- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 05 Grudnia 2018, 23:42:51

Tytuł: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 05 Grudnia 2018, 23:42:51
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 18.12. -> https://eu07.pl/pobierz/

Proszę pamiętać o:
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html (http://eu07.pl/dokumentacja/) i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ (http://eu07.pl/forum/index.php/board,60.0.html). Tu mają dużą szansę zaginąć.



Osoby które pobrały patch przed godziną 20:50 06.12.2018 proszone są o pobranie poprawki. http://stuff.eu07.pl/1812HF.zip
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 06 Grudnia 2018, 15:05:06
U mnie po wgraniu MaSzyny 18.12 do nowego czystego folderu zauważyłem następujące problemy:
- Brak dźwięku przełączania radia w EP09-011
- Nie działa prawy przycisk myszy, który zmieniał położenie kamery na domyślne
- Nie działa Esc jeżeli chcemy wyłączyć pauzę
- Brak mini do lokomotywy EP07-32918
- W Dragonie jak siedzimy w kabinie, to nie widać sieci trakcyjnej
- W EN71 prześwituje ściana w członie RA
- Gdy próbujemy hamować za pomocą klawiatury numerycznej, to nie ma płynnego przejścia na kolejną pozycję. Gdy wciśniemy trójkę to kran hamulca przestawia się od razu na np. 1.4 a następnie na 4.0
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 06 Grudnia 2018, 15:41:45
Potwierdzam błąd z E6ACT.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 16:12:24
1. - Nie działa prawy przycisk myszy, który zmieniał położenie kamery na domyślne
2. - Nie działa Esc jeżeli chcemy wyłączyć pauzę
3. - Gdy próbujemy hamować za pomocą klawiatury numerycznej, to nie ma płynnego przejścia na kolejną pozycję. Gdy wciśniemy trójkę to kran hamulca przestawia się od razu na np. 1.4 a następnie na 4.0
1. No chyba działa tak jak powinien, lewy ustawia obrót do przodu a prawy przesuwa na ostatnio zapisane miejsce
2. Tak, póki co tak jest, poprawię przy okazji unifikacji sterowania gui z kodem tmj
3. W którym kranie jest ten problem?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Grudnia 2018, 16:16:30
Prawy przycisk ustawiajacy polozenie domyslne dziala tylko gdy nie jest aktywne sterowanie mysza, w przeciwnym wypadku kontroluje obrot kamery i/lub obsluge wskazanego urzadzenia.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 06 Grudnia 2018, 16:37:35
Kiedy mam wyłączone sterowanie myszą, to ani prawy ani lewy przycisk nie reaguje tak jak było to wcześniej.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 16:40:26
Znaczy że nic się nie dzieje?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 06 Grudnia 2018, 16:52:22
Nic, mogę je naciskać i zero reakcji. Jak naciskam lewy to kamera nie przełącza się na wprost, a jak wciskam prawy to nie przełącza na ostatnią pozycję kamery. Nic nie grzebałem w plikach, ściągnąłem instalator i zainstalowałem na nowo całą MaSzynę począwszy od 18.03, po zainstalowaniu dałem "sprawdź posiadany tabor" i to tyle.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 16:55:56
Dosyć dziwne. Przyciski w GUI działają?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 06 Grudnia 2018, 17:28:41
Chodzi o sterowanie pulpitem za pomocą myszki? Tak wszystko działa, krany hamulców, nastawnik, kierunkowy i przyciski na pulpicie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: ESK8 w 06 Grudnia 2018, 18:17:14
1. Brak mini do lokomotywy EP07-32918.
2. W Dragonie jak siedzimy w kabinie, to nie widać sieci trakcyjnej.

Potwierdzam te błędy, dodatkowo bardzo nie podoba mi się ten nowy hamulec, a bardziej jego szybkość przestawiania... (Num9 i Num3).
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 06 Grudnia 2018, 18:49:38
To sobie pobierz warsztatowe exe tmj. W załączniku brakujące mini jest w paczce texutres>mini http://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-32918_2.7z
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 18:57:19
Potwierdzam te błędy, dodatkowo bardzo nie podoba mi się ten nowy hamulec, a bardziej jego szybkość przestawiania... (Num9 i Num3).
Nie ruszałem hamulca. Tak jak wcześniej, prędkość płynnego FV4a ustawiana w ini wpisem brakespeed, pozostałe skokowo wpisem brakestep.
No chyba że coś nie działa jak trzeba, ale to może napiszecie z jakim kranem, bo skąd mam wiedzieć?...
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Grudnia 2018, 19:01:57
Kabinka dragona w wersji lowpoly miala troche niepotrzebnej geometrii, ktora po zmianach sposobu rysowania kabin zaczela przeszkadzac. W zalaczniku poprawione wersja do wrzutki na repo.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 06 Grudnia 2018, 19:58:46
Jeśli chodzi o poprzednie posty to kran w siódemkach chodzi zdecydowanie za szybko.
Po przejściu do EN57 z klawisza F5 nie ma runningnoise.
Brak lowpoly dla EN57 z nowszą kabiną (biała, ale nie 2xxx).
Błąd w teksturze EN57-840(screen).
Linia 61+l144_pospieszny - po wyjeździe pociągu towarowego przejazd otwiera się w Pawionkowie.
Sygnalizacja przejazdowa - cały czas świecąca się lewa komora(screen).
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Cookie w 06 Grudnia 2018, 20:06:33
Coś się popsuło z szafką NN pod pulpitem w siudemky.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Grudnia 2018, 20:08:31
Ale "cos" to konkretnie co? Bo "cos" to mozna wetknac "gdzies" ;/
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Cookie w 06 Grudnia 2018, 20:09:47
Po prostu zniknęła. .mmd 4E-ZEZ-HARTING na innych nie sprawdzałem.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: koszowy w 06 Grudnia 2018, 20:15:03
.
Brak lowpoly dla EN57 z nowszą kabiną (biała, ale nie 2xxx).
Wnętrze było tylko dla modeli klopów z rozszerzeniem II, III i III_led. Także nie ma wnętrza Lowpoly Interioru dla EN57 z białymi kabinami.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 06 Grudnia 2018, 20:18:43
No dobra, to dlaczego w takim razie jest ono w członie s? (Tak, wiem, nie napisałem że nie ma tylko w ra i rb)
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 06 Grudnia 2018, 20:20:23
Czlon S nie ma dedykowanej wersji typu IV, uzywa tego samego modelu co wersje starsze.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 06 Grudnia 2018, 20:26:33
Stąd też błąd na dachu środkowego członu.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 06 Grudnia 2018, 20:26:45
Przy okazji biały las na l.61+144, km. 148/9.
@joachimowicz - i nie tylko dachu, zauważyłem póxniej też białe stopnie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Cookie w 06 Grudnia 2018, 20:30:02
Przepraszam, mój błąd. Było to w kabinie B. Ale za to klapka tego co znajduje się pod nią w kabinie B ma podpiętą dziwną animację. Więc i tak jest ona do poprawki.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 06 Grudnia 2018, 20:36:04
Przy okazji biały las na l.61+144, km. 148/9.
@joachimowicz - i nie tylko dachu, zauważyłem póxniej też białe stopnie.
To samo mam na Drawinowie- biały las, bez tekstury.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Grudnia 2018, 20:57:44
To Drawinowo od Ra. Sypie błędami ze starej l61 doklejonej do Osowca.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 06 Grudnia 2018, 21:25:45
Chciałbym serdecznie przeprosić, iż doszło to tak rażącego niedopatrzenia z mojej strony. Poprawka foteli pojawi się w najbliżej poprawce. Na znak tego, iż Twoje zażalenie traktuję bardzo poważnie, poniżej załączam screen przedstawiający ową poprawkę. Nie rozumiem dlaczego administracja zdecydowała się wydzielić Pana post na bocznicę.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 21:30:17
Hotfix zawierający poprawki SKP, bo nie złapało wszystkich zależnych e3d: http://stuff.eu07.pl/1812HF.zip
(potrzebne tylko dla patchy już zainstalowanych, instalator sam pobiera poprawki)
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: KEKv_2 w 06 Grudnia 2018, 21:43:45
Witam

To teraz ja przyjdę z problemem, chyba dużym nie wiem. Mianowicie nie mogę włączyć symulatora na żadnej scenerii na żadnym pojeździe. Pojawia się ekran ładowania który po ok 1-2 sekundach znika i pojawia się komunikat eu07.exe przestało działać. W załączniku podsyłam wszystkie wymagane pliki.

Z góry dzięki za pomoc
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 22:07:05
Działa ci dźwięk w systemie?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: KEKv_2 w 06 Grudnia 2018, 22:15:39
Jak to do mnie to już w wersji poprzedniej nie miałem dźwięku a w ta się nie włącza. Żadnego dźwięku nie ma.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Grudnia 2018, 22:19:13
Wgrałem poprawki do ssp jaką znalazłem. Na pewno coś zostało po dziwnych folderach rozrzucone, ale to wylezie dopiero przy kolejnej paczce.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 06 Grudnia 2018, 22:21:04
Pytałem czy masz dźwięk w innych aplikacjach w systemie ;)
Hm, dla testu sprawdź tak:
zainstaluj to https://www.openal.org/downloads/oalinst.zip
i z folderu symulatora usuń plik OpenAL32.dll
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: KEKv_2 w 06 Grudnia 2018, 22:28:32
Jesteś cudotwórcą, działa pięknie bez zarzutu.
Dziękuję
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Dylu w 07 Grudnia 2018, 15:39:16
Zauważyłem problem z instalacją L61 w zakładce dodatki. Po naciśnięciu "Instaluj ostatnią wersję roboczą scenerii" pojawia się komunikat że mam zgodność z 89%. Po naciśnięciu "Instaluj teraz" pojawia się okno i komunikat "paczka pobrana", jednak nie uruchamia się instalator w celu dogrania pobranych plików. Po ponownym sprawdzeniu instalacji pozostaje 89%.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Grudnia 2018, 16:25:05
Przed aktualizacją działało? Wygląda jak jakiś problem z 7zipem. W downloadzie powinieneś mieć pobrane archiwa i plik instalatora. Zobacz sobie w jakiej kolejności mają być i wypakuj ręcznie ewentualnie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Grudnia 2018, 17:02:22
Kabinka dragona w wersji lowpoly miala troche niepotrzebnej geometrii, ktora po zmianach sposobu rysowania kabin zaczela przeszkadzac. W zalaczniku poprawione wersja do wrzutki na repo.
Wrzucone rev 3254
Tytuł: ED72
Wiadomość wysłana przez: ESK8 w 07 Grudnia 2018, 20:44:08
Nie wydaje mi się, że hasler ma działać w ten sposób.
Tytuł: Odp: ED72
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Grudnia 2018, 21:35:14
Pewnie nie, zatem miłej zabawy z pivotem.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Dylu w 07 Grudnia 2018, 22:23:06
Przed aktualizacją działało? Wygląda jak jakiś problem z 7zipem. W downloadzie powinieneś mieć pobrane archiwa i plik instalatora. Zobacz sobie w jakiej kolejności mają być i wypakuj ręcznie ewentualnie.
Problem zlokalizowany. ZIP z mostami "mw_mosty_L61_v2.7z" ma hasło do rozpakowania. Niestety nie wiem jakie one jest i dlatego paczka nie chce się rozpakować. Reszta działa OK.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Grudnia 2018, 22:30:59
Podejrzewam, ze to co napisał @MW rozwiąże ten problem https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30948.msg500482.html#msg500482
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: CYCU w 08 Grudnia 2018, 08:30:44
Nie ma możliwości wrzucenia wyższej pozycji w nastawniku ET40 - wrzucić ją można jedynie myszą, z klawiatury co najwyżej można zmniejszyć pozycję.
Dodam, że MaSzynę instalowałem na zasadzie aktualizacji starej wersji, nie "na świeżo" - czyżby problem przy instalacji?
Tytuł: kran hamulcowy
Wiadomość wysłana przez: henruk w 08 Grudnia 2018, 11:35:02
Witam. Po pobraniu najnowszej wersji krany głownego hamulcowe przemieszczają się z pozycji jazda od razu do pozycji odcięcia czy to normalne?
Tytuł: Odp: kran hamulcowy
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Grudnia 2018, 11:35:38
Nie.
Tytuł: ET40 lotosu od stapoxa
Wiadomość wysłana przez: Menda Społeczna w 08 Grudnia 2018, 11:38:24
Ostatnio do pobrania na stronie Stapoxa pojawiła się paczka bomb lotosu - 55 i 52.
Pobrałem oraz zainstalowałem, z początku wrażenia były świetne, do czasu... Okazało się że nie można za pomocą przycisków + i - na klawiaturze numerycznej, nie można dodać/odjąć pozycji na nastawniku. Ale to nie wszystko, ponieważ nie można przejść pomiędzy członami gdyż wywala do pulpitu.
Tak więc czy ktoś wie jak temu zaradzić ?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 08 Grudnia 2018, 12:05:10
Sterowanie ET40 jest istotnie zepsute, zaraz będzie poprawka
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Preki w 08 Grudnia 2018, 12:19:11
No więc dotarło do mnie że jest nowa Maszyna - pobrałem łatkę, wszystko fajnie, zainstalowało się bez problemów. No to co? Rundka kibelkiem czy edkiem po Zwierzyńcu? I niestety już coś nie gra. Kran FVEL6 nie może być przestawiony w pozycję luzowania EP za pomocą klawiatury (wyłącznie myszą). Dodatkowo, gdy próbuję przestawić kran na tę pozycję, słyszę stycznik hamowania, ale daleko na lewo od maszynisty, zamiast tuż obok niego.

Ponadto - kran FV4a przekręca się szybko, zdecydowanie za szybko, ale to może być tylko moje widzi-mi-się.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Grudnia 2018, 12:32:46
No to macie w eu07.ini:
brakestep 1.0 // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 1.0 // prędkość przesuwania FV4a
brakestep zostawić na 1, brakespeed wg upodobań.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Preki w 08 Grudnia 2018, 12:44:10
Przydało się z FV4a, ale z FVEL6 jest dalej ten sam problem co powyżej.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 08 Grudnia 2018, 12:45:10
Zaraz będzie fix, tylko dojdę co z tym ET40.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 08 Grudnia 2018, 13:39:37
do przetestowania: https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/builds/20866245/artifacts
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 08 Grudnia 2018, 14:56:41
EN57: wokół drzwi po załączeniu światła we wnętrzu podświetlone są elementy na zewnątrz pojazdu (zaznaczone na czerwono), między członami jest wąska dziura, widoczna z pewnej perspektywy (zaznaczone na zielono). Oprócz tego w teksturach, gdzie otwarte są okna, brakuje ramek od dolnej (nieruchomej części okna) - niektóre miejsca gdzie powinny się takie znaleźć zaznaczyłem na niebiesko.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 08 Grudnia 2018, 15:00:05
Widoczne podswietlenie to kompromis; nieco wiecej sensu mialo ze elementy na zewnatrz otrzymuja troche oswietlenia przez szyby w drzwiach, niz elementy wewnetrzne wokol drzwi pozostajace nieoswietlone.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Grudnia 2018, 15:03:42
Wylistuj skórki na których brakuje tych poprzeczek. Bo to indywidualne błędy tekstur są.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 08 Grudnia 2018, 15:09:26
EN57-1318'11, EN57-1609'12, EN57-1623'12, EN57-1727'08.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 08 Grudnia 2018, 18:47:35
To Drawinowo od Ra. Sypie błędami ze starej l61 doklejonej do Osowca.
Być może, ale przed aktualizacją paczki jeździłem właśnie na tym odcinku i textura lasu była. W errors pokazuje że jest błędny include do scenery/textures.scm. A pliku takiego tam nie ma. Dziwna sprawa z tym Drawinowem.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Grudnia 2018, 18:48:42
Wywaliłeś sbt? Doszły mat lasów, to może się coś gubi.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 08 Grudnia 2018, 20:13:51
Tak. Sbt wywaliłem.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: szybki93 w 09 Grudnia 2018, 10:51:01
Problem z działaniem kranu FV4a na losowo wybranych scenariuszach, zbyt szybko działa, nie jest to płynne przestawianie. Klikając 3x Num3 mam już pełne hamowanie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 09 Grudnia 2018, 11:06:24
No to macie w eu07.ini:
brakestep 1.0      // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 1.0 // prędkość przesuwania FV4a
brakestep zostawić na 1, brakespeed wg upodobań.
A zastosowałeś takie zmiany?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: szybki93 w 09 Grudnia 2018, 11:51:08
Faktycznie działa, jak dla mnie nawet mniej niż 1 można dać.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 09 Grudnia 2018, 13:49:11
W scenariuszu Bałtyk_Interregio nie da się odpiąć wagonów w żaden sposób (Przynajmniej u mnie)
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 09 Grudnia 2018, 13:56:29
Próbowałeś na innych scenariuszach? podaj log i error.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 09 Grudnia 2018, 15:12:27
Dodatkowo w jednym EN57 reflektory nie mają tekstur.
Dodatkowo Logi i pliki Errors tyczące się mojego wcześniejszego problemu (I najpewniej też tego)
Sprawdziłem i to zapewne wina lokomotywy, na torze doświadczalnym jedne lokomotywy mogły zostać rozpięte inne nie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Grudnia 2018, 15:48:35
Zeby rozpiac wagony trzeba dobrze docisnac sklad. Dodatkowo upewnic sie ze nie mamy wlaczonej pauzy symulacji, bo wtedy rozpinanie nie funkcjonuje.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 09 Grudnia 2018, 16:04:28
Tmj, skład lokomotyw zaraz po zrespieniu chyba jest dobrze dociśnięty, a dla testu zahamowałem lokomotywę na początku składu z doczepioną lokomotywą której nie da się odpiąć gdy byłem dociśnięty do innej lokomotywy (:P) i nie dało się odpiąć mimo dociśnięcia.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 09 Grudnia 2018, 16:22:41
Upewnij się, że wpis textures kibla wygląda tak:

EN57-1149'08RA.TGA=en57-840ra,EN57-RA,EN57-1149'08RA//v2,EN57-1149,SKMT,SKM-Gdynia_Cisowa,30.06.2008,Lok._Gdynia_Cisowa,RafaPolska424,eu07-001
EN57-1149'08RB.TGA=en57-840rb,EN57-RB,EN57-1149'08RB//v2,EN57-1149,SKMT,SKM-Gdynia_Cisowa,30.06.2008,Lok._Gdynia_Cisowa,RafaPolska424,eu07-001
EN57-1149'08S.TGA=6BSII,EN57-S,EN57-1149'08S//v2,EN57-1149,SKMT,SKM-Gdynia_Cisowa,30.06.2008,Lok._Gdynia_Cisowa,RafaPolska424,eu07-001
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Grudnia 2018, 16:39:11
Tmj, skład lokomotyw zaraz po zrespieniu chyba jest dobrze dociśnięty
Nie ma na to gwarancji :> Po wstawieniu na scenerie w ukladzie hamulcowym skladu rozchodzi sie powietrze i moze to wplynac na ustawienie pojazdow wzgledem siebie.

Istnieje mozliwosc zablokowania rozpiecia, przez polaczenie pojazdow flaga sprzegu stalego (i dodatkowe wymuszenie takiego polaczenie) ale w normalnych warunkach nie powinno miec to miejsca, bo laczenie zwyklych pojazdow takim sprzegiem jest cokolwiek bez sensu.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 09 Grudnia 2018, 17:12:20
Upewnij się, że wpis textures kibla wygląda tak:
...
To dla mnie jakaś czarna magia, do MaSzyny na dłużej powróciłem dopiero wczoraj pomykając na torze doświadczalnym.

Nie ma na to gwarancji :> Po wstawieniu na scenerie w ukladzie hamulcowym skladu rozchodzi sie powietrze i moze to wplynac na ustawienie pojazdow wzgledem siebie.
No dobrze lecz to nie wyjaśnia problemów z rozpięciem dociśniętej lokomotywy.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 09 Grudnia 2018, 17:16:29
Wejdź w dynamic>pkp>en57_v1 i znajdź plik textures.txt. Potem znajdź numer tej jednostki i sprawdź czy wpis wygląda tak jak powyżej.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 09 Grudnia 2018, 17:33:21
Sprawdziłem i dla pewności wkleiłem to co Ty napisałeś do pliku, bezskutecznie. Reflektory ciągle są białe.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 09 Grudnia 2018, 17:48:51
W rainsted: Tabor posiadany -> Sprawdź posiadany tabor.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 09 Grudnia 2018, 17:53:05
Instalowałeś cała maszynę od nowa czy wgrywałeś tylko patcha?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 09 Grudnia 2018, 19:40:16
Instalowałem od nowa
W rainsted: Tabor posiadany -> Sprawdź posiadany tabor.
To nic nie dało
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maszynista KB6 w 10 Grudnia 2018, 20:45:13
Witam !
 W starych wersjach np. 18.10 po kliknięciu Prawego Przycisku Myszy kamera "Podążała"  przed lokomotywą a teraz tak się nie dzieje. Wie ktoś czy to wynik aktualizacji MaSzyny, czy też błąd techniczny ?

Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: bolek w 10 Grudnia 2018, 21:17:24
W kabinach EP07-330 i 338 brakuje tekstur obramówek przycisków.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Grudnia 2018, 21:21:41
Daj log. Na repo jest ok.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jakol112 w 10 Grudnia 2018, 21:26:41
Też to miałem. jakaś tekstura się skaszaniła. Pobrałem z repo a dodatkowo jakiś zepsuty dds był w katalogu to go wyrzuciłem i działa.

Edit: zepsuta tekstura to przycisk_bok_EU07.dds i ważyła całe 0B. Obok była taka sama normalnie zdrowa.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: bolek w 10 Grudnia 2018, 21:37:36
Usunięcie tego pliku faktycznie rozwiązało problem.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Grudnia 2018, 22:29:05
Witam !
 W starych wersjach np. 18.10 po kliknięciu Prawego Przycisku Myszy kamera "Podążała"  przed lokomotywą a teraz tak się nie dzieje. Wie ktoś czy to wynik aktualizacji MaSzyny, czy też błąd techniczny ?
Wynik aktualizacji. Kamer podazajacych ze skladem jest teraz 3 do wyboru, i mozna sobie kursorami dopiescic ich pozycje jak komu pasuje. Dotychczasowa kamera zewnetrzna 'odczepia' sie od skladu i zostaje w polu. Wyboru wariantu dokonujemy kombinacja shift-F4
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maszynista KB6 w 11 Grudnia 2018, 07:21:40
Dzięki @tmj !
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Union Pacific w 11 Grudnia 2018, 07:54:00
Jest mozliwosc odczepic kamere, ktora podaza za lokomotywa i obserwowac przelot skladu?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Grudnia 2018, 15:17:55
Czwarta kamera zewnętrzna, to ta która była do tej pory. Luzem na zewnątrz z ogniskowaniem na pojazd przy przytrzymaniu lpm.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Jakub998x998 w 11 Grudnia 2018, 16:16:13
Po wybraniu jakiejkolwiek scenerii i zaraz po uruchomieniu wywala na pulpit
Ktoś wie jaka przyczyna ?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 11 Grudnia 2018, 16:21:56
nie
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 11 Grudnia 2018, 16:25:04
A może by tak jakiś log? Bo kurcze fusy się już skończyły i ciężko będzie zgadywać.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Jakub998x998 w 11 Grudnia 2018, 16:31:17
W załączniku log
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 11 Grudnia 2018, 16:40:13
Do shaderowej eu07_gl33.exe brak sterowników lub zbyt stary sprzęt. Wersja nieshaderowe (eu07.exe) nie działa?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Jakub998x998 w 11 Grudnia 2018, 16:42:07
Wersja nieshaderowe (eu07.exe) nie działa?

Nie działa
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 11 Grudnia 2018, 20:05:05
Witam. Mam mały problem z symulatorem na exe gl33 które znajduję się w paczce. Otóż nie wiedzieć czemu bardzo obciąża mój komputer. Na scenariuszu I53 poranek mam około 25 fps przy rozdzielczości full hd ( telewizor 43 cale 60 Hz). Mój komputer może nie jest ''kombajnem'' ale powinien sobie poradzić z Maszyna. Procesor AMD Ryzen 2600x, Karta graficzna GF 1070Ti, ram 16 GB taktowane 3200MHz. Na drugim exe co jest w paczce tego problemu nie ma fps jest na poziomie 70-90. Moje ustawienia w INI będą w załaczniku.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 11 Grudnia 2018, 20:26:15
No to raczej nic konkretnego, po prostu nie wyrabia.
Zmniejsz multisampling, dopisz do ini
gfx.format.color r11f_g11f_b10f
Można też gfx.skippipeline yes, ale to wyłącza graficzne dodatki.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 11 Grudnia 2018, 20:41:21
Dzięki za szybką odpowiedż sprawdzę. Symulator aż tak zasobożerny? Może to zły przykład ale pogrywam czasami  w Wiedzmina 3 i tam z włączonymi wszystkimi możliwymi bajerami mam średnio 90 fps :)
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 11 Grudnia 2018, 21:10:11
Na CPU pewnie symulator jest bardziej zjadliwy. O tyle dziwne bo shadery powinny zmieniać głównie obciążenie GPU, a 1070Ti powinno się wyrabiać. Nie jestem pewny, może znowu kwestia sterowników GL1 a GL3.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 11 Grudnia 2018, 23:23:39
Od siebie mogę dodać, że od pewnego momentu, chyba od wprowadzenia DX11, rozdzielczość cieni zaczęła znacząco ograniczać wydajność. Jak na starych wersjach gl3.3 i cieniach 8192 było stabilne 60fps tak teraz na cieniach 2048 jest ledwo stabilne 60fps.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 12 Grudnia 2018, 03:50:06
Dzięki za szybką odpowiedż sprawdzę. Symulator aż tak zasobożerny? Może to zły przykład ale pogrywam czasami  w Wiedzmina 3 i tam z włączonymi wszystkimi możliwymi bajerami mam średnio 90 fps :)
Z 16x multisamplingiem?

Sprobuj oprocz pozostalych elementow wylaczyc vsync; przy wlaczonym wystarczy drobny spadek ponizej 60 fps by zrobilo sie 30.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: centarail w 12 Grudnia 2018, 11:58:30
Kolejne rewelacje... i milion dni testów poszedł się paść.

Brak możliwości zmiany lokomotywy. Wpis w .scm -> otwarcie rainsted -> dalej ta sama lokomotywa mimo wpisu w .scm. Podjęto próby aktualizacji Rainsted - bez skutku, aktualnie przeinstalowuję SuperMaSzynę. Zobaczymy czy to coś da.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 12 Grudnia 2018, 12:56:30
Dzięki za szybką odpowiedż sprawdzę. Symulator aż tak zasobożerny? Może to zły przykład ale pogrywam czasami  w Wiedzmina 3 i tam z włączonymi wszystkimi możliwymi bajerami mam średnio 90 fps :)
Z 16x multisamplingiem?

Sprobuj oprocz pozostalych elementow wylaczyc vsync; przy wlaczonym wystarczy drobny spadek ponizej 60 fps by zrobilo sie 30.

Wczytałem dziś ustawienia domyślne panelu strerowania kartą,  wyłaczyłem v-sync na ustawaniech multisampling x16 i x8. Poprawa jest widoczna min co widziałem to 50 fps. Ja jakoś nie widziałem różnicy w ilości fps zmniejszając wartości multisamplingu nawet na min może ja ślepy :) ale co wpadło w oko to bardzo szybkie spadki i wzloty fps co czasami powoduje ścinki. Miałem troszke czasu i w domowy sposób sprawdziłem u siebie jak Maszyna sobie radzi na moim procesorze. Nie wykorzystuje całej danej mocy co może być czasami problemem w wydajności. Tmj@ co do Wiedzmina to nie wiem jakie tam są ustawienia bo nie ma tam żadnych podanych cyfer. W  załącznikach będzie widać jak maszyna męczy procesor i jego rdzenie wraz z wątkami i ustwieniach w Wiedzminie. 
I dzięki za pomoc :)   
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: centarail w 12 Grudnia 2018, 16:22:04
Tak przeinstalowanie nic nie dało. Pojawiły się jeszcze lepsze kwiatki - takie jak samoobsługujący się hamulec lokomotywy czy białe ściany lasu.
Loka udało się zmienić przez Rainsted usuwając dotychczasową ET22 i wstawiając wybraną EU07.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 12 Grudnia 2018, 16:24:50
Brak możliwości zmiany lokomotywy. Wpis w .scm -> otwarcie rainsted -> dalej ta sama lokomotywa mimo wpisu w .scm. Podjęto próby aktualizacji Rainsted - bez skutku, aktualnie przeinstalowuję SuperMaSzynę. Zobaczymy czy to coś da.
Witamy przybysza z przeszłości. (no bo milion dni temu to był 720r. p.n.e.)
Najprawdopodobniej po zapisie scn trzeba zrestartować rainsted.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: centarail w 12 Grudnia 2018, 16:33:13
Brak możliwości zmiany lokomotywy. Wpis w .scm -> otwarcie rainsted -> dalej ta sama lokomotywa mimo wpisu w .scm. Podjęto próby aktualizacji Rainsted - bez skutku, aktualnie przeinstalowuję SuperMaSzynę. Zobaczymy czy to coś da.
Najprawdopodobniej po zapisie scn trzeba zrestartować rainsted.

Tak zrobiłem...
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 12 Grudnia 2018, 16:36:31
Pojawiły się jeszcze lepsze kwiatki - takie jak samoobsługujący się hamulec lokomotywy czy białe ściany lasu.
A log albo errors tez sie pojawily? Bo bez nich to sobie mozna...
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 12 Grudnia 2018, 16:42:17
Waldi 1978: Chyba standardowo mi zostaje zwalić winę na sterowniki GL.
Optymalizację renderera będę robił później, może luty/marzec.
Taka ciekawostka, z ciekawości odpaliłem l053_poranek u mnie, i jest ~22fps zarówno na legacy i shaderach.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Bart28 w 12 Grudnia 2018, 23:46:06
Witam, na forum jestem nowym użytkownikiem, jednak w Maszynę gram od kilku miesięcy. Mam dosyć nietypowe problemy związane z 2 rzeczami:

- końcówkami niektórych wagonów osobowych,
- dźwignią hamulca pomocniczego w lokomotywach oraz nastawnika prędkości tempomatu w Bombardier Traxx

A więc zacznijmy od tych końcówek. Dotychczas, jak klikałem E w celu włączenia końcówek w wagonach osobowych (nie licząc bezprzedziałowych Regio Express oraz tych z teksturami DDS bez wnętrza) zapalały się normalne końcówki elektryczne z normalną mocą. W Maszynie 18.12 po kliknięciu E końcówki owszem się zapalają, ale są to "zastępcze" końcówki, których z daleka nie widać tak, jak tych zwyczajnych. Oczywiście można użyć Shift+E, aby załączyć normalne końcówki i ponownie E, aby wyłączyć te zastępcze, jednak ich moc porównywalna jest do tego, jakby zamiast żarówki była tam... może świeczka?? Oczywiście z dalszej odległości wszystko działa normalnie, jedynie w nocy zapalone końcówki wyglądają tak, jakby światło brało się z nikąd, jak w wagonach z teksturami DDS. Końcówki wagonów towarowych działają bez zarzutu.

Następną rzeczą jest wspomniany hamulec pomocniczy i dźwignia nastawnika prędkości tempomatu w Bombardier Traxx. W Maszynie 18.10 można było sterować nimi za pomocą myszy i nie powracały na pozycję 0, tak jak ma to miejsce w wersji 18.12. Po prostu klikam na hamulec (lub nastawnik tempomatu), przesuwam go i jak puszczę LPM, powraca do pozycji 0.

Dodam, że te same błędy występują u mnie zarówno po 2 reinstallu Maszyny (z bibliotekami UCRT i bez) oraz na drugim komputerze. Korzystałem oczywiście z najnowszej wersji instalatora. W wersji 18.10 edytowałem i dodawałem niektóre scenerie, mimo to nawet z oryginalnym folderem scenery i wszystkimi innymi dzieje się to samo.

Cześć! Zgodnie z regulaminem forum (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17793.0.html) grafiki wrzucane jako załącznik nie mogą być większe niż 250 KB - uprzejmie proszę o poprawienie.
@MaciejM
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Grudnia 2018, 00:38:37
Końcówki to błąd w modelu. Jest poprawione od kilku dni. Będzie w kolejnej aktualizacji. Istotnie nie świeciły się.
Błąd z wajchami potwierdzam. Występuje również na najnowszych buildach Milka i tmj.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 13 Grudnia 2018, 01:00:53
Poprawka na dzialanie wajch bedzie w nastepnym uaktualnieniu. W miedzyczasie obsluga z klawiatury powinna funkcjonowac normalnie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Konrad_74 w 13 Grudnia 2018, 03:13:01
Witam. jesli ktos jest zainteresowany tymczasowym rozwiazaniem, ktore zapewnia powrot lasow na L61 to prosze bardzo. Nalezy wrzucic  dwa zalaczone w paczuszce pliki do katalogu "textures". Z "errors" wynika, ze symulator probuje wczytac nieistniejaca teksture o nazwie "forest_b7". Skopiowalem wiec "forest_b8", zmenilem nazwe na forest_b7, dorzucilem do odpowiedniego katalogu. Dziala.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: joey w 13 Grudnia 2018, 06:26:42
Okazuje sie, ze przyczyna braku teksury lasu byla literowka w pliku forest_b8.mat. Poprawione w rev. 3283.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 14 Grudnia 2018, 12:48:07
Mam problem z cieniami. Przy ruszeniu kamerą cień pokrywa cały teren. Przy widoku z zewnątrz jest ok. Natomiast w lokomotywie zależnie od kąta patrzenia kamery cień na zewnątrz pokrywa cały widoczny teren lub nie. Czasami są w nim kwadratowe dziury oświetlone.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 14 Grudnia 2018, 21:56:30
Czyli nie ma rozwiązania na mój problem / problemy?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 14 Grudnia 2018, 22:00:56
Przemekm: Jaka karta, które exe, legacy czy shaderowe?
Krzysiek009: Tak jak pisałem, 'Sprawdź posiadany tabor' musi pomóc na tekstury.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 15 Grudnia 2018, 00:19:39
A ja później odpisałem, że "Sprawdź posiadany tabor" nic nie zmieniło.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 15 Grudnia 2018, 00:51:05
Ale musiało, nie ma siły żeby ustawiło taką teksturę przy takim textures.txt jaki jest :D
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 15 Grudnia 2018, 01:53:11
W scenariuszu Bałtyk_Interregio nie da się odpiąć wagonów w żaden sposób (Przynajmniej u mnie)
Sprawdzilem to przy okazji, i obawiam sie ze "u mnie dziala" ;/

Rozlaczenie okazalo sie lekko klopotliwe, podejscie na leniwca rzeczywiscie nic nie dalo (sklad nie byl dostatecznie docisniety, pozostal odstep na poziomie paru milimetrow) niemniej nastepnie po solidnym zahamowaniu skladu, zluzowaniu hamulca lokomotywy i drobnym ruchu w przod a nastepnie ponownie do tylu sklad udalo mi sie rozpiac -- w zalaczniku dowod ;d
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Grudnia 2018, 09:44:39
A ja później odpisałem, że "Sprawdź posiadany tabor" nic nie zmieniło.
Pobierałeś patch instalatorem, czy ręcznie torrentem?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 15 Grudnia 2018, 15:13:11
Instalator

Sprawdzilem to przy okazji, i obawiam sie ze "u mnie dziala" ;/
Spróbuję jeszcze, ale wątpię aby się udało jak na torze doświadczalnym nic nie dało :/
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 15 Grudnia 2018, 16:29:10
Sprobuj jakby co tak, jak to zadzialalo u mnie: zahamuj porzadnie sklad (Num2), zluzuj hamulec w lokomotywie odluzniaczem, daj dla pewnosci lekko do przodu, a potem do tylu, tak nie za ostro.

Ze swojej strony zobacze czy nie warto w kodzie lekko zmniejszyc tutaj wymagan, bo przy roznicy rzedu dziesiatych milimetra nie powinien raczej blokowac rozpiecia.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 15 Grudnia 2018, 22:14:23
Dałem i nic nie dało, tylko bufory zaczęły latać, gdy docisnąłem tak że skład aż jechał gdy był zahamowany to się udawało (Aż 10km/h), czyli mam jakiś sposób :P
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 28 Grudnia 2018, 14:23:29
Na gl3.3 takie dziwy z oświetleniem. Nawet z wyłączonymi światłami ten jeden tor jest wyraźnie jaśniejszy.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Max_EN_57 w 02 Stycznia 2019, 19:03:02
Jechałem dzisiaj Linią 053 (wieczór) ROJ23171 Kolei Mazowieckich z Dębicy do Sandomierza. W Turowie nie dostałem na semaforze wyjazdu ze stacji. Zauważyłem za to, że brązowa EU07 stojąca obok (AI) dostała białe światło manewrowe ale nie ruszała. Dopiero przejście do ów lokomotywy i ruszenie nią ręcznie przed siebie (musiałem ręcznie uruchomić sprężarkę do pantografu, bo nie chciały się podnieść) odblokowało kolejne eventy. Potem gdy wróciłem do EN57 Kolei Mazowieckich to pojawił się znowu problem, który już zgłaszałem w lipcu w Systemie Zgłaszania Błędów (brak runningnoise po przejściu do AI). MaSzyna w najnowszej wersji, niedawno na czysto instalowana. W załączeniu log i errors w pliku zip, ponieważ bezpośrednio pliki txt nie chciały się wrzucić. Zapomniałem dodać: najnowsze exe x64_181229 od tmj. Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 05 Stycznia 2019, 10:05:29
Cześć.  Jest problem z drzwiami w EN57 obojętnie jakim tylko oprócz 20xx
Jeśli zamykamy drzwi to dźwięk zamknięcia jest dopiero o 0.5 sekundy później niż drzwi fizycznie się zamknęły . Czyli chodzi tu po prostu o synchronizację dźwięków . We wszystkich członach się tak dzieje , tylko w co drugich drzwiach jest inny dźwięk ale nadal jest opóźniony dźwięk. 
exe x64_181229 od tmj.


Już zrobiłem I działa, przekazałem do Pana Stele.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2019, 12:40:27
No istotnie są średnio zgrane. Edycja tego jest prosta. Otwierasz sobie pliki mmd i fiz danego członu. W mmd znajdujesz wpis doorclose: w sekcji sounds:. Otwierasz wypisany tam plik do edycji by mieć oś czasu co do ms.
Z pliku fiz wyciągasz wartości: CloseSpeed, DoorCloseDelay, DoorMaxShiftL/R.
Czas od początku sampla do początku zgrzytu drzwi, czyli nabijanie siłownika, wpisujesz jako DoorCloseDelay. Czas od początku zgrzytu do łupnięcia to DoorMaxShiftL/R / CloseSpeed. Przesunięcie zostaje jak jest, wyliczasz prędkość.
Obliczenia powtarzasz dla każdego członu, który ma inne wpisy dźwięku zamykania. Gotowe pliki fiz podsyłasz komuś z wydziału repozytorium albo wrzucasz na test. Podejmiesz się? Proste, ale wymaga chwili zabawy.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 05 Stycznia 2019, 14:59:40
@Stele.  Znalazłem te doorclose I jak mam otworzyć niby ten plik np 697_en57_door_close_2.wav

Są tylko pliki .ogg o te chodzi ?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2019, 15:07:14
Dźwięki są w sounds. W preferowanym edytorze audio. Większość z nas używa audacity, ale jak umiesz w czymś innym pracować, to obojętne. Byle oś czasu wyświetlało.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 05 Stycznia 2019, 15:33:28
Jeśli zamykamy drzwi to dźwięk zamknięcia jest dopiero o 0.5 sekundy później niż drzwi fizycznie się zamknęły . Czyli chodzi tu po prostu o synchronizację dźwięków . We wszystkich członach się tak dzieje , tylko w co drugich drzwiach jest inny dźwięk ale nadal jest opóźniony dźwięk. 
Problem nie moze dotyczyc "co drugich drzwi we wszystkich czlonach" bo w danym czlonie wszystkie drzwi otrzymuja ten sam dzwiek i wartosci przesuniecia. Natomiast niektore czlony moga (i maja) wpisany inny dzwiek zamkniecia.

(konkretnie sa to 697_en57_door_close, 697_en57_door_close_2 lub 697_en57_door_close_3)
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 05 Stycznia 2019, 16:40:48
Jak mieć oś czasu co do ms w Audacity?
 połowa tych plików .fiz nie ma DoorCloseDelay. Nie wiem jak to zrobić, wydaje się proste a jednak trudne dla zwykłego użytkownika. 
I jak wyliczyć prędkość?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Stycznia 2019, 18:01:50
Domyślnie jest jak przybliżysz odpowiednio. Stawiasz kursor i odczytujesz. Pewnie też gdzieś podaje długość zaznaczenia.
Jak nie ma Delaya a dźwięk sugeruje taki, to po prostu dopisać w fiz w sekcji Doors.
W fiz masz prędkość [m/s] lub [°/s] i drogę [m]/kąt [°]. Z programu audio odczytujesz czasy. Ruch jest jednostajny. Wzoru uczą w podstawówce. Przekształcić, podstawić i tyle.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 06 Stycznia 2019, 10:36:57
Nie wiem o co chodzi z tym : DoorMaxShiftL/R. jak dam za mało to się otwierają do połowy , jak za dużo to otwierają się całe i zatrzymują się na siedzeniach .
A co do fiz to wzór na ruch jednostajny to V=s/t no ale skąd mam wziąć drogę ( s )? I kolejna rzecz , jak przybliżę odpowiednio , w sense tą lupą i potem LPM kliknę na tą oś to ile razy mam kliknąć ?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Stycznia 2019, 10:48:01
To są prędkości OpenSpeed=0.38 CloseSpeed=0.19 i musisz dobrać, żeby  droga w Twoim wypadku to DoorMaxShift była pokonana w czasie nagrania.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Bendrej w 06 Stycznia 2019, 13:02:08
W EU07-239-G i prawdopodobnie w innych z tą samą kabiną. Okno maszynisty jest zbugowane.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 06 Stycznia 2019, 13:42:12
A te DoorMaxShift to skąd mam wiedzieć ile ? Pan Stele napisał że od początku zgrzytu do łupnięcia i rozumiem to tak że po syczeniu do uderzenia, no ale w Audacity to jest  ( przykład door_close _2 ) od 1.6s do 3.6s , to jak mam to tam wpisać? Już zrobione


Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2019, 13:49:28
DoorMaxShift to droga. Tego nie tykasz, bo jest dobrze. 3,6 - 1,6 daje 2s ruchu.
DoorCloseDelay=1.6
t=DoorMaxShift/CloseSpeed
CloseSpeed=DoorMaxShift/2
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 06 Stycznia 2019, 14:42:15
W EU07-239-G i prawdopodobnie w innych z tą samą kabiną. Okno maszynisty jest zbugowane.
Poprawione w rev. 3340.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Zigi3OO w 06 Stycznia 2019, 22:45:18
Całkowo retro, misja druga, wersja zimowa.

Podczas powrotu z Jarkawek Sr1 na wjazdowym do Wilisia. Powód: AI nie potrafi uruchomić zamarzniętej na bocznicy SM42 (temperatury silnika, wody i oleju około -13 stopni). Bawiłem się wszystkimi opisanymi w instrukcji urządzeniami i przełącznikami ale nie udało mi się zmusić podgrzewacza wody do działania. Smutek. Log.txt i errors.txt w załącznikach.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Stycznia 2019, 00:52:45
Zrobiłem test. Wstawiłem na TD SP42 o temperaturze otoczenia i chłodziwa -15° C. Po wejściu w Prepare_engine AI poprawnie włączyło pompę olejową i grzałkę wody. Po pół godziny podgrzewania obiegu, osiągnęło 30° C oleju i uruchomiło silnik. Może ktoś podlecieć do takiej, co usiłuje się uruchomić na całkowie i walnąć jej screena z rozwiniętymi zakładkami debug vehicle i vehicle AI? Myślałem, że wymiana ciepła na chłodnicy jest szybsza od pracy grzałki, ale nie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 08 Stycznia 2019, 16:08:27
W EU07-373 (303e-hist2) oraz EU07-444 (303e-hist_444) są problemy z klapką baterii. To znaczy w 373 znajduje się teczka w miejscu tejże klapki, a w 444 jakaś wykładzina czy coś takiego. Po otwarciu klapki powstaje niezbyt ciekawy efekt. Mam też pytanie do EU07-444 - czy ona powinna mieć na bocznych szybach, to co widoczne jest na ostatnim screenie?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Stycznia 2019, 16:30:06
3 wygląda jakby ktoś chciał zrobić szybki przesuwne na zakładkę i źle dobrał alfę.
Kabinki spróbuję ogarnąć, wywalając te dekoracje z kabin A.
Walizkę wywaliłem, dywany są wszystkie w jednym obiekcie. Trzeba odkroić serwetki, dywan z baterii i przyparentować do klapki. Max nie wczytuje, sypie się.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: joey w 08 Stycznia 2019, 19:19:37
Lepsza jakosc screena ze stonki z Calkowa z tego postu: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30988.msg500124.html#msg500124 (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30988.msg500124.html#msg500124) na uploadzie, bo forum niezaleznie od wagi zalacznika zmniejsza obrazki 1600x1200 do 1440x1080 z fatalna kompresja i wyglada to tragicznie:
https://eu07.pl/userfiles/20736/sm42.jpg (https://eu07.pl/userfiles/20736/sm42.jpg) Brakujace linijki w debug data to nazwa pojazdu i ladunek.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Stycznia 2019, 21:00:12
W! to zjarana grzałka wody. Ale jak w pojeździe z automatyczną pompą, zapewniającą stały przepływ? Ona od początku była pod kontrolą AI? Taki efekt można uzyskać tylko ręcznie wyłączając obieg wody przy włączonej grzałce.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: joey w 09 Stycznia 2019, 19:12:45
Tamten screen zrobilem dawno i nie mialem pewnosci, czy nie namachalem czyms w kabinie po wejsciu przez F5 do lokomotywy, uruchomilem wiec znowu scenerie, tym razem nie wchodzac do tej SM42. Na exe 190105 stonka IC z Calkowa utknela na poczatkowych manewrach: https://eu07.pl/userfiles/20736/506_190105.jpg (https://eu07.pl/userfiles/20736/506_190105.jpg), uniemozliwiajac SU45-079 wyjazd z Paszkow (Paszek?) Wielkich. Do testu uzylem wiec exe 181216.
https://eu07.pl/userfiles/20736/2622_1.jpg chwila po przyjezdzie SU45-079 do Jarkawek (wg rozkladu 15:33)
https://eu07.pl/userfiles/20736/2622_2.jpg 15:42, jest W!.
Po pierwszych manewrach AI wylacza, z tego co pamietam z dawnych testow, cala lokomotywe z bateria wlacznie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 10 Stycznia 2019, 01:01:50
Grzalka uszkadza sie przy wylaczeniu, bedzie poprawka w nastepnym uaktualnieniu.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 10 Stycznia 2019, 20:16:42
Nie wiem czy było, ale chyba nie.
W SN61 w widoku z kabiny widać także lowpoly - nie dotyczy SN61-168, SN61-183.
EDIT: Rozjechane podświetlenie haslera jeszcze. (chyba przesunięte do góry lekko)
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Stycznia 2019, 20:49:19
Naprawione. Będzie w nowej paczce.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 11 Stycznia 2019, 21:30:42
Na exe z paczki 18.12 ET41 potrafi nie wyhamować pod S1. A jeśli wyhamuje dobrze, to nie rusza spod semafora po podaniu S2. Zbiornik główny napełniony tylko na 3 atmosfery. Ma ktoś tak jeszcze?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 11 Stycznia 2019, 23:20:24
Ale to w jakiejs konkretnej sytuacji i/lub dla okreslonego skladu, czy w ogole? Nie zauwazylem tego typu klopotow z ET41 na l053, w sumie na pozostalych scenariuszach tez nie.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 12 Stycznia 2019, 12:16:40
Działo się to na moich testach mojej scenerii. Ok, na razie nie mam czasu sprawdzać cos się dzieje na AI z ET41 na innych sceneriach wiec załóżmy ze alarm odwołany.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jochand w 12 Stycznia 2019, 12:43:29
Moze ktos sprawdzic ET-22 2009? W kabinie cos nie tak wyskakuja bledy;
Bad model: failed to locate sub-model "mnctr" in 3d model(s) of "et22-2009"
Bad model: failed to locate sub-model "{kran_zasadniczy" in 3d model(s) of "et22-2009"
Bad model: failed to locate sub-model "Przycisk-antyposlizg" in 3d model(s) of "et22-2009"
Bad model: failed to locate sub-model "i1knob" in 3d model(s) of "et22-2009"
Bad model: failed to locate sub-model "compr" in 3d model(s) of "et22-2009"
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Stycznia 2019, 12:57:20
Ta kabina to jeden wielki bug. Mi się nawet nie wyświetla poprawnie. Te błędy są, ale nikt nie tykał mmd w aspekcie przełączników od roku.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: tmj w 12 Stycznia 2019, 16:42:04
Działo się to na moich testach mojej scenerii. Ok, na razie nie mam czasu sprawdzać cos się dzieje na AI z ET41 na innych sceneriach wiec załóżmy ze alarm odwołany.
Na kaliskiej w zasadzie tez nie zauwazylem problemow z ET41, z tym ze u siebie uzywam wersji z ET41_v2 poniewaz v1 wylecial z paczki jakis czas temu i ze wzgledu na brakujace wpisy w .mmd nie uruchamial sie poprawnie. Jesli mozesz mi podac na ktorym konkretnie scenariuszu i jaki egzemplarz zachowywal sie tak jak piszesz, sprawdze to u siebie blizej.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 12 Stycznia 2019, 18:34:10
Działo się to na nowo pobudowanej petli wokół Ostrowa Wlkp tak wiec na razie nikt tego sprawdzić nie może. ET22 daja sobie tam rade na razie je tam powstawiałem.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 13 Stycznia 2019, 10:45:56
Moze ktos sprawdzic ET-22 2009? W kabinie cos nie tak wyskakuja bledy;
Coś tam poprawiłem w tych kabinach. Szału nie ma, ale powiedzmy, że kabina jest w stanie pozwalającym na jazdę tym wynalazkiem. Pomijam kwestię dźwięków, gdzie przetwornicy i buczka SHP/CA praktycznie nie słychać, a z kolei sprężarka zagłusza wszystko :P.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: jochand w 14 Stycznia 2019, 11:39:51
ET-42, tachometr tyka ale nie wskazuje szybkosci. Pod F12 pokazuje.

EDIT: nie widzialem wpisu o zalaczeniu sygnalizacji, dziala. Mozna usunac.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 14 Stycznia 2019, 11:48:31
Załączyłeś sygnalizacje?
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: joey w 15 Stycznia 2019, 21:00:58
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 16 Stycznia 2019, 20:20:36
W 6Dg (niezależnie od wersji) w "kabinie B" tekstura wyłączonego radiotelefonu wyświetla się nieprawidłowo. Również w tej kabinie sygnalizacja stanu świateł działa chyba na odwrót, tzn. światła lewe są zamienione z prawymi.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Stycznia 2019, 22:37:06
Zamieniłem lampki. O co z radiem chodzi, nie mam pojęcia. To jest ten sam includ w obu kabinach.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 17 Stycznia 2019, 11:01:05
Wydaje mi się, że problem może być z submodelem ekran_wlaczony w pliku 6dg_1]kabina_b.t3d. Po usunięciu tego submodelu wyświetlana jest tekstura wyłączonego radia.

Inna sprawa dotycząca radia: w ST45 po przejściu do kabiny B nie odtwarza się dźwięk załączenia radiotelefonu. Z tego co udało mi się ustalić to odgrywa się on w kabinie A. Sprawdzane na plikach t3d.

EDIT: Udało się ustalić, że przyczyną nieprawidłowego wyświetlania tekstury w 6dg jest rzeczywiście submodel ekran_wlaczony w pliku 6dg_1]kabina_b.t3d. Jest on wysunięty zbyt bardzo przed radio i dlatego wyświetlana jest tekstura załączonego Kolibra. Na screenie widać, że pod teksturą załączonego radiotelefonu, jest właściwa tekstura. Dla porównania w kabinie A w przypadku wyłączonego radiotelefonu, tekstura wyłączonego Kolibra jest nad teksturą załączonego. Czyli zostaje kwestia, żeby ktoś ten jeden submodel w kabinie B nieco cofnął, tak jak jest to w kabinie A.

EDIT1: Brak dźwięku załączenia radiotelefonu w kabinie B to powszechniejszy problem. Występuje on na wszystkich lokomotywach z tymi radiotelefonami. Dotyczy on np. EU07-15xx, ST45, Dragona itp.
Tytuł: Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 17 Stycznia 2019, 18:49:07
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).
Akurat ta gałąź jest poprawna. Może tego nie widać z loga ani .ctr, ale wynika to z istoty sterowania na stacji. W każdym bądź razie błąd faktycznie występuje - po wjechaniu za semafor C nie jest ustawiana właściwa flaga dla pociągu. Powodem jest literówka w warunku.
Dodana poprawka do repozytorium: rewizja 3381.