- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 29 Czerwca 2018, 11:09:14

Tytuł: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 29 Czerwca 2018, 11:09:14
Cześć :)
Z racji spędzania urlopu w Trójmieście naszło mnie pewne pytanie, patrząc na zestawienia pociągów sezonowych z/na Hel.
Otóż bardzo ciekawym zestawieniem są SA133+bonanza (120A)+SA133 ew. w innym wariancie SA138+bonanza+SA138. Moje pytanie brzmi, w jaki sposób ukratniane są te pojazdy? Przekonałem się już że:
a) drugi pojazd nie jest obsadzony a jego silnik pracuje
b) podczas rozruchu słychać wchodzenie silnika na wyższe obroty
c) sprzęgane pojazdy są podpięte wężami 5 i 8 atm. oraz widoczny jest cienki kabel który początkowo brałem jako kabel od SIP`a (ale czy tylko?)
Szczególnie ciekawe jest to, że ukrotnienie odbywa się pomiędzy z udziałem wagonu.
Pytanie brzmi: jak? Pomocy kochani, bo okazało się, że tego nie wiem :).

Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: gravition w 29 Czerwca 2018, 13:21:03
Wyobraź sobie, że tego wagonu nie ma, dwa SA łączysz sprzęgiem śrubowym, powietrzem i właśnie tym kabelkiem, przez który idą sygnały elektryczne sterowania, w tym sip. Łączenie SA - wagon - SA jest zrobione w taki sam sposób, tylko w podwoziu wagonu jest przedłużacz, którym idą sygnały elektryczne sterowania między SA
Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 29 Czerwca 2018, 16:02:46
Jestem w stanie sobie wyobrazić. Zwłaszcza, że podobnie sprzęgane są 2xSA Arrivy. Stawiałem raczej, że wspomniany kabel jest tylko od SIP'u.
Czy zatem jest ktoś w stanie potwierdzić słowa kolegi? :)
Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 29 Czerwca 2018, 16:07:00
Zwłaszcza, że podobnie sprzęgane są 2xSA Arrivy.
A, właśnie, podobny dylemat mi się nasunął, jak zobaczyłem SA106 ukrotnioną z MR/MRD, czy SA132 połączoną z SA137. Czy rzeczywiście każdy szynobus można z każdym ukrotnić, a może w obu maszyniści sterowali niezależnie (przez radio)? Albo może w zakładzie, gdzie dokonano polonizacji MR/MRD wymienione zostały silniki na te, które stosowane są w SA106 itp.? Ktoś może rozwikłać ten dylemat?
Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 29 Czerwca 2018, 19:30:32
Trudno mi sobie byłoby wyobrazić, by dwa pojazdy odmiennej konstrukcji tak jak np. SA106 z MR dało się ukrotnić, mogą jechać połączone, ale na pewno nie ukrotnione z racji tego, że zupełnie inne mają sieci sterowania.
SA132 z SA137 już szybciej, bo to  ten sam producent i w tym wypadku wydaję się to bardziej możliwe.
I tu nie chodzi o zmiany silników na te same, tylko oto, by sieci sterowania były te same, np. ED250 nie połączysz z ED160, gdyż w tym pierwszym jest sieć TCN, a w tym drugim Ethernet i po prostu nie ma możliwości sterowania.
Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: Cookie w 29 Czerwca 2018, 21:34:49
Z tego co wiem to np. W Stanach i krajach Niemieckich stosuje się jakieś systemy sterujące czy coś takiego dzięki którym można ukrotnić dwa lub nawet kilka różnych typów. Zgaduję że działa to na systemie cyfrowym tj. komputer sterujący pojazdem ukrotnionym. W systemie analogowym sobie tego za bardzo nie wyobrażam.
Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 29 Czerwca 2018, 21:49:28
SA132 z SA137 już szybciej, bo to  ten sam producent\
No właśnie nie, bo SA132 to wyrób Pesy, a SA137 są wyprodukowane w Newagu.
Tytuł: Odp: Ukratnianie SZT a zestawienie - Trójmiasto i okolice
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 29 Czerwca 2018, 23:01:29
A to przepraszam, faktycznie mój błąd, miałam na myśli te 13x wysyłane m.in. do Włoch.