- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: danmaz w 24 Maja 2018, 08:37:40

Tytuł: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: danmaz w 24 Maja 2018, 08:37:40
Po podpięciu do składu nie mogę ruszyć tak jak hamowałby skład
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Maja 2018, 08:53:46
Odhamowałeś cały skład? Spiąłeś czerwone węże?
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 24 Maja 2018, 09:25:32
Podpinam się pod wątek, w scenariuszu linia61_towarowy2 podjechałem pod wagony postępując zgodnie z instrukcją. (R, wybierak na 2, hamulec lokomotywy zaciśnięty). Zapiąłem wagony 2xInsert, wracam do lokomotywy a tam ze 200kPa w cylindrze. Odhamowałem lokomotywę, wrzuciłem 6 i nic. Ciśnienie nie spada. Instrukcja nie przewiduje żadnego odhamowywania wagonów.
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 24 Maja 2018, 09:45:46
A nastawnik kierunkowy dałeś na kierunek?
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 24 Maja 2018, 09:57:39
Ja dałem. Jednak hamulce są zaciśnięte i jest tam zazwyczaj ponad 200kPa. Ustawienie rączki od hamowania na "6" nic nie daje, (Bodajże ET22, jeśli to istotne oraz kilkanaście wagonów cystern)
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: dymus w 24 Maja 2018, 10:06:05
Jesli ciśnienie w przewodzie głównym spadnie poniżej pewnej wartości (np. przy podczepianiu się do składu który stał dłużej odstawiony), do odhamowania skadu trzeba oprócz naciśnięcia 6 (jazdy) czy , (uderzeniowego) trzeba też nacisnąć odlużniacz 4. Bez tego ciśnienie w przewodzie głównym się nie podniesie (mimo ustawienia na jeździe czy uderzeniowym) i nie będzie się dało wyluzować skład.
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 24 Maja 2018, 10:11:45
Dymus, w jakiej kolejności się to robi?
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Maja 2018, 10:14:12
Manometr cylindrów hamulcowych wskazuje stan cylindrów samej lokomotywy. Żeby skład był odhamowany w przewodzie głównym powinno być 5 atmosfer.
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: dymus w 24 Maja 2018, 10:24:52
Podczepić się do składu, połączyć sprzęg i przewody hamulcowe. Dać w jazdę lub uderzeniowe. Jesli ciśnienie w przewodzie głównym zacznie rosnąć to ok, nic nie trzeba w zasadzie więcej robić. Jeśli sie nie zmieni to trzeba nacisnąć i przytrzymać odluźniacz (mając kran na jeździe lub uderzeniowym). Ciśnienie w przewodzie zacznie rosnąć. Odluźniacz w tym przypadku nie tylko wyluzuje cylindry lokomotywy (ale tylko jej samej i tylko od hamowanie kranem główym) ale też przesteruje elektrozawór tak zeby można było wyluzować kranem hamulce pociągu. Jest to lekie zabezpieczenie, że gdyby ciśnienie znacznie spadłoby w przewodzie, maszynista nie zauważył i doruchowo dał w kran w luzowanie to skład nie wyluzuje i trzeba dodatkowo naciśnąć odlużniacz, żeby zwrócić uwagę na znaczny spadek ciśnienia. Przynajmniej takie tłumacznie kiedyś udało mi się znaleźć.
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 24 Maja 2018, 10:29:42
Dziękuję, spróbuję dziś wieczorem i dam znać :)
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 24 Maja 2018, 20:27:04
Zadziałało, dziękuję. Niestety, w tym scenariuszu nie działają chyba semafory, po podczepieniu wagonów nigdy nie zapala się zielone światło… Szkoda.
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Maja 2018, 20:36:07
Radzę z L61 nie korzystać. A jak już, to śledź forum, jest wątek gdzie są problemy z l61.
Tytuł: Odp: Ruszenie
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 24 Maja 2018, 21:06:59
Dzięki.