
-
Jak coś, to screenshoty nie wklejają się do schowka tak jak ma to miejsce przy screenowaniu np. pulpitu, tylko zapisują się w folderze screenshots, który znajduje się w głównym folderze z MaSzyną.
-
Puściłem bota to pominął Sr1 w Całkowie nie wiedzieć czemu i wyjechał na czołówkę. Zobaczę jutro co tam słychać. Jakbyś jeszcze próbował to podleć do tej siódemki co nie chce jechać i rozwiń jej z panelu debug (F12) vehicle, engine, ai scantable.
Przepraszam, nie do końca chyba rozumiem co do mnie napisałeś...
Wkleiłem kilka screenów. Nie wiem niestety czy to jest to czego potrzebowałeś
*
-
Dobra, sterczy w trybie manewrowym z przerżniętym wskaźnikiem W5 pod składem. Dziwne, bo ma słowo kluczowe "rozklad" i niezerową prędkość startową, to powinna być w trybie liniowym. Tak czy inaczej muszę sam obadać co tam się dzieje. Dzięki.
Po pierwsze semafor cal_e jest nieprzypisany. Nie blokuje ai jak powinien. Ale twojego błędu nie udało mi się powtórzyć. Rzeczony skład przejechał z Sandomierza na koniec mapy nim do niego dojechałem.
Przejechałem ponownie na innym exeku i też bez problemów.
Daj log.txt.
-
To chyba to
-
Ostatnio jak byłem w Warszawie z EN71, to miałem dokładnie ten sam problem na exe paczkowym z 19_08. Za każdym razem to samo, chyba ze dwadzieścia razy - S1 w tym miejscu, a jego pominięcie skutkowało wjechaniem w kozioł, ale nie miałem czasu sprawdzać, co tam dalej blokuje. Na 19_04 i poprzednich działało dobrze.
-
Tutaj jest dokładnie to samo. Pomijając czerwony semafor nie wjadę na czołówkę z siódemką, tylko zlecę składem z torów.
Ale jestem uparty, jadę po raz piąty... Nie znam się za bardzo na mechanice tego symulatora, lecz tym razem uznałem że nie będę się przełączać w tryb ctrl+shift+f12 by podgonić czas oczekiwania. Wątpię, by miało to wpływ na zachowanie innych składów, lecz jeżeli Stele nie udało się powtórzyć mojego błędu próbuję doszukać się w nim mojej ingerencji...
-
Z tym, że jechałem na exekach tmj190902 i M7sim190826. Teoretycznie nic tam w aspektach eventów i ai pociągów nie było zmieniane, ale cholera wie. Spróbujcie na nowszych a ja odkopię starsze. W każdym razie problemem jest to, że 303eb eu07-1504 mimo dostania semafora przed sobą nie wchodzi w tryb liniowy. Log urywa się w Sandomierzu, więc nic nie powie. Trzeba mi takiego z dojazdem do Furman aż rzeczona siódemka dostanie semafor. Jak dogracie poprawkę semafora w Całkowie: https://wiki.eu07.pl/websvn/revision.php?repname=pctga&path=%2F&rev=4330&peg=4330 to całość jest przejezdna dla ai w składzie gracza na przyspieszeniu.
-
Niestety, ta sama historia
*
Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie, jak napisałem wcześniej konstrukcja tego symulatora jest mi kompletnie obca... Jednakże zaskoczyło mnie trochę, iż pociąg równolegle czekający ze mną na zielone światło również przełączony jest w tryb manewrowania. Lecz być może nie jest to w ogóle istotna rzecz...
*
-
Chyba nie. Na tym scenariuszu nie ma oskryptowanego zbytniego ruchu ai. One tam startują, twoje zbliżenie się podaje im semafory i jadą kilka km raptem. Ma niezerową prędkość początkową, więc się uruchamia. Stoi sobie taki w trybie manewrowym (Shunt) i podanie mu semafora (komendy SetVelovity) w drodze skanowania toru powinno go przełączyć w tryb liniowy (ObeyTrain). U ciebie z jakiegoś powodu się to nie dzieje.
-
Potwierdzam. Po dojeździe do Furman stajemy pod semaforem. EU07-1512 nie reaguje na podany sygnał i blokuje drogę.
Ponadto sama lokomotywa dziwnie się zachowuje. Po przejęciu lokomotywy np. nie można przełączyć świateł. To samo dzieje się na .exe z 31 sierpnia (przedostatnia wersja). Będę dalej testował, żeby ustalić ostatnie dobrze działające .exe.
-
Odpaliłem scenariusz na exe z ostatniej paczki. Również działa. Co lepwsze oba składy w Furmanach wchodzą w jazdę liniową od razu. Nie czekają na sygnał w manewrowym. Nie mam pomysłu co wam nie działa. Jak ktoś się przejedzie i złapie buga, to oprócz logu poproszę scenery/$l053_calkowo-sluzba-tlk-1.scn.
xZaGx wyświetlanie sieci masz wyłączone ze względów wydajnościowych? Rozumiem intel, ale nie tędy droga. Po pierwsze skręć multisampling, potem przełącz się na uproszczony renderer by ciachnąć cienie i odbicia.
-
Dokładnie tak. Wyłączyłem ze względów wydajnościowych.
Multiasampling miałem nakręcone na max, w ogóle nie zwróciłem na to uwagi. O wiele płynniej się to wszystko teraz odbywa i to przy włączonych liniach trakcyjnych, i bardzo za to dziękuję...
Mógłbyś mi tylko w skrócie napisać gdzie mogę się przełączyć na uproszczony render? Nie mogę tego nigdzie znaleźć.
Bardzo dziękuję za pomoc
-
Bo starter jest cztery lata za paczką. eu07.ini gfxrenderer simple.
-
Puscilem ten scenariusz u siebie, pliki z paczki 19.08 i exe 19.902. Obawiam sie ze poza --wspomnianym przez Stele-- semaforem w Calkowie niepodpietym do toru i brakiem instrukcji dla ai by odpiac sie od skladu po dojezdzie do Debicy "u mnie tez dziala" ;/
-
Dla sprawdzenia najnowszego .exe puściłem scenariusz na plikach paczki 19.04. Działa bez zarzutu. Przestałem cokolwiek z tego rozumieć.
-
Być może zadam bardzo głupie pytanie... Może powinienem odinstalować i zainstalować MaSzyne na nowo ?
-
Rozwiązałem problem blokującego składu w Furmanach. Z kilku możliwych opcji wybrałem najprostszą: zmieniłem sposób uruchamiania lokomotywy z pociągowego na manewrowy. Po podaniu sygnału na semaforze Furmany_A, lokomotywa przełącza się w tryb pociągowy i rusza w drogę.
-
Mógłbyś opisać, jak to zrobić?
-
A gdzie elektrowozy kabel mają ... Co wy na wifi jeździcie ? :D
-
Mógłbyś opisać, jak to zrobić?
Otwierasz plik składy w katalogu linia053_calkowo/sluzba_tlk-1 i odnajdujesz skład:
trainset rozklad furmany_brutto1_start 0.0 5.0
node -1 0 EU07-1512 dynamic pkp\303e_v1 303eb-zez-1512 303eb-zez 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
...
endtainset
i zmieniasz istniejącą wartość 5.0 na 0.1.
-
Niestety, w moim przypadku to nie pomogło...
*
-
Szukając rozwiązania w jednym ze sposobów zaremowałem 10 ostatnich wagonów. Skład zareagował i w trybie manewrowym podciągnął pod semafor wjazdowy. Po otrzymaniu S2 ruszył w trybie pociągowym. Jednak skoro najprostszy sposób nie zadziałał, nie spodziewam się poprawy, ale spróbuj.
Edit:
A jednak trzeba skrócić skład o 10 wagonów. Po skróceniu na trzy próby zadziałał za każdym razem.
-
l053_calkowo_sluzba-tlk-1 po dojechaniu do podg Furmany przed Sandomierzem mam S1 i nic się nie dzieje. Obok mnie stoi brutto i też czeka. Wybrałem się zatem na spacer w kierunku Sandomierza, a tam przed mostem stoi sobie brutto z kontenerami i czeka. Semafor w kierunku podg Furmany ma podany ale nie jedzie. No i tak sobie wszyscy stoimy.
-
Nie wiem czemu wam to nie działa. Puściłem AI na 19.08 i przejechało do końca bez problemów (poza chęcią pominięcia semafora w całkowie).
-
Znalazłem. Występuje jakaś dziwna interakcja między inicjacją składu, a zdarzeniem LineInfo:Sandomierz-Wilis. Skład ten jest na tyle długi, że ogon zajmuje tor, do którego jest przywiązane to zdarzenie. Po odłączeniu wagonów zajmujących ten tor lub zablokowaniu tego zdarzenia, skład reaguje na sygnały. Jednak nie uruchamia się w trybie pociągowym, jak to jest w opisie, lecz w trybie manewrowym. Podciąga skład pod semafor, a w tryb pociągowy przechodzi dopiero po otrzymaniu sygnału S2.
node 1000 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 35.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpD-oil3 0.2 0.5 1.1
-18459.9 0.199999 53196.8 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-18459.9 0.199999 53296.8 0.0 //point 2
0
//event2 LineInfo:Sandomierz-Wilis
endtrack
-
Niestety, w moim przypadku to nie pomogło...
*
Na tym obrazku widać, że wszystkie wagony tego składu mają identyczne nazwy dynamic. I zacząłbym od poprawienia tego, bo przy zduplikowanych nazwach niby wszystko działa, ale bardzo różne kwiatki wychodzą.
-
Piszę dla tych, którzy mają problem z tym scenariuszem. Po sprawdzeniu różnych opcji doszedłem do wniosku, że w zasadzie istnieją dwa rozwiązania:
1. Skrócić skład z kontenerami o 10 wagonów,
2. Przenieść skład do Sandomierza Towarowego. Jednak ta opcja wymaga ingerencji w plik events dla ułożenia drogi przejazdu. Zapewne nie każdy sobie z tym poradzi.
Temat uważam za wyczerpany.
-
Czy mógłbym prosić jedynie o pomoc jak skrócić ten skład? Jak podmienić dane które podał Marconi? Doszedłem do tego, że chodzi tu chyba o plik tory.txt, lecz nie mogę znaleźć tam odpowiedniej linijki gdzie podmienić dane...
Z góry bardzo dziękuję za pomoc
-
W rainstedzie możesz skrócić jednorazowo skład. Przed każdym uruchomieniem
-
Przysięgam próbuję na każdy sposób i jedynie co mi się udaje to usunąć cały skład...
-
Odchudziłem skład furmany_brutto1_start i udało się dokończyć służbę w dębickiej szopie. Po drodze zauważyłęm tylko podniesione rogatki przed wjazdem do Swoszowic i trochę dziwne słupy na łukach. Właściwie mocowanie przewodu na co drugim słupie wygląda tak jakby był przywiązany tylko dolny prostymi drutami do słupa.
Jeśli usunięcie tych kilku wagonów rozwiązuje problem na wyjeździe z podg Furmany to może po prostu trzeba to zrobić w repo na stałe?
-
Jeśli usunięcie tych kilku wagonów rozwiązuje problem na wyjeździe z podg Furmany to może po prostu trzeba to zrobić w repo na stałe?
Jesli scenariusz na wersji z paczki jest przejezdny nasuwa sie pytanie czy zrodlo problemu nie lezy w tym co maja u siebie zainstalowane osoby majace problem, a nie w tym co jest na repo ;> Zwroc uwage ze w przypadku xZaGx usuniecie kilku wagonow nie zalatwia sprawy, nie jest to wiec panaceum.
(sklad bedacy na tyle dlugi ze ogon znajduje sie "przed" sygnalem granicy przetaczania rowniez nie powinien odgrywac roli na exe mlodszych niz kilka miesiecy, bo mniej wiecej wtedy weszla poprawka uczaca ai by ignorowac takie sytuacje)
-
Dla jasności sytuacji. Po wystąpieniu problemu ściągnąłem jeszcze raz paczkę i testowałem na niej bez zmiany czegokolwiek. Sytuacja się nie zmieniła. Pisałem wyżej, że testowałem scenariusz również na paczce 1904 i tam nie było problemu. Nie sądzę, żeby w tzw. międzyczasie ktoś coś zmieniał w scenariuszu. Nie umiem stwierdzić skąd się biorą takie różnice. Ja rozwiązałem problem w ten sposób, że przeniosłem skład do Sandomierza Towarowego dokonując po drodze koniecznych zmian w pliku events. Przejechałem trasę trzy razy i na razie jest w porządku. Przetestuję to jeszcze kilka razy i zobaczę, czy wystąpią problemy.
-
Ogarnąłem w końcu jak skrócić skład. Po odchudzeniu siódemki o 10 wagonów faktycznie wystartowała
*
Chciałbym raz jeszcze podziękować wszystkim za rozwiązanie problemu.
-
Średnie rozwiązanie, skoro nikomu z devsów nie udało się powtórzyć błędu, który teoretycznie nie powinien występować i to z dwóch powodów jednocześnie. Spróbowałbym rozwiązania Transkeia z usunięciem duplikatów nazw dynamic ale ciężko sprawdzić rezultat, skoro "mi działa". :/
-
A może to komu działa, a komu nie, zależy od tego, kto instalował paczkę 19.08 na czysto (jak pisze @Marconi ponowna instalacja paczki nie naprawia problemu), a kto tylko zaktualizował 19.04 do 19.08. Ja instalowałem 19.08 na czysto i nie działa, a na 19.04 działa.
-
Technicznie instalator najpierw instaluje 19.04 a później nakłada 19.08, więc wynik musi wyjść ten sam ;d
(a co screena xZaGx to też śmieszne, bo jak sprawdzałem to w momencie dojazdu gracza do tego miejsca ten kontenerowiec dawno przejechał i stoi wykolejony na końcu mapy przy tekturowym lasku obok)
-
Wiem, ale jeśli jednak coś się zmieniło w plikach scenariusza od wydania 19.04, to instalacja 19.08 na czysto spowoduje wgranie potencjalnie niedziałających plików, a aktualizacja 19.04 zainstalowanej w kwietniu do 19.08 nie nadpisze dobrze działających plików.
Chyba, że źle rozumiem działanie instalatora...
-
Jesli cos sie zmienilo w pliku od czasu wydania 19.04 to instalacja wersji 19.08 na juz istniejacej 19.04 spowoduje nadpisanie plikow z paczki 19.04 nowa wersja. Tak jak pisze Milek, wyjdzie na to samo :>
-
Ja wczoraj przejechałem całą scenerię i miałem to co na screenie pokazał @xZaGx. Stojąc na S1 od Sandomierza wjeżdża skład kontenerów ale po przycięciu składu. Bez usunięcia wagonów stoi przed mostem i ma czoło osygnalizowane manewrowo. Ja robiłem upgrade poprzedniej paczki ale ostatnio też ściągnąłem całość na czysto i wrzuciłem cały katalog że sceneriami, żeby poprawić problemy z brakami w sceneriach linii l053.
-
Ja robiłem upgrade poprzedniej paczki ale ostatnio też ściągnąłem całość na czysto i wrzuciłem cały katalog że sceneriami, żeby poprawić problemy z brakami w sceneriach linii l053.
Mozliwe ze dorzucenie po instalacji tego katalogu ze sceneriami nadpisalo cos, czego nie powinno. Sprobuj odwrotnie, tzn wrzuc katalog ze sceneriami do pustego foldera a nastepnie 'czysta' instalacje w tym miejscu, albo alternatywnie przy wrzucaniu katalogu ze sceneriami do czystej instalacji wybierz opcje by pominac juz istniejace pliki.
-
Przejechałem całkowski odcinek tej trasy, stało się to samo, co na początku opisał xZaGx. Siódemka z kontenerami stoi na zielonym, ma lampy manewrowe, prędkość maksymalną 0. Przesiadłem się do niej, przejechałem za rozgałęzienie, zmieniły się światła i AI ruszyło moim składem TLK dalej w kierunku Sandomierza.
Mam zainstalowane na czysto 19.04, potem zaktualizowane do 19.08. Dłubałem tylko przy teksturach pojedynczych lokomotyw, których i tak tu nie ma na scenerii.
-
Jedyna pewna metoda by wam pomóc, to skrócić ten skład by nie wystawał za W5. Ale nie chcę tego robić, skoro nie powinno to być problemem i wszystkim devsom działa. Spróbuj może metody Transkeia, czyli w l053_calkowo-sluzba-tlk-1.scn nadaj wszystkim node dynamic unikalne nazwy pojazdów. Na początek jeden skład dla testu czy coś to daje, by się nie narobić na marne.
-
No cóż, ja nie jeżdżę na tym scenariuszu, bo jest do bólu nudny, z ciekawości sprawdziłem. Jak będę chciał się przejechać dla zabicia czasu, to sobie skasuję te kilka wagonów. Poza tym rozkład i prędkości szlakowe układał tam chyba Lewis Hamilton i jazda tym składem na odcinku do Wilisia podpada już pod ekstremalną. Ja nie mam wprawy w osobowych pociągach i jeździe siódemką w Maszynie, ale wydaje mi się że tam profesjonalny mechnik by miał problem ze zdążeniem na czas :D
-
Mi wszystko działa!
Na wszystkich semaforach wjazdowych dostaje przejazd nawet na tym pechowym w furmanach przejeżdża.
Wykasowałem z maszyny 19.08 foldery linia053 i linia053_calkowo, które znajdują się folderze scenery.
Przeniosłem z patcha 19.04 owe te foldery na nowo i plik
l053_calkowo-sluzba-tlk-1.scn - nacisnałem w rainsted sprawdź posiadany tabor.
Znalazłem .exe gdzieś na forum maszyny eu07-x64_190815 tylko skasowałem z dysku.