- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: DzordZ w 26 Stycznia 2018, 11:43:29

Tytuł: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 26 Stycznia 2018, 11:43:29
Quo vadis, Cargo? No cóż, na polskich szlakach będziemy widzieć jeszcze więcej turbotamar (być może wyjdą już w tym roku), a także kołomn lub pochodnych.
Oba przetargi są rozdzielone na dwie transze po 30 lokomotyw (ST48) i 19 lokomotyw (ST44m).

Do wyboru:
15D - Newag
19D - Pesa

Jeśli chodzi o ST44, to typuję bydgoskie zakłady, kwestią jest to, czy dostaną jakąś alternatywę w stosunku do 2D49 (Cat, MTU).
Cargo ma około 15 dwusuwów dopuszczonych do eksploatacji na chwilę obecną + najpewniej na palcach jednej ręki można policzyć samodzielne próby napraw (tj. ST44-1102).

https://pkpcargo.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/56896/przetarg-nieograniczony-na-modernizacje-60-lokomotyw-serii-sm48 (https://pkpcargo.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/56896/przetarg-nieograniczony-na-modernizacje-60-lokomotyw-serii-sm48)
https://pkpcargo.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/57280/przetarg-nieograniczony-na-naprawy-na-piatym-poziomie-utrzymania-38-lokomotyw-serii-st44-wraz-z-wymiana-silnika-spalinowego (https://pkpcargo.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/57280/przetarg-nieograniczony-na-naprawy-na-piatym-poziomie-utrzymania-38-lokomotyw-serii-st44-wraz-z-wymiana-silnika-spalinowego)

Jeszcze przy okazji, RK o tym skrobnął artykuł wczoraj.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-naprawi-i-zmodernizuje-nawet-sto-lokomotyw-85442.html (http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-naprawi-i-zmodernizuje-nawet-sto-lokomotyw-85442.html)
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 26 Stycznia 2018, 11:48:06
Ja jako obserwator tego co dzieje się na terenie polskiej kolei i obserwator ruchów taborowych u przewoźników kolejowych podsumuje to jednym słowem-nareszcie. Nareszcie ponieważ po szopach jest od piernika maszyn SM48 które mogłoby jeździć, ale oczekują P4/P5 i gniją na szopach. Co do ST44-mści się polityka masowego cięcia ST44 w ubiegłych latach zamiast kierowania ich do modernizacji wzorem PKP LHS (oczywiście nie liczę serii 12xx). Jak wiadomo-maszyna która nie jeździ-nie zarabia na siebie. Wiadomo, że lepiej byłoby kupić nowe maszyny, ale nie od dziś wiadomo, ze park spalinowych lokomotyw w spółce PKP CARGO wykrusza się z dnia na dzień z powodu odstawiania lokomotyw ST43 i SU46 a maszyny do obsługi linii niezelektryfikowanych, spółce są potrzebne "na wczoraj", a nie sądzę, że zastępstwem za ST43 i SU46 będzie SM42 6Dg w ukrotnieniu.
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 26 Stycznia 2018, 12:28:48
Patrząc po brakach taborowych na objazdach występujących już kilka lat temu (masowe sprowadzanie rumunów do Rzeszowa Staroniwy w celu obsługi objazdów przez LK71) a także obecnych (objazdy LK7 przez Łuków - Lublin, czy LK6 przez Siedlce, Czeremchę lub Korsze, Ełk) również cieszę się, że Cargo będzie mieć nowe, niezawodne (no, ST48 tak, moderny gagarinów może jednak trochę mniej). Zwłaszcza w sytuacji, gdzie pociągi dostają tydzień opóźnienia, najbardziej znane przypadki to Leszno i Hrubieszów(?). Co do SU46 to oprócz dwóch wschodnich maszyn (004, 031) cała reszta jest w depo Węgliniec, po odstawce 034 chyba jest spokój przez 2-3 lata, w końcu ta seria dostawała NR na przełomie lat 2009-12. Cieszę się, że polscy producenci również zyskają na tych zamówieniach, choć szkoda, że nie będą to nowe lokomotywy chociażby ze stajni EMD albo Vossloh. Z serią ST43 jest dramat, naliczyłem 18 lokomotyw na objazdach przez Kolbuszowę (to tylko 3 lata temu), a za kwartał cargo będzie mieć 2 sprawne rumuny na całą Polskę.

Kwestia 6Dg - na razie spotkałem się z sytuacją trakcji podwójnej na ST48+SM42-12xx.
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: Dróżnik Wiór w 26 Stycznia 2018, 18:57:44
Kwestia 6Dg - na razie spotkałem się z sytuacją trakcji podwójnej na ST48+SM42-12xx.

Trafiłem już na ukrotnienie dwóch SM42-12xx. Poleciało takie cudo raz z Zajączkowa Tczewskiego do Braniewa, z Kwidzyna po linii 207 (zakaz wjazdu dla Gagarinów) podczas zamknięcia na linii 218. Sporadycznie więc zdarzają się takie duety.
W zasadzie na modernizację już pojechał ST44-933, przebywa obecnie w Bydgoszczy, ale nie wiem nic więcej.
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 26 Stycznia 2018, 20:26:13
Jakkolwiek Ilostan Pojazdów Trakcyjnych jest lub nie jest wierzytelny, tak zdjęć ST44-1102 i 360 nie ma, a te wozy są "tylko" nieczynne. 933 i tak potrzebuje P5 więc poszedł do BW jako dawca. Ciekawe jak odżyje którykolwiek z powyższych po 5-letniej przerwie. Niemniej utwierdzam się w przekonaniu, że wskrzeszą wszystko co mogą, byleby obsłużyć objazdy na wschodzie.
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 28 Stycznia 2018, 14:47:35

Do wyboru:
15D - Newag
19D - Pesa

Czyli jak NEWAG zrobi modernizację to tamara będzie 15D, a jak PESA to 19D?
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 28 Stycznia 2018, 19:38:58
Tak, to są jedyne (mi znane) modernizacje TEM2.
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 28 Stycznia 2018, 21:19:24
To grubo! Bo jak będzie 19D to nie mam autoryzacji mimo, że to będzie ST48...bo mam tylko na 15D...
Tytuł: Odp: [PKPC] Przetarg na modernizację 60x SM48 i 38x ST44
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 05 Kwietnia 2018, 00:56:47
Odgrzewając temat, modernę SM48 na turboplastiki wygrał NEWAG.