- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: MR6 w 17 Lutego 2018, 17:08:11
-
Mam pomysł na dopasowanie kół tocznych względem barwy wózka. Narazie mamy mocno czarne i do czarnych wózkó pasują świetnie, ale juz do szarych i brązowych(pobrudzonych) średnio. Przygotowałem wersje pod takie wózki, ale nie warto dla tego dublować plików t3d lokomotyw tylko ze względu na to. Tak więc wpadłem na pomysł by operować tym poprzez textures dodają we wpisie po , liczbę np 1 odpowiadającą za koło czarne, 2 np za brązowawe itp. W przypadku 4E niestety trzeba zmienic mapowanie kół z układu na teksture "alstom" W załączniku to co przygotowałem
-
Po to jest to na replacableskin żeby teksturowiec sobie zmieniał zależnie od upodobania, a że nie ma w 303E? Widocznie @adsim stwierdził że są tam zbędne.
-
Nie, po prostu się nie zmieściły;). Jak jest teraz możliwość użycia dwóch replacable, to jak najbardziej trzeba wykorzystać.
-
Na układzie własnie miejsca nie ma więc trzeba to inaczej rozwiązać
-
Dlatego można spróbować z plikami .mat a właściwych tekstur tyle ile potrzeba.
-
Dokładnie myśle ze obecnie 3 tekstury starczyły by na start i po prostu by dawało się do nich odniesienie w pliku mat. Tak samo 4e. Jak komuś zabraknie jakiegoś typu to dorobi.
-
W4E jest brana z głównej tekstury i tam można zmieniać do woli.
-
To jak robimy to? Ja moge wrzucić te koła pod nazwami alstom2 i alstom3 na repo, ale exe musiało by poprzez mat identyfikować je. Jesli nie było by odniesienia w pliku mat do którejś z nich to były by zwykłe czarne. Tyczy się 303e.
-
No to zrób trzy teksturki, z 80 matów, czy ile tych 303e natrzaskaliście. W modelach daj koła na repla 2, w mmd pododawaj płotki by używał wielu repli i poprzypisuj te trzy tekstury w matach do poszczególnych modeli.
-
No i w modelach replacableskin zamienić na -1.
-
Jutro z matkiem ogarniemy temat.