- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Lipek w 09 Września 2018, 17:24:01

Tytuł: Dziwny hamulec w EN57
Wiadomość wysłana przez: Lipek w 09 Września 2018, 17:24:01
Witam, chciałbym uzyskać pomoc w sprawie problemu, na który natrafiłem pewien czasu temu, a mianowicie niezrozumiałe działanie hamulca w EN57.
A więc, do rzeczy. Przy próbie zahamowania hamulcem w pozycji kranu maszynisty [Num 8] i [Num 5] zupełnie nic się nie dzieje, efekt ruchu kranu hamulca jest lecz ciśnienie w cylindrze hamulcowym jak stało tak stoi na 0. Działa jedynie hamowanie w pozycji [Num 2]. Do tego operowanie hamulcem poprzez [Num 9] oraz [Num 3] daje identyczny efekt... Na innej scenerii natomiast zauwazylem podobny problem lecz tym razem chodzi o to, że kran hamulca, w każdej pozycji wpuszcza tyle samo powietrza do cylindra, a więc hamuje z identyczną siłą, nie wiem czy może być to spowodowane. Proszę o pomoc i z góry dziękuje, Pozdrawiam =)
Tytuł: Odp: Dziwny hamulec w EN57
Wiadomość wysłana przez: Pyth00n w 09 Września 2018, 20:19:22
Cytuj
Opis hamowania w ED72, EN57 (w wersji z systemem hamulca Oerlikon elektropneumatyczny)
Podczas jazdy kran powinien znajdować się w pozycji "jazda" Num 6.
Gdy chcemy zahamować wpuszczamy do cylindrów powietrze. W tym celu ustawiamy kran w pozycji "hamowanie ep" (klawisz Num 3), a następnie powracamy do pozycji "jazda" (Num 9 lub Num 6). Ilość powietrza, jaka trafiła do cylindrów, a co za tym idzie siła hamowania zależy od czasu, w jakim kran pozostawał w pozycji "hamowanie ep". Jeśli hamujemy zbyt gwałtowanie, możemy wypuścić nieco powietrza z cylindrów lub wyluzować skład całkowicie. W tym celu przestawimy kran hamulca w pozycję "luzowanie" - trzymamy klawisz Num .. Gdy przestaniemy naciskać klawisz Num . kran samoczynnie powróci w pozycję "jazda".
Tytuł: Odp: Dziwny hamulec w EN57
Wiadomość wysłana przez: Lipek w 09 Września 2018, 21:18:44
Dzięki =)
Czyli to, że nie ma różnicy pomiędzy poszczegolnymi stopniami kranu maszynisty jest jak najbardziej normalne?
Tytuł: Odp: Dziwny hamulec w EN57
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Września 2018, 21:39:59
Tak. W tym kranie liczy się czas na pozycji hamowania/luzowania zarówno w trybie EP jaki PN. Tryb EP wymaga zasilonego zaworu, czyli załączonego wyłącznika hamulca elektropneumatycznego (domyślnie, ale mogłeś przypadkiem wyłączyć) i ustawionego kierunku jazdy.
Tytuł: Odp: Dziwny hamulec w EN57
Wiadomość wysłana przez: Lipek w 10 Września 2018, 18:41:58
Okej, wielkie dzięki za pomoc =)