- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: kevin.c w 15 Maja 2018, 08:58:31

Tytuł: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: kevin.c w 15 Maja 2018, 08:58:31
Jaka jest przyczyna, że rozjazdy w Maszynie nie mają kierownic (pomijając fakt, że do symulacji nie są potrzebne)? Zwrotnice  wyglądają jakoś tak "łyso", w porównaniu np. ze szczegółowością trakcji.
I jeszcze jedno: gdzie w realnych elektrowozach znajdują się wyłączniki baterii? Czy po szkoleniu na Maszynie, dałoby się tak z marszu wsiąść, uruchomić i pojechać prawdziwą lokomotywą? (pomijając aspekty nietechniczne...) W życiu nie byłem w lokomotywie i pewnie nie będę, a lekko zaszokował mnie filmik szkoleniowy, w którym maszynista przed jazdą podpiera jakieś styczniki, w styki  też coś wpycha...
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: SQT w 15 Maja 2018, 09:53:21
Jazda w symulatorze da ogólny wgląd, jednak brakuje pewnych elementów jak np. odblokowanie nadmiarowych po włączeniu baterii.

Co do podpierania. Niestety lokomotywy mają swoje lata i np. podpiera ciśnieniowy pantografu. Normalnie nie powinno się tak robić ale sam wiem że kiedyś na 2 razy uruchamiałem lokomotywę bo chciałem zgodnie z przepisami.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Maja 2018, 09:58:39
Nie ma kierownic w 3d, bo nikt nie wymodelował, albo wymodelował a nie dał. Krzyżownic też nie ma, bo ciężko na chwilę obecną by było wykonać rozjazd.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Maja 2018, 12:39:38
Włącznik baterii zazwyczaj jest na tablicy nn w maszynowni albo w skrzynce z wyłącznikami w kabinie. Zależy od pojazdu.
Chyba nie ma pojazdu, który byłby w maszynie oddany w 100% pod względem sterowania. We wszystkich są jakieś braki w procedurze rozruchu. No może pomijając machajkę. ;)
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 15 Maja 2018, 14:32:35
Cytuj
Czy po szkoleniu na Maszynie, dałoby się tak z marszu wsiąść, uruchomić i pojechać prawdziwą lokomotywą? (pomijając aspekty nietechniczne...)
Myślę, że w przypadku takiej np. siódemki, taka osoba po jeździe Maszyną byłaby w stopniu minimalnym uruchomić ten typ lokomotyw, ale na przykład w przypadku takiej dziewiątki myślę że już pojawiłby się problem.
Co się tyczy podpierania, to w czasie uruchamiania niektórych lokomotyw była popularna technika podpierania ciśnieniowego pantografu, co umożliwiało szybsze zamknięcie WS, ale tak de facto nic nie powinno się podpierać.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 15 Maja 2018, 15:42:06
Jak chcą, to rozjazdy high poly full hd to mogę wymodelować - jakąś tam bazę mam, a skille modelarskie regularnie rosną.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: bolek w 29 Maja 2018, 22:26:38
Cytuj
Myślę, że w przypadku takiej np. siódemki, taka osoba po jeździe Maszyną byłaby w stopniu minimalnym uruchomić ten typ lokomotyw, ale na przykład w przypadku takiej dziewiątki myślę że już pojawiłby się problem.

Czy w realu uruchomienie dziewiątki sporo różni się od siódemki? W symku procedura wygląda niemal identycznie.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 29 Maja 2018, 22:39:49
Tak.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: SQT w 02 Czerwca 2018, 15:21:45
Na EP09 jest ten plus że został wywalony zawór trójdrogowy i nie trzeba przełączać między małą sprężarką a dużą. Przyznam szczerze, że już tyle nauruchamiałem się 09 i 07 i teraz wszystko robią z "automatu" więc trudno mi powiedzieć jakie są różnice w uruchamianiu.
Tytuł: Odp: Rozjazdy w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 02 Czerwca 2018, 23:01:50
Podstawowymi różnicami w samym uruchamianiu dziewiątki od siódemki są po pierwsze przekaźniki PPR i PRA/B, a w siódemkach są tylko styki CKS i w wielu lokomotywach jest on zmostkowany. Na dziewiątkach jest zupełnie inna instalacja pneumatyczna, dla przykładu na siódemkach by poł. pantografy z sprężarką pomocniczą potrzeba kurka trójdrogowy,a na dziewiątkach wystarczy zawór zwrotny. Co prawda na dziewiątkach jest kurek trójdrogowy, ale do odcinania powietrza od pantografów. Druga sprawa to obecność dwóch przekaźników różnicowych, kolejna różnica to utrzymanie WS, na siódemkach jest za pośrednictwem PPS 2, a na tych drugich za pośrednictwem styków WT. Ważna różnica to zasilanie dwóch sprężarek GAR 30 i SK30 dobowo z przetwornic statycznych ENIKI 3x400V z sieci trakcyjnej. Na siódemkach są dwa na 110V, tylko niepracujące dobowo, lecz ciśnieniowo. Ważną różnicą jest obecność przekaźnika PSS1, który steruję lampką nadmiarowych silników i hamowania ED. Przekaźnik traci zasilanie zasilając swoim stykiem zwiernym lampkę. Gdy przestawiając NK przez 0, po straceniu zasilenia przez PSH, po zasileniu obu PN, po przyciśnięciu PL, przestawianiu WR i zasileniu PWO1 od zaprzestaniu pracy wentylatorów oporów, a także po zasileniu NZS od hamowanie ED lampka świeci, z tego powodu na EP09 trzeba pamiętać, by wielokrotnie po wystąpieniu w/w czynności przywracać zasilanie na ten przekaźnik. I to są najważniejsze różnice.