- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: DjSon231 w 23 Maja 2018, 23:47:45
-
Przyglądałem się niektórym reakcjom użytkowników na niektóre scenerie (mniej więcej wiedząc jakie mają komputery), patrzyłem na osiągi swojego laptopa i komputera, i stwierdzam, że:
Wymaganiami minimalnymi (1080p i 30 FPS, pod architekturę 64-bitową) dla MaSzyny są:
- Core 2 Duo E4700 2.6GHz, odpowiednik AMD - AMD APU A4-6300 Dual-Core
- Radeon R7 250, odpowiednik nVidia - GeForce GT 740 v3 = KONIECZNIE minimum 2 GB VRAM GDDR5
- 6 GB RAM
- 13 GB wolnego na dysku, w przypadku HDD dysk o szybkości 7200 rpm <- pamięć zostaje, 13 GB na wszelki wypadek, jak użytkownik będzie pobierał patche.
- karta dźwiękowa obsługująca OpenAL wraz ze stereo
- opcjonalnie porty COM przy składaniu własnego pulpitu.
- Wymagania pod x86 MOGĄ być ciut niższe.
Wymagania zalecane:
- Intel Core i3-4130 lub AMD FX 6100 (Ryzeny, nawet pierwsza generacja trójek to już hardcore)
- 8 GB RAM DDR3 (DDR4 też nie jest jakoś specjalnie wymagane, DDR2 by sobie świetnie radziło)
- 2 GB VRAM - nVidia GeForce GTX 750 lub Radeon HD 7850 / Radeon R7 370
- 13 GB wolnego na dysku, w przypadku HDD dysk o szybkości 7200 rpm <- pamięć zostaje, 13 GB na wszelki wypadek, jak użytkownik będzie pobierał patche.
- karta dźwiękowa obsługująca OpenAL wraz ze stereo
- opcjonalnie porty COM przy składaniu własnego pulpitu.
Dotyczą scenerii wymagających typu Całkowo v2, tudzież Kaliska.
Edit 1: obniżyłem wymagania co do karty graficznej, zmodyfikowałem RAM, zaaktualizowałem dane o dysku i architekturze procesora.
Edit 2: dodałem wymagania zalecane.
Edit 3: zmiana karty graficznej na R7 250 i GT 740 v3 przy wymaganiach minimalnych.
-
Ja bym podniósł te wymagania, tym bardziej, że i laptopy sprzedaje się coraz mocniejsze, a i komputer nie zły można złożyć coraz mniejszym kosztem. Wielu użytkownikom nie starczało 4gb ram. Ilość tej pamięci podniósł bym do ośmiu. Teraz to standard jak patrzyłem na laptopy no i najfajniej było by ddr4. Procek I5, ze względu na pythona i bardziej wymagającą fizykę pojazdów. Cztery rdzenie. Zalecał bym I5 jeśli chodzi o intela, odpowiedniki na pewno się znajdą. Co do pamięci, najfajniej hulało by na ssd, próbowałem tego i są efekty, ale to tak gratis. Karta graficzna, to już według waszego uznania, ale 2gb własnej pamięci tak, to minimum.
-
Karta graficzna innej firmy niż Intel.
-
Żaden tam i5, żadne 8 GB. Mi niedawno ładnie MaSzyna działała przy 60 FPS jak miałem FX-4130, 4 GB RAM i Radeon HD 7750. Naprawdę, Core 2 Duo i 4 GB RAM wystarczą. Jeśli nie, to podniósłbym do 6 GB, ale to jest maks. Na moim laptopie z 3 GB RAM DDR2 ładnie chodzi, występują czasami ścinki pojedyncze, przy rozdzielczości 1366x768. FPSy oscylują w granicach od 20 do 45.
-
Ustalcie między sobą jakie mamy zalecane wymagania sprzętowe, to wrzuci się to na stronę główną :)
-
Jeśli mówimy o 25< fps, to nie są to minimalne wymagania.
Dorzucając cegiełkę:
- Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz
- ram 8GB
- GeForce 610M
Chodzi płynnie, nie podam dokładnie ile fpsów, bo dawno mnie na szlaku nie było ;)
-
Na l53 bez problemu 2FPS są
2x Intel celeron 1.80 ghz
Karta intelowska 1350 mb v-RAM
4 GB RAM-u
-
Jeśli chcemy określić ilość ramu trzeba uwzględnić do jakiego systemu operacyjnego. Np Win 10, 32 bitowy teoretycznie działa przy 1 gb. ale już 64 bit potrzebuje 2 gb. Więc mając 4 gb ramu przy win 10 64 bit wiele nam nie zostaje dodać jakiegoś antywirusa itp... pierdoły, ramu wiele nie zostaje.
-
Z tego co zauważyłem, to ram odgrywa obecnie kluczową rolę. Myślę że 6GB jest optymalną wartością, aby jeździć przy wysokim ustawieniu grafiki. Procesor i karta aż takiego znaczenia nie mają. U mnie przy 4GB na 32 bit XP są problemy na wymagających sceneriach, w postaci braku tekstur, lub wręcz zamknięciu symulacji z powodu zapchania pamięci, nawet podczas wczytywania.
-
Należało by też do uwzględnić wymagania bibliotek programistycznych, które są wymagane do symulatora ;)
Pakiety Visual C++ Redistributable 2008, 2015 i 2017
Dla tego drugiego wymagania to:
Microsoft Windows 7/8/8.1/10;
Dysk twardy o szybkości 5400 obr./min.
- Tutaj bym zalecił 7200 RPM dla symulatora i ok. 10 GB wolnego miejsca na dysku;
- Zgodzę się z @CX MANIAK, że 6 GB RAM będzie optymalne.
-
Będę aktualizował wszystkie dane w pierwszym poście, na podstawie komentarzy zamieszczonych pod nim.
-
6GB RAM nie jest ilością zalecaną przy budowie i/lub rozbudowie komputera z pamięcią DDR - wymyśloną ją po to, aby moduły ("kości") pracowały w dual channel - odczytując dane w jednym kanale i równocześnie zapisując w drugim podczas tego samego cyklu zegara taktującego, jednak aby tak się działo moduły o jednakowej pojemności muszą być umieszczone w odpowiednich slotach (w laptopach zwykle są takie tylko dwa i nie ma problemu gdzie wetknąć taką parę, ale w PC zwykle cztery, podzielone na pary DualChannel kolorami, choć dwuslotowych płyt gł. też nie brakuje).
Jeśli zatem jest 6GB RAM DDR, to są albo 3 kości po 2GB albo jedna 4GB i jedna 2GB, w związku z czym nie pracują w Dual Channel (z przeplotem), co zmniejsza wydajność całego systemu szczególnie w grach. Wszelkie wartości pośrednie (1+2GB, 2+4GB, 8+2GB, 8+4GB, itd.) powodują wyłączanie się trybu DualChannel dla pamięci DDR, bo współpracujące w tym trybie pary modułów RAM muszą być o tej samej pojemności i o jednakowych parametrach (nie tylko taktowania), dlatego wartość optymalna przy minimalnych wymaganiach dla ~6GB powinna być =8GB (dwa sloty po 4GB lub 4 sloty po 2GB) - kolejna wielokrotność odpowiednia dla pracy pamięci DDR w trybie DualChannel to dopiero =16GB. Między innymi dlatego renomowani producenci nie oferowali i nie oferują gotowych produktów o innej ilości RAM, niż 1/2/4/8/16 i 32 GB - z powodu podziału na kanały o jednakowej pojemności.
-
Dlatego wymyślono Flex Mode ;)
-
Kolega Naciej prawde pisze o dualu w ramie owszem dual pomaga ale czy przy symku to aż ma takie duże znaczenie? my szukamy minimalnej wartości gdzie nie wywali nas z np Calkowa v2 itp... W sigle channel działają też 3 kości np 3x2gb. W linku co będzie na końcu mojego wywodu a tego typu tematów jest masa w czeluściach internetu. Dual ma znaczenie ale w wymagajacych tytułach komercyjnych gdzie teraz norma to 8 gb i 16gb. Ocene pozostawie wam czy trzeba nam min 8 giga.
-
Testowane na Kaliskiej na dwóch PC:
nr 1: i5 6400, 8GB RAM, GF 1050 Ti 4GB, Win 10
nr 2: i3 3330, 6GB RAM, Radeon 7770 2GB, Win 10
na sprzęcie nr 1 idzie bez większych zacięć, na sprzęcie nr 2 ta sceneria jest niegrywalna, natomiast standardowe scenerie (l053, l61, baltyk, calkowo v1)idzie w miarę na trasie, znacznie gorzej na stacjach i przy większej ilości składów.
Tak więc minimalne wg. mnie powinny oscylować mniej więcej wg. konfiguracji nr 1, ewentualnie z nieco słabszą kartą (byle nie Intel).
-
MaSzyna ma coraz wyższe wymagania, wyższą jakość modeli i lepszą, bardziej złożoną fizykę, a to oznacza więcej operacji nie tylko na grafice i jej pamięci dedykowanej, ale też na RAM-ie, gdzie jest liczona właśnie fizyka taboru i przebieg symulacji - należy się do tego przyzwyczaić. Nowe scenerie zawierają coraz więcej taboru w ruchu podczas pojedynczego scenariusza i cały ten ruch musi być wciąż liczony w czasie rzeczywistym, a do tego potrzeba nie tylko lepszych procesorów ale też lepszego RAM-u, a zatem nie zgadzam się, że DDR pracujący w trybie single channel nie ma już znaczenia - kilka nanosekund razy setki milionów operacji to już są wyraźne straty - kiedyś scenariusz z jednym składem użytkownika i ozdobnym składem do minięcia na trasie chodził płynnie na Pentium IV z 1GB SDRAM - dziś na Poranku czy Wieczorze na l053 tych pociągów i manewrów musi zostać policzonych nawet kilkanaście naraz - no, przecież z czynnym udziałem RAM-u. DDR na pewno nie szkodzi płynności, nawet jeśli nie poprawia niczego w starych scenariuszach, a ilość RAM niezgodna z ideą DDR będzie z pewnością spowalniać symulację w tych bardziej złożonych. Nie - DDR nie wymyślono dla komercyjnych superprodukcji - to był/jest dobry sposób na podwojenie wydajności podsystemu pamięci RAM nakładem mniejszym, niż wymyślanie koła na nowo, a to, że niespecjalnie pomaga w wysyłaniu maili, rysowaniu tabelek w Excelu czy pisaniu listu w Wordzie, to nie znaczy, że korzystają z tego tylko najnowsze gry komercyjne - w końcu nie wymyślono tego wczoraj, tylko w poprzedniej dekadzie i póki co nie ma lepszego sposobu na poprawę wydajności pamięci.
-
Eemm, no w RAMie to my nic nie liczymy. Tylko trzymamy wyniki obliczeń, dane alokowane dynamicznie (np. tekstury, modele, etc). Liczymy na procesorach, czy to centralnym, czy to graficznych. Z resztą wiadomości się zgadzam, wymagania będą rosły, nie malały. Wyjątkiem może być cpu, jeśli wymyślimy jakieś magiczne optymalizacje w kodzie. Ale RAM, VRAM, przestrzeń na dysku i wymagania co do karty graficznej będą rosły.
Warto dodać coś o OpenGL'u i jego wymaganej wersji. Obecnie jest to 1.5 chyba, ale przyszłościowo będzie to 3.0. (info te jest też w Readme)
EDIT: poprawiono nieścisłość w mojej wypowiedzi
-
Testowane na Kaliskiej na dwóch PC:
nr 1: i5 6400, 8GB RAM, GF 1050 Ti 4GB, Win 10
nr 2: i3 3330, 6GB RAM, Radeon 7770 2GB, Win 10
na sprzęcie nr 1 idzie bez większych zacięć, na sprzęcie nr 2 ta sceneria jest niegrywalna
Jesli mowimy o wymaganiach minimalnych, to i efekty graficzne jak rowniez precyzja symulacji w eu07.ini powinny byc zredukowane, tj wylaczone cienie, zmniejszone tekstury itp
gfxrenderer simple
gfx.resource.move yes
dynamiclights 3
shadows no
maxtexturesize 1024
anisotropicfiltering 4
multisampling 0
vsync no
fullphysics no
Nikt chyba raczej nie oczekuje, ze na konfiguracji minimalnej uruchomi sobie aplikacje z wszystkimi bajerami i w najwyzszej jakosci.
-
@Tmj, mój stary biurowy fabryczny blaszak DX2400 z dołożoną grafiką GTX 460, prockiem E7200 i 4Gb ramu DDR2 oraz XP32 bit spisuje się całkiem niezłe. Jedyne co to zmieniłem rozmiar tekstur do 1024, bo brakowało pamięci na wymagających sceneriach (Kaliska, Całkowo2, czy najnowsze scenariusze dla l053). Cienie, wygładzanie, filtrowanie mam na maks, albo prawie. Z tego wynika że kolosalne znaczenie ma ogólna konfiguracja sprzętu niż jego pojedyncze komponenty.
Oczywiście jestem świadomy, że w bliższej albo dalszej perspektywie ten sprzęt będzie już niewystarczający. Rozbudować już za bardzo nie mam jak, bo system i tak więcej ramu nie rozpozna...Dlatego napisałem o tych 6 GB. Ale równie dobrze mogłoby być 8GB.
Zresztą przy tak rozbudowanej fizyce, realnych dźwiękach 3D, czy wysokiej jakości foto teksturach nie ma na co narzekać. Nie wiem czy jest jakikolwiek darmowy symulator który ma do zaoferowania taki realizm, przy tak niewielkich wymaganiach sprzętowych. A tej wydajności wielu mogłoby Maszynie pozazdrościć i pewnie tak jest...
Pozdrawiam.
-
Jesli mowimy o wymaganiach minimalnych, to i efekty graficzne jak rowniez precyzja symulacji w eu07.ini powinny byc zredukowane, tj wylaczone cienie, zmniejszone tekstury itp
Cienie akurat były wyłączone, jako że zwyczajnie ich nie używam. VSync również wyłączone.
-
Bolek. Otóż druga konfiguracja... To niemożliwe, żeby nie działało płynnie. Jak wspominałem na czacie, mi na AMD Radeon HD 7750 MSI PMD 2GB DDR3 działało ładnie. Bez zacięć i "zamrożenia" ekranu. Powiem więcej, FPS było powyżej 60.
-
Tu też jest płynnie póki nie wjedzie się na dużą stację z rozbudowaną siecią trakcyjną + kilka składów, a takich sytuacji nie da się uniknąć na jakiejkolwiek trasie. A jak takie zamulenia wkurzają to chyba nie muszę mówić...
-
Wydaje mi się, że należałoby zacząć od zdefiniowania czym są minimalne wymagania, to znaczy ja się chyba nie zgadzam z tezą z pierwszego posta - w moim odczuciu minimalne to takie, które pozwalają na jako-takie działanie - po wyłączeniu "pełnej" fizyki i zmniejszeniu tekstur etc. daję radę z 2GB RAM, Celeronem 3400 i Radeonem R7 240, czyli parę klas niżej, niż konfiguracja z pierwszego posta. Nie mam 60 FPS, w zasadzie jest dobrze jak mam 25, daleko do takiej absolutnej płynności, ale jest na tyle dobrze, że w żaden sposób nie utrudnia to korzystania z symulatora (nie testowałem l053-poranek, pomijam też Całkowo 2.0 i Kaliską, jako niewydane oficjalnie, chociaż scenariusze z Kaliskiej na wcześniejszych niż 18.05 paczkach udawało mi się kończyć).
-
Cienie akurat były wyłączone, jako że zwyczajnie ich nie używam. VSync również wyłączone.
Cienie to tylko czesc dodatkowych efektow; dopiero z przelacznikiem gfxrenderer simple zostaja one w wiekszosci wylaczone. Chociaz sprawdzilbym tez, czy przeinstalowanie sterownikow graficznych rowniez nie poprawi tutaj troche sytuacji. Karta tego rodzaju powinna dac rade osiagnac ~30 fps na zabudowanych obszarach Kaliskiej, zwlaszcza przy uproszczonej fizyce (fullphysics no)
-
Aby określić mniej więcej minimalne wymagania trzeba wyłączyć wszelkie lub większość ''wodotrysków'' jak już pisał tmj. Na pewno nie może być w tle uruchomionych przeglądarek,antywirusów itp.. bo sterylnych warunków jak ''dziewiczy system'' co został dopiero zainstalowany raczej nie da sie zrobić, uwzględnić na jakim systemie operacyjnym bo mamy od Win XP aż do win 10 a każdy z nich zabiera inne zasoby z ramu. Sprecyzowanie dokładnie jest raczej nie możliwe bo jest tak wiele konfiguracji sprzętu że nie da się tego określić dosłownie w skrócie pisząc zestaw powinien być taki aby nie martwić się że nas wywali z powodu braku pamięci a da się ''jechać'' na minimalnych ustawieniach ~30-60 fps.
-
W zasadzie minimalne to jedno, warto by się jeszcze zastanowić nad "zalecanymi", czyli już takich gdzie wszystko pójdzie ładnie, płynnie z wlączoną większością efektów i pełną fizyką. Wtedy każdy mógłby określić co mu wystarczy do dobrej zabawy.
-
Wolałbym żebyśmy na stronie głównej zamieścili zalecane (a nie minimalne) wymagania sprzętowe.
-
Wczoraj przejechany scenariusz na EN57-2040 na l053 poranku dał rezultat w postaci 10-stałe 30 fps. Sprzęt to około 10 letni lapek: Intel Core 2 Duo P7450 2.13GHz, 4Gb ram i ATI Mobility Radeon HD4570, Windows 7. Z tego można wywnioskować, że nawet leciwy laptop da radę z symulacją dla niewymagających super płynnej gry. Cienie wlączone, multisampling x1, rozdzielczość zmniejszona do 1280x720 (wyświetlacz 1920x1080).
-
W takim razie zalecane ustawiłbym tak:
-Core i5 (każdy z tej rodziny powinien dać radę, nawet te nieco starsze)
-8 GB Ram przy Win 7/10, 4-6 GB przy XP (o ile ktoś jeszcze używa)
-karta z 4 GB, GF 750/Radeon 8770 lub wyżej, dopisałbym jeszcze "niezalecane" zintegrowane Intela
-dysk SSD lub SSHD
-
Tak z tymi 4 GB GDDRx to się nie rozpędzaj. 2 GB DDR3 wystarczy, GDDR5 zalecane. To samo z SSD...
Zalecane będą takie:
- Intel Core i3-4130 lub AMD FX 6100 (Ryzeny, nawet pierwsza generacja trójek to już hardcore)
- 8 GB RAM DDR3 (DDR4 też nie jest jakoś specjalnie wymagane, DDR2 by sobie świetnie radziło)
- 2 GB VRAM - nVidia GeForce GTX 750 lub Radeon HD 7850 / Radeon R7 370
Reszta bez zmian. Zgadzacie się? Dodam do pierwszego posta po akceptacji.
-
Zgadzam się, ale mimo wszystko zamiast i3 dałbym i5, i3 to jednak fizycznie tylko dual-core. Poza tym to wszystko ok.
-
i3 to jednak fizycznie tylko dual-core
A FX-6100 to fizycznie trójrdzeniowiec, ale nadal sobie radzi. Zresztą sama SzaMyna prócz Pythona, wykorzystuje tylko jeden rdzeń (poprawić mnie, jesli mówię błędnie).
-
Nie chce mi się wierzyć żeby wykorzystywała tylko jeden, tym bardziej że widać sporą różnicę między i3 a i5.
-
Ta różnica wynika z "single core performance" i taktowania.
Edit 1: zresztą na pewno by Ci MaSzyna ładnie poszła na tamtym i3, tylko spróbuj wyczyścić kompa i sformatować system.
-
Zresztą sama SzaMyna prócz Pythona, wykorzystuje tylko jeden rdzeń (poprawić mnie, jesli mówię błędnie).
Mimo to na Pythonie chodzi gorzej (przynajmniej u mnie tak jest).
-
Nie chce mi się wierzyć żeby wykorzystywała tylko jeden, tym bardziej że widać sporą różnicę między i3 a i5.
Z poziomu zrodel symulatora wszystko oprocz modulu pythona jest faktycznie procedowane w jednym watku. Natomiast OS i/lub sterownik karty graficznej moga sobie czesc rzeczy 'pod maska' zorganizowac inaczej.
-
To teraz przedstawię moją sytuację.
Symulator śmiga (najnowsza testowana wersja 18.03).
Komputer:
Monitor SamSunga 1440x900
Karta grafiki Nvidia GT 710 2 gb
Ramu 4 gb
i procek core 2 duo E7400
I działa, chociaż teraz w związku z rozczarowaniem nowszymi wydaniami siedzę na 17.07 ale 18.03 działa płynnie.
-
Wymagania 18.03/05 nie wzrosły w stosunku do 17.07, fps na sceneriach taki sam. Co innego przesiadka z 16.08 na 17.07
-
Mój sprzęt to: AMD Phenom II X2 550 3,11GHz, 2GB Ramu, karta graficzna NVidia GeForce GT 240 (ile pamięci jest na tej karcie to nawet nie wiem, pewnie 0,5GB). Rozdzielczość na monitorze 1920×1080. Co ciekawe, wszystko chodzi mi płynnie, ładnie, ale pod pewnymi warunkami:
- wielkość tekstury ograniczona zaledwie do 512 - ale nie sprawdzałem jak będzie przy 1024,
- cienie włączone (to nie pomyłka! zauważyłem, że wyłączanie cieni nie poprawia wydajności),
- brak aplikacji w tle, nawet uruchomiony dodatkowo notepad++ powoduje zacinanie się symulacji, najwyżej Rainsted i zabytkowy winamp,
- multisampling 0 (czyli wyłączone),
- w przypadku bardziej wymagających scenariuszy wywalam samochody.
Nie są to w żadnym wypadku wymagania zalecane, ani nawet minimalne, jednakże chcę przez to pokazać, że Maszyna może płynnie działać nawet na bardzo ubogim sprzęcie.
-
- Intel Core i3-4130 lub AMD FX 6100 (Ryzeny, nawet pierwsza generacja trójek to już hardcore)
- 8 GB RAM DDR3 (DDR4 też nie jest jakoś specjalnie wymagane, DDR2 by sobie świetnie radziło)
- 2 GB VRAM - nVidia GeForce GTX 750 lub Radeon HD 7850 / Radeon R7 370
Moim zdaniem wymagania te są aż za wysokie, zapewne gdyby takie były to duża część MaSZynowców nie mogłaby grać w MaSZynę.
-
To są wymagania zalecane do gry przy +60 FPS.
-
Kompletując sprzęt powinno się myśleć w przód, sprzęt się starzeje, a symulator idzie do przodu, to co obecnie jest wystarczające za roku już może nie wystarczyć.
-
Kompletując sprzęt powinno się myśleć w przód, sprzęt się starzeje, a symulator idzie do przodu, to co obecnie jest wystarczające za roku już może nie wystarczyć.
Dlatego właśnie mój sprzęt z i5 jest takim rozsądnym "sprzętem zalecanym" na teraz i na zapas.
- cienie włączone (to nie pomyłka! zauważyłem, że wyłączanie cieni nie poprawia wydajności),
U mnie na torze doświadczalnym to jest ok. 150-200 fps różnicy, więc na rozbudowanych sceneriach będzie to jak najbardziej zauważalne.
-
Dlaczego moje pytanie odnośnie rwania i sprzętu zostało skasowane ?
Bo napisałeś dwa prawie identyczne posty w 2 różnych tematach.
Matek123
-
Ja się wypowiem
Zalecanej dla 60 FPS na KAŻDEJ scenerii bez spadków klatek (sprawdzałem):
4 GB RAM DDR3 1600 MhZ
1GB VRAM GDDR5 (nVidia GeForce 820M)
Intel core i3 4030U (1.90 GHz)
10GB dysku HDD
Moj laptop takie ma i śmiga tip top gdy vsync na graficznej wyłącze mam nawet po 120-160 FPS.
Może bardzo niskie ale wg mnie zalecane bo wszystko działa jest Gut Gut.
Pozdrawiam
-
A mógłbyś sprawdzić Całkowo i wstawić tu kilka screenshotów FPS z Janiszewa, i Wilisia? Klawisz F8 do FPS, PrintScreen (PrtSc) do robienia zrzutów ekranu.
-
Intel Core i5-3340 3.10 GHz
6GB RAM
Grafika AMD Radeon R7 200 Series 2GB
Na tym sprzęcie Całkowo v.2 nie daje rady :)
-
Grafika AMD Radeon R7 200 Series 2GB
Ale sprecyzuj, ja Cię proszę... Ściągnij np. GPU-Z i tam będziesz mial konkretną nazwę swojego układu graficznego. Wstaw ją w odpowiedzi albo popraw swój poprzedni wpis.
-
https://zapodaj.net/images/01d07f6ca48c3.jpg
Obrazki umieszczamy na serwerze EU07.pl.
Matek123
-
Ok, R7 240. Dziwi mnie jedno - PCIe x8? Ale to jednak nie jest forum z grami, także tym się nie zajmujmy. W sumie zgadzałoby się, bo R7 250 v2 jest najniższą wymaganą. Może zmodyfikuję R7 250 v2 na samo R7 250, ponieważ, w sumie potężniejsza szyna danych i szybsza pamięć (GDDR5) mają duży wpływ w przypadku MaSzyny, z tego co mi się wydaje. Powiedz mi tylko jeszcze na jakiej rozdzielczości grasz.
-
<ciach>
1440x900 :)
Nie cytujemy poprzedniego posta w całości.
Matek123
-
Dobra. To zmienię na R7 250, bo widzę jest sens.
-
Temat wraca. Czy zalecane wymagania sprzętowe na stronie głównej są aktualne? https://eu07.pl/
Zalecane wymagania sprzętowe:
Procesor: Intel Core i3-4130 lub AMD FX 6100
Pamięć RAM: 8 GB RAM DDR3
Karta graficzna: nVidia GeForce GTX 750 lub AMD Radeon HD 7850 / Radeon R7 370
45 GB wolnego na dysku, w przypadku HDD dysk o szybkości 7200 rpm
Karta dźwiękowa obsługująca OpenAL wraz ze stereo
Opcjonalnie porty COM przy składaniu własnego pulpitu.
-
Nie, na tryb renderowania pełny według mnie za słabe, a zalecane wymagania to mają dawać gwarancję płynnej gry.