- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Ural w 22 Czerwca 2005, 21:31:31

Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: Ural w 22 Czerwca 2005, 21:31:31
Mam problema. Gdy napisałem zwrotnicę w notatniku, nie chce się ona połączyć z innym torem. Nawet, gdy udało mi się ją prosto dopasować, to gdy na nią wjeżdżałem, wyskakiwał komunikat sn61-183 at NULL track i zawieszał się komp. Co się dzieje. Końce zwrotnicy umieszczone są w tym samym punkcie, co koniec poprzedniego toru, powinno być dobrze. <Kończę tworzyć pierwszą stację.>
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: pyotrek82 w 22 Czerwca 2005, 22:10:57
a połączyłeś zwrotnice flexem lub krótkim torem??
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: tommik w 22 Czerwca 2005, 23:54:49
Cytat: "pyotrek82"
a połączyłeś zwrotnice flexem lub krótkim torem??

Nie wiem, po co flex.
Najlepiej @ Ural, jeżeli zrobisz trasę w jakimś programie, typu 3dsmax, gmax; inaczej będzie to katorga. Gmax jest bezpłatnym programem (waga ponad 40MB).
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: Ural w 23 Czerwca 2005, 14:04:18
Cytat: "pyotrek82"
a połączyłeś zwrotnice flexem lub krótkim torem??

Nie. Nie wiem co to jest flex i jak się go pisze.
Próbuję sciągnąć 3ds, ale mam łącze telefoniczne i strasznie długo to trwa. Na dodatek przerywa sciąganie. Czy nie można jakoś sciągać bez narażania się na tegotypu "przygody"?
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 23 Czerwca 2005, 14:18:19
Oczywiście., Wystarczy uzyć jakiegoś managera pobierania - np. Downoad Accelerator Plus, Flashget itp. (menedżer pobierania z mozilli też potrafi wznowić po zerwaniu połączenia)
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: Ural w 25 Czerwca 2005, 19:11:30
Dzięki za pomoc!!! Ponawiam jednak pytanie, jak napisać tor flex?
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: jaras w 25 Czerwca 2005, 23:58:32
Witam.

Nie wydaje mi się, żeby w połączeniu dowolnych torów z sobą był jakikolwiek inny problem, niż tylko zgodność współrzędnych końców ze współrzędnymi końców sąsiadującyh torów ORAZ zgodność wektorów na jego końcach z wektorami na końcach ich sąsiadów. Niezgodność może spowodować "null track" i wywalenie się symka.

Flex, jest to, w wymienionych przeze mnie przedmówców narzędziach (oraz w programie Jet 1.0 beta, który opisałem tutaj (http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2451)), krótki tor służący do połączenia z sobą dwóch innych, których nie da się połączyć zwykłym torem prostym lub łukowym. A w myśl "napisania" go (np. w Notaniku - czyli pod względem składni wpisu) nie różni się on niczym od innych torów.

Jak taki "napisać"... hmmm... nie wiem. Popatrz jeszcze raz do Scenery.doc (http://www.eu07.pl/misc/doc/Scenery.doc).

Pozdrawiam serdecznie.
Tytuł: ZWROTNICE
Wiadomość wysłana przez: Ural w 16 Lipca 2005, 16:28:55
Zdobłem javę i jet działa. Jak się w nim robi flex?

Szczęśliwemu znawcy odpowiedzi serdeczne "Thanks from the mountain" :) !