- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: gg w 05 Sierpnia 2019, 15:19:47
-
W tym wątku będę pokazywał swój postęp prac nad każdym oficjalnym dodatkiem do maszyny. Obecnie załączam screena z "budowy" budki stojącej na stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście
W trakcie prac:
-flls
-modyfikacje nodebank.txt
EN57AL-1551
Prace zawieszone:
-Moczniki wymiana taboru na nowszy
INFO:
Spis dodatków:
W Teście dodatków:
-Rail-screw-used2,
Wydane:
-model SOTP skrzynka elektryczna
-Budka Bystrzyca Kłodzka Przedmieście
-skrzynka deratyzacyjna,
-skrzynka przytorowa,
-Tekstury D6 i zakaz postoju,
-Pojemnik na piasek,
-B9nopuvz 51 51 84-70 012-5,
-Tekstura zakaz zatrzymywania godz. 7-18.
-
Jeśli ta budka to zwykłe pudełko, to każda ściana powinna składać się z dwóch trójkątów.
-
...każda ściana powinna składać się z dwóch trójkątów.
Poprawione. Odchudziłem model o zbędną geometrie. Poniżej więcej screenów oraz porównanie w object properties:
Edit: Zrobiony .inc. Wygląd w symulatorze:
Edit: 06.08.2019 Poprawka wrzucona na TD:)
Screen z poprawki:
-
Powoli w Macierzewie ruch się zaczyna robić;)
Zdradzę tyle, że będzie to misja towarem.
-
Pociąg wjeżdżający do Macierzewa...
-
Nowa tekstura do pewnego nowego modelu powoli się tworzy ...
-
Fajnie, że chcesz coś robić, ale po co ten daszek taki wielki na układzie? Zajmuje prawie połowę i jest to stanowczo za dużo w porównaniu do reszty.
-
Daszek zostanie proporcjonalnie zwymiarowany pod resztę tak, aby zmieścić się w 1024x1024.Jest to postęp prac na razie . Bardzo dziękuję @Miłosz Dorsz za uwagę .
-
Zajmuje prawie połowę i jest to stanowczo za dużo w porównaniu do reszty.
Daszek został zrobiony, że nie zajmuje już prawie połowy, 1/3 szerokości tekstury. Wszystkie 3 elementy mają taką samą szerokość.
EDIT: Model jest również w fazie przygotowań:
-
Tworzy się wagon flls ;P Mam pytanie tylko, czy da się zmienić bok, gdy tekstura nie jest na jednych "obrazku" i czy zostawienie dołu jest akceptowalne? Pozdrawiam.
-
Mam nadzieję, że autor się nie obrazi za udostępnianie prywatnych wiadomości.
-
Stele całkowicie ostatnio zmienił mapowanie.
-
W porządku. Dlatego wolałem się spytać ;) Dziękuję za informację.
-
Najlepiej z dróżnikiem się dogadaj.
-
Tekstura została przekazana w dobre ręce :)
-
Wysłałem Ci model. Klej sam. :P
-
Dziękuję. Cieszę się, że mogę to dokończyć;)
-
Nodebank.txt w obecnej wersji pozwala na wstawienie wielu wariantów tekstur na niektóre modele. W załącznikach pokazane są przykłady:
-
Kolejna aktualizacja pliku nodebank.txt na repo:
-dodane kolejne podkategorie porządkujące i dodanie do nich obiektów z //OTOCZENIE,
-drobne poprawki,
-dodanie do istniejących kategorii wpisy z //OTOCZENIE.
Jedną z dodanych kategorii jest np. "WIATY PERONOWE".
-
Aktualizacja pliku nodebank.txt na repo:
model: dom5_1b , wariant :Szary, Żółty,
model: dom5_2b , wariant :Szary, Żółty,
model: domcegla02 , warianty a-d (screen),
model: domcegla03 , wariant a-d (screen),
model: dzik , 1 wariant(screen),
model: jelen_prawo, wariantów 18 (screen),
model: jelen_lewo, wariantów 18 (screen),
model: jelen_lezacy, wariantów 18 (screen),
model: jelen_ryczacy, wariantów 18 (screen).
PS Wiem , że tworzę nową wiadomość, ale tak powinno być bardziej przejrzyście.
Na zwierzęta utworzona nowa podkategoria "zwierzęta".
-
Wczytywał się tylko trzeba było, ręcznie dopisać kolor pasa.
Aktualizacja pliku nodebank.txt na repo:
-Dodane wpisy 17 nowych peronów i przypisanie wszystkich dostępnych wariantów,
-mały dopisek w innej kategorii,
-dodane wpisy dla peronów "old" , które mają po 2 warianty.
rev. 5979
Na załącznikach pokazane są przykłady nowych peronów oraz perony "old".
-
Trochę zboczę od tematu nodebanku, ale zostanę przy peronach. Przydały by się typowo asfaltowe. Wiem, że mamy takie już tekstury, ale imo potrzeba więcej. I tu mam apel. Foćcie jak macie dostęp. Nie musi to być aż cały peron, ale chociaż boki, części; "kafle" z widoczną krawędzią (o ile są) oraz najlepiej początek i koniec. Co prawda są u mnie jeszcze takie, ale zawsze ktoś inny może dofocić. Im więcej, tym lepiej. NIE OCZEKUJĘ CUDÓW.
Mowa o takich:
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1034/1516470940967b1dde6f961f5123eccf6fe69a06c9-892.jpg
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1051/1563013691f8024b3b6151a41600233c9e9cae5f14-3100.jpg
-
Aktualizacja pliku nodebank na repo:
W kategorii "samochody itp." są już wpisy:
- audi80b2 - wariantów 6,
- clio - wariantów 2,
- nysa 522 furgon wariantów 5,
- zastava wariantów 5.
rev. 5982
-
Jak poprawiasz nodebank to możesz też zahaczyć o budki Stelego. Są dodane, składnia jest, wpisy są, ale po dodaniu się nie pokazują.
W okienku jest napisane
mesh: none
skin: none
Póki co nie mam jak poprawić samemu najprawdopodobniej do soboty.
-
A masz pobrane te tekstury i modele?
Aktualizacja pliku nodebank.txt na repo:
-Poprawione wpisy budek,
-przeniesienie wpisów pojazdów z //OTOCZENIE do //SAMOCHODY ITP.
rev. 5984
-
O kurde, zdawało mi się, że były już w nowej paczce. Nie było pytania, w takim razie mój błąd. :<
-
Dodałem wpisy tekstur we wpisach i wszystko działa poprawnie.
-
Ale te budy nie powinny mieć tekstury wymiennej. Coś skopałem i nikt się nie przyczepił?
-
@Stele wszystko było w porządku, tylko niepotrzebnie dałem te tekstury wymienne.
Łatka: Usunięcie wymiennych tekstur dla budek.
rev. 5985
Teraz wszystko powinno działać dobrze.
-
Brakujący includ magazynu ze stacji pawonków. Niech ktoś wrzuci na repo do scenery/linia_61/isdr.
-
Poszło.
-
Na repo doszła poprawka do nodebanku, odnośnie jednego z zegarów.
-
Pokazuję informacje o projekcie EN57AL-1551 , który tworzę z @JAN21 i @koszowy . https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=3&seria=47&lok=2604&numer=1551&title=EN57AL-1551
Zostało jeszcze lowpoly dokończyć, fiz, mmd dedykowane, przód ezt, dokończenie sklejki na drugi bok. Póki co nie ma materiałów na kabinę, więc ją później się zajmiemy. Człon S jest praktycznie skończony.
-
przód ezt
Przecież czoło jest takie jak w AKŁ czy 71AKŚ, więc nie wiem zbytnio co chcecie przy nim robić.
-
Trzeba dorobić oprawy na światła, bo ten model je ma.
-
A, to luz. Myślałem że pół czoła będzie niepotrzebnie rozgrzebane.
-
Aktualizacja nodebank.txt na repo:
Tym razem kroki wyłącznie porządkujące.
-usunięcie niektórych znaków, które były niekompletne i nie nadawały się do wstawienia,
-usunięcie latarni zwrotnicowych.
-
W dwóch ostatnich poprawkach na repo nodebank.txt usprawniono:
rev. 6129
Debug modelu garaz3x-1, który miał źle przypisaną teksturę. Ze względu na brak informacji o nazwach wymiennych tekstur w .inc ustawiona roof/papa .
rev. 6134
Przesunięcie wpisu płotu betonowego 10m z "miejskie" do "Ogrodzenia"
-
Aktualizacja nodebank.txt na repo
Przypisanie pasujących tekstur znaków na tablicę c-600. Dodane nowe wpisy.
:
rev. 6447
-
Mogę dostarczyć jakieś materiały do Podlaskich EZT i SZT np. SA133
-
Śmiało. Na pewno przydadzą się nam (Stele'mu i mi) zdjęcia teksturowe kabiny. Zdjęcia szynobusa z zewnątrz oczywiście też, tylko najpierw zobacz które numerki Joachimowicz już sfotografował. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.1800.html Zdjęcia na tekstury wykonujemy możliwie prostopadle do fotografowanej płaszczyzny, przy pochmurnej pogodzie, żeby nie było cieni i odblasków słońca. Mam na myśli nie tylko to, co oczywiste, czyli pulpit, tylko również wszystkie ściany, sufit itp., bo tego zazwyczaj brakuje.
Poradnik fotografowania taboru na tekstury. (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html)
Poradnik fotografowania kabin. (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17845.0.html)
-
Tak dla ułatwienia.
-
W trakcie prac wykończeniowych druga skórka eaos na wariant 1415a2_old:
-
Pamiętam że gdzieś wrzucałem na upload kilka zdjęć z kabiny SA136 Pomorskiego. Ktoś ma czy odkopać z dysku?
-
A te zdjęcia były usunięte z uploadu?
-
Teraz już nie pamiętam, jakiś czas temu to było. Mogę wrzucić z powrotem i komuś linka dać.
Edit: https://eu07.pl/userfiles/24504/Zdjecia%20SA136%20kabina.7z
Proszę bardzo