- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: KURS90 w 10 Czerwca 2005, 17:01:11
-
W symku jeżdżę już sobie około roku, ale dopiero teraz postanowiłem wziąć się za pisanie trasy. Piszę ją od kilku dni, prawie nic jeszcze nie ma, ale zrobiłem już ok 10 km. odcinek. trasa ma mieć stację towarową, kiblownię, stację węzłową i magistralę.
Oto pierwsze screeny (wiem, że niewiele)
http://noid-site.skb.pl/eu07/stacja_tow.JPG
Powyżej jest stacja towarowa, a po lewo będą nocować EZT, stację towarową zrobiłem z myślą o nowym exe, gdzie będzie można rozłączać wagony w dowolnym miejscu
http://noid-site.skb.pl/eu07/Wola_Zabrzeska.JPG
To jest niewielki przystanek osobowy, ale długość peronów pozwala na obsługę 10cio wagonowych skaładów pasażerskich
http://noid-site.skb.pl/eu07/Wiadukt_zabrzegi.JPG
Tory biegnące tym wiaduktem, po jakiś 3 kilometrach połączą się z magistralą biegnącą dołem na stacji Zabrzegi.
Screeny umieszczone dzięki uprzejmości kolegi Noid :D
Czekam na propozycje i kilka słów wsparcia (pierwsza trasa)
-
Świetnie! Każdy trasopisarz, który stara się coś konkretnie i starannie wykonać, jest potrzebny dla rozwoju symka. Nie rezygnuj i staraj się najlepiej, a wszyscy na pewno docenią Twój trud!
Życzę powodzenia!
-
Początki wyglądają bardzo dobrze. Szczególnie podoba mi się ten most.
-
No no... zapowiada się świetnie...
Oczywiście rozumiem, że to co teraz masz to pierwsze wersje screenów, ale jakbyś mógł to proponowałbym:
1) walić ogranicznia prędkości, aby było "urozmaicenie jazdy"
2) przystaneczków troszkę
3) mijanki z 2 lub 3
Wiem, że może to "aż za nadto" ale byłoby ciekawiej.
Jakbyś mógł, to opisz troszkę więcej Twoją traskę. Czego można się spodziewać?
A co do screenów: umieszczaj je na www.imageshack.us (ja tam umieścisz screweny będą tam "wiecznie" i nie ma limitu transferów!
-
Myślę aby od strony stacji towarowej zrobić jakąś tarsę dla kibli z krajobrazem równinnym (co nie znaczy, że nie będzie niewielkich spadków). Ze spadkami i wzniesieniami mam tylko ten problem, że delaunday nie obejmuje torów i jak nie będzie tor biegł wzdłóż x lub y, to w którymś miejscu tory zawisną w powietrzu. od drugiej strony tor dojdzie do magistrali w Zabrzegach (biegnie nad nią po wiadukcie). I nie wiem czy magistralę zrobić na podobieństwo CMK, czy węglówki. Każda ma swój klimat, choć nieco inny. Zrobiłbym też więcej mostów i wiaduktów a mniej przejazdów. Chciałbym też zrobić takie budynki dworcowe jak w Pabianicach (te budynki można spotkać na całej trasie Kalisz - Łódź - Łowicz, aż po Sochaczew, to już zabytki), niestety mam problem z modelowaniem budynków (żeby każda ze ścian miała inną teksturę) wstawiłem też semafory na trasie Jelitkowo i w Nowym Sadzie przerobiłem sieć trakcyjną, ale nie miałem zgody autora i nie wiem czy to można dodoać do download
-
(...)Ze spadkami i wzniesieniami mam tylko ten problem, że delaunday nie obejmuje torów i jak nie będzie tor biegł wzdłóż x lub y, to w którymś miejscu tory zawisną w powietrzu.
Zrób nasyp pod torami i teren na płasko. U mnie w trasie wiem jak kombinowałem, żeby się tern zgadzał ze zjazdami, potem wpadłem na to, że przecież jest nasyp.
(...)wstawiłem też semafory na trasie Jelitkowo i w Nowym Sadzie przerobiłem sieć trakcyjną, ale nie miałem zgody autora i nie wiem czy to można dodoać do download
IMHO możesz podesłać to do downloadu - zaznaczając, że jest to Twoja modyfikacja trasy takiej i takiej zrobionej przez tego i tego. Na tym polega cały urok tego projektu, że wszystko dla wszystkich.
-
Uzywaj roznych tekstur podsypki (TpD1.tex, TpB-old1.tex itp) To naprawde urozmaica scenerie... No i zrob dobrze semaforki, wskazniki etc :-)
-
Uzywaj roznych tekstur podsypki (TpD1.tex, TpB-old1.tex itp) To naprawde urozmaica scenerie... No i zrob dobrze semaforki, wskazniki etc :-)
Oj lepiej sie postaraj bo jak on sie do czegos przyczepi to nie daruje :P
Trasa zapowiada sie naprawde niezle. Niestety nic wiecej nie moge powiedziec z 3 screenow wiec czekamy na wiecej zeby zaczac wychwalac :)
-
Wygląda interesująco. Aby tak dalej
-
Faktycznie wygląda interesująco, tylko obyś ten projekt pociagnął do końca.Oprócz wyżej wymienionych różnych textur podsypek pod tory mógłbyś podwiesić pod trakcją(jak będzie)wskaźniki We bo to bardzo urozmaica jazde...
-
Trasa zapowiada się ciekawie :). Mam nadzieję, że nie polegniesz na eventach i że będzie ich dużo :) Głównie na siódemkę; składu osobowe, pośpieszne i ekspresy :)
-
Przewiduję ograniczenie, między innymi w Woli będzie 20 ze względu na słabą widoczność przejazdu :). Trakcja oczywiście też będzie, żeby można sobie śmigać kiblem, albo ósemką. Dzisiaj pociągnąłem tory do tytułowej stacji Zabrzegi, oto kilka screenów:
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab1.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab2.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab3.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab4.JPG
Mam jeszcze prośbę, czy ktoś mógłby mi pomóc zrobić kilka tekstur barierek do wiaduktów, bo zupełnie sobie nie radzę z kanałem alpha i jak na razie używam jednej tekstury, tylko w kilku mapowaniach
-
wspaniale!!znowu musze do sąsiada z dołu po szczęke lecieć;D
-
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab4.JPG Cos mi sie tutaj ten rozjazd za ostry wydaje... Ale moze to tylko przywidzenie... Fajnie wygladaja te wiaty ;0)
-
Jak na początek, to Ci świetnie idzie!!! Mi nie zadziałała jeszcze żadna trasa jaką napisałem. Kiedy będzie można ją ściągnąć? Jakimi składami będzie można się przejechać?
Planuję napisać jakąś lokalną trasę na sn61:-()
-
Dzięki za uwagi te rozjazdy rzeczywiście są za ostre :>. Jeszcze dzisiaj spróbuję to poprawić.
Nie umiem powiedzieć kiedy trasa będzie do ściągnięcia, na pewno będzie można pojeździć kiblem, EP08 (albo EP23) i z jakimś bruttem. Mnie trasa działa, chociaż STV czasami jej nie ładuje, muszę odszukać błąd
-
A jakie fps przewidujesz na tej trasie??jak nie pytam sie za wcześnie...
-
A jakie fps przewidujesz na tej trasie??jak nie pytam sie za wcześnie...
@Kowi, toć @KURS90 jest trasopisarzem, a nie "wróżkiem", skąd ma wiedzieć ile będzie fps, tym bardziej, że zależy to nie tylko od trasy, jej obłożenia eventami i modelami ruchomymi i nie, ale też indywidualnej konfiguracji komputera. Napisze, że przewiduje 20, a u Ciebie będzie 5 bo masz słabszy sprzęt od niego i co? Pretensje?
Kompletnie bezsensowne pytanie.
-
To może napisać jaki posiada sprzęt...ale faktycznie nieco za wcześnie zadałem to pytanie;)
-
O fps ja się też trochę obawiam, bo już są dwie stacje z dość skomplikowanym układem torowym, postaram się miejsce niewidoczne z kabiny pozostawić puste. Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??
-
Jezeli poustawiasz maksymalną odległość widzenia na mniej niż nieskończonośc ;), to nawet na starym exe będzie chodziło inaczej. Exe samo z siebie nie wie co ma wyświetlać, jest to sczytywane ze scenerii. Ole oczywiście im więcej do wyświetlenia na raz tym gorzej.
Bardzo dobry pomysł z brakiem tego, czego nie widać. To jest podstawowy błąd popełniony przeze mnie na mojej trasie.
-
(...)Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??
W obecnie testowanym exe wielkość trasy także nie ma wpływu na fps.
Quark-t: Proszę uprzejmie o poprawienie tej wiadomości, bo przynajmniej dla mnie jest ona kompletnie niezrozumiała. Co to znaczy, że _także nie ma wpływu na fps_? Wniosek z tego, że w poprzedniej (czyli obecnej) wersji było tak samo, a imho małe trasy codzą lepiej od dużych, nie tylko ze względu na mniejszą liczbę taboru, ale może się mylę... (ech, sesja...)
-
(...)Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??
W obecnie testowanym exe wielkość trasy także nie ma wpływu na fps.
Quark-t: Proszę uprzejmie o poprawienie tej wiadomości, bo przynajmniej dla mnie jest ona kompletnie niezrozumiała. Co to znaczy, że _także nie ma wpływu na fps_? Wniosek z tego, że w poprzedniej (czyli obecnej) wersji było tak samo, a imho małe trasy codzą lepiej od dużych, nie tylko ze względu na mniejszą liczbę taboru, ale może się mylę... (ech, sesja...)
No wlasnie chcialem na to odpowiedziec... Dlugosc trasy ma kolosalny wplyw na fps....
-
Czyli wiedza sesyjna jeszcze nie wyrzuciła mi pierdół z pamięci, nieźle :) (albo źle, bo co mi po pierdołach na egzaminie?)
-
Czyli wiedza sesyjna jeszcze nie wyrzuciła mi pierdół z pamięci, nieźle :) (albo źle, bo co mi po pierdołach na egzaminie?)
Wogóle nauka na studiach i egzaminy (kolokwia) oraz obrona to wielka PIERDOŁA... :) Wiem, bo sam przeżyłem... :)
Zresztą Sam zobaczysz, jak to jest :)
-
Poprawiłem rozjazdy, bo spojrzałem na nie krytycznym okiem :) i rzeczywiście rzucało składem jakby się jechało po szynach wykrzywionych w upale :D
Oto screeny z poprawek
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab_rozjazdy.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi/Stacja_zab_rozjazdy2.JPG
Pomyślałem, żeby w Zabrzegach zrobić coś w stylu SKM, czyli parę przystanków: Zabrzegi Osiedle, Zabrzegi Przedmieście, Zabrzegi Podlesie. Właśnie się tworzą. Zastanawiam się tylko czy wydzielić dla nich osobny tor, czy puścić te pociągi magistralą.
-
Jak chcesz...
Ja bym osobowy puścił SKM, a jeśli brutto to puściłbym na magistrali... (tak dla urozmaicenia)
-
@KURS90: może to nie metoda na produkowanie rozjazdów, ale przy sytuacjach tego typu (przejazd na równoległy tor) robiłem rozjazdy połączone torem prostym, jako łuk wykorzystując samą zwrotnicę. Wtedy ma się pewność, że nie przesadzisz z powyginaniem toru na niewielkim dystansie oraz problem równoległości (taka sama krzywizna łuku zwrotnicy jednej i drugiej).
IMHO na tych screenach wygląda to już o wiele lepiej. Oby tak dalej :)
-
A ten pierwszy nadal jest krzywy... Zrob tak jak Quark mowi ;-)
-
Wiecie z tymi FPSami to roznie bywa.
Masz duzo torow i troche trakcji i widzisz ze chodzi plynnie. Niestety trasa to jeszcze domki drzewka i gorki. A jak to sie wstawi to dopiero jest zabawa.
No a jako mieszkaniec 3miasta uwazam wiecej niz kilka odrebnych przystankow za SKM :) I to w terenie mocno zabudowanym a na tym enginku sie tego nie da ladnie zrobic.
-
(...)Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??
W obecnie testowanym exe wielkość trasy także nie ma wpływu na fps.
Quark-t: Proszę uprzejmie o poprawienie tej wiadomości, bo przynajmniej dla mnie jest ona kompletnie niezrozumiała. Co to znaczy, że _także nie ma wpływu na fps_? Wniosek z tego, że w poprzedniej (czyli obecnej) wersji było tak samo, a imho małe trasy codzą lepiej od dużych, nie tylko ze względu na mniejszą liczbę taboru, ale może się mylę... (ech, sesja...)
No wlasnie chcialem na to odpowiedziec... Dlugosc trasy ma kolosalny wplyw na fps....
No to ja może wrócę domojego posta.
Wiadomość zmieniałem i zapomniałem usunąć słowa "także", a nie chciałem poprawiać jej drugi raz - myślałem, że się nikt nie przyczepi.
A co do samej treści to wziąłem ją stąd:
(...)Długość trasy w obecnie testowanym exe nie ma wpływu na FPS(...)
Tak czy owak sory za zamieszanie, jakie zrobiło słowo "także".
-
Znalazłem sposób, żeby choć trochę podnieść fps. Podejrzałem to na trasie Moczniki. Jak mówiłem trasa składa się z lini lokalnej i magistrali na którą będzie można wjechać z dwóch stron. Dlatego podzielę trasę na moduły (osobne scm z terenem, trakcją i obiektami) i nie będą się ładować elementy po których w danej misji nie będziemy jechać. Np. mamy misję po magistrali to wcale nie musi się ładować trasa lokalna. Cudów to nie zdziała, ale choć trochę pomoże przy FPS
-
Z powodu nieustannych błędów w gmaxie, i trudności w pisaniu tras w tym czymś rozpocząłem prace od nowa, tym razem w 3ds.
Zrobiłem na razie magistralę z rozjazdami r=1200, łukami r>1500. Ma ona 33 km, na razie są na niej stacje i 6 km odcinek czterostawnej SBL. Teraz na warsztacie robię linię lokalną o Vmax 60-80 km/h. początkowo będzie miała ona trzystawną SBL, a potem zwykłe półsamoczynne semafory tylko na stacjach. Ponadto jest już prawie gotowa główna stacja (nie wszystkie semafory są podpięte) i oczywiście brak jeszcze terenu i trakcji.
Poniżej prezentuję kilka screenów, wiem, że na razie mało, ale najpierw chcę się uporać z układem torowym całości
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi
-
(...)Długość trasy w obecnie testowanym exe nie ma wpływu na FPS(...)
Zależy jak na to patrzeć: bo jesli mamy jeden tor o dł 100m to taka "trasa" ma nawet i 500FPS, ale na dużych sceneriach (vide Lublin) - taa :] ciągle tworzony (nie zaprzestałem:)) mam jak na dłoni że FPS spada przy centrum do 10 :/ a po czym na szlaku wzrasta do 40 i więcej.
Co do zarzutów że symek wyświetla w nieskączoność. Przepraszam ze w tym temacie, ale zostało to tu poruszone. Quark-t czy jesteś tego pewny? kiedyś wydaje mi sie że zmieniłem na max dist wszystko na 1200m i różnicy w FPS nie widziałem (góra 2FPS na Twojej trasie, ale może mi sie wydaje:)). Znacznie wiecej dało 800m.
Czemu twierdze że nie przyspiesza? Ano dlatego że wszystkie modele jakie są (sprawdzcie w plikach t3d) mają standardowo wpisane
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
...a to nie pozwoli wyświetlić obiektu dalej niż 1000m :>