- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: EU40 w 14 Kwietnia 2018, 19:28:28

Tytuł: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 14 Kwietnia 2018, 19:28:28
Panowie. A ja uważam, że dotychczasowa baza wagonów pasażerskich zawiera szereg błędów, zarówno w dziedzinie nazewnictwa jak i budowy. Brakije, bądź są niewłaściwie zwymiarowane aparaty hamulcowe. Mam wątpliwości również do wymiarów zewnętrznych. Wagony wydają się za krótkie. Proponuję współpracę ze swojej strony w temacie budowy każdego typu i zakresu numeracji EVN w danej serii.
Stopniowo powinniśmy posegregować co się nadaje a co nie. Jeśli nie życzycie sobie mojej pomocy, założę odrębny wątek, nawet w formie monologu, bo na ten bałagan już patrzeć nie mogę.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 14 Kwietnia 2018, 19:47:15
Sprawdziłem wszystkie 3 modele pudeł pafawagowskich z wersji V2. Wszystkie mają idealnie 24,5m długości ze zderzakami. Wagon w wersji V1 też trzyma długość.

W sumie w nowych Pafawagach obecnie mamy 2 rodzaje podwozi. Jeden dla wagonów z ogrzewaniem elektrycznym i jeden z nawiewowym.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 15 Kwietnia 2018, 07:04:49
,,Jeden dla wagonów z ogrzewaniem elektrycznym i jeden z nawiewowym"..
Matku. Chyba chciałeś napisać że mamy podwozia pod wagony z ogrzewaniem elektrycznym: konwekcyjnym i nawiewnym. ;)
Widzisz. Co z tego jak mamy 2 duże skrzynie sterowania i obiegu wentylatora, skoro aparatury hamulcowej nie ma?
Wyciągam Wam dłoń w temacie pomocy uporządkowania tematu ,,wagony pasażerskie". Jeśli nie skorzystacie - Wasza sprawa. Dla mnie to kwestia otworzenia jednego wątku więcej, będącego raczej monologiem o charakterze, jak jest w rzeczywistości.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Kwietnia 2018, 07:45:23
Marek, trochę się chyba nie zrozumieliśmy. Bardzo chętnie przyjmę Twoją pomoc.  W poście wyżej przedstawiłem stan obecny. Tego co mamy.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 15 Kwietnia 2018, 09:35:11
Problem w tym, że piszę właśnie o tym że to co mamy nie odzwierciedla precyzyjnie rzeczywistości i odnoszę się do tego. Nie chcę określać że wszystko. Brakuje przede wszystkim modeli 3D dosyć ważnych aparatów na podwoziu. Modele mają źle nałożone tekstury. Moja propozycja jest taka, abym przedstawił Wam zdjęcia poglądowe, wymiary i rysunki, natomiast Wy stopniowo będziecie usuwać to co w mojej ocenie zeszpeca Symka. Na pewno do bani są wszystkie papugi, które z resztą wrzucono do jednego worka jako wagony Z.. Potem dochodzi do dylematów na który model nakładać zdjęcia np wagonów Z2B, XB. W tej chwili jest tak swobodna wolna amerykanka, że modele wagonów są robione bez ładu i składu. Zróbmy to tak jak w lokomotywach. Od typu. Starter powinien segregować z wagonów pasażerskich tylko serię: A, B, Bc (tutaj bym się zastanowił czy pod B nie zostawić), AB,D, P, S, WL, WR. W takim porządku, dopiero można wrzucać typy do konkretnych folderów. Pamiętajmy również, że są niektóre typy, które mają wagony w dwóch klasach serii.

Wydzielam do osobnego wątku. Tamten jest dla teksturowców.
Matek123
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 18 Kwietnia 2018, 11:52:46
Będzie trochę przydługi post, ale inaczej się nie da. Kiedyś myślałem o nowej strukturze kategorii. A wygląda to tak: do odpowiedniej kategorii wpisujemy odpowiedni typ naszego pojazdu (np. 303E czy 9-402.0), jeśli go nie znamy to wpisujemy nazwę handlową (np. Twindexx czy Gravita), jeśli tego też nie znamy to ostatecznie wpisujemy serię pojazdu (np. DBuza747.5 czy Sgmmns - można też dopisać jakieś cechy charakterystyczne do rozróżnienia różnych wagonów z tą samą serią np. rok produkcji czy właściciel).
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 18 Kwietnia 2018, 12:07:03
Kategorii elektrowozy, wagony A, B raczej nie da się ruszyć, ale BD, AZ można by zastąpić na 111A, 112A itd. A oznaczenie literowe+evny w nazwie pliku tekstury.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 24 Kwietnia 2018, 01:09:36
Bc i WL rozbiłbym na osobne grupy:
WL - Goerlitz75/77/79/81 (308A), Bautzen86, 305Ad, 306Ab
Bc - 110A, 134A i 173A.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Maja 2018, 17:41:45
Poprawiłem błędy w opublikowanych teksturach wagonów z katalogu 11Xa_v2. Oto pręgierz, co by baczyć na przyszłość:
DieselPower, tekstury, zwłaszcza reflectionmapy zapisujemy jako TGA z kompresją RLE. Przy trzech pustych kanałach, daje to redukcję wagi 60x. Pilnuj też, by kanały RGB normalmapy były wypełnione szarym 128 a nie RGB diffuse. Na jednej ci się przydarzyło.
Piotr93. Pilnuj, by w modyfikowanych wnętrzach opacity elementów było odpowiednie. Przecież to widać. W wielu przypadkach miałeś brak reflectionmapy i ciemne diffuse szyb. Wypisałem standardy, proszę się ich zgrubnie trzymać.
Hanys, kibelki powinny być lekko przezroczyste. Ta moja pociapana tekstura jest zła. Używajcie szarej fototekstury na szyby WC.

Jeszcze metoda na robienie szyb do klopa, by pasowały do pudła. Importujemy model ścian i szyby. Wczytujemy swoją teksturę, ustawiamy w edytorze kanał alfa. Na szybę nakładamy projekcję pudła. Wypalamy teksturę diffuse. Wrzucamy ją do edytora 2d, zaznaczamy przepalone szyby od WC, powiększamy zaznaczenie o 2px. Wszystko na zewnątrz zaznaczenia na 100% alfy, wszystko wewnątrz na 6% alfy.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 21 Maja 2018, 10:13:22
Gdyby ktoś chciał odpowiedzieć sobie na pytanie czy 4k dla 11xA_v2 ma sens.

https://eu07.pl/userfiles/24710/priv-jakosc.png

Jedyna różnica to mniej rozmyte krawędzie. Dużo też zależy od jakości użytych zdjęć. Na moim przykładzie zdjęcia są odpowiedniej jakości i różnice między 2k a 4k są nieznaczące. Przy słabszych zdjęciach odbije się to na jakości.
Tytuł: Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 21 Maja 2018, 17:17:09
A ustawiłeś podgląd tekstur w 4k w viewporcie? :D