- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Siecool w 19 Marca 2018, 18:24:05
-
Nie wiem, czy znowu czegoś nie przegapiłem, ale dlaczego w SM42 nawet podczas postoju aktywuje się czuwak?
-
Ten typ ponoć tak ma. Czuwak się aktywuje, jak masz wybrany kierunek. Dlatego na postoju nawrotnik na zero.
-
Zgadza sie, swego czasu ktos (nie pamietam niestety kto) specjalnie dal poprawke do stonki zeby sie tak zachowywala, bo podobno tak w realu jest.
-
Tak, jest dobrze, bo Sx42 nie mają prędkościomierza wskazującego (jest tylko rejestrujący), który rozwarciem swojego styku powyżej 10km/h podawałby sygnał na czuwak, że lokomotywa jedzie. Dodatkowo w rzeczywistości SM42 (nie wiem jak SP i SU) nie mają w ogóle układu SHP. Z zewnątrz można to poznać po tym, że nie mają elektromagnesu pod ostoją.
-
Ty, to czemu w maszynie mają? :D W modelu też nie ma elektromagnesu. SP i SU też nie mają elektromagnesu w modelu. :/
-
Nie wiem, czemu mają. Ja tego nie wprowadzałem ;) W kabinie też mają tylko jedną skrzynkę (od czuwaka, prawidłowo), a nie dwie jak np. w E007 (czuwak i SHP), więc to SHP nie ma najmniejszych szans działania, bo nie istnieje, a jednak działa ;) Przypuszczam, że ktoś kiedyś hurtem wprowadził do wszystkich loków.
-
A to nie jest tak przypadkiem, że SM42 przystosowane do pracy liniowej SHP mają? W takim przypadku posiadanie SHP lub nie zależałoby od konkretnego egzemplarza.
-
SU42 (Polsaty) mają czuwak i SHP, a w kabinie są dwie skrzynki. Więc trzeba by im dodać model elektromagnesu. Co do SP42 to jest dziwna sprawa, bo wg opisów mają SHP, ale na dostępnych zdjęciach w kabinie jest jedna skrzynia.
-
Przeglądam zdjęcia i niektóre nie mają, a niektóre mają przyczepiony do ramy nałożonej na zbiornik za pierwszym wózkiem. To co robimy u nas? Wywalamy, skoro nie ma elektromagnesu i lamki w kabinie?
-
Ten typ ponoć tak ma. Czuwak się aktywuje, jak masz wybrany kierunek. Dlatego na postoju nawrotnik na zero.
Gwoli ścisłości, nawrotnik to aparat elektropneumatyczny służący do zmiany kierunku prądu w uzwojeniach silnika prądu stałego, natomiast Tobie chodzi o nastawnik kierunkowy, który za pomocą swoich styków pomocniczych zasila obwodu rozrządu i przesterowuje cewki ep nawrotnika i nigdy nie ma pozycji neutralnej. Taki szczegół, ale dość ważny. :)
-
Próbowałem przy robieniu poprawek fizów do SM42 wyłączyć jakoś SHP ale nie dało rady bo usuwał się także czuwak. Poprawiłem tylko czasy zadziałania.
-
Jakiś czas temu użytkownik @RooteK robił odświeżone charakterystki do SM42, w których m.in. jest wyłączone SHP i brzęczenie czuwaka przy załączaniu baterii.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29009.0.html
-
SP i SU mają SHP. SM różnie w zależności od koncepcji właściciela w większości nie mają.
Co do skrzynek czuwaka i SHP czasami są założone w szafie elektrycznej a nie w kabinie.
-
Większość SM42 które pracują prywatnych przewoźników ma SHP. Te co zostały z samym czuwakiem to margines -jakieś niedobitki. W zeszłym roku był bum "polonizacyjny" gdzie montowano ABP (CA/SHP - EDA3, RS), reflektory halogenowe, instalacje RTF pod RS, zawory odcinające na PG, a na TEM2 dodatkowo wymiana 394 na FV4a.