- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Zuger w 29 Października 2017, 00:29:35
-
Witajcie.
Niedługo na test zamierzam dać paczkę lokomotyw SU45. W całej paczce znalazła się również lokomotywa SU45-141, której testowo dałem rozdzielczość 8192x8192. Według mnie lokomotywa na ten moment wygląda świetnie, ale m. in. MR6 ciągle powtarza, że bez zmniejszenia do rozdzielczości 4096x4096 nie przejdzie testu. Dodam, że na starym blaszaku z przełomu 2008/2009 z kartą GTX660, 4GB Ramu, Intel Core i3 3,06GHz i 64-bitowym systemie na Kaliskiej przy włączonych cieniach na Ostrowie Wielkopolskim, antyaliasingu ustawionym na 2x i przy paru kiblach dookoła symulator utrzymuje u mnie stałe 13-14 FPS. Tekstura zjada tyle samo ramu co traxx w .tga (czyli będzie też tyle samo w .dds co u traxxa). Zdjęcia, jak wygląda aktualnie tekstura w 8192x8192 można zobaczyć na Facebookowej stronie "Tekstury do MaSzyny": Screen (https://www.facebook.com/MaSzynaunofficial/photos/a.243900212731855.1073741827.243896426065567/366014403853768/?type=3&theater/) (nie wstawię screena na forum, bo bym musiał mu zmniejszyć rozdzielczość lub jakość).
Pozdrawiam,
Zuger
-
Traxxy sa w 2k^2+2k*1k, wiec nie specjalnie tyle samo.
Dodalem sobie trzecia opcje do ankiety. ;)
-
4096x4096 to i tak za dużo.
-
Ja już trąbiłem, ale nie dociera, że 4096x4096 to już od biedy, ale i tak jeszcze za dużo. Na co komu tak duza tex jak niepotrzebnie zżera ram?
-
Zrozumiałbym jeśli chodziłoby o nowy model to te 4096 x 4096 jeszcze by uszło. @Kacu tworzył obie suki.
-
Proponuję zostawić 8x8K u siebie na przyszłość, żeby przełożyć kiedyś na nowy model. A do testu dać 2x2K.
-
Mamy chyba w ini opcje skalowania zbyt duzych tekstur, wiec nie widze problemu (o ile ta opcja dziala w taki sposob, jak ja mysle ze dziala).
-
Mamy też na całe forum, upload i repo 1Tb dysku na serwerze.
-
2048x2048 nie wchodzi w grę. 4096x4096 to najmniejsza rozdzielczość, jaką dam. Zdjęcia są w świetnej jakości, a po zmniejszeniu rozmiaru do 2048x2048 napisy na lokomotywie przestają być czytelne. Poza tym te fiaty są dość mocno odrapane i brudne, przez co później widać, że są mocno zmniejszone.
-
Nowy model ok, ale na ten obecny to za wiele nie pomoże, bo mapowanie jest jakie jest heh.
-
Mapowanie jest kiepskie, ale rozdzielczość można zwiększyć. Jakość napisów nie zależy od mapowania. Z resztą po wydaniu nowego modelu i tak stary wyleci, a więc na to samo wyjdzie.
-
Napisy można by dać na Plane, ale nie wiem na ile taki zabieg pomoże.
-
Ja to bym dał 16k x 16k, po co się ograniczać. /s
-
Napisy można by dać na Plane, ale nie wiem na ile taki zabieg pomoże.
A później trzeba będzie zmieniać model jak będzie jakiś inny układ napisów. Już lepsze są delikatnie rozmazane.
-
2048 to 12MB, 4096 zajmuje aż 48MB, 8192 to aż 192MB. Rozmiary wyższe niż 2048 odpadają. Tak duże pliki szybko zapchają serwer, jak każdy by wrzucał tak wielkie pliki, to po jakimś czasie 90% rozmiaru repo to będą same tekstury. A potem jak na scenerii pojawi się kilka pojazdów z przeskalowanymi teksturami, to potem objawi się to pogorszoną wydajnością itp.
Jak dla mnie tak wielkie tekstury są tylko dla tych, co zachwycają każdą cyferką i każdym zaciekiem oglądanym z odległości 1 cm. A tu nie o to chodzi. Jeśli w teście tex będzie większa od 2048, to wskażę to jako błąd uniemożliwiający publikację.
Ja też miałem super i w ogóle zdjęcia na tekstury, ale zostawiłem taki sam rozmiar jak oryginalne tekstury.
-
Napisy na plane wyglądają okropnie. Ja jestem na prawdę za tym, aby wydać w najmniej 4096x4096. Przy tym ile niemalże identycznych siódemek w takim samym malowaniu ciągle wychodzi, to te fiaty nawet w 8192x8192 ważą prawie nic.
-
W związku, że według większości nie przejdzie tekstura w 8192x8192 proszę o scalenie opcji 4096x4096 wraz z 8192x8192 i głosów na te dwie opcje oddane.
-
SMF nie pozwala na cos takiego, ani krecenie licznikiem ankiety.
-
No to po prostu zliczę głosy na 8192x8192 i 4096x4096. Od teraz suma tych dwóch opcji będzie traktowana jako 4096x4096.
-
Czekam na opcję w .exe aby można było przesuwać suwakiem w starterze Low/High Quality.
Tekstury lepiej przygotować w dużej rozdzielczości bo to jest kwestia czasu aż zaczniemy odpalać MaSzynę w 4K (jakieś pokazy, trailery itp.) i wtedy będzie potrzeba wysokiej jakości tekstur. Jeżeli .exe nie będzie umiał przeskalować w locie (bez obniżania wydajności) to można zostawić np. su45-141_H.tga i su45-141_L.tga, z resztą samo DDS już obniża jakość tekstury i rozmiar, więc format DDS i 4096 będzie idealnie na chwilę obecną. ;) Ale to tylko moja opinia.
-
Jest przecież
maxtexturesize
w ini
-
Tak czy tak, szkoda pamięci na kolejną lokomotywę choćby miało być każdą ryskę na lakierze widać. 2048x2048 to jest maks. Teraz spójrzcie na et41_v2 ile miejsca zajmuje na dysku/ramu, każda tekstura 2048x4096 (x2 - dwa człony) bo z repla jest mapowana kabina.
-
@szogun z ET41_v2 jest dodatkowo ten problem, że prawie żadna ET41 nie ma porządnie obfoconej kabiny. Co najwyżej zmienia się tylko kolory.
-
8*8 to 64 miliony pikseli, ktos ma taki aparat? Owszem, jesli ktos chce bawic sie w prezentacje swojej tworczosci, to mozna. Do jezdzenia w symku odpada. 4*4 to 16 milionow pikseli, to takze za wiele, takze bardziej przydatne do chwalenia sie renderami i screenami niz do uzytku. Ankieta jest nierzetelna, zaklada wysoka swiadomosc uzytkownika w co sie pakuje, a to jest blad. Paczka nie miesci sie na DVD, trudno juz ja przepisac i przeniesc na pendrajwie, o sciaganiu z sieci tez trzeba pamietac. Serwer nie jest z gumy. Moim zdaniem, przerost formy nad trescia. Mamy jezdzic, a nie zajmowac sie czytaniem napisow.
-
Myślę, że te 5-6 tekstur fiatów w 4096x4096 przy milionie siódemek w 2048x2048 nikogo nie zabije. Jak na razie większość jest za 4096z4096 (8192x8192 nie będzie, a więc doliczam do 4096x4096).
-
4096x
6*48MB=288MB
2048x
6*12MB=72MB
14*12MB=280MB
(przy Targa 32 bit)
Objętościowo wielka różnica, jakościowo żadna.
-
Oj, nie powiedziałbym że żadna.
-
Znikoma. Stosowanie tekstur w takich rozmiarach nie jest w żaden sposób logicznie uzasadnione w kontekście programu komputerowego. Co innego jakby ta jedna tekstura pokrywała duży obszar sceny, wtedy miałoby to sens. A czym jest ta lokomotywa? Niewielkim procentem rysowanego świata.
Mały test na przykładzie zdjęcia EP05 (wybrałem najlepsze jakościowo). Na teksturze bok ma ok 512px wysokości. Po lewej zdjęcie zeskalowane do 1024px na wysokość (co symuluje 4k), po prawej 2k zeskalowane w górę dla porównania. Efekt nie jest wart zatykania pamięci.
(http://eu07.pl/userfiles/9629/foto-bok1024mini.jpg) (http://eu07.pl/userfiles/9629/foto-bok1024.jpg)
Przestańcie traktować lokomotywę jak bóstwo, albo wywalcie wszystko wokół i róbcie sobie tabor w 16k.
Wiecie czemu trainz ma tak zajebiste otoczenie? Bo większość taboru wygląda jak sieczkarnia jak się przytyka do niego kamerę. BTW do niedawna tekstury SU45 były w 1024x1024 i nikt nie narzekał.
-
Wzrost wagi tekstury jest drastyczny a poprawa wygladu ledwo widoczna. W pelni zgadzam sie z @Szogunem. Tekstury nie sa i nie powinny byc pepkiem symulatora. Nie wiem tez, czemu akurat 5 czy 6 tekstur ma byc w takiej duzej rozdzielczosci, skoro maja byc tylko wyjatkiem.
-
Znaczy sie tak; exe sobie przy ladowaniu automatycznie odrzuca mip-mapy powyzej zdefiniowanego w .ini progu (pomijajac ze ten prog jest na chwile obecna ustawiony dosc optymistycznie na 8k) wiec samo dostarczenie map w wyzszej rozdzielczosci nie musi prowadzic do zatkania symulatora. Biorac pod uwage ze .dds jest kompresowany rowniez objetosc pliku nie musi byc koniecznie czynnikiem powstrzymujacym publikacje.
Niemniej przynajmniej jesli chodzi o wersje uzytkowa to raczej sklanialbym sie by ograniczyc wielkosci do /max/ 4k (i to tez przy zalozeniu ze wpis w ini zostanie usuniety, tak by przyjmowana byla wartosc domyslna 2k, o ile uzytkownik nie wymusi sobie tutaj inaczej) 4k jest w takiej sytuacji bardziej opcja 'na przyszlosc' dla mocnych kart i duzych rozdzielczosci, tak by za pare lat jeszcze to jakos wygladalo.
W przypadku wersji developerskiej to 4 czy nawet 8k jest bardziej zjadliwe a byc moze czasem i uzyteczne.
-
No EP05 ma większy bok niż SU45 na teksturze. A więc porównanie do kitu :-/
-
Tyle że czesiek jest krótszy bo na wysokość bok jest taki sam na teksturze. A co do jakości ogólnie, rozdziałka nie zmieni tego że pojawia się coraz więcej mydlanych tekstur.
-
W kwestii formalnej jeszcze dopowiem. Nie mozesz sumowac wynikow z 4 k i 8 k, nie wiadomo ile osob zaglosowaloby, gdyby 2 k bylo od poczatku w ankiecie. Byc moze, czesc osob glosowalaby na 2 k. Ktos policzyl ile jest w paczce plikow dds? Po za tym, nadal podwazane sa kolejne przytaczane argumenty za 2k, argumentem o wyzszej jakosci 8k. Szastanie pamiecia twardego dysku jest nielogiczne.
-
Dysk dyskiem, brak poszanowania dla ludzi którzy składają paczkę a repo waży więcej niż goła tga z tego co pamiętam.
-
Dodałem możliwość usunięcia głosu i ponownego oddania.