- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 16:52:38

Tytuł: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 16:52:38
Mam pytanie do znawcow. Czy seria 45 nie ma aby dwóch kominow dymowych? Czy dym obecnie wydobywa się z wlasciwej pozycji? Dolaczam screna dachu, gdyż wydaje mi się ze su45 ma 2 koniny dymowe.



A jednak ma dwa kominy.

Wydzielam dyskusję "Dym z komina" do osobnego wątku.
@MaciejM
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 16:54:15
Ma 2 kominy.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 16:56:29
Zgadza sie, technicznie rzecz biorac wypadaloby wstawic dwa zrodla dymu, po jednym dla kazdego komina, najlepiej dedykowanego wariantu generujacego polowe standardowej ilosci czastek tak by efekt koncowy pod wzgledem zasobozernosci byl zblizony do innych pojazdow. Ale to byloby komplikowanie przykladu ktory mial byc prosty i zrozumialy ;v
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 16:58:43
Czyli nie da się dwa razy wstawić banana by były dwa slupy dymu?
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 17:01:36
Da sie, jak najbardziej.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Sierpnia 2019, 17:02:35
Dla wstawiających emitery, myślę by każdemu typowi loka wstawić dedykowany (póki co kopię domyślnego) by potem przy ustawianiu cząstek tylko zmieniać txtki bez tykania modeli.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 17:07:26
Faktycznie da się. Tylko ze trzeba by znac umiejscowienia kominow. Kiedys był taki parametr w mmd "smoke" i nim się ustawialo polozenie dymu.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 17:10:11
Faktycznie da się. Tylko ze trzeba by znac umiejscowienia kominow.
Dla SU45 kominy maja polozenie -0.35m (tylny) oraz 1.25m (przedni) na osi pojazdu. Przynajmniej w szamynowym modelu.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 17:15:31
Już mam zrobione. Fajnie to działa.

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: banan
Type: Mesh
Name: smokesource_default
Anim: false
Ambient: 240 240 240
Diffuse: 240 240 240
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -0.35 4.5 1.0
NumVerts: 0



//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: banan
Type: Mesh
Name: smokesource_default2
Anim: false
Ambient: 240 240 240
Diffuse: 240 240 240
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 1.25 4.5 1.0
NumVerts: 0

Ale trzeba w katalogu data skopiować plik zrodla dymu i nadac mu nazwe z cyferka 2. smokesource_default2
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 17:15:46
Dwa kominy dla SU45. t3d i e3d https://eu07.pl/userfiles/24765/dym_301d.7z
Edit: jeszcze 301d-1 https://eu07.pl/userfiles/24765/dym_301d-1.7z
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 17:23:25
DO ST45 tez pasuje można dodac.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 17:24:04
Ale nie trzeba drugiego pliku w data, działa przy jednym.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 17:34:41
Ale wtedy nie będzie dubla nazwy w modelu?
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 17:36:52
Bedzie ale submodele moga miec dublowane nazwy. Poki nie zachodzi potrzeba wyszukania konkretnego submodelu po nazwie to nie przeszkadza.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 17:42:14
Dym dla ST45. Nowy plik w data ze znacznie bardziej przejrzystym dymem, żeby lok po modernie nie kopcił jak parowóz. https://eu07.pl/userfiles/24765/dym-st45.7z
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 17:50:36
Jeszcze stonka typu 6Da. https://eu07.pl/userfiles/24765/6da-dym.7z
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: koszowy w 06 Sierpnia 2019, 17:54:06
Cytuj
gdzie te parametry dymu w garć żeby dzałały

Pobierz pliki t3d z repo (6d/6da.t3d i 301d.t3d), i otwórz. Skopiuj parametry i wklej (patrz zał.1). Zapisz jako (np. 6d.t3d w zależności jak się nazywa pobrany plik z repo). Usuń plik z rozszerzeniem .e3d o tej samej nazwie co t3d. Ten sposób u mnie działa. Myślę, że pomogłem. Inaczej nie umiem wytłumaczyć :P.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 18:07:25
DLa SU46 ustawione na oko.

Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 18:10:00
Zrobcie sobie jakis watek zbiorczy do tych dymow bo tak to sie pogubia :V
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 18:10:46
Ja właśnie na repo pcham, SU46 też zaraz dodam.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 18:18:37
To jak wrzucisz to zapodaj gotowe pliki bo mi cos nie idzie, raz jest dobrze a za drugim uruchomieniem dym leci spod podwozia.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 06 Sierpnia 2019, 18:22:18
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 18:35:27
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?
Wszystko wplywa na wydajnosc symulacji; malowanie dymu w obecnym ksztalcie jest jednak nieporownywalnie mniej kosztowne niz dodatkowe malowanie calej sceny, jak ma to miejsce w przypadku cieni.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 06 Sierpnia 2019, 18:39:47
Dwa kominy dla SU45. t3d i e3d https://eu07.pl/userfiles/24765/dym_301d.7z
Edit: jeszcze 301d-1 https://eu07.pl/userfiles/24765/dym_301d-1.7z
Wkleiłem te dwa pliki i w SU45-115 dym wyleciał w okolicach żaluzji a potem w okolicach wentylatorów.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 18:43:59
1. Wywalasz .e3d pierwotne.
2. Wklejasz .t3d
3. Uruchamiasz przez exe obsługujące dym, w eu07.ini musisz mieć włączone tworzenie modeli e3d z t3d, zamykasz symka
4. Usuwasz .t3d i uruchamiasz
U mnie w ten sposób dym jest we właściwym miejscu
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 18:47:13
Co do watku to faktycznie trzeba by mod lub admin wydzielili temat do osobnego tematu o dymkach.

Wydzielone.
@MaciejM
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 06 Sierpnia 2019, 18:53:31
Już działa, wcześniej tak właśnie zrobiłem jak pisze @Miłosz Dorsz, gdyż po każdej modyfikacji zawsze usuwam pliki e3d. Pomogło co może wydać się dziwne, wyjście z trybu pełnoekranowego.
Edit: Jednak nie wyjście z trybu pełnoekranowego, a tak się dzieje przy generowaniu e3d. Drugie uruchomienie jest ok.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 19:15:51
Użytkowe .e3d https://eu07.pl/userfiles/24765/spaliny.7z
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 19:20:41
 Milosz w su46 dymu nie widać wcale. A już mam zmienils nazwe pliku w data.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: jageer w 06 Sierpnia 2019, 19:30:08
Ten sam fiz? Bo tuż przed wydaniem en62 wyszło, że człony mają różne opóźnienia wchodzenia zadajnika. W 22we to cholera wie co się dzieje.

Tak, bez zmian. Na exe z paczki rozkręca się powoli, a tu idzie szybko i skokowo (nie zmieniałem wpisów dotyczących phytona w eu07.ini).
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 06 Sierpnia 2019, 19:34:22
Milosz w su46 dymu nie widać wcale.
U mnie widać na wersji 303d.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2019, 19:46:09
To co nam jeszcze zostaje? SN61 SM31 SM03/04 cos jeszcze mamy w dizlu jezdzace?
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Sierpnia 2019, 19:49:19
Rumuny
Tamary
Sepsobusy
GAGAR (z BIPOM)
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 06 Sierpnia 2019, 19:51:06
Poprawka, nie wiem czemu wtedy nie działało. https://eu07.pl/userfiles/24765/spaliny-r2.7z
SP i SU42 zaraz zrobię, bo to to samo co w stonce i SP45 to samo co w SU.
Tytuł: Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 06 Sierpnia 2019, 22:08:11
IMHO nie zostawiałbym takiej przerwy między kominem a dymem bo to nie wyglada realnie tylko dym wychodzić powinien bezpośrednio z komina.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Zuger w 06 Sierpnia 2019, 22:45:48
W SU45 ze spokojem można zmniejszyć ilość dymu, bo teraz to wygląda, jakby doszło do awarii turbosprężarki (egzemplarz -241 tak miał i zgaduję że wartości były wzorowane na nim).
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 06 Sierpnia 2019, 23:10:56
Generalnie w pełni zdrowy silnik wytwarza tylko przezroczyste spaliny. Przy wylocie widoczna jest tylko chmura rozgrzanego powietrza.

Zamiast ustawiać dym na oko to wolałbym zaimportować model, wstawić submodel, wyeksportować i skopiować transforma. Na pewno tak będzie dokładniej i wygodniej.

Jak prace z dymem będą juz zakończone, to można go potem wykorzystać przy ogrzewaniu parowym:
http://www.fotokolej.pl/data/media/26/zonk.jpg
https://www.wrphoto.eu/data/media/38/SP42-172_SP42-170_Konskie_170307.jpg
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: tor424 w 06 Sierpnia 2019, 23:19:34
Widziałem, że ST43 się przewinęło, a jak wygląda sprawa z ST44 i 45? Nie wiem jak z dymem dla AI, bo jeśli by brać pod uwagę to wypadałoby dodać go także do T448P (http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/20/70952.jpg)
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: hanys w 06 Sierpnia 2019, 23:33:03
Jeszcze spalinowy  Traxx, Voith.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: szogun w 07 Sierpnia 2019, 00:24:55
Ale to chyba szczatkowe kopcenie, w końcu to nie rozregulowany kilkudziesięcioletni śmierdziel :d
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: hanys w 07 Sierpnia 2019, 07:23:07
Ooooj. Jak dopierdzieli to i traxx kopci. :) mniej niż  inne nasze kopciuchy, ale daje czadu też.
https://youtu.be/lixzuKomx9Y
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 07 Sierpnia 2019, 08:18:17
Mam kolejne pytanie: czy pęd powietrza podczas jazdy ma wpływ na położenie dymu?
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 07 Sierpnia 2019, 10:09:52
To ja tak podpowiem od siebie:
1) Fajnie jakby ilość dymu była też zależna od obrotów. Teraz czy na jałowym czy pełne obroty (stałe), dymek taki sam.
2) Przy słabym wietrze, z reguły dym wylatując z komina idzie pionowo (z uwagi na pęd z jakim zostaje wyrzucony), dopiero potem końcówkę rozwiewa wiatr.
3) Dym z komina wyrzucany jest z większym pędem niż potem (końcówka) pozostaje w powietrzu.


Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: tmj w 07 Sierpnia 2019, 13:01:11
2 & 3 sa zaimplementowane. Punktu 1-ego nie ruszalem, bo nie wiem jak dokladnie obroty silnika wplywaja na ilosc emitowanego dymu. Jesli ktos bedzie w stanie w miare lopatologicznie i dokladnie to opisac, to mozna pomyslec.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 07 Sierpnia 2019, 13:35:39
Nie jestem mega znawcą i na pewno @Jaco lub @tmechatronik coś dopowiedzą, niemniej jednak: Przy gwałtownej zmianie obrotów silnika, diesle dostają większą dawkę paliwa, którego nie spalają całkowicie, dopóki nie wkręcą się na zadane dla danej pozycji obroty. W tym czasie, oprócz spalin, produktem jest dym oraz sadza. To zjawisko można zredukować, wchodząc "kołem" pozycja po pozycji. Oprócz materiałów ze startów lokomotyw, linkuję do zobrazowanych sytuacji (tutaj lokomotywy standardu ST44m/M62Ko z silnikiem 2D49):


Oraz tutaj, od 2:25
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: tmj w 07 Sierpnia 2019, 13:43:19
No, to przeciez tez jest. Stopien przezroczystosci jest zalezny od poziomu otwarcia regulatora paliwa (albo biedaregulatora w spal-ele bo szamynowe spal-ele faktycznego regulatora nie maja)
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 07 Sierpnia 2019, 17:45:15
2 & 3 sa zaimplementowane. Punktu 1-ego nie ruszalem, bo nie wiem jak dokladnie obroty silnika wplywaja na ilosc emitowanego dymu. Jesli ktos bedzie w stanie w miare lopatologicznie i dokladnie to opisac, to mozna pomyslec.
Co do 1) to przychodzi mi na myśl proste rozwiązanie - wartość minimalna i maksymalna "zadymienia", proporcjonalna do obrotów silnika.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 07 Sierpnia 2019, 19:26:19
Wszystko pięknie, ładnie, ale przy sterowaniu SM42 dochodzi do wysypu symulatora. PS: Jak trzeba przetoczyć post, to bardzo proszę.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 07 Sierpnia 2019, 20:10:05
wartość minimalna i maksymalna "zadymienia", proporcjonalna do obrotów silnika.
Trochę pewnie tak, ale czy nie bardziej od obciążenia i właśnie głównie od tej różnicy między obrotami zadanymi (aktualnie podawaną dawką paliwa - nie nastawnikiem, bo regulator ma jakieś tam opóźnienie w działaniu) a obrotami aktualnymi?
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 07 Sierpnia 2019, 20:14:53
Dym w rzeczywistości zależy głównie od stosunku masy powietrza do paliwa. Im mniejszy AFR (bogatsza mieszanka) tym więcej dymów. Tyle że obecna szamynowa fizyka nie liczy wszystkich parametrów potrzebnych do tego. (ciśnienia w kolektorze i dawki paliwa)
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 07 Sierpnia 2019, 20:16:03
Jeszcze bym zaproponował, zwiększanie prędkości dymu zależnej od obrotów
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 07 Sierpnia 2019, 20:19:07
@Milek - dlatego na razie możnaby uzależnić od stosunku obrotów aktualnych do obrotów zadanych.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: tmj w 08 Sierpnia 2019, 13:13:51
Jeszcze bym zaproponował, zwiększanie prędkości dymu zależnej od obrotów
To juz jest; byc moze nie rzuca sie jakos specjalnie w oczy, ale jest ;v

Wszystko pięknie, ładnie, ale przy sterowaniu SM42 dochodzi do wysypu symulatora.
Wyglada na to ze ten wysyp jest w sterowniku twojej karty graficznej (ati) Nie jestem niestety w stanie sprawdzic okolicznosci.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 08 Sierpnia 2019, 18:41:37
A dało by się dodać to do configu dymu? Bo mimo wszystko wygląda to źle, ty mu w gaz a dym jak z ogniska :p
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 08 Sierpnia 2019, 18:48:44
Czy ktoś sprawdził działanie dymu w maximie, ponieważ u mnie go nie ma. Z innymi spalinowcami nie ma problemu.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 08 Sierpnia 2019, 18:50:04
Nie ma dymu, bo nikt go nie dodał.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 08 Sierpnia 2019, 18:51:27
Jest dodany. Sprawdziłem.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Sierpnia 2019, 19:50:03
Maxima nie ma fizyki diesla. Dym ma dodany, bo o tym zapomniałem. :P To samo 401da.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 11 Sierpnia 2019, 15:30:46
Możecie wystawiać poprawione pliki w tym watku? Przeszukiwanie reczne repo jest troszkę mało wygodne. Pozatym niewiadomo co jest zrobione a co nie bo nikt tu nic nie melduje.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 11 Sierpnia 2019, 15:54:05
Tu są chyba wszystkie: https://eu07.pl/userfiles/24765/dymki_11.08.19.7z
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 12 Sierpnia 2019, 06:59:03
Sprawdziłem przed chwilą ST43 i nie ma zrobionych spalin min. do 060DA-149, 060DA-2335, 060DA-297, ST43-r004. Zrobione są na modele 060DA oraz ST43-272. Czyli wszystkie z katalogu main nie mają dymu.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 12 Sierpnia 2019, 09:25:30
Większości rumunów i pewnie jeszcze jakimś modułowym pojazdom trzeba rekompilować e3d, bo automat nie złapał.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Sierpnia 2019, 09:41:25
Na FB pojawiła się propozycja żeby dodać też dym do pojazdów drogowych. Aczkolwiek nie sądzę żeby to wyglądało realnie, bo spaliny są mało widoczne.

Chyba że do naszego Autosana czy Ikarusa bo jak wiadomo diesel musi kopcić.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 12 Sierpnia 2019, 09:45:46
Tylko obecnie emiter może wyrzucać cząstki tylko pionowo w górę, a samochody mają wydechy poziomo.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Sierpnia 2019, 09:49:03
Może parametrami coś by się dało, żeby mała chmurka była i emiter odsunąć tak z 15-20 cm od faktycznego wydechu.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Sierpnia 2019, 10:57:30
Tylko man i autosan mają diesla. Emiter wyrzuca w pionie. Tmj mówił, że specjalnie olewa rotację by nikt nie świrował z samochodami.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 12 Sierpnia 2019, 11:35:53
Dodam od siebie jeszcze propozycje dla kominów fabryki i domów. Szczególnie na sceneriach zimowych. ;)
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 12 Sierpnia 2019, 11:40:52
Już są fabryczne, ale ten czarny dym... no nieee, nie czarny. Biały ma być!
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 12 Sierpnia 2019, 14:41:00
Większości rumunów i pewnie jeszcze jakimś modułowym pojazdom trzeba rekompilować e3d, bo automat nie złapał.
Wywaliłem paczkowe e3d i wgrałem t3d z repo i tak właśnie jest jak pisałem.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Sierpnia 2019, 14:41:55
Cały components i main? No nie ma sposobu, by nie działało.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: tmj w 12 Sierpnia 2019, 15:25:50
Już są fabryczne, ale ten czarny dym... no nieee, nie czarny. Biały ma być!
A to juz zalezy, wujek gugiel mi mowi ze w Lodzi dymia na czarno ;>

Obsluge definicji koloru dymu trzeba jeszcze dodac, to co wyszlo to byla wersja wstepna na szybko, zeby zobaczyc jak sie sprawdzi w praktyce.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Sierpnia 2019, 16:15:00
Jakby ktoś znalazł na repo kominy bez emiterów, to krzyczeć. Tak na oko przejrzałem modele po nazwach. Z pewnością coś pominąłem.Dojdzie definicja koloru, to zrobię chłodnie kominowe.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 12 Sierpnia 2019, 16:35:20
Cały components i main? No nie ma sposobu, by nie działało.
I działa dobrze. Mój błąd. Nie wgrałem tych dwóch katalogów właśnie.
Edit: Czy mógłby ktoś potwierdzić bardzo słaby dym z SA 134? Mam wrażenie że wcale nie emituje dymu. Pomimo wartości generowania dymu ustawionej na 4 w ini.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Sierpnia 2019, 23:16:07
Jest słaby. Tak ma być. Zobacz motoraka 810. Ma ten sam emiter ale bardziej żyłujący silnik.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Września 2019, 17:39:37
W SN61 niema dymu, tzn u mnie nie działa. Mam pliki z repo. Może ktoś to sprawdzić? W każdym z typow jest to samo. Oczywiście stare e3d wywaliłem.
Dobra już mam trzeba było się wpatrzeć na jalowym biegu jest ledwo widoczny.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Września 2019, 17:42:00
Jest w obu wersjach.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stary fortepian w 24 Września 2019, 09:21:07
Czy mógłby ktoś dokładnie opisać co trzeba zrobić aby mieć dym w spalinówkach? Chciałem zrobić tak jak ktoś tu opisał wywalić e3d i wrzuciłem t3d w su46 i jak odpaliłem symulator to nie mam tej maszyny wcale...
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 24 Września 2019, 09:46:37
Zaktualizuje maszyne do najnowszej wersji i po problemie.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Września 2019, 09:46:49
Nie musiałeś nic robić. Po pobraniu aktualnej wersji maszyny dym już jest.
Tytuł: Odp: Dym z komina
Wiadomość wysłana przez: Stary fortepian w 24 Września 2019, 09:52:10
Oki usunięte wszystko wgrywam od nowa :) Dziękuję za odpowiedź