- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: gg w 13 Sierpnia 2019, 23:08:24

Tytuł: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: gg w 13 Sierpnia 2019, 23:08:24
Chciałbym zrobić z map wysokości teren do maszyny (realistyczny). Zaimportować to do maxa i później symka. Czy ktoś wie jak to zrobić, tak aby nie było później problemu w symku np. ze realistycznymi wymiarami tego wygenerowanego terenu?
PS Słyszałem, że @Sebol82 tak robi i też dziwi mnie, że nikt o tym w zasadzie nie mówi.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: danniel w 14 Sierpnia 2019, 08:19:04

Na potrzeby skryptu jest potrzebny model w postaci Editable Mesh. Źródło heightmap: https://terrain.party/
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: gg w 14 Sierpnia 2019, 09:20:03
A jaka wartość parametru strength jest odzwierciedleniem rzeczywistości i co on oznacza?
Wynik pracy: teren 10km kwadratowych ;strength 1000m.
PS Dziękuje za wszystkie wyczerpujące odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: danniel w 14 Sierpnia 2019, 09:39:59
Prawdopodobnie musiałbyś tak kręcić, aby w Object Properties wartość Dimension dla Z równała się różnicy maksymalnej i minimalnej wysokości dla tego obszaru (jest to podane w readme paczki). Pozostaje kwestia ułożenia pivota takiego kafla, aby np. te 100 m n.p.m. było na wysokości 100.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: gg w 15 Sierpnia 2019, 01:07:02
A jest jakaś strona , która pozwala na zaznaczenie odcinka np. 1000×1000m ? Bo na mapce, której pokazałeś dolna granica to kwadrat o boku 8km.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Sierpnia 2019, 02:57:51
Tam chyba możesz zapisać dane zahaczenia i ręcznie zmienić współrzędne. Tylko tam chyba trzeba w jednostkach kątowych.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: gg w 15 Sierpnia 2019, 10:45:38
Pytam się dlatego, bo gdy chciałem wrzucić taki kwadrat do symka, to nic się nie wczytało.
Niby w scm wszystko jest, a odpalam i nie ma nic. (Niestety nie mam już loga)
@matek123 nie widzę tam takiej opcji.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: danniel w 15 Sierpnia 2019, 11:04:13
Podaj plik .scm z tym.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: gg w 15 Sierpnia 2019, 11:12:51
Jest i .scm:
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 15 Sierpnia 2019, 11:34:00
Wczytuje się. Sprawdź współrzędne kamery, pamiętaj o wysokości.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: gg w 15 Sierpnia 2019, 11:44:11
W logu były takie błędy, że obszar jest poza jakimiś tam współrzędnymi.
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 15 Sierpnia 2019, 11:50:44
Wstaw na końcu taki wpis, zmień rozszerzenie na scn i uruchom. Nie ma błędów.
node 1000 0 tor14122 track normal 99.9998 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4.55 1435mm/tpbps-new2 0.35 0.7825 0.525
5002.45 123.613 -4846.01 0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
5102.45 123.613 -4846.01 0.0  //point 2
0
endtrack


sky sky_dynamic_stratus.t3d endsky
atmo 0.6 0.722 0.757 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo
light 1000 3000 -4000 0.627 0.627 0.627 0.941 0.941 0.941 0.42 0.443 0.4 endlight
time 10:30 06:30 19:00 endtime
config movelight 0 endconfig

FirstInit
trainset rozklad tor14122 0.0 0.0
//$o- Tor doświadczalny.
node -1 0 EP09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016 104e_3 0.0 headdriver 3.BR 2 pantstate enddynamic
endtrainset
Tytuł: Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: Sebol82 w 15 Sierpnia 2019, 12:06:28
Skoro już ktoś chce w ten sposób robić teren to przekażę najważniejsze rzeczy.
Przede wszystkim najważniejszy jest serwer z którego generuje się mapy. Inną kwestią jest ustawienie odpowiedniego parametru plain: 10km/10km w przypadku maxa i 20km/20km w przypadku blendera. Inne plainy spowodują nierzeczywiste odzwierciedlenie terenu. Zostanie Wam jeszcze poprawienie łączenia plainów. Osobom zainteresowanym więcej informacji mogę udzielić poprzez PW - dotyczy tworzenia w 3dsmax, w przypadku blendera proszę się kontaktować z Kolegą Pierog_SU42 . Generalnie temat ruszony wspólnie już w 2015 roku, nie pamiętam kto ale ktoś miał już wówczas napisać skrypt poprawiający łączenie plainów. Niestety temat padł.