- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: SM40 w 04 Lipca 2018, 12:19:36
-
Dlaczego niema drzwi pomiędzy klasą 2 a 1? Ja pamiętam że takie drzwi występowały w wagonach ale nie wiem czy w tych . Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.
-
Drzwi występowały w wagonach 609A pomiędzy częścią z przedziałami a częścią rowerową/bagażową.
-
W 112At nie ma żadnych drzwi: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/112Atkorytarz.JPG?1530700839114
-
W porządku jak niema to niema ale ja pamiętam że gdzieś takie drzwi były z jednej strony była 2 a z drugiej 1 i tło było rozmyte wokół żeby te liczby się nie nachodziły, chociaż w niektórych wagonach było to rozdrapane i było widać drugą liczbę a jaki to był typ wagonu to nie mam pojęcia.
-
Takie środkowe drzwi to miały ryflaki 101a/102a, ale to bardzo odległe czasy.
-
W porządku jak niema to niema ale ja pamiętam że gdzieś takie drzwi były z jednej strony była 2 a z drugiej 1 i tło było rozmyte wokół żeby te liczby się nie nachodziły, chociaż w niektórych wagonach było to rozdrapane i było widać drugą liczbę a jaki to był typ wagonu to nie mam pojęcia.
Na pewno było to m.in. w wagonach 104Ac serii ABwxz produkowanych przez HCP. Część z 1 klasą miała 4 przedziały, a w 2 było 5 przedziałów. Drzwi w korytarzu były wahadłowe.
-
Chyba napisze off-topic:
A czy ja byłbym wstanie pamiętać takie wagony? Do kiedy one jeździły w pociągach? To rozmieszczenie przedziałów 4 pierwszej i 5 drugiej wydaje misie znajome.
-
104ac mogły być jeszcze używane w pierwszej połowie lat 90, raczej nie dłużej, jako że nie widziałem ich nigdy w malowaniu zielono/czerwono-kremowym.
-
No niestety nie pamiętam w ogóle lat 90 ale pamiętam że to było jakoś 10 lat temu, lata 2006-2008 i wagony były czerwono-zielone. Jeśli złamałem regulamin to można obciąć.
Czemu obciąć? Wydzielimy o tu, bo testy to istotnie nie miejsce na taką dyskusję i będzie dobrze. :) @Stele
-
10 lat temu w takim malowaniu mogłeś widzieć właśnie 112at, chyba że to był jakiś pociąg retro.
EDIT: pogrzebałem trochę w necie, bo też mi to nie dawało spokoju, i znalazłem coś takiego: http://forum.modelarstwo.info/threads/wagonowy-hyde-park-na-pkp-po-1945-roku.27173/page-20#post-637665 (http://forum.modelarstwo.info/threads/wagonowy-hyde-park-na-pkp-po-1945-roku.27173/page-20#post-637665)
Jest to wagon 104af, sądząc po zdjęciu był w użyciu w 2001 roku, oczywiście mógł być dłużej.
-
No dobrze mogłem widzieć 112At jak piszesz ale czy miały te drzwi międzyklasowe czy nie? I nie, nie był to pociąg retro ale też nie musiał być to normalny pociąg, mógł gdzieś stać na bocznicy ale jest to mało prawdopodobne. A i jeszcze pamiętam że miał najprawdopodobniej kwadratowe okna czyli takie jak w tym 104Ac lub 104Af.
-
Jeżeli kwadratowe to na pewno nie 112at, tam były tylko zaokrąglone. Musiał to być 104af, czy tam były drzwi tego nie wiem, nigdy w tym wagonie nie byłem.
-
Aż się prosi o zrobienie repaintu. I wtedy to wnętrze z drzwiami po srodku można by dac. Mysle ze w tym wagonie wystepuja.
-
Wciąż nie wiem czy mogłem go widzieć czy mi się tylko wydawało czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy ten wagon 104Af jeszcze istniał w okolicach 2006?
A może to nie był wagon polskiej produkcji, może widziałem jakiegoś Butazena czy Gorlitza?
-
@SM40: może jesteś w stanie powiedzieć gdzie widziałeś taki wagon? Może na jakichś składach dalekobieżnych, gdzie jeździły zagórskie wagony? Ja pamiętam ten typ z lat 80 i 90, gdyż sporo było jeszcze wagonów typu 104Af w starym malowaniu. Potem widywałem je już zielono/czerwone, co wydawało mi się dość odważnym malowaniem. To wszystko wynikało z tego, że od dziecka człowiek był przyzwyczajony do szarzyzny w temacie wagonów pasażerskich PKP.
-
Na trzecim zdjęciu załączonym przez @EP08_015 napisane jest, że to ostatni wagon tego typu na PKP, a zdjęcie jest z 2000, tak więc wątpię czy jeździł jeszcze w 2006.
@EP08_015, czemu nie dasz na testy?
-
Poniewaz wiem ze testu nie przejdzie a ja nie mam czasu piescic sie nad kazdym pikselem. Nawet numer boczny sztukowalem. 90 procent moich dodatkow poleglo z powodu niskiej jakosci tekstur a czasy gdzie z byle g... sie bata krecilo i kazdy sie cieszyl bezpowrotnie minely. Jak jestes zainteresowany to na chomie lezy do pobrania.
-
@EP08_015 a co tam takiego do dokończenia jest?
-
Nieznany wystroj wnetrza wagonu. Tekstura to repaint z azdu. Nieznany uklad urzadzen na podwoziu.
-
Pobrałem od Ciebie z chomika, ale nie wiem jaki wpis dać do textures.
-
104af.mat=104af,AB,104af//v2,104af,PKPPR,Zagórz,?,?,EP08_015
-
Na necie jest bardzo mało zdjęć tego wagonu, a te co są to dość stare fotki (najnowsza z 2003 roku już odstawionych wagonów):
http://rail.phototrans.eu/13,5567,0,_.html (http://rail.phototrans.eu/13,5567,0,_.html)
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38239 (https://wrphoto.eu/details.php?image_id=38239)
http://forum.modelarstwo.info/threads/wagonowy-hyde-park-na-pkp-po-1945-roku.27173/page-20#post-637665 (http://forum.modelarstwo.info/threads/wagonowy-hyde-park-na-pkp-po-1945-roku.27173/page-20#post-637665)
https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21837.0;attach=52196;image (https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21837.0;attach=52196;image) - trochę dziwi mnie bardzo ciemny odcień zieleni.
Tu natomiast, na końcu jest zdjęcie przedziału 1 klasy z czasów PRL, jedyna zdjęcie z wewnątrz, w sumie nie wiele mówiące:
http://zeus.krb.com.pl/?50-lecie-produkcji-wagonow-osobowych-w-zakladach-h.cegielski-nr-1-1979,54 (http://zeus.krb.com.pl/?50-lecie-produkcji-wagonow-osobowych-w-zakladach-h.cegielski-nr-1-1979,54)
-
Pewny jestem że jak byłem mały to takim jechałem, ale szczegółów nie pamiętam.
-
Kurcze, może ja też szczegółów nie pamiętam i coś mi się wymieszało? Może tam jednak tych drzwi nie było nie wiem, a ty pamiętasz te drzwi czy nie?
-
A może pomyliło Ci się z drzwiami w 609A? Tam są 4 przedziały i dodatkowe drzwi.
-
609A były malowane na brązowo-kremowo, a te wagony co widział @SM40 były czerwono-zielono-kremowe, czyli dzielone tak ja 112at, a drzwi były w środku, pomiędzy 1 i 2 klasą. Na 99% były to 104af, dziwi tylko rok (2006).
-
Te drzwi coś mi się kojarzą. O ile pamiętam to był 2002 lub początek 2003.
-
Najlepiej byłoby, jakbyście przypomnieli sobie gdzie te wagony widzieliście lub skąd dokąd jechaliście, jakiej relacji był pociąg i jaka była jego trasa.
-
Jedynie co pamiętam to że prawdopodobnie był to skład szczecin-przemyśl.
-
W latach 2002/2003 to mógł być już 112at. 104af na takim składzie jest raczej niemożliwe w tych latach, wtedy były w Ostrołęce (już odstawione) i ostatni czynny w Zagórzu (w 2001).
-
Drzwi międzyklasowe w 112At były montowane podczas modernizacji wagonów na ten typ. Wraz z przejęciem wagonów przez PKP Intercity drzwi te były stopniowo likwidowane wraz z wprowadzeniem systemu rezerwacji miejsc.
Taka hipoteza jest najbardziej prawdopodobna.
-
Bardzo podoba mi się ta hipoteza, wtedy wagon by się zgadzał, kolor też ale te kwadratowe okna mnie męczą.
Przypomniałem sobie że prawdopodobnie była to relacja nad morze albo w góry nie przez magistrale (CMK) ewentualnie mógł ten wagon stać na jakimiś dworcu typu Wrocław, Katowice, Kraków taki duży dworzec.
PS. Kojarzycie taki dworzec gdzie zejście do podziemi (taka pochylnia) było całe zasrane (dużo kup)? Bo nie mogę sobie przypomnieć.
-
Takie wagony były na 100% w Szczecinie i Wrocławiu, do tego jeździły przede wszystkim w składach dalekobieżnych, co by się pokrywało z tym co pisze @SM40 i @MR6. Co do przejścia z "ozdobami"... w tamtych latach dworce, nawet te w dużych miastach, do zbyt estetycznych nie należały.
-
Takie to znaczy jakie? 112At czy 104Ac, 104Af? Jeśli 112At to czy naprawdę nie zachowały się zdjęcia tych drzwi?
PS. Przepraszam jeśli uznałeś to za krzyk czy żądnie czegoś. Zdjęć oczywiście szukałem i nie znalazłem.
-
Oczywiście chodziło o 112at, do żadnego zdjęcia korytarza z drzwiami się nie dokopałem niestety.
-
Jeśli 112At to czy naprawdę nie zachowały się zdjęcia tych drzwi?
Kiedyś jedno takie zdjęcie widziałem (na vagonwebie bodajże), ale teraz nie mogę go znaleźć. Były to całkowicie przeszklone drzwi z białą cyfrą 1 lub 2 w kroju takim jak oznaczenia klasy z zewnątrz, a pod nią była naklejka informująca o zakazie palenia.
-
https://www.youtube.com/watch?v=rJJ7TcV7yMw (https://www.youtube.com/watch?v=rJJ7TcV7yMw)
Jest tu bardzo szeroki opis wagonów 112at, tyle że o drzwiach nic nie ma, za to na filmiku widać pociąg Szczecin - Przemyśl, taki jakim jechał kolega @MR6, co rzecz jasna potwierdza wykorzystywanie tych wagonów na składach tej relacji.
-
Znalazłem na Wiki dwie ciekawe informacje związane z tematem:
- zdjęcie (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/112Atkorytarz.JPG)
- wpis o następującej treści "Na korytarzu w miejscu zmiany klasy znajduje się naklejka informująca o tym, w którą stronę znajdują się przedziały klasy 1, a w którą przedziały klasy 2."
Źródło - https://pl.wikipedia.org/wiki/112At (https://pl.wikipedia.org/wiki/112At)
Obie te rzeczy przekonują mnie do tego, że drzwi pomiędzy 1 i 2 klasą nie było. Na obrazku poniżej środkowego okna mamy wlot powietrza, który zmniejsza prześwit korytarza, a drzwi musiałyby być zaraz za nim. Z tego wynika, że albo byłyby przewężone, z zaślepką o strony okiem, by móc się otwierać w obie strony, albo mogłyby się otwierać tylko w jedną stronę. To powoduje myślenie, że jednak lepiej było tych drzwi tam nie umieszczać.
-
Już wcześniej była mowa, że drzwi działowe były, ale w wagonach 104Af. ;)