- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: zpxhd w 14 Lutego 2018, 17:33:06
-
Mój problem polega na tym że od pewnego czasu reanimuję stare modele jednostek EZT czyli EN57 w tym także EW58 EW60 itp. a także stare modele lokomotyw et21 sm42 itp.
wszystko udało mi się zrobić tak aby te pociągi działały w najnowszej wersji maszyny 18.01 czyli dźwięki hamulca, nastawnika kierunkowego, nastawnika jazdy, dźwięk otwierania i zmykania drzwi oraz sygnał odjazdu od zamykania drzwi, i to wszystko działa po za syreną która w tych jednostkach nie działa, wydaje mi się że problem leży w plikach t3d, proszę o pomoc z góry dziękuję.
-
Musisz dodać wpis animacji manipulatora syreny i coś do czego będzie się on odnosił w modelu kabiny. Możesz taki pedał skopiować z jakiegoś paczkowego ezt i transformem przesunąć gdzie trzeba na oko. Albo na lenia. Zdefiniować pusty obiekt w modelu, bez geometrii, tylko by exe wiedziało, że coś jest.
-
co to znaczy zdefiniować pusty obiekt bez geometrii?
-
Taki jak submodel o nazwie banan, że nie będzie miał trójkątów.
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: banan
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 150 150 150
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin
MaxDistance: 800.0
MinDistance: 0.0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 0
-
a jak dodać wpis animacji manipulatora syreny i coś do czego będzie się on odnosił w modelu kabiny???
-
Otwórz sobie podgląd struktury w rainstedzie najlepiej. Tryb wysoki>modele>otwórz t3d.
Odczytaj nazwę modelu nadrzędnego. Tego, który ma parent: none.
Wstaw coś w stylu tego, co matek podał. Ustaw parent na to co odczytasz jako nadrzędny. Name na coś unikalnego.
W mmd dodaj dowolny wpis animacji jako syrenę, wskazując jako animowany submodel ten pusty twór, który wstawiłeś.
-
Zobacz moze najpierw czy w kabinie nie ma juz gotowego submodelu ktory mozna by wykorzystac do tego celu. Jesli tak, to po zalaczeniu trybu debug (shift + ctrl + f12) i wskazaniu elementu mysza mozesz odczytac nazwe submodelu, i uzyc jej w definicji elementu w pliku .mmd
-
W sumie dźwięk haslera mogliby nagrać posiadacze pulpitów.