- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: JAN21 w 09 Listopada 2018, 00:14:56

Tytuł: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Listopada 2018, 00:14:56
Cześć!
Tworze sobie i tworze aż nagle zachciało mi się obrotnicy.... No to sobie wstawiłem. Przy próbie obrotu eventem, sam tor obraca się o jakieś 80* przy czym nadal podąża za obrotnicą. Tak jak w załącznikach. W czym może być problem? Aktualnie korzystam z exe 181030.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Listopada 2018, 01:36:52
Trudno stwierdzic, chyba jedyna istniejaca obrotnica jest wstawiona na ktorejs ze scenerii Ry, a i tam jest niewykorzystywana. Gdy patrzylem pare miesiecy temu to sterowanie nia dzialalo. Byc moze ruchoma czesc modelu musi byc obracana swoim wlasnym eventem animacji? Bo po screenach nie wiem za bardzo czy problemem ma byc ze obraca sie tylko tor, czy ze obraca sie inaczej niz sama obrotnica.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: Cookie w 09 Listopada 2018, 06:28:41
Działająca obrotnica jest na Quarku. Sterowanie Shift+2-7.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Listopada 2018, 07:57:16
Problemem jest to, że w momencie w którym próbuje ją obrócić pierwszy raz, to sam tor obraca się do tej jednej pozycji, niezależnie jak był ustawiony na początku, i dopiero potem zaczyna się obracać wraz z modelem. Wieczorem postaram się nagrać film jak to wygląda.

Edit: Na szybko się udało i film nagrać: https://youtu.be/quIgnuwXlu8
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Listopada 2018, 11:33:53
Wstaw ten kawałek mapy z oskryptowaniem. Tak na sucho to ciężko zgadywać.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Listopada 2018, 12:57:37
Nieważne w jakiej pozycji na początku jest tor on i tak wraca do tej jednej. Tak jakby musiał się wyrównać do osi Y żeby mógł się obracać.

Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Listopada 2018, 15:04:25
Wyglada na to ze kod animacji obrotnicy nie uwzglednial, ze model do ktorego jest podczepiany tor moze byc obrocony w scenerii. Powinno byc ogarniete w nastepnym uaktualnieniu.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 10 Listopada 2018, 23:12:42
Dzięki, a jescze jedno pytanie. Czy jest jakiś sposób, jak położyć te tory z dużą dokładnością? Bo 3ds nie daje sobie rady z tym. A nieważne jak je kładę, zawsze są przedstawione w ten sam sposób i zawsze prawidłowo ustawiony jest tylko ten tor od którego zaczynałem. Może Max nie ustawia pivota idealnie po środku toru przez co nie robi on idealnego koła?
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Listopada 2018, 23:24:35
Powinien co do milimetra. Tylko tor nie ma pivota przecież, jest splinem. W scn ma dwa dwa punkty i dwa wektory. Punkt obrotu exe musi liczyć z tego.
Tytuł: Odp: Problem z Obrotnicą
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 11 Listopada 2018, 09:51:55
Chodziło mi o to, że w maxie jak robię te tory to centruje pivota toru obrotnicy. Obracam o 7.5° i dodaje do niego kolejny tor i tak cały czas. No i może ten pivot się niedokładnie ustawia? W rainstedzie jest możliwość obrotu toru?