- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Czarodziej w 28 Czerwca 2019, 10:38:20

Tytuł: Hamulce Knorr w EU04 [solved]
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Czerwca 2019, 10:38:20
Ostatnio testuję różne maszyny w Maszynie. Czy jest jakaś różnica w działaniu i obsłudze hamulców Knorr w EU04 a na przykład tych z SM41? Próbowałem jeździć tak samo i hamulce napełniają się bardzo wolno a luzowanie trwa wieki.
- Naciskam "8" na numerycznej, powoli zaczyna się napełnianie.
- Napełnia zdecydowanie zbyt długo.
- Potem naciskam "4". Powietrze zaczyna schodzić i trwa to też bardzo długo.
Są jakieś dodatkowe wytyczne? Na forum znalazłem linki do instrukcji obsługi tych hamulców, ale nie jestem pewien jak oznaczania pozycji z instrukcji odnoszą się do oznaczeń z maszynowego Pomocnika (który numeruje od -1 do chyba 4 dla tej lokomotywy)

PS Przepraszam za kilka edycji, na OS X nie da się napisać "s z kreską", bo alt+s zapisuje/wysyła post i ciągle się na to nacinam.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: bolek w 28 Czerwca 2019, 11:21:05
Zawór H14k1 obsługuje się inaczej niż FV4a (oerlkon). O ile pamiętam to przy knorze manipulowało się klawiszami 3 i 9.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Czerwca 2019, 12:52:42
Wszystkie knorry (stare pneumatyczne) obsługuje sie tak samo. Rozpisz sobie tabelkę pozycji pod maszynowe cyferki i trenuj. Na obecnych exekach powinno to wszystko fajnie działać zarówno w eksploatacji przez człowieka, jak i ai.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Czerwca 2019, 13:14:41
W skrócie, hamowanie na Knorr'ze wygląda następująco:
- z pozycji jazda, klikasz "5" na pozycje odcięcia która w tym typie służy za utrzymanie ciśnienia
- klikasz na chwilę "3" żeby zeszło Ci z przewodu głównego do ok 4,5 max 4.3 atmosfery
- znowu "5"
- hamujesz do żądanej prędkości i na ok. 15 km/h przed dajesz "." Na 3-4 sekundy i na jazdę, wtedy Ci ładnie wyluzuje skład
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Czerwca 2019, 13:24:53
@Stele
Właśnie próbowałem to rozpisać, ale musiałem coś pokopać. Pusciłem też AI na torze testowym i obserwowałem, co robi. I robi dużo. Pozostaje zastosować się do instrukcji, którą napisał @ST44-003 i ćwiczyć. Ładnie dziękuję.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: dymus w 28 Czerwca 2019, 15:39:05
Pozycje na kranie są takie (numery wg MaSzyny +skróty klawiszowe):
- 1 - uderzeniowe (,)
 0 - jazda (6)
 1 - odcięcie (8)
 2 - odcięcie 2 - ustalenie stopnia hamowania (5)
 3 - hamowanie (2)
 4 - hamowanie nagłe (0)


W odcięcie i ustalenie stopnia hamowania robią to samo (nie wiem czy w rzeczywistości też). Więc dla usługi nie dodając nic nowego co napisały osoby wcześniej. Jeździ się na 'jazda', żeby zahamować przestawiasz na hamowanie, patrzysz ile Ci ciśnienie schodzi, dajesz na odcięcie, ciśnienie jakieś tam się ustala wg wartości jakiej chcesz. Chcesz więcej sił hamowania, dajesz znów na hamowanie, obniżasz ciśnienie ile chcesz i znów na odcięcie. Luzowanie podobnie jak w innych kranach, albo na jazdę albo uderzeniowe i potem jazda.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Czerwca 2019, 16:06:20
Tak samo jest w rzeczywistości :)
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Czerwca 2019, 17:22:27
Chyba jednak coś jest zepsute z EU04 w Maszynie. Hamulec pomocniczy nie działa wcale. Hamulec zespolony, nawet zostawiony w pozycji "2" hamuje samą lokomotywę z 40km/h na odcinku prawie kilometra. Jeśli ktoś z większym ogarnięciem miałby 10 minut, żeby sprawdzić to np. na TD, to byłbym bardzo wdzięczny. Może to faktycznie błąd, który wypadałoby zgłosić.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Czerwca 2019, 17:37:57
Hamuje wyśmienicie. Zarówno zespolonym jak pomocniczym. Przy pomocniczym bierz pod uwagę, że to też knorr i ma trzy pozycje rozłożone na 10, więc musisz sobie aproksymować. 1/3 zakresu to luzowanie, druga 1/3 to utrzymanie, ostatnia 1/3 to hamowanie. Coś jubaj nie chce tego przerobić na trójpozycyjny. Rozwiń pomocnika i patrz na ciśnienia dokładnie aż opanujesz.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Czerwca 2019, 17:43:09
@Stele
Sprawdzałeś to na 19.04? Skoro piszesz, że działa, to nie mam innego wyjścia, jak wsiadać za kierownicę (a EU04 ma taką od Trabanta) i ćwiczyć. Pewnie to ja coś mylę albo psuję.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Czerwca 2019, 17:46:23
Na PCTGA. Ale od kwietnia jedynie jej doszły generatory ogrzewania.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: dymus w 28 Czerwca 2019, 18:39:56
Cytuj
Chyba jednak coś jest zepsute z EU04 w Maszynie
Zobacz sobie na pomocniczym widoku (2x F1) gdzie masz podane dokładnie ciśnienie czy na pewno obniżasz odpowiednią ilość ciśnienia żeby hamować, żeby nie było że za mało itp. Całość lokomotywy zarówno na zespolonym jak i pomocniczym działa ok, nie ma problemu ani z siłą ani z szybkością hamowania.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Czerwca 2019, 18:45:49
Potestowałem, powłączałem te wszystkie pomocnicze okienka. Z wagonami hamulec zespolony działa i już mi się nawet udaje zwalniać tak, jak chcę. Powietrze bardzo wolno schodzi a jak dałem uderzeniowe, to mi potem nie odhamowało wagonów i biegałem jak głupi.
Hamulec pomocniczy napełnia bardzo powoli i trwa to całe wieki, przy czym prawie nie hamuje.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: hanys w 28 Czerwca 2019, 19:53:32
Powietrze bardzo wolno schodzi a jak dałem uderzeniowe, to mi potem nie odhamowało wagonów i biegałem jak głupi.
Musiałeś  najwidoczniej przeładować skład. Pomaga w tym ponowne zahamowanie oraz wyluzowanie.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 30 Czerwca 2019, 11:25:19
@hanys: rzeczywiście pomaga :)
Ale wciąż wydaje mi się, że coś jest nie tak z tą lokomotywą, bez wagonów prawie nie hamuje.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Czerwca 2019, 14:14:01
Zweryfikowalem, ze pomocniczy jest skopany. Bardzo dlugo napelnia, praktycznie w ogole nie ma szans hamowac sama lokomotywa.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Czerwca 2019, 17:36:37
Rozbujałem loka do setki. Po zaciągnięciu pomocniczego osiągnęła siłę hamowania 54. Do zatrzymania, pomijając poślizgi, doszło do 280.
Taka siódemka z oerlikonem zaczynała od 50 i kończyła na 240.
Nie mam pojęcia o co wam chodzi. Hamuje doskonale. Może któryś wariant jest skopany? Bo tam każdy numer ma osobnego fiza. Testuję na pierwszym z brzegu.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 30 Czerwca 2019, 18:26:58
Sprawdziłem i wszystkie fizy z knorrem na repo są identyczne. Więc to nie jest problemem, może powodują to stare pliki, unoffy albo exe?
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 30 Czerwca 2019, 19:17:25
Sprawdzałem wszystkie trzy na czystej paczce 19.04. Żadna nie hamuje pomocniczym, dokładnie tak, jak napisał @ST44-003.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Czerwca 2019, 19:29:23
A na aktualnym exeku?
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Czerwca 2019, 21:57:05
Ja podobnie testowałem na exe z paczki.
Nie mam "aktualnego" exe bo zwyczajnie uważam za bezsensowne używanie paczki do grania na exe testowych.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 30 Czerwca 2019, 22:04:52
exe aktualizuje się niezależnie od paczki. Do paczki dołączane jest aktualne exe "testowe". Tak samo jak przy każdej paczce dodawane są nowe funkcje i usuwane błędy, tak samo jest z exe w temacie/na gicie. Paczka wyszła w kwietniu, przez ten czas exe było regularnie aktualizowane i działanie różnych scenariuszy czy pojazdów może się znacznie różnić.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 12 Lipca 2019, 09:01:26
Sprawdziłem jeszcze raz. Pierwsza z listy (bodajże numer 01) hamuje bardzo ładnie. Z ostatnią są problemy, ona jest trochę inna w środku też. Może fizykę też ma inną?
Wszystko na 19.04.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 12 Lipca 2019, 12:20:45
No więc tak... nic dziwnego, że w 01 wszystko działa. Tam są podane prawidłowe wartości powietrza w przewodzie głównym. W innych, są podane wartości dziesiętne, tj. dziesięciokrotnie zaniżone. Stąd ciśnienie w cylindrze pomocniczym, zamiast osiągnąć wartość 2.8, osiągało 0.28. Poprawka wgrana na repo, a w załączniku poprawione fizy.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 12 Lipca 2019, 12:24:14
Dzięki, przetestuję i dam znać.
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04 [solved]
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 13 Lipca 2019, 10:47:43
Skoro mowa o hamulcach, to ostatnio wykonałem rzeczywiste pomiary na najnowszym naszym sprzęcie tzn. EU46 z najnowszą obecnie wersją oprogramowania: https://photos.app.goo.gl/4nkN9noyCPmTdkbu5
Dwa hamowania z prędkości w ok. 100 km/h z wykorzystaniem dla pierwszego przejazdu 100% zadanej siły hamulca ED, a dla drugiego przejazdu - hamowanie nagłe. Oś pionowa [y] jest w miejscu przestawienia dźwigi na pulpicie przez maszynistę. Pionowe asymptoty pomocnicze pokazują miejsce wyłączenia napędu trakcyjnego dla jednego i drugiego przejazdu. Dane uzyskane z "czarnej skrzynki". Hamulec ED okazał się ciut lepszy. Podczas hamowań awaryjnych np. użycie pozycji hamowania nagłego jest on w Polsce i wielu innych krajach wyłączany. Dla jazdy luzem nigdy nie udało się uzyskać więcej jak ok. 130 kN i to pomimo wybrania w menu przed jazdą limitu 240kN (silniki -gdyby zmusić sterownik - potrafiłyby na suchych szynach w ok. 90 km/h utrzymać jeszcze ok. 270 kN, a przy małych prędkościach ponad 300 kN). Legalnie dostępna siła 240 kN byłaby do uzyskania przy jeździe z Giewontu na dół ;) lub przy hamowaniu składu wagonów bez używania hamulca zespolonego...
Tytuł: Odp: Hamulce Knorr w EU04 [solved]
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 13 Lipca 2019, 11:52:43
Przetestowałem EU04 24 - hamuje doskonale, obsługa Knorra z punktu widzenia mojego laicyzmu nie różni się niczym od tego w SM41. Dziękuję za naprawę, można zamknąć temat!