- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 12:23:37

Tytuł: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 12:23:37
Bon dia a tots!

Jak pewnie 'wszyscy' zauwazyli, od jakiegos czasu moja aktywnosc na forum spadla. Stalo sie to tak, poniewaz komus sie spodobalo ze jednym strzalem niszcze maszynowy system, to mnie awansowali i zaczeli zapraszac na polowania. Teraz po tym prawie roku od momentu przeportowania symulatora na nowe srodowisko ciezko mi wrocic do tego - nowa wersja jezyka oraz potezne zmiany w zrodlach, ktore mysle ze dzieki nowej ekipie (tmj, Milek7, SKP, takze inni) ida w dobrym kierunku i na razie niech tak zostanie.
Na te chwile kompletnie nie czuje sie na silach coby proponowac jakies ficzery, wiec na teraz jescze poczekam, popatrze, zrozumiem wiecej - wtedy wreszcie sam tez wlacze sie do akcji. Kilka dni temu forumowy kolega, ktoremu kilka lat temu zdalem model akumulatorowej wywciagarki halowej ASF a takze autokuszetke typu 203Z (S) do dokonczenia (no i on w tym czasie ja konczy :D), namowil mnie coby wagony z ex eu07.es dac oficjalnie do paczki. Mysle ze teraz, gdy bede mial nieco wolnego czasu (w styczniu prawdopodobnie przeprowadzam sie do Wielkiej Wsi), a ktory glownie poswiecony zostane nauce obslugi silnika graficznego UNITY - jest wlasnie ten moment gdy powinienem przecwiczyc preparowanie i optymalizacje modeli pod ten silnik.Tak wiec dzis nie poraz pierwszy staje mi... yyy, przychodzi mi stawac przed Wami z pewnym wspolnym wielkim celem do realizacji, jakim jest wrzucenie do oficjalnej paczki kilkunastu wagonow za jednym rzutem.
Poniewaz czasu jest niewiele to pasowalo by mi dostac od Was wolna reke w kwestiach standardow wykonania tych modeli. Generalnie mialy by one miec aplikowana optymalizacje pod wzgledem elemetow skladowych tak, aby pozostawaly tylko te, ktore przeznaczone sa do animacji i/lub do ukrywaina w celu tworzenia np. wybrakowanej wersji pojazdu. W zadne cienie na plaszczyznie pod pudlem nie widze sie bawic jak i rowniez w nowe ficzery jak np. najnowsze mapy refleksyjne (przynajmniej nie w wagonach towarowych) - to zostanie 'na kiedys'.

Jako ze widze ze pojawia sie opcja platnych modeli to akcja jest taka zebys dal piataka, a naleznosc to potem, po calym cyklu, moze byc razem, ryczaltem z zalegla rata (, w naturze?) - pieniadze nie sa az takie istotne. Reasumujac - lecimy z koksem od dzisiaj, a przewodnim mottem przyswiecajacym 'takiej akcji' bedzie...

"Jeden tydzien - dwa wagony"

Enjoy!


subs: ilosc submodeli przed opt.
tris - ilosc trojkatow przed optymalizacja (wagon bez wozkow)
anim - elementy przewidziane do animacji lub ukrywania
len - dlugosc wagonu
foto - autor zdjec na tekstury
date - data rozpoczecia poprawek


Zaczynamu od wagonu serii Haiis
tris: 30886
subs: 154
anim: 91
len: 16.47m
foto: Podlesky@PTT
date: 17.11.17

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-haiis-render-005.jpg)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-haiis-render-004.jpg)


Wagon Nr. 2 - Zabytkowy wagon organizacji UNRRA (United Nations Relief and Rehabilitation Administration)
tris: 25703 -> 30216
subs: 129 -> 47
anim: 0
len: 0
foto: Q424
date: 17.11.24

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-r7.jpg)


Wagon Nr. 3 - Habbilns-135
tris: 59382 -> 55538
subs: 412 -> 89
anim: 0
len: 23.32m
foto: Q424
date: 17.11.26

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-render1.jpg)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-habbilns-render2.jpg)


Wagon Nr. 4 - Lekqss 203z
tris: 28982 -> 24780
subs: 644 -> 80
anim: 0
len: 16.10m
foto: EU07-483
date: 17.11.26

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-lekss.jpg)


Wagon Nr. 5 - Xas 73
tris: 24486 -> 41102
subs: 145 -> 60
anim: 0
len: 15.50m
foto: google
date: 17.11.30

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-xas73.jpg)


Wagon Nr. 6 - 622Za
tris: 80117 -> 79545
subs: 292 -> 57
anim: 0
len: 16.36m
foto: google
date: 17.12.03

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-render-001.jpg)


Wagon Nr. 7 - 601w
tris: 77710 ->
subs: 254 ->
anim: 0
len: 16.36m
foto: google
date: 17.12.04

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-601w-preview.jpg)



Wagon Nr. 8 - 4L
tris: 47641 -> 46107
subs: 376 ->  77
anim: 0
len: 11.80m
foto: google, matek123
date: 17.12.05

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-4L.jpg)



Wagon Nr. 9 -Tadds
tris: 78677 ->
subs: 436 ->
anim: 0
len: 19.90m
foto: google, queuedEU, Podlesky
date: 17.12.09

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-tadds-preview.jpg)

Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Listopada 2017, 13:07:19
Nie dostałem nigdy od Ciebie modelu ASF. Robiłeś mi wagę wagonową. Ale do symka ktoś inny kończy, bo mój komputer nie wyrabia.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: tmj w 17 Listopada 2017, 15:03:26
A propos modeli to ktos sie jeszcze na czacie o push-pullach rozmarzyl, ze moze tez wydasz ;>
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Listopada 2017, 15:14:32
Nie każdemu taki standart się spodoba( już widzę reakcje sawiego...), no ale cieszę się że wróciłeś bo każda osoba tworząca do symka jest ważna. Pusz pulle fajnie by było ruszyć znowu.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 15:47:55
Beda i push-pulle. Nie ma co ubolewac nad tym ze komus sie cos nie spodoba - zawsze bedzie mogl popisac sie lepszym modelem, albo zadowolic sie niczym :d. Mnie tez wiele modeli sie nie podoba ale juz nie bede wymienial. Ja daje pewna oferte i jezeli ktos nie ma lepszej, czy nie ma czasu na stworzenie lepszej oferty - niech zadawala sie tym co jest. Wagonowy maraton bedzie czyms w rodzaju zamkniecia pewnego rozdzialu mojej egzystencji tutaj. Egzemplarze ktore nie przejda testu prawdopodobnie juz nie beda mialy kolejnej proby przepchniecia, a wtedy byc moze pojda do innego symulatora :). To tyle na razie a wieczorem info od czego zaczynamy.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Listopada 2017, 16:25:18
Nie każdemu taki standart się spodoba( już widzę reakcje sawiego...)
Akurat tak się składa, że nie mam tyle czasu jak dawniej zatem jest jak jest. Poza tym robienie tekstur a tworzenie modeli to dwie inne bajki. Może kiedyś sam spróbujesz, to po czasie zrozumiesz.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Listopada 2017, 17:51:52
a wtedy byc moze pojda do innego symulatora :).
Nie widzę przeszkód, żebyś te modele co tu pojawią się oficjalnie, tu i tam. ;)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: tmj w 17 Listopada 2017, 17:58:21
No moze warto wziac pod uwage ze cos, co nie przejdzie testow tutaj w innym symulatorze tez raczej szalu nie zrobi. Jesli bryla i/lub tekstury sa z bledami lub slabej jakosci, to Unity tego nie przykryje. A rozumiem ze nowo tworzony symulator ma demonstrowac jakosc wlasnie, nie jej brak.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Listopada 2017, 18:08:07
Ewentualnie jak coś nie przejdzie testów, to dać wolną drogę do poprawek.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Listopada 2017, 18:09:32
Tu nie chodzi tyle co o jakość co bardziej o ilość submodeli. Swego czasu zabrałem się za odchudzanie tego pp, ale po jakmś czasie widząc iż to tylko wierzchołek góry lodowej przeszła mi ochota na dalsze odchudzanie. Sorry, ale  ponad 600 submodeli na model to bądź co bądź za dużo mimo wszystko.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:11:02
Ej Sawi, ale to nie bylo nic osobistego a nawet Ciebie nie wymienilem w poscie a zasugerowales sie trescia postu MR6 i pomyslales ze to jakis atak na Ciebie- nie nie, nic z tych rzeczy. Raczej mialem na mysli ogol betatesterow, bo tak czy inaczej tutaj bedzie info o tym cobedzie optymalizowane, poprawiane, jakies screeny a nastepnie do dzialu testow tak czy inaczej. Ja nie wymagam zeby to przeszlo jakos bez testowania :). Ok, odsapne chwile i biore sie na przeglad tego co za kilkanascie chwil pojdzie na pierwszy rzut. Nie zaczynajmy kolejnej gownoburzy :d.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Listopada 2017, 18:14:42
Spokojnie Igor nie potraktowałem tak tego bo przecież sobie wyjaśniliśmy większość na żywo. Zatem luz. Jestem jak najbardziej za. @MR6 nie pierwszy raz świadomie bądź i nie próbuje nakręcić kolejną spinę. Kiedyś może i by to przeszło, ale tym razem bogatszy o doświadczenie nie mam zamiaru brać w tym udziału. Zdystansowałem się do wielu spraw, bo serio są ważniejsze rzeczy do roboty niż kolejne nikomu niepotrzebne afery i aferki.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: hanys w 17 Listopada 2017, 18:19:08
Rób Igor swoje, wrzuć do testów albo najpierw podeślij do nas (przykładowo Matek, Sawi, Diesel?, i itp). Co się da to się naciągnie i tyle. Fajnie było by zrobić tego Push&Pulla KMów, wtedy Traxx się w końcu przyda do czegoś. :_)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:22:10
Spoko. Moze pierw pytanie techniczne. Czy aktualna MaSzyna obsluguje konfiguracje wizualna modeli za pomoca np jakiegos pliku tekstowego? Np. eu07-424.txt gdzie mozna zdefiniowac elementy do ukrycia? Tak czy ianczej beda one przygotowywane pod tym wzgledem, czyli np. zderzaki, porecze, barierki inne jakies drobne, ktore mozna ukrasc/usunac z pojazdu na hali remontowej/itd beda jako
elementy przeznaczone do animacji. Jezeli tego nie ma jescze spece od exe mogli by miec co do myslenia. Na razie wiecej pytan nie widze - wyslucham sugestii, informacji jakie nowe ficzery dostaly pojazdy, ktore bym mogl wprowadzac pod warunkiem ze nie beda zbyt skomplikowane.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Listopada 2017, 18:25:52
Ja liczę że zostaniesz z nami jak najdłużej bo ta część której już nie ma w twoim pierwszym poście o zamknięciu rozdziałów, tak jakby tylko wchodziło w gre wydanie wagonów i papa. Debatowaliśmy troche o tym na fb więc warto byś się do tego odniósł. Życzę również powodzenia w dalszych pracach.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Listopada 2017, 18:27:31
Q za pomocą include możesz dodawać np różne elementy do głównego modelu. To pomysł Seby, który świetnie się sprawdza.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:28:37
Raczej mialem na mysli oficjalne wydanie tych wagonow. Zostac zostaje.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:30:00
Q za pomocą include możesz dodawać np różne elementy do głównego modelu. To pomysł Seby, który świetnie się sprawdza.
Ale to jest jescze cos innego, bo tu dodaje sie modele np wyposarzenie kabiny, czy jakies inne zewnetrzne. Mnie chodzi o mozliwosc ukrywania elementow w ramach jednego modelu.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Listopada 2017, 18:31:10
Póki co ukrywania nie ma. Rób detale alternatywne w osobnych t3d. W wagonach zrobiłem tak, że jest jeden t3d z samymi includami klocków. Jest to potem kompilowane do jednej binarki, ale dla deva, zmiana detali to prosta edycja pliku tekstowego.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:34:49
A to nie obcioza bardziej renderingu? Wydaje mi sie ze dodanie kilkunastu modeli poreczy, wozki, zderzaki - renderowanie ich jako dodatkowe modele bardziej obciazy niz 'submodele'.
A wlasnie... wozki. Standardem juz jest ze daje sie je oddzielnie?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 17 Listopada 2017, 18:36:36
Mi obiecal plug odsniezny..... nie zapomnij o tym tez.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Listopada 2017, 18:37:37
To jest praktyczne, bo mamy klocki które możemy w dowolnych kombinacjach układać, przy eksporcie do e3d zlepią się nam w jeden.

Pług 411S robi Seba (ja zacząłem, on kończy).
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:38:16
Mi obiecal plug odsniezny..... nie zapomnij o tym tez.

No i Rulzowi :D
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Listopada 2017, 18:43:05
Po wygenerowaniu binarki jest to jako submodele jednego modelu i tak. Jedyne uproszczenie dla deva, że zmienia jeden wers, a nie cały blok geometrii. Z tego co exemastry mówiły, dla renderera nie ma wielkiej różnicy, czy osobny model czy submodel. Trzba teksturę dobrać i siatkę wysłać i tak.
Wózki to kolejne uproszczenie. Dev nie musi się martwić, tylko ustawia pivoty czopów skrętu i dokleja potrzebne wózki. Dla renderera jedna macierz więcej na stosie.
Główny atut to ewentualne poprawki. Poprawiasz klocek raz i wszystkie używającego go modele sobie zaczerpną. Jak wyjdzie potrzeba wydzielenia kolejnego klocka do osobnego modelu, to wystarczy go dopisać includa do modeli, których był integralną częścią.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 18:46:35
Czyli modele wozka oddzielnie i maja byc przesuniete 'w maxie' na miejsce czopu, czy pozycje konfiguruje sie w plikach?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Listopada 2017, 18:50:10
Wtedy by to nie miało sensu, bo do każdego wagonu byś innych potrzebował. Wózek z originem w czopie skrętu na główce szyny robisz. Parentujesz do "wózka" kluczowanego w mmd, który jest pustą geometrią-macierzą przesunięcia w modelu pudła do dedykowanego czopu skrętu. Tak jest u Kermita robione.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 19:21:37
Zaczynamy od wagonu Haiis, ktoremu nie wiele brakuje do koncowej optymalizacji. Renderki beda w pierwszym poscie.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 20:29:51
Do testow bede dawal wagon bez wozkow. Ktos kto na tym sie zna je podstawi wpisami w plikach i podesle przykaldowe pliki konfiguracyjne. Ok?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Listopada 2017, 20:32:43
Polecam kermita do tego, on w te klocki się bawi.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 20:53:43
Sprzegi jakies nowe sie pojawily czy moga byc te starsze? Stare skrypty do eksportu czy cos nowego?

Tam zaktualizowalem sposob podawania ilosci trojkatow wagonu - beda podawane bez wozkow.
Tak sobie mysle, ze troche nie wygodne by bylo to wydzielanie elementow ktore mialyby byc dolaczane do modelu (wpisy + dodatkowe pliki). Raczej poczekam z tym az bedzie mozliwosc ukrywania submodeli :).
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 17 Listopada 2017, 21:19:34
Są sprzęgi Krasnowskiego, do zaimportowania z rs_v2 lub sgs_v2.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 17 Listopada 2017, 22:15:44
Chyba bede musial zainstalowac MaSzynum...

Aktualnie Haiis ma 97subs i 20814tris

Tak to aktualnie wyglada:
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-haiis-render-006.jpg)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-haiis-render-007.jpg)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-haiis-replacableskin.jpg)

97 elementow, okolo 40 do kolapsu
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 18 Listopada 2017, 15:09:26
Możesz pokazać scren tekstury?

Bardzo fajnie, że nie wydzieliłeś napisów w osobne miejsca :P
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 15:32:44
Dawaj na GG, bo nie wiem po co mialbym wydzielac. Haki moga byc bez plasczyzn od strony praktycznie nie widocznej?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 18 Listopada 2017, 15:38:36
Warto też wymienić tarcze SKP na te od Rootka, w załączniku screen z założonymi. Również można je znaleźć w rs_v2 czy sgs_v2.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 15:49:11
Mam podobne tarcze w innych wagona, takze je zmerguje.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Listopada 2017, 19:19:26
Chcesz wywalać tyły uchwytów promowych? W importach z Trainza je dodajemy. To jednak widać.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Listopada 2017, 19:30:11
Nie popadajmy w skrajność z tym usuwaniem bo parę tri więcej to nie jest jakaś tragedia.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 19:43:59
Poprostu akurat w tym mam usuniety, byc moze w innym wagonie beda z tylnymi scianami a juz na pewno gdzies w katalogu mergs z prefabami znajda sie kompletne.

Wiec jescze raz z dla jasnosci z wozkami... Z tego co zrozumialem mozna po staremu (razem z wagonem) lub dolaczac z oddzielnych modeli tyle ze w modelu oddzielnym musza piwoty byc przesuniete do miejsca czopu bo nie ma na te chwile mozliwosci zdefiniowania pozycji wozkow z plikow, tak?

Bogie1, coupler1 na osi dodatniej, dwojki na ujemnej czy jest to obojetne?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 18 Listopada 2017, 20:35:00
Można po staremu, albo "bananowe" submodele do których includuje się wózki.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 20:39:08
To lecimy po staremu. Dojdzie kiedys mozliwosc definiowania pozycji dla modelu przygotowanego na kordynatach 000 to bede poprawial.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Listopada 2017, 20:46:41
W modelu oddzielnym zawsze origin ma być w miejscu czopu. Jak sobie to inaczej wyobrażasz? W końcu to środek symetrii wózka i jego oś obrotu. Jedynie w modelu wagonu robisz dodatkowy submodel przesuwający na pozycję czopy w wagonie.
Jedynki chyba na ujemnej, dwójki na dodatniej, ale dla pewności sobie coś zaimportuj na wzorzec. Tak samo z osiami obrotu, nazewnictwem światełek itp. Teoria, teorią a najlepiej mieć przykład przed oczami.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: kawup w 18 Listopada 2017, 21:01:35
Ja te wagony posiadam dorobiłem textures i jest dobrze:) Tylko niektóre archiwa miały błędy.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 21:24:07
No ja to w ficzerze mialem tak, ze modele np hasler, kubek w maxie robilo sie na 000 a w pliku konfiguracyjnym pojazdu byly podawane pozycje elementu dolaczanego. Tak sobie to wyobrazam :)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Listopada 2017, 21:29:04
No tu jedyna różnica, że zamiast transforma w konfigu, masz handlera w t3d. Dla renderera różnicy nie robi.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 21:40:52
szybkosc konfiguracji, wymiany czegos na inne wpisem.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: tmj w 18 Listopada 2017, 21:44:04
Jesli zaczep jest w pliku t3d to przeciez i tu i tu sprowadza sie do zmiany paru cyferek, ale wersja t3d ma juz ta zalete ze zawsze mozna to zrobic w edytorze 3d zamiast obowiazkowo kleic recznie...
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 21:51:07
Trzeba dodac includa do t3d, przekompilowac jesli dobrze to sobie wyobrazam.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 18 Listopada 2017, 22:00:49
Q, chodz na czat mattermost tam będzie łatwiej wyjaśnić pare spraw.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 18 Listopada 2017, 22:05:12
Jutro wpadne. dzis jescze wstepne testy w MaSzynie chce zrobic a pozniej czym innym sie zajme.

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-20171119-164435.jpg)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-20171119-163839.jpg)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-20171119-164313.jpg)

Przeoczylem klocki ham. Do testow leci bez nich.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 24 Listopada 2017, 18:52:35
Dzisiaj zaczynamy kolejny wagon - zabytkowy wagon organizacji UNRRA.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 25 Listopada 2017, 23:39:45
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-eu07-x64_171105_2017-11-25_21-14-07-46.png)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-eu07-x64_171105_2017-11-25_21-13-29-47.png)
(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-eu07-x64_171105_2017-11-25_23-36-57-70.png)

Unrra w zasadzie gotowa z jednym repaintem ze zdjec + 3 improwizowane dla roznorodnosci w tym jeden po renowacji. Do testu pojdzie we wczesnych godzinach porannych a tymczasem czas na kolejny wagon do optymalizacji - Habbilns 131. Bym zapomnial - bedzie jescze apdejt Haisa z poprawionymi przez MR6 teksturami.

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-habbilns-render2.jpg)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 27 Listopada 2017, 22:58:20
Habbilns juz w testach! Nastepny wagon to autokuszetka Lekqss 203z.

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-lekss.jpg)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 27 Listopada 2017, 23:00:06
Może dorobisz wersje z ładunkiem na przykład jakieś samochody?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: tmj w 27 Listopada 2017, 23:05:15
No jak ladunek to chyba najlepiej jako osobny model ladunku, zeby mozna bylo dynamicznie zaladowac/rozladowac wedle zyczenia i/lub scenariusza.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 27 Listopada 2017, 23:05:25
To jest temat do omowienia. Wagon byl uzywany dawno temu, wiec wozil  fury powiedzmy jakos do roku 2006. Nie wiem ile ich zostalo i jezeli juz, to na co jest przeznaczony.
Google ma zaledwie kilka zdjec w tym jedno wlasnie tego egzemlarza i wystepuje on na nim jako sklad patykow.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: tmj w 27 Listopada 2017, 23:06:32
Maluchy 72 tri mozna na nim pousadzac :>
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 27 Listopada 2017, 23:16:13
Tak, i te wydmuszki poplyna promem do USA dla Toma Hanksa ;). Wolalbym bardziej reprezentacyjny model niz 72tris...
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: defiler w 27 Listopada 2017, 23:16:44
@Q: Kiedyś na Twojej stronie widziałem w DL nieaktywny link do ładnego Tadds'a, jego też będziesz wskrzeszał?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 27 Listopada 2017, 23:20:09
Wszytskie beda i te rowniez, ktorych nie widziales :). Kolejnosc jest randomowa i/lub te ktore sa latwiejsze do optymalizacji/dokonczenia maja priorytet.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 27 Listopada 2017, 23:30:06
Jakbyś chciał to tutaj wisi nowa lepsza wersja malucha http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29123.0.html. Może skorzystasz.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Listopada 2017, 00:01:01
Jak coś to nic przy nim nie robiłem, oprócz zebrania większej ilości zdjęć na wnętrze. Ten maluszek jednak trochę przyciężki na ładunek, gdzie trzeba ich kilka na wagon wsadzić. Bardziej jego nieistniejący lod by się zdał. :P
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 28 Listopada 2017, 17:41:26
W sumie, można poszaleć trochę, jak będziesz miał jeden góra dwa wagony na scenerii. Słyszałem, że Polonezy też wożono.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Listopada 2017, 17:58:29
To wagony towarowe. Będzie ich przynajmniej kilkanaście w scenie zazwyczaj. Co jak co, ale je trzeba szczególnie optymalizować.
A, bo to te do pasażerskich? No to nie będzie dużo.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: defiler w 28 Listopada 2017, 18:01:51
Znalazłem zdjęcia autokuszetki z ładunkiem w składzie:
http://www.ksc.rail.pl/040/004.jpg
http://www.ksc.rail.pl/040/002.jpg
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 28 Listopada 2017, 18:23:57
Ponieważ matek sądzi że chcesz tylko i wyłącznie wrzucić tu wagony i brać się za następne licząc że inni dostosują, a nie je wydać i dorabiać, tak więc proszę o opinie jak to jest.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 28 Listopada 2017, 18:46:31
A, bo to te do pasażerskich? No to nie będzie dużo.
Tak, to są te do włączenia w pociąg pasażerski i to nie ma zdjęcia, żeby było więcej niż jeden w składzie.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 28 Listopada 2017, 18:55:43
Znalazłem zdjęcia autokuszetki z ładunkiem w składzie:
http://www.ksc.rail.pl/040/004.jpg
http://www.ksc.rail.pl/040/002.jpg
Kozackie, tych i tego malowana nie widzialem, z kiedy to?

Ponieważ matek sądzi że chcesz tylko i wyłącznie wrzucić tu wagony i brać się za następne licząc że inni dostosują, a nie je wydać i dorabiać, tak więc proszę o opinie jak to jest.

No ja jestem od modelowania a nie od zabawy w pliki tekstowe.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: defiler w 28 Listopada 2017, 20:12:12
Kozackie, tych i tego malowana nie widzialem, z kiedy to?

Niestety na stronie nie ma daty wykonania zdjęć, natomiast jest opis: "Ostatni kurs autokuszetki z pociągiem HOT53700 do Zakopanego". Zdjęcia zostały zrobione w Gdańsku Głównym.

EDIT: Poszukałem trochę i są jeszcze inne zdjęcia, zapewne to ten sam pociąg. 2003 rok.
http://www.kolej.art.pl/zdjecia.php?id=12
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 28 Listopada 2017, 20:26:35
to mamy na razie 3 egzemplarze. Swaja droga ta numeracja w dwoch pierwszych wydaje mi sie dziwna.
50519710000-9
50519710000-8
65519700019-4

Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: joey w 30 Listopada 2017, 10:17:16
Wg. programu nrwag 50519710000-8 jest nieprawidlowe, cyfra kontrolna jest 9 (mozna zmienic na np. 50519710001-7), pierwszy i trzeci sa teoretycznie poprawne, w obu przypadkach numeracja wskazuje na wagon specjalny.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 30 Listopada 2017, 10:25:12
Ok, informacja mnie satysfakcjonuje, jednak dobrze by bylo wiedziec z jakiego powodu mogli tak ponumerowac. Tak czy inaczej raczej w repaincie beda orginalne numeracje.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 30 Listopada 2017, 21:30:22
Na podlinkowanym zdjęciu http://www.kolej.art.pl/zdjecia.php?id=12 jest 51 51 9710 000-8, co powoduje, że cyfra samokontroli się nie zgadza. A wagony są pewnie uznawane za specjalne, gdyż mają numerację wskazująca na wagony osobowe, a nie towarowe, dodatkowo są objęte umową RIC, a nie RIV.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 30 Listopada 2017, 23:28:01
Autokuszetka Lekqss 203z leci do testow, nastepny wagon to szutrowka DB/OBB Xas 73.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: joey w 30 Listopada 2017, 23:45:13
mają numerację wskazująca na wagony osobowe, a nie towarowe, dodatkowo są objęte umową RIC, a nie RIV.
Przegapilem to, przy potraktowaniu tego jako osobowy wszystko sie w nrwag zgadza. Oba numery wskazuja na ten sam wagon.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 03 Grudnia 2017, 01:36:39
Szutrowka serwisowa kolei SBB/CFF/FSS wstepnie zoptymalizowana. Nastepny wagon platforma 622Za:

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-render-001.jpg)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 04 Grudnia 2017, 07:57:55
Platforma 622Za po optymalizacji. Dzisiaj pozniej P1 a nastepny wagon to weglarka szescioosiowa 601w.

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-601w-preview.jpg)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Grudnia 2017, 14:02:35
Weglarka szescioosiowa Eaaos 601w po optymalizacji leci na P1 a plan nastepny to:

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-4L.jpg)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 05 Grudnia 2017, 14:05:58
Chłodnia towarowa SLM typu 202L?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 05 Grudnia 2017, 14:37:31
http://eu07.pl/userfiles/24487/bugs-mini.rar
Mini dla 2 ostatnich wagonów. Dodatkowo dla 622z poprawione textures. Dałem póki co model ko. Nie wiem co zmienia kp ale to trzeba zmodyfikować wpis 31514858033-7.tga=622za-ko,622za,622za na 31514858033-7.tga=622za-kp,622za,622za
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 09 Grudnia 2017, 12:30:40
Chlodnia 202l leci na P2 a w ciagu godziny, dwoch - platforma 622Za.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 09 Grudnia 2017, 13:59:53
Plan nastepny taki se potworek:

(http://eu07.pl/userfiles/1214/foto-tadds-preview.jpg)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Grudnia 2017, 07:03:55
Temat trochę ucichł. Czy wagony nadal będą kontynowane?
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 20 Grudnia 2017, 09:54:15
Zglaszam konstruktywny wniosek formalny do konstruktywnej przerwy.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 20 Grudnia 2017, 13:05:24
Wniosek przyjęty.
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: defiler w 20 Grudnia 2017, 20:46:03
Q musi naładować akumulatory :)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 20 Grudnia 2017, 22:20:48
Czyli publikacji doczekamy za kolejne 10 lat. No to cześć @Q ;)
Tytuł: Odp: QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 21 Grudnia 2017, 08:56:05
czesc i chwala :)

Wątek zamykam, otwarty będzie 21.12.2027 roku.
(http://eu07.pl/forum/Themes/maszyna/images/topic/normal_post_locked_sticky.gif)
@macius5991
Tytuł: Odp: Wagon autokuszetka Lekqss (s) 203z
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2018, 08:44:34
Igor będziesz te swoje wynalazki w najbliższym czasie poprawiał, czy serio pajacerka z 10 cioma latami i dopiero do tego powrócisz?
Tytuł: Odp: Odp: Wagon autokuszetka Lekqss (s) 203z
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 06 Stycznia 2018, 09:15:18
Ale dlaczego akurat autokuszetka, nie mozna bylo napisac w glownym o wagonach? Wyczuwam jakies parcie akurat na ten wagon a przeciez sa tez inne na ktore czeka ogol forum.
Obs, przepraszam - Oni nawet nie wiedza na jakim etapie to utknelo i z jakiego powodu, bo test dodatkow jak byl tak nadal jest zamkniety pomimo ze mial byc otwarty jakis czas temu z tego co pamietam, prazynajmniej do wgladu.
Ja sie do tego co mysle o tescie dodatkow, o calym psuciu workflowa przez WPC odniose w temacie, ktory zadeklarowalem sie napisac przed swietami. Bedzie tematycznie i merytorycznie o tym dlaczego tak sie dzieje i bedzie takze o osobach odpowiedzialnych za ten stan rzeczy jak i rowniez o moim podejsciu do kwestii tworzenia taboru.
Tytuł: Odp: Odp: Wagon autokuszetka Lekqss (s) 203z
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2018, 09:22:45
Wybór był akurat przypadkowy, stąd tutaj a nie w tym głownym. W porządku zatem czekam jak mniemam na riposte. Jeśli mederator uzna za stosowne proszę przenieść do głownego wątku z wagonami, bo faktycznie lepiej by to tam pasowało.