- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: MR6 w 17 Lutego 2018, 17:08:11

Tytuł: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Lutego 2018, 17:08:11
Mam pomysł na dopasowanie kół tocznych względem barwy wózka. Narazie mamy mocno czarne i do czarnych wózkó pasują świetnie, ale juz do szarych i brązowych(pobrudzonych) średnio. Przygotowałem wersje pod takie wózki, ale nie warto dla tego dublować plików t3d lokomotyw tylko ze względu na to. Tak więc wpadłem na pomysł by operować tym poprzez textures dodają we wpisie po , liczbę np 1 odpowiadającą za koło czarne, 2 np za brązowawe itp. W przypadku 4E niestety trzeba zmienic mapowanie kół z układu na teksture "alstom" W załączniku to co przygotowałem
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: szogun w 17 Lutego 2018, 19:19:56
Po to jest to na replacableskin żeby teksturowiec sobie zmieniał zależnie od upodobania, a że nie ma w 303E? Widocznie @adsim stwierdził że są tam zbędne.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: adsim w 18 Lutego 2018, 12:02:13
Nie, po prostu się nie zmieściły;). Jak jest teraz możliwość użycia dwóch replacable, to jak najbardziej trzeba wykorzystać.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Lutego 2018, 13:21:06
Na układzie własnie miejsca nie ma więc trzeba to inaczej rozwiązać
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Lutego 2018, 13:32:20
Dlatego można spróbować z plikami .mat a właściwych tekstur tyle ile potrzeba.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Lutego 2018, 14:17:48
Dokładnie myśle ze obecnie 3 tekstury starczyły by na start i po prostu by dawało się do nich odniesienie w pliku mat. Tak samo 4e. Jak komuś zabraknie jakiegoś typu to dorobi.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 20 Lutego 2018, 15:48:46
W4E jest brana z głównej tekstury i tam można zmieniać do woli.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 28 Lutego 2018, 18:41:56
To jak robimy to? Ja moge wrzucić te koła pod nazwami alstom2 i alstom3 na repo, ale exe musiało by poprzez mat identyfikować je. Jesli nie było by odniesienia w pliku mat do którejś z nich to były by zwykłe czarne. Tyczy się 303e.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Lutego 2018, 18:47:18
No to zrób trzy teksturki, z 80 matów, czy ile tych 303e natrzaskaliście. W modelach daj koła na repla 2, w mmd pododawaj płotki by używał wielu repli i poprzypisuj te trzy tekstury w matach do poszczególnych modeli.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 28 Lutego 2018, 19:44:01
No i w modelach replacableskin zamienić na -1.
Tytuł: Odp: Propozycja odnośnie kół tocznych dla siódemek
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 28 Lutego 2018, 20:45:04
Jutro z matkiem ogarniemy temat.